Lähden ajelee..
Re: Lähden ajelee..
Terve
Heittämällä lampun kehykseen tulee niillä lanka nipseillä kiinni, nips naps
Heittämällä lampun kehykseen tulee niillä lanka nipseillä kiinni, nips naps
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
Mistä herra Uskila hommasit nuo sivuvaunun varustelaatikot, ja mikä malli...on hyvän näköset
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio
Re: Lähden ajelee..
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Lähden ajelee..
Kävin uudistamassa uudet kaasarit. Mukavasti meni, päähuomio oli kylläkin ranteissa.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Lähden ajelee..
Taidan lähtee ajelee...nyt on tullu ajeltua useana päivänä ja kivaahan se taas on. Eilen oli vähän viileää ja tuulista, eikä näytä nytkään ihan niin lämpimältä kun alkuviikolla oli, mutta on se lähettävä vaan kun veri vetää...tai ainakin osittain vielä kiertää....
Re: Lähden ajelee..
Terve
Jep hyvää keliä on ollut...
Ps kahvit joutuu juomaan termokseta ja omat nisut mukana
Jep hyvää keliä on ollut...
Ps kahvit joutuu juomaan termokseta ja omat nisut mukana
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
Moro.
Kirves mukana sait makkarat paistettua , puut ihan vieressä
Kirves mukana sait makkarat paistettua , puut ihan vieressä
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Lähden ajelee..
Terve
Eräpekalla on kuivat klapit mukana...
Eräpekalla on kuivat klapit mukana...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
Jäi vielä vanteen pinnaus vaiheesee, mutku oli niin hyvä sää niin ajattelin lähtee ajelee vikoja esiin tolla raaserista varastetulla venakkovanteella simonkylästä lähdettiin, nyt korsossa ja katsotaan mihi asti päästään
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
No mites se neitsytmatka meni?...kuhan ei kun Titanikilla....
Re: Lähden ajelee..
Muute iha hjuvi mut takavalo joka on kytketty siten että ku 1-0-2 asentoinen virtalukko on valot+sytkä -asennossa niin palaa riippumatta etuvalon katkaisijan asennosta, rupes pääsulaketta polttaa, eikä tietty sattunu kiimapäissää yhtä ainutta mukaan
No en ehtiny ku tienvarressa tupakin sytyttää, ku kanssamotoristi pysähty ja kaivo laukusta pojalle 15a nallin ja matka jatku.
Muina huomioina se laatikon vispilän stefan asennus ei oikein onnistunu, jäi vuotamaan. Ja ristinivelessä on väljää, mutta sen sain hetkellisesti korjattua ruuttaamalla sen täyteen raskaankaluston perävaunuissa käytettävää hiton jankkia laakerirasvaa
Mäntsälässä käväsin duunikaverin tykönä sumpilla, takastulomatkalla lykkäs sitten ensin rakeita ja sitten lunta. Ja valoja vailla mentiin tuulessa ja tuiskussa
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Eli normi neitsytmatka siis...
Re: Lähden ajelee..
Mutta askin säätö onnistui, ei pitäny ees vaihtaessa rutinaa ja perä säätöineen oli kans hiljainen ja ulkoa kuiva. Vähän tulee iso loikka nyt 2-3 vaihteiden välillä kun laitoin miliisirattaat ja askissa tosiaan kolmosen paikalla normi nelonen toivottavasti voitelu riittää taajamavauhdeissa noilla välityksillä
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Painevoideltu KMZ woimanpesä pysyy liukkaana tiukoissakin tilanteissa..... Ja vaikka tuo laatikko onkin keskiaikainen niin kyllä siellä oili lentää....
Re: Lähden ajelee..
