Päivän salto III
Re: Päivän salto III
Ja epäilenpä, että osa kaasutinremontin aiheuttaneista syistäkin johtaa sylttytehtaalle. Eli kiinalaiseen virtakytkimeen
- Kuoppaneuvos Kalle
- 200
- Viestit: 233
- Liittynyt: 30.03.2013 08:46
-
- 200
- Viestit: 224
- Liittynyt: 10.12.2017 17:51
Re: Päivän salto III
Hö. Viimeses kuvas nätit plugerit peitetty tollasilla tötterö änkkäreillä
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Re: Päivän salto III
Pääsiäisenpyhinä käytiin askartelemassa kaahareille rajoituksia. Hyvin kulki värkit ja työkalut työmaalle.
- Liitteet
-
- merkkikyyd.jpg (97.68 KiB) Katsottu 7695 kertaa
Re: Päivän salto III
Kävin tallissa muissa asioissa ja nostelin samalla irtoroinaa Uralin päältä pois. Koitin myös, että onko akussa virtaa... ja olihan tuota.
Jospa huomenna toisin ulos ja laittaisin tulille.
Jospa huomenna toisin ulos ja laittaisin tulille.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Päivän salto III
Kärjetön tuli.
Ja kärjetön meni.
Taas kerran. Koopyörän 6v systeemistä kipinä katos, kun kondensaattori meni kaput. vaihdoin tilalle kärjettömän sytkän. Lähti käyntiin, mutta Kipinä tuli metrin pätkissä ja aina välillä tasaseen jäi pari kipinää väliin. Luulin että kaasarin säädöissä oli vikaa ja runkkasin niitä pari päivää. Sitten totesin, että nyt lähti taas tuo hitech helevetin kuuseen.
Mopomänin varastosta löytyi kondensaattori ja asensin vanhan kärkisytkän paikalleen ja avot.
Laakista käyntiin ja röplöttää taas niin tasaisesti, että.
Suurkiitos ja kumarrus mopomänille taas kerran. Tarjoon joskus kaljat.
Ja kärjetön meni.
Taas kerran. Koopyörän 6v systeemistä kipinä katos, kun kondensaattori meni kaput. vaihdoin tilalle kärjettömän sytkän. Lähti käyntiin, mutta Kipinä tuli metrin pätkissä ja aina välillä tasaseen jäi pari kipinää väliin. Luulin että kaasarin säädöissä oli vikaa ja runkkasin niitä pari päivää. Sitten totesin, että nyt lähti taas tuo hitech helevetin kuuseen.
Mopomänin varastosta löytyi kondensaattori ja asensin vanhan kärkisytkän paikalleen ja avot.
Laakista käyntiin ja röplöttää taas niin tasaisesti, että.
Suurkiitos ja kumarrus mopomänille taas kerran. Tarjoon joskus kaljat.
Re: Päivän salto III
Käytiin vähän "poikien" kanssa mökkeilemässä ajokeli oli perseestä ainaskin takas tullessa mutta mukavaa oli, samalla tuli tutkailtua Tuunattuja pyttyjä millä on ajettu monta tonnia
Re: Päivän salto III
Terve
Voiton päivä...
Ps ei ole tovereilla masloa tänään pöydässä
Voiton päivä...
Ps ei ole tovereilla masloa tänään pöydässä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Kyseessä 2019 Uralin uutusosa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Heti oikein kerrasta
Keskellä uus 2019 malli.
Keskellä uus 2019 malli.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Terve
Löytyi mielenkiintoinen portti...
Löytyi mielenkiintoinen portti...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Tuli njeeppariin nakattua aivan bränikät pekarin k-kuuskasit. No säätelyt siinä yms ja ihmeen kaupalla alkurituaalien jälkee laakista tulille. mut koelenkin jälkee huomasin et vasen puoli lorottaa kalliit ysikasit kadunvarteen
no jos huomenna sitte kattelis mikä se kohoa ahistaa.... onks näis uusina yleesä ollu pensapinta hehtaarille asetettuna?
no jos huomenna sitte kattelis mikä se kohoa ahistaa.... onks näis uusina yleesä ollu pensapinta hehtaarille asetettuna?
