Päivän salto III
Re: Päivän salto III
Hienoa on !
Löytynee hyvä youtubelinkki mistä katsoa full show?
M-72:sten takana voi olla jopa aito sota-ajan Gaz 67..tai sitten 67b vanhemman mallisella grillillä.
sitten Ba-64 ja takana jenkki M3 ? ja willys ja Gaz AA tai Zis 5
Venäläisetkin osaa arvostaa nykyisin vanhaa kalustoaan..
Halu entisöidä niin vanhoja linja-autoja, kuin sotavehkeitäkin, on sielläkin noussut uuteen arvoonsa.
Jopa valtiokin on huomannut ww2 kaluston arvon
Tästä osoituksena myös ne 30 T-34 -kasivitoset, mitkä hankittiin Laosista takaisin hetki sitten.
Joskin ne taitaa olla tsekkivalmistetta ja tehty sodan jälkeen, mutta väliäkö sillä.
Parasta kuitenkin on, ettei niitä taottu auroiksi!
Onko kukaan syventynyt jatkosodan histoiassa näiden osalta?
Pitäs syventyä historiikkipuoleen kun vaan kerkiäisi.
Zis 5 ja Gaz AA kuoma-autoja saatiin moteista, mutta entäs m72 , Ba 64 , Gaz 64 ja 67 ?
Onko kukaan törmännyt sotakirjallisuudessa mainintoihin näistä Suomen rintamalla.
pekka
Löytynee hyvä youtubelinkki mistä katsoa full show?
M-72:sten takana voi olla jopa aito sota-ajan Gaz 67..tai sitten 67b vanhemman mallisella grillillä.
sitten Ba-64 ja takana jenkki M3 ? ja willys ja Gaz AA tai Zis 5
Venäläisetkin osaa arvostaa nykyisin vanhaa kalustoaan..
Halu entisöidä niin vanhoja linja-autoja, kuin sotavehkeitäkin, on sielläkin noussut uuteen arvoonsa.
Jopa valtiokin on huomannut ww2 kaluston arvon
Tästä osoituksena myös ne 30 T-34 -kasivitoset, mitkä hankittiin Laosista takaisin hetki sitten.
Joskin ne taitaa olla tsekkivalmistetta ja tehty sodan jälkeen, mutta väliäkö sillä.
Parasta kuitenkin on, ettei niitä taottu auroiksi!
Onko kukaan syventynyt jatkosodan histoiassa näiden osalta?
Pitäs syventyä historiikkipuoleen kun vaan kerkiäisi.
Zis 5 ja Gaz AA kuoma-autoja saatiin moteista, mutta entäs m72 , Ba 64 , Gaz 64 ja 67 ?
Onko kukaan törmännyt sotakirjallisuudessa mainintoihin näistä Suomen rintamalla.
pekka
Re: Päivän salto III
Suomen auto- ja moottoriajoneuvokanta on niin vanhaa , että meillä on vielä ne motista saadut päivittäisessä käytössä...ei niitä tarvi arkistoista kaivaa...
Re: Päivän salto III
Kirjastosta löytyy kirja joka kertoo kaikista Suomen sodanaikaisista ajoneuvoista kuvien kera.
AA-gatsit palautettiin sodan jälkeen venäjälle sotakorvauksina. Höylän Risro tiesi kertoa tästä aiheesta.
AA-gatsit palautettiin sodan jälkeen venäjälle sotakorvauksina. Höylän Risro tiesi kertoa tästä aiheesta.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Päivän salto III
JUU
Iki ihana ratsuni kin gon 20v.
Tänään pallojumppa ja vetonivelten suojakumit.
Vähän vaihtelua moottoripyörä remontille.
Iki ihana ratsuni kin gon 20v.
Tänään pallojumppa ja vetonivelten suojakumit.
Vähän vaihtelua moottoripyörä remontille.
- Liitteet
-
- pollonivel bluus.jpg (95.28 KiB) Katsottu 6955 kertaa
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Päivän salto III
Tänään sain sylinterit porauksesta. Eilen vein. Täytyy kyllä kehua konepaja Mankisen toimintaa
Asiallista toimintaa. Almotin mäntäpaketissa lukee 7satkun käyntivälys, mutta suositteli hieman suurempaa ja teki n 8-9satkun välykselle. Todella hyvää jälkeä. Ja pesi vielä sylinterit ja kuljetuslaatikon. Maksoi hoonauksineen 55eur/sylinteri. Mielestäni kohtuullinen korvaus hyvästä työstä.
Asiallista toimintaa. Almotin mäntäpaketissa lukee 7satkun käyntivälys, mutta suositteli hieman suurempaa ja teki n 8-9satkun välykselle. Todella hyvää jälkeä. Ja pesi vielä sylinterit ja kuljetuslaatikon. Maksoi hoonauksineen 55eur/sylinteri. Mielestäni kohtuullinen korvaus hyvästä työstä.
Re: Päivän salto III
Pari sarjaa sv pyttyjä ovat mulle poranneet.Ei tosiaan suostu tekemään siihen almotin seittemään sataseen.