Ei vaan tarvis ulos asti lentää
No jos metsästelis tolle 9:35 perälle tarkotetun vispilän ja mittarinpyörittimen nii ujutellaan stefa tarkemmin. Todennäköisesti ne vispilän hampaat silpassu huuleen ja huuli halki tai jousi muljahtanu pois tai jotain, vaikka rasvalla täyttelin ja koitin varovasti pyöräyttää paikalleen
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Oli tuon reilu 100km maantieajon jäljiltä tulpat ku yö ja päivä
Täytyy vasurista neulaa puottaa pykälä ja oikeelta vois nostaa. Kahmiikoha tuo oikeenpuoleine kaasari tosta putsarilta toisenki kaasarin ilmat ku hänelle on lyhempi matka ommeinaa hiukka ahtaan olonen tuo kuristusvivulla varustettu alkuperäinen tuubi joka menee putsarinmaljan läpi
Täytyy vasurista neulaa puottaa pykälä ja oikeelta vois nostaa. Kahmiikoha tuo oikeenpuoleine kaasari tosta putsarilta toisenki kaasarin ilmat ku hänelle on lyhempi matka ommeinaa hiukka ahtaan olonen tuo kuristusvivulla varustettu alkuperäinen tuubi joka menee putsarinmaljan läpi
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Tarkasta ensin ennenkuin alat neuloja tai suuttimia sääteleen kaasareiden syngronointi. Jos olet suorittanut kaasareiden polttoainepinnan ja neulan perussäädön, niin sen jälkeen on kokemukseni mukaan tärkeintä säätää syngronointi. Voi olla että puhtaan tulpan pytty on tehnyt työn ja toinen on vain niinkuin mallissa mukana.
Synronoinnin voit tehdä seuraavasti. Ota imuletkut pois ja katso oikean puolen luistia ja vasemmalla kädellä pidät luistin kyljestä kiinni. Kun kaasua käännät hieman, niin luistien tulee lähteä liikkeelle yhtä aikaa.
Samalla voit tarkistaa, että molemmat sylinterit käyvät tyhjäkäyntiä samalla lailla kun toisen pytyn maadoittaa vuorotellen. Ja tyhjäkäyntisuutin on samalla tavalla auki.
Synronoinnin voit tehdä seuraavasti. Ota imuletkut pois ja katso oikean puolen luistia ja vasemmalla kädellä pidät luistin kyljestä kiinni. Kun kaasua käännät hieman, niin luistien tulee lähteä liikkeelle yhtä aikaa.
Samalla voit tarkistaa, että molemmat sylinterit käyvät tyhjäkäyntiä samalla lailla kun toisen pytyn maadoittaa vuorotellen. Ja tyhjäkäyntisuutin on samalla tavalla auki.
Re: Lähden ajelee..
Terve
IR lämpömittarilla on helppo tarkastaa kumpi pytty on toissä...
IR lämpömittarilla on helppo tarkastaa kumpi pytty on toissä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
Terve
Ja tyhjäkäynti kohilleen...
Ja tyhjäkäynti kohilleen...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
Kyllä perussäädöt on suoritettu ennen ku mihikää lenkille on ees ajateltu lähdettävän ja joo, aika paljon saa tapahtua ennenku rupeen suuttimia vaihtelee, mopon käynnissä ja kulussa ei kumminkaan ole mitään vikaa.
Näkisin asian yksinkertaisesti niin että ajoseos kaipaa säätämistä, joten ajoseosta säädetään
Mulla muuten on joku tommonen laser -merkkinen infrapunamittari, kun vaan muistais minne hävitin..
Näkisin asian yksinkertaisesti niin että ajoseos kaipaa säätämistä, joten ajoseosta säädetään
Mulla muuten on joku tommonen laser -merkkinen infrapunamittari, kun vaan muistais minne hävitin..
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Terve
Mäntsälän Nesteellä...
Mäntsälän Nesteellä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Lähden ajelee..
jonssoni kirjoitti: ↑15.04.2020 20:54 Oli tuon reilu 100km maantieajon jäljiltä tulpat ku yö ja päivä
Täytyy vasurista neulaa puottaa pykälä ja oikeelta vois nostaa. Kahmiikoha tuo oikeenpuoleine kaasari tosta putsarilta toisenki kaasarin ilmat ku hänelle on lyhempi matka ommeinaa hiukka ahtaan olonen tuo kuristusvivulla varustettu alkuperäinen tuubi joka menee putsarinmaljan läpi
IMG_20200415_204635.jpg
No jaa.. ehkä tällä on osuutta asiaan on tuo kannen reiän sovitus kaasarille "vähän" hutiin kuten painaumasta näkyy, tiivarista leikkaantunut palanen irti
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Lähden ajelee..
