Paljonkos jää lyhkäseksi?
dnepr mt10 männän renkaiden vaihto ja perus remontti
Re: dnepr mt10 männän renkaiden vaihto ja perus remontti
Paljonkos jää lyhkäseksi?
Terve..sulla oli aiemmat sylinterit varmaan POWER malliset eli lyhyet sylinterit(korkeapuristeiset), ja nyt ehkä ostit mummon marjamatka mallit (matalapuristeiset)eli pitkät sylinterit joilla tehoa tulee sen nukanpoistajan verran...
samalla pitäis myös pinnapulttien ja työntötankojen jäädä hieman lyhyehköiksi..pahimmillaan /parhaimmillaan sylinterien korkeudessa on 3mm ero.
...muuten ihan asian vierestä..onko sinulla vielä ne wanhat kannet/sylinterit..voisin olla niistä kiinnostunut..
...muuten ihan asian vierestä..onko sinulla vielä ne wanhat kannet/sylinterit..voisin olla niistä kiinnostunut..
-
j.numminen
- 50

Onhan mulla mut jäävät vielä odottamaan jatko jalostusta. Nyt ei oo ollut vaan paikkaa missä tehdä kunnolla ja taas ois muutto edessä tän kanssa. Ajatuksena ollut että joskus jossain ne nostajan reijät holkittaisin kannesta, vaihtaisin ohjurit, seetit, venttiilit, hitsaisin halkeaman, avartelisin hiukan ja porauttaisin pytyt. Sitten pitää ostaa jostain loput koneesta ja kappas mulla onkin tekniikka vailla runkoa ja tarvitsen sitten vielä sellaisenkin. Löytyiskö joltain?
Pitänee noita mittailla. Kattelin jo että joku oli paininut samojen ongelmien kanssa kun minä jo aikaisemmin mutta oli vaikea löytää k.o. keskustelua kun oli hiukan aihe karannut.
Pitänee noita mittailla. Kattelin jo että joku oli paininut samojen ongelmien kanssa kun minä jo aikaisemmin mutta oli vaikea löytää k.o. keskustelua kun oli hiukan aihe karannut.
Luulen että niitä alkuperäisiä lyhyitä sylinterejä ei taida uutena valmiina saada. Veikkaan että se sun uusi sylinteri on n. 109 mm pitkä, ja wanha n. 106..107mm. Sehän ei mikään temppu ole lyhentää se uusi samaan pituuteen, mutta pitää muistaa tehdä myös se kanteen painuva uloke oikean korkuiseksi (ja halkasijaiseksi) jotta istuu uusiin kansiin ja tiivistyy.
Dnepriin löytyy Almotin ylikoko mäntäsarjoja EU laadun männänrenkailla. Eli lyhyet sylinterit kannattaa porauttaa uusille männille sopiviksi.
Ei se pitkäkään sylinteri huono ole. Almotin sylinterisarja on ylivoimasta laatua. Oon nyt verrannu niitä Ukrainasta tuleviin epätoivosiin jämiin. Kiinalaiset muuten tekee kans Dneprin sylintereitä. Niissä on hassu feature. Joskus eivät sovi kanteen. Mutta uuden Kinukin voi myös sorvautaa toimivaksi. Mulla on ajopyörässä Dnepr kuiskaajan lyhentämät Kinukit (juu on Kiinaa ajossa) ja oon jo polttanu useat tiivisteet kun tulee reviteltyä
Ei se pitkäkään sylinteri huono ole. Almotin sylinterisarja on ylivoimasta laatua. Oon nyt verrannu niitä Ukrainasta tuleviin epätoivosiin jämiin. Kiinalaiset muuten tekee kans Dneprin sylintereitä. Niissä on hassu feature. Joskus eivät sovi kanteen. Mutta uuden Kinukin voi myös sorvautaa toimivaksi. Mulla on ajopyörässä Dnepr kuiskaajan lyhentämät Kinukit (juu on Kiinaa ajossa) ja oon jo polttanu useat tiivisteet kun tulee reviteltyä
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Onko Sasulla kuparirenkaat tiivisteenä? itse en ole vielä saanut kuparirenkaita kertaakaan palamaan..alumiinisia en ole viitsinyt edes kokeilla. Jos meno tuntuu että on liian melskeää , voi säädellä hillitympää ruttua laittamalla lisää 0.5 millisiä kuparirenkaita... 
Männäntappiko oli tullut kurkistaa,,vai mistä se ura tuli??
Männäntappi oli kyllä paikallansa varmaan joku renkaan palanen oli jotenki tunkeutunu väliin. Täytyy pistää kuvaa oli aika hurjan näkönen.
Hyvin sillä eteenpäin on kuitenki päässy 
77,95 oli lyöty männän kupuun. Paljonko tosta on varaa hioa?
77,95 oli lyöty männän kupuun. Paljonko tosta on varaa hioa?
No voi ..tti , en ole tuollaistakaan vielä ennen nähnyt..siis ihan finaalissa kone ja lähti käyntiin ja kulki vielä jotenkin??...ihme...
Joo liikku ihan näppärästi vielä eteenpäin, käyntiinki lähti ihan nätisti.
Ne on vissiin noi Almotit mitkä sinne kannattaa laittaa jos oon käsittäny oikein? Onko jotain suosituksia mistä ne kannattais tilata? Moto-boxer näytti ainakin myyvän. Uudet tiivisteetkin varmaan hyvä laittaa 
No minä ensin selvittäisin minkä kokoiset ne sylinteri olisi..eli mihin kokoon ne saa kunnostettua, ja sitten laittaisin ilmoituksen tälle foorumille että sen kokoisia Almotin mäntiä haetaan..tai voisi tietty haarukoida onko mitä kokoa myynnissä...ja jos jostain ihme syystä ei ilmotus tuota tulosta niin sitten näistä maailman nettikaupoista motoboxer tai uralzentrale , ural hamburg ihan sama mistä niistä,,,,
Olipas villisti mäntä lähteny.
Kesäkuussa Almot sylintereitä Suomessa taas saatavana. Nyt on välipää osatuonti.fi jälkeen ennenku ural.fi alottaa.
2 x 78.4xmm dnepr mäntäsarjaa tosin vielä hyllyssä. Eli poraus apaut +0.5 vakiosta niin nää käy. Poraukseen kannattaa aina hommata männän mukaan, onnistuu varmemmin. Oma kokemus.
Kesäkuussa Almot sylintereitä Suomessa taas saatavana. Nyt on välipää osatuonti.fi jälkeen ennenku ural.fi alottaa.
2 x 78.4xmm dnepr mäntäsarjaa tosin vielä hyllyssä. Eli poraus apaut +0.5 vakiosta niin nää käy. Poraukseen kannattaa aina hommata männän mukaan, onnistuu varmemmin. Oma kokemus.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Tuon pilallisen pytyn kun käyttää koneistamossa niin saa arvion tulevasta porauskoosta ts. millä kuoppa häviää. Äkkiseltään kuvasta päätellen on aika paha kolo.
t.hh
t.hh
Multa löytyisi tosi reilusti nepparin sylintereitä ja uusia + ehjiä käytettyjä mäntiä..jos kiinnostaa niin voisin sellaista parii etsiä...tuo syvälle raapiutunut sylinteri taitaa olla paras laittaa vaan sivuun..koska noita parempiakin löytyy...
Hain kaverin nurkista koko koneen
nii vaihdan siitä näin ensihätään sylinterit. Ja vien ton rikkinäisen arvioitavaks että saako siitä enään toimintakuntosta. Sit jos hylky tulee nii voisin kyllä kysellä uudemman kerran niitä pönttöjä.