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Päivän salto III
Kyllä ne on kaasuttimet joissa on kaikki osat mukana..säädöt ja irronneet (kohon lipareet esim.) osat sitten kasataan/liimataan/säädetään piiitkän kaavan mukaan kotitallissa.jonssoni kirjoitti: ↑14.08.2019 23:37 Tuli njeeppariin nakattua aivan bränikät pekarin k-kuuskasit. No säätelyt siinä yms ja ihmeen kaupalla alkurituaalien jälkee laakista tulille. mut koelenkin jälkee huomasin et vasen puoli lorottaa kalliit ysikasit kadunvarteen
no jos huomenna sitte kattelis mikä se kohoa ahistaa.... onks näis uusina yleesä ollu pensapinta hehtaarille asetettuna?
Re: Päivän salto III
Nii ja kytkimen kans kävi jotai vähä erikoista. Vehje sammuksissa syystä tai toisesta vetäsin kytkinkahvasta, kävi pien poksahdus tai ehkä enemmän kova naksahdus jostain päin kytkinkoppaa, ja kahva veti iha veltoks niiku ois vaijeri poikennu.
No kattelin siinä et mitä kummaa nyt taas ja huomasin että se "työvipu" joka on vaijerin alapäässä, painu sentin pitemmälle lootaa kohti. Mietin että poikkeskoha se käyttötikku tms. Mut kirrasin vaijerin sitte vaan vastaamaan tätä muuttunutta alavivun asentoa, ja kytkin toimii iha ok
Ennen sekä jälkeen tän poksahuksen oli hiukan ongelmaa että ei ihan täysin irrota. Varmaan tarvii vauhtipyörän tapit tsekata jossain kohtaa
No kattelin siinä et mitä kummaa nyt taas ja huomasin että se "työvipu" joka on vaijerin alapäässä, painu sentin pitemmälle lootaa kohti. Mietin että poikkeskoha se käyttötikku tms. Mut kirrasin vaijerin sitte vaan vastaamaan tätä muuttunutta alavivun asentoa, ja kytkin toimii iha ok
Ennen sekä jälkeen tän poksahuksen oli hiukan ongelmaa että ei ihan täysin irrota. Varmaan tarvii vauhtipyörän tapit tsekata jossain kohtaa
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Päivän salto III
Voiskohan olla että sulla ei oo ollut se tappi ihan perillä asti
Re: Päivän salto III
Aika hyvin nää ajot pysyny neliöpää levyn reiän reunoilla jos näin on
Tähän on muuten ilmeisesti laitettu ne ural zentralen sakemannin paremmat kytkinjouset, oiskoha niissä mitään syytä tohon pieneen irrotusongelmaan sen verran jää kytkentää et ois kovasti haluamassa vaihde päällä mennä eteenpäin vaikka ollaan pysähdyksissä kytkin irrotettuna, ihan vaan senverran että jaloilla jaksaa pitää vastaan mut sammuu mokoma jossei pidä pientä pintakaasuu esim liikennevaloissa. Kahvaki on vaihdettu, onkoha näissä orkkiskahvassa isompi liikerata tms. Hantaaki liikkuu kyllä kevyesti ja koko käyttömatkan saman makuisesti.
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Päivän salto III
Joskus on katkennut puikko, toiminu jonkunaikaa ,jonka jälkeen puikonpäät ristissä jumissa....
Aikalailla helppohan tuo on tarkistella ,vipusin ,painelaakerisysteemit ja puikkoa pois. Jos on kaikki kunnossa niin letku/naula työkalulla takasin.
T.hh
Aikalailla helppohan tuo on tarkistella ,vipusin ,painelaakerisysteemit ja puikkoa pois. Jos on kaikki kunnossa niin letku/naula työkalulla takasin.
