Lähden ajelee..

Vastaa Viestiin
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Heittämällä lampun kehykseen tulee niillä lanka nipseillä kiinni, nips naps
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Ural50
75
75
Viestit: 95
Liittynyt: 24.07.2014 19:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Ural50 »

Mistä herra Uskila hommasit nuo sivuvaunun varustelaatikot, ja mikä malli...on hyvän näköset :-P
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio :auto-biker:
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Noita oli aikoinaan kotimaisilla varaosapekoilla myynnissä... >>>> tuolta löytyy:

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Ural50
75
75
Viestit: 95
Liittynyt: 24.07.2014 19:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Ural50 »

Kiitosta vinkistä..
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio :auto-biker:
Avatar
Hermanni57
300
300
Viestit: 302
Liittynyt: 13.07.2017 18:15
Paikkakunta: Keuruu

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Hermanni57 »

20200309_175150.jpg
Kävin uudistamassa uudet kaasarit. Mukavasti meni, päähuomio oli kylläkin ranteissa.😀
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Taidan lähtee ajelee...nyt on tullu ajeltua useana päivänä ja kivaahan se taas on. Eilen oli vähän viileää ja tuulista, eikä näytä nytkään ihan niin lämpimältä kun alkuviikolla oli, mutta on se lähettävä vaan kun veri vetää...tai ainakin osittain vielä kiertää.... :-|
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Jep hyvää keliä on ollut...

Kuva

Ps kahvit joutuu juomaan termokseta ja omat nisut mukana

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Kirves mukana sait makkarat paistettua , puut ihan vieressä :clap:
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Eräpekalla on kuivat klapit mukana...
Koivua
Koivua
IMG_20200410_150459.jpg (1.38 MiB) Katsottu 4917 kertaa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
👍
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

Jäi vielä vanteen pinnaus vaiheesee, mutku oli niin hyvä sää niin ajattelin lähtee ajelee vikoja esiin tolla raaserista varastetulla venakkovanteella 😎 simonkylästä lähdettiin, nyt korsossa ja katsotaan mihi asti päästään
IMG_20200413_131316.jpg
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

No mites se neitsytmatka meni?...kuhan ei kun Titanikilla.... :lol:
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

MATTI kirjoitti: 14.04.2020 08:35 No mites se neitsytmatka meni?...kuhan ei kun Titanikilla.... :lol:
Muute iha hjuvi mut takavalo joka on kytketty siten että ku 1-0-2 asentoinen virtalukko on valot+sytkä -asennossa niin palaa riippumatta etuvalon katkaisijan asennosta, rupes pääsulaketta polttaa, eikä tietty sattunu kiimapäissää yhtä ainutta mukaan 😂
No en ehtiny ku tienvarressa tupakin sytyttää, ku kanssamotoristi pysähty ja kaivo laukusta pojalle 15a nallin ja matka jatku.
Muina huomioina se laatikon vispilän stefan asennus ei oikein onnistunu, jäi vuotamaan. Ja ristinivelessä on väljää, mutta sen sain hetkellisesti korjattua ruuttaamalla sen täyteen raskaankaluston perävaunuissa käytettävää hiton jankkia laakerirasvaa

Mäntsälässä käväsin duunikaverin tykönä sumpilla, takastulomatkalla lykkäs sitten ensin rakeita ja sitten lunta. Ja valoja vailla mentiin tuulessa ja tuiskussa :lol:
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Eli normi neitsytmatka siis... :lol:
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

Mutta askin säätö onnistui, ei pitäny ees vaihtaessa rutinaa ja perä säätöineen oli kans hiljainen ja ulkoa kuiva. Vähän tulee iso loikka nyt 2-3 vaihteiden välillä kun laitoin miliisirattaat ja askissa tosiaan kolmosen paikalla normi nelonen 🥴 toivottavasti voitelu riittää taajamavauhdeissa noilla välityksillä
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Painevoideltu KMZ woimanpesä pysyy liukkaana tiukoissakin tilanteissa..... :mrgreen: Ja vaikka tuo laatikko onkin keskiaikainen niin kyllä siellä oili lentää....
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