Mulle laitettu 9 sataa.Hyvää työtä.
Mulle laitettu 9 sataa.Hyvää työtä.
Re: Päivän salto III
Eiköhän nuo teesiivilät jouda eläkkeelle.
sooloillen , t.hh
Re: Päivän salto III
Samat tötteröt panin metallinkeräykseen.
Re: Päivän salto III
Voi voi..pelastuuko maailma??pelastuuko?
Re: Päivän salto III
Terve
Kato kato löytykö tukottimet…
Ps Mustanmeren rannalla tuossa parkkipaikalla Ilkka kaivoi omat pois johan alkoi kone seuraavana päivänä hengittää
Kato kato löytykö tukottimet…
Ps Mustanmeren rannalla tuossa parkkipaikalla Ilkka kaivoi omat pois johan alkoi kone seuraavana päivänä hengittää
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Lie ne enimminkin tarkoitettu kipinänsammutus tarkoituksiin , eppäilen ma... tuskin mitään kattivaikutusta noin pienillä ja kaukana lämmöstä olevilla sihvilöillä on ajateltu olevan. Mutta pirulliset tukkeet ja piiloon laitettu...
T.hh
T.hh
Re: Päivän salto III
Avuttomat ne on...
750 2643 IMZ-8.123-12036-10 Branch pipe with catalyst for 2006 + 2007, chrome, d=36mm, L=24cm
Ret/RetS 2056 IMZ-8.1236-12036 Branch pipe with catalyst Retro until 2008, chrome, d=36mm, L=45cm
Wolf 1467 IMZ-8.125-12036 Branch pipe with catalyst leftside, chrome, d=36mm, L=38cm
Wolf 1468 IMZ-8.125-12037 Branch pipe with catalyst rightside, chrome, d=36mm, L=38cm
...mutta katteina nää jatkoputket käyrän ja änärin välissä esitellään. Siellä on tommosta verkkohuttuu tukkeena. Lähti kuikaan 2006 Retrosta tässä taanoin
Aluksi oli nää "purkkaliimat" ja vuonna 2008 tuli oikeet katit. Selkeet möykyt joilla saatta olla jotain vaikutustakin.
Kuvassa 5 on tää verkkoputki ja 18 oikee katti
750 3307 IMZ-8.128-12036-00 Catalyst housing empty from 2008
750 3600 IMZ-8.128-12036-09 Catalyst with housing from 2009 d=35mm
JA HEI. Kattimutikkaa myydään näemmä myös uutena (ilman sisuskaluja) varaosaksi
750 2643 IMZ-8.123-12036-10 Branch pipe with catalyst for 2006 + 2007, chrome, d=36mm, L=24cm
Ret/RetS 2056 IMZ-8.1236-12036 Branch pipe with catalyst Retro until 2008, chrome, d=36mm, L=45cm
Wolf 1467 IMZ-8.125-12036 Branch pipe with catalyst leftside, chrome, d=36mm, L=38cm
Wolf 1468 IMZ-8.125-12037 Branch pipe with catalyst rightside, chrome, d=36mm, L=38cm
...mutta katteina nää jatkoputket käyrän ja änärin välissä esitellään. Siellä on tommosta verkkohuttuu tukkeena. Lähti kuikaan 2006 Retrosta tässä taanoin
Aluksi oli nää "purkkaliimat" ja vuonna 2008 tuli oikeet katit. Selkeet möykyt joilla saatta olla jotain vaikutustakin.
Kuvassa 5 on tää verkkoputki ja 18 oikee katti
750 3307 IMZ-8.128-12036-00 Catalyst housing empty from 2008
750 3600 IMZ-8.128-12036-09 Catalyst with housing from 2009 d=35mm
JA HEI. Kattimutikkaa myydään näemmä myös uutena (ilman sisuskaluja) varaosaksi
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Asian hauskuutta lisää tuo pärrän vuosimalli... se kun on numeroiden valossa 2001.....tosin reksteröity 2007.
Ilmeisesti ikkäänkuin jälkirakennelmaa , kannethan on vielä tökkää putki sisään mallia.
T. hh
Ilmeisesti ikkäänkuin jälkirakennelmaa , kannethan on vielä tökkää putki sisään mallia.
T. hh
Re: Päivän salto III
Terve
Ernie Franke kertoo.... >>>>>>> konvertteri putki:
Ps oma kokemus on että se väliputki kannattaa tukita, niin saa yksilölliset vaimentimet tai hankkii uudet alkukäyrät
Ernie Franke kertoo.... >>>>>>> konvertteri putki:
Ps oma kokemus on että se väliputki kannattaa tukita, niin saa yksilölliset vaimentimet tai hankkii uudet alkukäyrät
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Parkkipaikan kiinnostuksen kohde...
Parkkipaikan kiinnostuksen kohde...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Tuumivat varmasti, että onkohan se peeämvee vai syntappi!
Re: Päivän salto III
Tänään oli Turkhaudan mopo pyhätössä pöhinää...muutenkin mukava ilma ajella, joutui jo lapaakin heiluttelee kanssamopoilijoille...
