1971 M-63 vaihteisto ?

Voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Tumppi72
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 28.01.2018 22:56

1971 M-63 vaihteisto ?

Viesti Kirjoittaja Tumppi72 »

Hei,

Osaisiko joku tietäjä kertoa vaihdelaatikostani jotain.

Itäpyörät on itselleni uusi tuttavuus ja vielä toistaiseksi suhteellisen suuri kysymysmerkki.

Pyörään on edellisen omistajan toimesta vaihdettu uusi ajamaton moottori 650 12V joskus n.10-15 vuotta sitten. Moottori taisi olla 1998 vm.

Mikä vaihteisto tähän on laitettu? Laatikossa oli kiinni pitkä sähköstartti joka ei nyt näy kuvissa.

Mikä vaihteiston oikean jalan kohdalla oleva alin pooriakseli on ja mikä tuon pystyssä törröttävän alumiinistaagin tehtävä on?

Kokemusta on paljon rakentelusta vaan ei tällaisista, ....vielä :oops:

Komea on Urali ei voi muuta sanoa, muutama homma olisi vielä tekemättä ennen kuin pääsee ajelemaan.
Ural_2.jpg
Ural_1.jpg
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Sähköstarttimallin uralin pakillinen laatikko. Tuo alin on pakin kytkentävivun akseli ja tuo ylempi on käsivaihtajan vipu(mitä ei yleensä tuon ikäisessä vaihteistossa ole enää asennettu)..näin näistä kuvista päättelen...se edessä oleva liitin on vapaavalon anturi..sen kautta merkkivalo saa maata kun vaihde on vapaalla
Tumppi72
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 28.01.2018 22:56

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Viesti Kirjoittaja Tumppi72 »

Kiitokset, ihmettelin tosiaan tuota käsivaihtajan vipua. Ei siitä toisaalta haittaakaan ole vaikka jättäisi paikalleen.

Onko näissä vaihdekaavio 1 alas loput ylös sekä vapaa 1 ja 2 välissä?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Tumppi72 kirjoitti: 13.03.2018 14:04 Kiitokset, ihmettelin tosiaan tuota käsivaihtajan vipua. Ei siitä toisaalta haittaakaan ole vaikka jättäisi paikalleen.

Onko näissä vaihdekaavio 1 alas loput ylös sekä vapaa 1 ja 2 välissä?
juuri näin..
Tumppi72
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 28.01.2018 22:56

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Viesti Kirjoittaja Tumppi72 »

Hyvä homma.
Vastaa Viestiin