MATTI kirjoitti: 14.04.2020 12:29 vaikka tuo laatikko onkin keskiaikainen niin kyllä siellä oili lentää....
Ei vaan tarvis ulos asti lentää :lol:
No jos metsästelis tolle 9:35 perälle tarkotetun vispilän ja mittarinpyörittimen nii ujutellaan stefa tarkemmin. Todennäköisesti ne vispilän hampaat silpassu huuleen ja huuli halki tai jousi muljahtanu pois tai jotain, vaikka rasvalla täyttelin ja koitin varovasti pyöräyttää paikalleen
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

Oli tuon reilu 100km maantieajon jäljiltä tulpat ku yö ja päivä 😂
Täytyy vasurista neulaa puottaa pykälä ja oikeelta vois nostaa. Kahmiikoha tuo oikeenpuoleine kaasari tosta putsarilta toisenki kaasarin ilmat ku hänelle on lyhempi matka :lol: ommeinaa hiukka ahtaan olonen tuo kuristusvivulla varustettu alkuperäinen tuubi joka menee putsarinmaljan läpi
IMG_20200415_204635.jpg
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
NeuVöru
300
300
Viestit: 327
Liittynyt: 24.10.2010 20:12
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja NeuVöru »

Tarkasta ensin ennenkuin alat neuloja tai suuttimia sääteleen kaasareiden syngronointi. Jos olet suorittanut kaasareiden polttoainepinnan ja neulan perussäädön, niin sen jälkeen on kokemukseni mukaan tärkeintä säätää syngronointi. Voi olla että puhtaan tulpan pytty on tehnyt työn ja toinen on vain niinkuin mallissa mukana.
Synronoinnin voit tehdä seuraavasti. Ota imuletkut pois ja katso oikean puolen luistia ja vasemmalla kädellä pidät luistin kyljestä kiinni. Kun kaasua käännät hieman, niin luistien tulee lähteä liikkeelle yhtä aikaa.
Samalla voit tarkistaa, että molemmat sylinterit käyvät tyhjäkäyntiä samalla lailla kun toisen pytyn maadoittaa vuorotellen. Ja tyhjäkäyntisuutin on samalla tavalla auki.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

IR lämpömittarilla on helppo tarkastaa kumpi pytty on toissä...

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Ja tyhjäkäynti kohilleen...





IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

Kyllä perussäädöt on suoritettu ennen ku mihikää lenkille on ees ajateltu lähdettävän 😂 ja joo, aika paljon saa tapahtua ennenku rupeen suuttimia vaihtelee, mopon käynnissä ja kulussa ei kumminkaan ole mitään vikaa.

Näkisin asian yksinkertaisesti niin että ajoseos kaipaa säätämistä, joten ajoseosta säädetään

Mulla muuten on joku tommonen laser -merkkinen infrapunamittari, kun vaan muistais minne hävitin..
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Mäntsälän Nesteellä...

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

jonssoni kirjoitti: 15.04.2020 20:54 Oli tuon reilu 100km maantieajon jäljiltä tulpat ku yö ja päivä 😂
Täytyy vasurista neulaa puottaa pykälä ja oikeelta vois nostaa. Kahmiikoha tuo oikeenpuoleine kaasari tosta putsarilta toisenki kaasarin ilmat ku hänelle on lyhempi matka :lol: ommeinaa hiukka ahtaan olonen tuo kuristusvivulla varustettu alkuperäinen tuubi joka menee putsarinmaljan läpi
IMG_20200415_204635.jpg

No jaa.. ehkä tällä on osuutta asiaan :lol: :lol: on tuo kannen reiän sovitus kaasarille "vähän" hutiin kuten painaumasta näkyy, tiivarista leikkaantunut palanen irti
1587212367915807229329471488260.jpg
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Ural50
75
75
Viestit: 95
Liittynyt: 24.07.2014 19:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Ural50 »

