Kansiventtiili kärjetön
Kansiventtiili kärjetön
Oi tietäjät apujanne tarvitaan.
Ostin jokusen aikaa sitten 1971 Uralin johon on vaihdettu uusi moottori. Koneen vuosimalli 1998 tai 1999 650 12v
Pitäsisi laittaa tulille mutta arveluttaa sytkämodulin / puolan kytkentä.
Kärjettömässä on netin mukaan on ihan järjestään aina kolme johtoa, musta ja kaksi punaista.
Minulla ei ole mitään kytkentäkaaviota enkä haluaisi käräyttää tätä väärällä kytkennällä.
Omassani sytkämodulissani on vain 1 musta ja 1 pinkki johto.
Tilasin uudemman mallisen puolan Osaatuonnista.
Miten tämä tulisi kytkeä?
Edestäpäin katsottuna musta vasempaan puolan liittimeen, pinkki oikean puolen puolan liittimeen. Tuleeko pinkkiin johtoon + vielä kaupan tekijäisiksi, jostainhan puolalle pitäisi tulla jatkuvaa virtaa?
Ainakin sytkämodulirungossa pinkin johdon alla on + merkintä.
Auttakee ennen kuin savu nousee, huomenna saattaa olla jo myöhäistä
Ostin jokusen aikaa sitten 1971 Uralin johon on vaihdettu uusi moottori. Koneen vuosimalli 1998 tai 1999 650 12v
Pitäsisi laittaa tulille mutta arveluttaa sytkämodulin / puolan kytkentä.
Kärjettömässä on netin mukaan on ihan järjestään aina kolme johtoa, musta ja kaksi punaista.
Minulla ei ole mitään kytkentäkaaviota enkä haluaisi käräyttää tätä väärällä kytkennällä.
Omassani sytkämodulissani on vain 1 musta ja 1 pinkki johto.
Tilasin uudemman mallisen puolan Osaatuonnista.
Miten tämä tulisi kytkeä?
Edestäpäin katsottuna musta vasempaan puolan liittimeen, pinkki oikean puolen puolan liittimeen. Tuleeko pinkkiin johtoon + vielä kaupan tekijäisiksi, jostainhan puolalle pitäisi tulla jatkuvaa virtaa?
Ainakin sytkämodulirungossa pinkin johdon alla on + merkintä.
Auttakee ennen kuin savu nousee, huomenna saattaa olla jo myöhäistä
Re: Kansiventtiili kärjetön
Sytkässä on nuo punaiset tai pinkit samaan nastaan kytketty ja niinin voi kytkeä toiseen virtalukon + ja toisen puolan + napaan , tai molemmat puolan + napaan johon myös virtalukon +, tuo musta sitten siihen puolan toiseen napaan..puolassa ei ole välttämättä merkitty kumpaan + ja - kun sillä ei ole puolan kannalta merkitystä.. mutta se että syttyyn menee punaisesta virtalukon + on ratkasevaa.
Re: Kansiventtiili kärjetön
Kiitokset Matti nopeasta vastauksesta.
Ei kipinöi vaikka kaikki on kytketty kuten pitääkin?
Osaako joku kertoa välyksen pyörijän ja pickupin välillä?
Löytyykö vastusarvoja modulin mittailuun?
Kone on uusi mutta vanha joten sytkäkin on oletettavasti uusi.
Kone on ollut joskus käynnissä koska venttiilit oli hieman noessa kun purin epäuskoisena moottorin, männat tosin eivät olleet. Olivat kiiltävät kuin....
Uusi on kone : )
Pitää vielä kokeilla vanhan mallin puolalla jos sieltä löytyisi kipinä?
Ei kipinöi vaikka kaikki on kytketty kuten pitääkin?
Osaako joku kertoa välyksen pyörijän ja pickupin välillä?
Löytyykö vastusarvoja modulin mittailuun?
Kone on uusi mutta vanha joten sytkäkin on oletettavasti uusi.
Kone on ollut joskus käynnissä koska venttiilit oli hieman noessa kun purin epäuskoisena moottorin, männat tosin eivät olleet. Olivat kiiltävät kuin....
Uusi on kone : )
Pitää vielä kokeilla vanhan mallin puolalla jos sieltä löytyisi kipinä?
-
Kimmo Arvila
- 200

- Viestit: 224
- Liittynyt: 10.12.2017 17:51
Re: Kansiventtiili kärjetön
Tarkasta et virtalukko ( jos alkuperäinen lampun kehyksessä oleva) toimii ja virta lähtee myös eteenpäin.
Orkkis virtalukossa saattaa olla pieni kärki hapettuma...
Orkkis virtalukossa saattaa olla pieni kärki hapettuma...
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
-
Kimmo Arvila
- 200

- Viestit: 224
- Liittynyt: 10.12.2017 17:51
Re: Kansiventtiili kärjetön
Tahi saattaapi olla et metallinen kytkentä piirin kiinnitys nastat on hiukka löysällä lukon "piirilevy rungosta" eikä kärjet yhdistä.
hiukka hankala nyt selitääpi mut ylipäänsä jos avain uppoo pohjaan kun lämmin veitsi voihin eikä oo napakka ...
hiukka hankala nyt selitääpi mut ylipäänsä jos avain uppoo pohjaan kun lämmin veitsi voihin eikä oo napakka ...
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Re: Kansiventtiili kärjetön
vedä akulta suora + johto puolan+ napaan (ja siis samalla sytylle) ja kokeile kipinää...pickupin ja ajoituskupin ilmaväliksi olisi hyvä yksinkertainen kopoipaperinpala jos ajoituskuppi on kovin epäkeskeinen niin kokeilee kadenkertaista paperia...kunhan kuppi ei natsaa kiinni tunnistimeen. Mikä kärjetön siellä nyt lymyää?? jos se on hiemankin nykyaikainen niin syttyyhän siihen punainen led lamppu suunnilleen max. ennakon kohdilla ja sammuu kun nalli lähtee ,,eli siinä n. ykk merkissä.
Re: Kansiventtiili kärjetön
Laita kuva siitä sytkästä...sehän voi olla vaikka iän aikainen vetelys, joka ei toimi. ..kirjotat siitä modulin mittaamisesta..ei kai nyt ole kysymys siitä dinosauruksesta ,jossa istuimen alla oli iso suorakaiteen muotoinen jäähdytetty elektroniikka osa?? se ei kai toiminut juuri uutenakaan ,,kun se oli jo liki uusissa pyörissä korvattu kärkijakajalla..mutta KUVA selvittää paljon asioita....
Re: Kansiventtiili kärjetön
Tämmönen pökäle siellä on, kokeilin uuden mallin puolalla ja vanhalla joka kuvassa näkyy.
Ei kipinöi kummallakaan.
Tarviiko tämä sytkä vielä ohjainmodulin / laitteen. Sellaista ei mopon mukana tullut?
Ei kipinöi kummallakaan.
Tarviiko tämä sytkä vielä ohjainmodulin / laitteen. Sellaista ei mopon mukana tullut?
Re: Kansiventtiili kärjetön
Unohtui mainita että pyörää on rakenneltu edellisen omistajan toimesta ja itseni, aika vähän oli mitään alkuperäistä mukana.
Uusi tarvike mallin virtalkukko asennettu ja virtaa tulee oikein komeasti siihen suuntaan minne sitä tarvitaan.
Uusi tarvike mallin virtalkukko asennettu ja virtaa tulee oikein komeasti siihen suuntaan minne sitä tarvitaan.
Re: Kansiventtiili kärjetön
Ok...wanhempaa mallia...jos sieltä ei tule kipinää niin tuo on sökö....ei siellä ole mitään ohjelmoitavaa, kannattaa ostaa uudenmallinen parempi kärjetön se on halpa jotain 60..90 eur välillä ja puola sulla näyttää oleva erityisen laadukas (tietty jos on ehjä) eli sitä ei tarvi ostaa...puolan voit mitata ,ensiö ja toisio käämin.
Niin ja tuossa kaikki+puola ei mitään lisäosia...samanlaisia uudemmatkin , mutta niissä erilainen tuo keskikuppi (ajoituslevy) ja tuossa elektroniikka osassa on ajoituksen helpottamiseksi led valo, sekä ennakon säätökäyrät on erilaiset .
Niin ja tuossa kaikki+puola ei mitään lisäosia...samanlaisia uudemmatkin , mutta niissä erilainen tuo keskikuppi (ajoituslevy) ja tuossa elektroniikka osassa on ajoituksen helpottamiseksi led valo, sekä ennakon säätökäyrät on erilaiset .
Re: Kansiventtiili kärjetön
Kiitokset kaikille neuvoista.
Johan rupesi Urali käymään kun sai uuden sytkän paikalleen.
Uudempi malli toimii ku Moskovan junan vessa ja kipinä tuli heti kylään kun piuhat oli kiinni.
Johan rupesi Urali käymään kun sai uuden sytkän paikalleen.
Uudempi malli toimii ku Moskovan junan vessa ja kipinä tuli heti kylään kun piuhat oli kiinni.