T.hh
Re: Päivän salto III
Niin voi olla monta tekijää tai sitten yksi, kyllähän vahvat jouset hoitaa tehtäväänsä mutta jos pohjalevy menee tarpeeksi syvälle niin jouset painuu riittävästi ja rautalevyjen sekä kytkinlevyjen väliin jää sopiva välys.jonssoni kirjoitti: ↑15.08.2019 10:01Aika hyvin nää ajot pysyny neliöpää levyn reiän reunoilla jos näin on
Tähän on muuten ilmeisesti laitettu ne ural zentralen sakemannin paremmat kytkinjouset, oiskoha niissä mitään syytä tohon pieneen irrotusongelmaan sen verran jää kytkentää et ois kovasti haluamassa vaihde päällä mennä eteenpäin vaikka ollaan pysähdyksissä kytkin irrotettuna, ihan vaan senverran että jaloilla jaksaa pitää vastaan mut sammuu mokoma jossei pidä pientä pintakaasuu esim liikennevaloissa. Kahvaki on vaihdettu, onkoha näissä orkkiskahvassa isompi liikerata tms. Hantaaki liikkuu kyllä kevyesti ja koko käyttömatkan saman makuisesti.
1. Vauhtipyörän tappien pituus.
2. 2 kytkin levyä + pohjalevy + välilevy = paksuus?
Jos kytkin on ennen toiminut hyvin eikä ole pyrkinyt lähtemään liikkeelle kytkintä painaessa?
1.Tappi riittävän pitkä, silloin ei pääsee "tatin" alahelma ottamaan kiinni vaihdelaatikon akselin päähän kytkintä painaessa.
2.Kytkimen pohjalevyssä neliöreikä ok.
3. Tappi mennyt poikki tiivistekumin kohdasta ja tappi lyhentynyt.
- Liitteet
-
- Sieppaa.PNG (832.31 KiB) Katsottu 6890 kertaa
Viimeksi muokannut kmz.k750, 15.08.2019 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Päivän salto III
Tarkistamalla vika löytyy helposti...
- Liitteet
-
- Sieppaa2.PNG (873.64 KiB) Katsottu 6889 kertaa
Re: Päivän salto III
Joskus mennyt tappi pohjalevystä läpi ja jumittunut pohjalevyyn senverran että kytkin on jotenkin irrottanut muttei kokonaan,
Re: Päivän salto III
Terve
Taas jouutuu ämmässä painimaan tämän ongelman kanssa...
Onneksi oli apu lähellä.
Ps sai kytkinvaijeria kiristää tuon tuosta, kun on niin tarkka tuo säätövara lihakoukuissa
Taas jouutuu ämmässä painimaan tämän ongelman kanssa...
Onneksi oli apu lähellä.
Ps sai kytkinvaijeria kiristää tuon tuosta, kun on niin tarkka tuo säätövara lihakoukuissa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Laatikon päähän on jees laittaa jousi vetämään paininvipua taatepäin. Näin saa löysät pois kaffasta ja painelaakeri ei laahaa turhaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Terve
Pitkästä aikaa joutui tienvarsiremppaan...
Ps kaasuvaijeri rispaantui ja hirtti kiinni
Pitkästä aikaa joutui tienvarsiremppaan...
Ps kaasuvaijeri rispaantui ja hirtti kiinni
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Tuossapa taasen syttykiekkoja , jos tuntuu että Uktuksen tatti epäilyttää...
T.hh
Nii , saa siitä Uktuksen tatista jotain hyvääkin, sorvailee sen hahlollisen nokkakepin päähän lukittuvan osan sopivan mittaiseksi ja käyttää sitä ulompana holkkina. Helpottaa tosi paljon kiekon perusasetusta ,kun se ei pyöri mukana ruuvia kiristyessä.T.hh
Re: Päivän salto III
Terve
Hyvin on toiminut kiekko ämmässä...
Hyvin on toiminut kiekko ämmässä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Viritettiin vähän omaa ja kaverin ojaboxeria.