Re: Päivän salto III
Tänään Martsarin hesellä oli kevät pöhinää...
Re: Päivän salto III
Uudet Keihinit K pyörään.
- Liitteet
-
- IMG_20190402_165652.jpg (336.92 KiB) Katsottu 6094 kertaa
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Päivän salto III
Koopyörä alkoi vetämään tasaisesti ja hyvin remontin jälkeen
Teki ensin semmosta, että aina, kun antoi kaasua niin alkoi pätkimään ja paukkumaan. Lopulta löytyi syyllinen. Vasemman K68 kaasuttimen neula oli joku keltapassivoitu kiinamalli, joka alkoi kapenemaan 5mm aikaisemmin, kuin toinen wanhan ja venäläisen näköinen. Selailin mopomäniltä ostamaani K68 varaosakasaa läpi ja löysin paremman näköisen neulan ja vaihdoin sen.
Menin koeajolenkin jälkeen kauppaan ostamaan saunakaljaa ja hävetti, kun nauroin kokoajan ja vastaantulijat varmaan ajatteli, että mitähän tuokin on vetänyt
Teki ensin semmosta, että aina, kun antoi kaasua niin alkoi pätkimään ja paukkumaan. Lopulta löytyi syyllinen. Vasemman K68 kaasuttimen neula oli joku keltapassivoitu kiinamalli, joka alkoi kapenemaan 5mm aikaisemmin, kuin toinen wanhan ja venäläisen näköinen. Selailin mopomäniltä ostamaani K68 varaosakasaa läpi ja löysin paremman näköisen neulan ja vaihdoin sen.
Menin koeajolenkin jälkeen kauppaan ostamaan saunakaljaa ja hävetti, kun nauroin kokoajan ja vastaantulijat varmaan ajatteli, että mitähän tuokin on vetänyt
Re: Päivän salto III
Naurukohtaus johtui vissiin siitä, kun oli niin tasainen veto, että siinä hiekoitetulla asfaltilla vedin paskaringin ennen kuin ajoin parkkiin
Re: Päivän salto III
Paremman tunteen sais vielä kun yleisön eessä stumppais koneen eikä meinais saada käyntiin lämpimänä...tai sitte ohoeiku ja lipat...
T.hh
T.hh
Re: Päivän salto III
Sekin kaikki koettu. Tosin ei koolla vaan harrikalla
Re: Päivän salto III
koopyörän kanssa ei oo ikinä tullu sellasta tunnetta, että wittu eiks tää nyt käynnisty. Amerikanraudat on erikseen
Re: Päivän salto III
"kunnon" tietopläjäys laakereista (vuodelta 1936) tietysti, mitoitus, kuormankestot/ mallit ,ym, ja taulukot "siedoista", eli millaisia asennuspoikkeamia, -mitoituksia-kulumaa laakerit sietää...
Ilves kirpparilta yht. 0.6 eur!
Ilves kirpparilta yht. 0.6 eur!
Re: Päivän salto III
Kipinä hävis kaasutinremontin yhteydessä. No, se nyt vielä menee normaalin rajoihin näissä.
Puolalle tuli 6v silloin kun piuha ei ollut kiinni Puolassa. Kiinni ollessa jännite tippui 0,3 tms volttiin. Akulla kyllä oli tällöinkin 6v ja valot paloi kirkkaasti. Mittasin Puolan ja se oli mielestäni ok. Kärjet toimi ok. Kondensaattori oli mielestäni sökö. Se nyt on vaikee mitata, mutta näin päättelin.
Ei ehkä selitä kuitenkaan kaikkea, mutta vaihdoin kuitenki kärjettömän sytkän.
No sillä oli sama homma jännite hävis, kun piuhat laitto kiinni. eikä kipinää näy eikä kuulu.
Sitten ei muutaku testaamaan uutta tankin yhdysletkun pikaliitintä tankki lähti helposti irti ja pääsin käsiksi piuhoihin. Niissä ei ollut mitään epäilyttävää, mutta virtakytkimen liittimet oli kyllä epäilyttävät. Lienee kytkimessä oli vika.
Kipinäkin löytyi lopulta
Puolalle tuli 6v silloin kun piuha ei ollut kiinni Puolassa. Kiinni ollessa jännite tippui 0,3 tms volttiin. Akulla kyllä oli tällöinkin 6v ja valot paloi kirkkaasti. Mittasin Puolan ja se oli mielestäni ok. Kärjet toimi ok. Kondensaattori oli mielestäni sökö. Se nyt on vaikee mitata, mutta näin päättelin.
Ei ehkä selitä kuitenkaan kaikkea, mutta vaihdoin kuitenki kärjettömän sytkän.
No sillä oli sama homma jännite hävis, kun piuhat laitto kiinni. eikä kipinää näy eikä kuulu.
Sitten ei muutaku testaamaan uutta tankin yhdysletkun pikaliitintä tankki lähti helposti irti ja pääsin käsiksi piuhoihin. Niissä ei ollut mitään epäilyttävää, mutta virtakytkimen liittimet oli kyllä epäilyttävät. Lienee kytkimessä oli vika.
Kipinäkin löytyi lopulta