Säädin sportsmanin vm 2003 Keihinin kaasarit maadottamalla tyhjäkäynniltään samanlaisiksi. Mittasin alipainemittareilla käynnin aikana kaasarit ja neulat vilkkuivat ja väpättivät samaan tahtiin... mutta silti ajossa sylinterin lämmöt eivät ole samat?. Vasen sylinteri, mitattuna tulpan juuresta on kevyessä ajossa 125 asteinen ja samalla hetkellä oikea 105 asteinen.
Säädänkö oikeaan sylinteriin tyhjäkäynnille lisää kuormaa?
Säädänkö oikeaan sylinteriin tyhjäkäynnille lisää kuormaa?
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio
Re: Lähden ajelee..
Ei varmaa vika, mutta eikö olisi hyvä jos ne kävisivät saman lämpoisinä?
Voisiko päätellä, että jos lämpö olisi sama niin työn määrä olisi sama?
Voisiko päätellä, että jos lämpö olisi sama niin työn määrä olisi sama?
Bisnekset sujuu hyvin ja kuntokin on vallan mainio
Re: Lähden ajelee..
Kyllä sitä voi vielä hienosäätää antamalla toisen sylinterin tehdä vähän enempi duunia, helpoimmillaan säätää vaijerista hieman balansista veto enempi toiselle pytylle. Mutta itse en vielä tekis mitään, koska pitäisi päästä ajaa kone lähelle normi ajolämpöä , eli sinne 160..180 asteen välille , ja sitten kun kone jäähtyy tarkistaa tulppien väri. Koeajon pitäisi olla vähintään sellainen 30..40 km reipasta ajoa (lämpimällä ilmalla) , ajo lopetetaan niin että konetta ei käytetä tyhjäkäynnillä vaan ns. "rullataan" talliin. Tulppien värin ollessa molemmissa kohtuu samat ja lämpötila ero ajon välillä testatessa ollessa 0---15 asteen erolla ei juurikaan kannata tehdä mitään, mutta jos lämpötilaero pysyy jo 20 asteen korvilla niin voi siirtää viileämmälle hieman enempi hommia, mutta jos tulppien värissä näyttää että kuumempi myös käy selvästi laihemmalla on syytä tarkistaa venttiilin välykset ja tutkia että kaasuttimen imukaula ja kalvo on ehjät .
Re: Lähden ajelee..
Oman kokemuksen mukaan jos infrapunamittarilla mittailee niin mitattavan kappaleen heijastuskerroin eli onko matta vai kirkas vaikuttaa lukemaan. jos toinen sylinteri likainen ja toinen puhtaampi niin saattaa olla eroa lukemassa.
Re: Lähden ajelee..
Vaunun puolella on parempi jäähdytys ilmavirrasta jouhtuen. Myös koneen kampuran pyörintäsuunta saattaa vaikuttaa vaunun puolen eduksi. Ilmajäähy kone tapaa käydä kuumempana. Omassa MT Dnerissä oli jokus kesällä kovassa ajossa 200 kansissa, milloin ollaan tosin jo riskirajoilla.
Jotenki ajattelen että jos saman verran kumpaanki puolta rasitetaan on se laakeroinnille ja yleisen tasaiselle käynnille paras. Tällöin vaunun puoli käy viileämpänä kun jäähdytystä on tarjolla paremmin. Eli tuo 10-20 asteen ero tuntuu normaalille mitä omissa olen seurannu.
Jotenki ajattelen että jos saman verran kumpaanki puolta rasitetaan on se laakeroinnille ja yleisen tasaiselle käynnille paras. Tällöin vaunun puoli käy viileämpänä kun jäähdytystä on tarjolla paremmin. Eli tuo 10-20 asteen ero tuntuu normaalille mitä omissa olen seurannu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.