Säädin sportsmanin vm 2003 Keihinin kaasarit maadottamalla tyhjäkäynniltään samanlaisiksi. Mittasin alipainemittareilla käynnin aikana kaasarit ja neulat vilkkuivat ja väpättivät samaan tahtiin... mutta silti ajossa sylinterin lämmöt eivät ole samat?. Vasen sylinteri, mitattuna tulpan juuresta on kevyessä ajossa 125 asteinen ja samalla hetkellä oikea 105 asteinen.

Säädänkö oikeaan sylinteriin tyhjäkäynnille lisää kuormaa?
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio :auto-biker:
Avatar
Gabo
Ural Roikka nettivastaava
Ural Roikka nettivastaava
Viestit: 779
Liittynyt: 28.05.2011 14:57
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Gabo »

Ural50 kirjoitti: 22.04.2020 19:58 Vasen sylinteri, mitattuna tulpan juuresta on kevyessä ajossa 125 asteinen ja samalla hetkellä oikea 105 asteinen.
Se että kansissa on tuollainen 15-20 asteen ero on ihan normaalia. Ajoa vain.
Ural50
75
75
Viestit: 95
Liittynyt: 24.07.2014 19:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Ural50 »

Ei varmaa vika, mutta eikö olisi hyvä jos ne kävisivät saman lämpoisinä?
Voisiko päätellä, että jos lämpö olisi sama niin työn määrä olisi sama?
image.jpg
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio :auto-biker:
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kyllä sitä voi vielä hienosäätää antamalla toisen sylinterin tehdä vähän enempi duunia, helpoimmillaan säätää vaijerista hieman balansista veto enempi toiselle pytylle. Mutta itse en vielä tekis mitään, koska pitäisi päästä ajaa kone lähelle normi ajolämpöä , eli sinne 160..180 asteen välille , ja sitten kun kone jäähtyy tarkistaa tulppien väri. Koeajon pitäisi olla vähintään sellainen 30..40 km reipasta ajoa (lämpimällä ilmalla) , ajo lopetetaan niin että konetta ei käytetä tyhjäkäynnillä vaan ns. "rullataan" talliin. Tulppien värin ollessa molemmissa kohtuu samat ja lämpötila ero ajon välillä testatessa ollessa 0---15 asteen erolla ei juurikaan kannata tehdä mitään, mutta jos lämpötilaero pysyy jo 20 asteen korvilla niin voi siirtää viileämmälle hieman enempi hommia, mutta jos tulppien värissä näyttää että kuumempi myös käy selvästi laihemmalla on syytä tarkistaa venttiilin välykset ja tutkia että kaasuttimen imukaula ja kalvo on ehjät .
Avatar
juhanvon
75
75
Viestit: 91
Liittynyt: 04.05.2018 10:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja juhanvon »

Oman kokemuksen mukaan jos infrapunamittarilla mittailee niin mitattavan kappaleen heijastuskerroin eli onko matta vai kirkas vaikuttaa lukemaan. jos toinen sylinteri likainen ja toinen puhtaampi niin saattaa olla eroa lukemassa.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3655
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Vaunun puolella on parempi jäähdytys ilmavirrasta jouhtuen. Myös koneen kampuran pyörintäsuunta saattaa vaikuttaa vaunun puolen eduksi. Ilmajäähy kone tapaa käydä kuumempana. Omassa MT Dnerissä oli jokus kesällä kovassa ajossa 200 kansissa, milloin ollaan tosin jo riskirajoilla.

Jotenki ajattelen että jos saman verran kumpaanki puolta rasitetaan on se laakeroinnille ja yleisen tasaiselle käynnille paras. Tällöin vaunun puoli käy viileämpänä kun jäähdytystä on tarjolla paremmin. Eli tuo 10-20 asteen ero tuntuu normaalille mitä omissa olen seurannu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin