K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3671
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

HZ jakopää ja ND laturi olivat kai isoin parannus alkupäässä.

Ne tilastot, mitä täällä epäillään, on takuukorjaus keissejä. Ei markkinointikamaa.

Laatu ei kehity sattumalta. Sama mitä pyörästä hajoaa takuuaikana, missä päin maailmaa tahansa, käynnistyy tehtaalla selvitysprosessi. Kun syy selvillä mietitään vaihtoehdot miten tilanne korjataan. Tämä on normaali länsimainen tuotekehitysjärjestelmä. Saapui Irbittiin Toyotalta tuleen laatuinsinöörin mukana. Näin EI ollut vielä 5 vuotta sitte, uskomatonta kyllä.

Tarkkuus on parantunut joka suhteessa. Esim 2019 vuonna on yhden kokoinen sylinteri ja mäntä. Usean vakiokoon sijaan ollaan vihdoin päästy satkun tarkuudelle. Ja asentaja joka tekee virheitä, löydetään ja vaihdetaan. Neukkula on enää romanttinen muisto.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
pru426
100
100
Viestit: 126
Liittynyt: 09.07.2018 22:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja pru426 »

Kun olen kahlannut näitä topickeja läpi, niin
Kaikkien Ongelmien Äiti sv- koneiden kestävyydelle näyttäisi olevan juuri se paskaisen öljyn kiertäminen,
ja öljynsuodattimen puute.
Ei se kestävyysongelma ratkea sillä, vaikka olisi kuinka kullitetut SKF:n tai Timkenin laakerit tahansa ja koneitusfakiirin hiplaamat 0.001 välykset,
jos huonosti puhdistunut öljy pyörii kuitenkin kierrossa

Mikäli ymmärsin asian oikein niin linkolevy-öljynpuhdistus kunnolla toimiakseen edellyttää lämmintä öljyä ja kierroksia.
Etenkin lyhyessä postilaatikko-joyridessa huonosti lämmennyt öljy ja sitäkautta kakkaantunut öljyjäte tukkii ne paikat ja tuhonkierre on valmis.
Kyllä 750 kuutioisen maamoottorin pitäisi pyöriä satkun ihan mukisemati,
koska kiinan 50 kuutioisetkin kierroskoneet kestää samoja kilometrimääriä mitä nämä vanhat sv-koneet nyt.

Kalakkunan aikaisemmin postaaman kuvan mukaan ongelman minimoimiseksi myös tehdas on tuonut lisäapua öljypohjan ja -pumpun päivityksellä


pekka
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1856
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja karppi »

[quote="metsuri Torkkelista"
Taitaa jotenkin olla vähän arka paikka 750-pekoille edes kirjoitella asiasta.

Saatanan metsuri...älä kirjoittele tänne noin kipeistä asioista...oikein sydänalasta ottaa.ku seiskapätkää täällä vähättelet. :-( :angry-argument:
Avatar
Hirsiki
100
100
Viestit: 111
Liittynyt: 07.08.2012 09:08
Paikkakunta: Lemi

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja Hirsiki »

karppi kirjoitti: 14.12.2018 13:03 [quote="metsuri Torkkelista"
Taitaa jotenkin olla vähän arka paikka 750-pekoille edes kirjoitella asiasta.

Saatanan metsuri...älä kirjoittele tänne noin kipeistä asioista...oikein sydänalasta ottaa.ku seiskapätkää täällä vähättelet. :-( :angry-argument:

:lol: :roll:
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Sivuventtiili 750cc ei lopu, laittaa moottorin yhden kerran kuntoon.
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.

Itävallan reissulla ajettiin kahdella lättäpiällä 5900- 6000km,19 päivän reissulla.(23.8 - 10.9).
Kahtena päivänä ei ajettu ollenkaan, keskiviikkona ja lauantaina kuskien huoltoa :naughty:
Min.103km matka päivässä ja max. 550km matka päivässä.

Pitänee laittaa kynttilän jaloiksi nuo Ison lohkon uudet kiertokanget :dance: On niin ihanan halpaa... tämä meidän harrastaminen :clap:
Liitteet
20181214_162255_resized.jpg
20181214_162255_resized.jpg (137.53 KiB) Katsottu 2484 kertaa
20181214_162235_resized.jpg
20181214_162235_resized.jpg (125.48 KiB) Katsottu 2484 kertaa
20181214_162308_resized.jpg
20181214_162308_resized.jpg (143.13 KiB) Katsottu 2484 kertaa
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8058
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Onnittelut lättäpää täytti tänä vuonna 80 vuotta!

Kuva

Ps perustuu BMW R-71 tekniikkaan joka näki päivänvalon 1938

:clap: :clap: :clap:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Wecu
300
300
Viestit: 367
Liittynyt: 29.11.2007 20:09
Paikkakunta: Espoo

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja Wecu »

Nepparissa kyllä laakerit kestää. :-P
Liitteet
P1010014.JPG
P1010014.JPG (658.67 KiB) Katsottu 2458 kertaa
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6

Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Avatar
pru426
100
100
Viestit: 126
Liittynyt: 09.07.2018 22:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja pru426 »

Kirjoittaja kmz.k750 » 14.12.2018 16:45

Sivuventtiili 750cc ei lopu, laittaa moottorin yhden kerran kuntoon.
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.


Siinä kyllä kmz.k750 on oikeassa, että jos kone on huolella kasattu ja huollettu, niin
kyllä meillä postiloota- kuskeilla todennäköisesti tulee vastaan
se biolooginen "parasta ennen" -päiväys
ennemmin kuin se mopon kone hyytyy loppuunajettuna,

Työ "kaukopartiomiehet" joilla postilootat on yleensä vähän kauempana
...kuten taannoisissa Uskilan postikuvissa, saattaa koneessa km. kyllä tulla vastaan muutamassa vuodessa.

ps,
joo ...
kai se on parempi edes kynttilän jalkoina :o , kuin kuution laatikko poikki- polttoleikattuja NOS kiertokankia romu-ukon kyytissä.
...malliin PV:n touhu takavuosina.

pekka
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

:clap: :clap: :clap: Postaushan ylitti odotukseni.....nukkuvat karhut heräsivät ja jopa Karpin kirjoituskynnys ylittyi komeesti (tuon kyllä tiesin jo kirjoittaessani)... Perkeleen ketsuppijengi :mrgreen: Pikkuse ylitraflaava kirjoittelu avaa kummasti noita sanaisia arkkuja. Ja sitä paitsi en mielestäni pahemmin liioitellu kun maahantuojakin kirjoittaa, että "muutos 10 viime vuoden aikana on valtava". No ollaanko menty hyvästä erinomaiseen vai paskasta hyvään vai siltä väliltä? päättäköön itse kukin.Muutenhan Kalkkunalta tuli selvää tekstiä noista koneista yhtenä pläjäyksenä, onhan sitä ollu aiemminkin ripoteltuna sinne tänne. Itteeni kun eivät nuo 2000-luvun 750-koneet itseasiassa kiinnosta pätkääkään, kunhan huvikseni lätisen. Kevätmopoksi tulee Koo, kesällä ajellaan 750 OHV tekeleellä ja lätyskäWolfilla, talvella sitten 650:llä. Ne on muuten mielestäni aivan out, just kehtaa talvella ajella. Huomaahan sen jo tuosta Keljun kampuran kauppaamisestakin, ollut kohta kymmenen kertaa myynnissä. Kelju ei vaan ymmärrä, että 650-kampurakiima ei oo heppeimmillään joulukuussa, se on roikkarallin aika + 2vrk, seuraava taas vuoden päästä. :-P
Vastaa Viestiin