K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
HZ jakopää ja ND laturi olivat kai isoin parannus alkupäässä.
Ne tilastot, mitä täällä epäillään, on takuukorjaus keissejä. Ei markkinointikamaa.
Laatu ei kehity sattumalta. Sama mitä pyörästä hajoaa takuuaikana, missä päin maailmaa tahansa, käynnistyy tehtaalla selvitysprosessi. Kun syy selvillä mietitään vaihtoehdot miten tilanne korjataan. Tämä on normaali länsimainen tuotekehitysjärjestelmä. Saapui Irbittiin Toyotalta tuleen laatuinsinöörin mukana. Näin EI ollut vielä 5 vuotta sitte, uskomatonta kyllä.
Tarkkuus on parantunut joka suhteessa. Esim 2019 vuonna on yhden kokoinen sylinteri ja mäntä. Usean vakiokoon sijaan ollaan vihdoin päästy satkun tarkuudelle. Ja asentaja joka tekee virheitä, löydetään ja vaihdetaan. Neukkula on enää romanttinen muisto.
Ne tilastot, mitä täällä epäillään, on takuukorjaus keissejä. Ei markkinointikamaa.
Laatu ei kehity sattumalta. Sama mitä pyörästä hajoaa takuuaikana, missä päin maailmaa tahansa, käynnistyy tehtaalla selvitysprosessi. Kun syy selvillä mietitään vaihtoehdot miten tilanne korjataan. Tämä on normaali länsimainen tuotekehitysjärjestelmä. Saapui Irbittiin Toyotalta tuleen laatuinsinöörin mukana. Näin EI ollut vielä 5 vuotta sitte, uskomatonta kyllä.
Tarkkuus on parantunut joka suhteessa. Esim 2019 vuonna on yhden kokoinen sylinteri ja mäntä. Usean vakiokoon sijaan ollaan vihdoin päästy satkun tarkuudelle. Ja asentaja joka tekee virheitä, löydetään ja vaihdetaan. Neukkula on enää romanttinen muisto.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kun olen kahlannut näitä topickeja läpi, niin
Kaikkien Ongelmien Äiti sv- koneiden kestävyydelle näyttäisi olevan juuri se paskaisen öljyn kiertäminen,
ja öljynsuodattimen puute.
Ei se kestävyysongelma ratkea sillä, vaikka olisi kuinka kullitetut SKF:n tai Timkenin laakerit tahansa ja koneitusfakiirin hiplaamat 0.001 välykset,
jos huonosti puhdistunut öljy pyörii kuitenkin kierrossa
Mikäli ymmärsin asian oikein niin linkolevy-öljynpuhdistus kunnolla toimiakseen edellyttää lämmintä öljyä ja kierroksia.
Etenkin lyhyessä postilaatikko-joyridessa huonosti lämmennyt öljy ja sitäkautta kakkaantunut öljyjäte tukkii ne paikat ja tuhonkierre on valmis.
Kyllä 750 kuutioisen maamoottorin pitäisi pyöriä satkun ihan mukisemati,
koska kiinan 50 kuutioisetkin kierroskoneet kestää samoja kilometrimääriä mitä nämä vanhat sv-koneet nyt.
Kalakkunan aikaisemmin postaaman kuvan mukaan ongelman minimoimiseksi myös tehdas on tuonut lisäapua öljypohjan ja -pumpun päivityksellä
pekka
Kaikkien Ongelmien Äiti sv- koneiden kestävyydelle näyttäisi olevan juuri se paskaisen öljyn kiertäminen,
ja öljynsuodattimen puute.
Ei se kestävyysongelma ratkea sillä, vaikka olisi kuinka kullitetut SKF:n tai Timkenin laakerit tahansa ja koneitusfakiirin hiplaamat 0.001 välykset,
jos huonosti puhdistunut öljy pyörii kuitenkin kierrossa
Mikäli ymmärsin asian oikein niin linkolevy-öljynpuhdistus kunnolla toimiakseen edellyttää lämmintä öljyä ja kierroksia.
Etenkin lyhyessä postilaatikko-joyridessa huonosti lämmennyt öljy ja sitäkautta kakkaantunut öljyjäte tukkii ne paikat ja tuhonkierre on valmis.
Kyllä 750 kuutioisen maamoottorin pitäisi pyöriä satkun ihan mukisemati,
koska kiinan 50 kuutioisetkin kierroskoneet kestää samoja kilometrimääriä mitä nämä vanhat sv-koneet nyt.
Kalakkunan aikaisemmin postaaman kuvan mukaan ongelman minimoimiseksi myös tehdas on tuonut lisäapua öljypohjan ja -pumpun päivityksellä
pekka
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
[quote="metsuri Torkkelista"
Taitaa jotenkin olla vähän arka paikka 750-pekoille edes kirjoitella asiasta.
Saatanan metsuri...älä kirjoittele tänne noin kipeistä asioista...oikein sydänalasta ottaa.ku seiskapätkää täällä vähättelet.
Taitaa jotenkin olla vähän arka paikka 750-pekoille edes kirjoitella asiasta.
Saatanan metsuri...älä kirjoittele tänne noin kipeistä asioista...oikein sydänalasta ottaa.ku seiskapätkää täällä vähättelet.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Slowly but surely - Like the Long River
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Sivuventtiili 750cc ei lopu, laittaa moottorin yhden kerran kuntoon.
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.
Itävallan reissulla ajettiin kahdella lättäpiällä 5900- 6000km,19 päivän reissulla.(23.8 - 10.9).
Kahtena päivänä ei ajettu ollenkaan, keskiviikkona ja lauantaina kuskien huoltoa
Min.103km matka päivässä ja max. 550km matka päivässä.
Pitänee laittaa kynttilän jaloiksi nuo Ison lohkon uudet kiertokanget On niin ihanan halpaa... tämä meidän harrastaminen
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.
Itävallan reissulla ajettiin kahdella lättäpiällä 5900- 6000km,19 päivän reissulla.(23.8 - 10.9).
Kahtena päivänä ei ajettu ollenkaan, keskiviikkona ja lauantaina kuskien huoltoa
Min.103km matka päivässä ja max. 550km matka päivässä.
Pitänee laittaa kynttilän jaloiksi nuo Ison lohkon uudet kiertokanget On niin ihanan halpaa... tämä meidän harrastaminen
- Liitteet
-
- 20181214_162255_resized.jpg (137.53 KiB) Katsottu 2484 kertaa
-
- 20181214_162235_resized.jpg (125.48 KiB) Katsottu 2484 kertaa
-
- 20181214_162308_resized.jpg (143.13 KiB) Katsottu 2484 kertaa
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Terve
Onnittelut lättäpää täytti tänä vuonna 80 vuotta!
Ps perustuu BMW R-71 tekniikkaan joka näki päivänvalon 1938
Onnittelut lättäpää täytti tänä vuonna 80 vuotta!
Ps perustuu BMW R-71 tekniikkaan joka näki päivänvalon 1938
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Nepparissa kyllä laakerit kestää.
- Liitteet
-
- P1010014.JPG (658.67 KiB) Katsottu 2458 kertaa
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kirjoittaja kmz.k750 » 14.12.2018 16:45
Sivuventtiili 750cc ei lopu, laittaa moottorin yhden kerran kuntoon.
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.
Siinä kyllä kmz.k750 on oikeassa, että jos kone on huolella kasattu ja huollettu, niin
kyllä meillä postiloota- kuskeilla todennäköisesti tulee vastaan
se biolooginen "parasta ennen" -päiväys
ennemmin kuin se mopon kone hyytyy loppuunajettuna,
Työ "kaukopartiomiehet" joilla postilootat on yleensä vähän kauempana
...kuten taannoisissa Uskilan postikuvissa, saattaa koneessa km. kyllä tulla vastaan muutamassa vuodessa.
ps,
joo ...
kai se on parempi edes kynttilän jalkoina , kuin kuution laatikko poikki- polttoleikattuja NOS kiertokankia romu-ukon kyytissä.
...malliin PV:n touhu takavuosina.
pekka
Sivuventtiili 750cc ei lopu, laittaa moottorin yhden kerran kuntoon.
Kuski loppuu ennemmin kun lättäpien moottori.
Siinä kyllä kmz.k750 on oikeassa, että jos kone on huolella kasattu ja huollettu, niin
kyllä meillä postiloota- kuskeilla todennäköisesti tulee vastaan
se biolooginen "parasta ennen" -päiväys
ennemmin kuin se mopon kone hyytyy loppuunajettuna,
Työ "kaukopartiomiehet" joilla postilootat on yleensä vähän kauempana
...kuten taannoisissa Uskilan postikuvissa, saattaa koneessa km. kyllä tulla vastaan muutamassa vuodessa.
ps,
joo ...
kai se on parempi edes kynttilän jalkoina , kuin kuution laatikko poikki- polttoleikattuja NOS kiertokankia romu-ukon kyytissä.
...malliin PV:n touhu takavuosina.
pekka
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Postaushan ylitti odotukseni.....nukkuvat karhut heräsivät ja jopa Karpin kirjoituskynnys ylittyi komeesti (tuon kyllä tiesin jo kirjoittaessani)... Perkeleen ketsuppijengi Pikkuse ylitraflaava kirjoittelu avaa kummasti noita sanaisia arkkuja. Ja sitä paitsi en mielestäni pahemmin liioitellu kun maahantuojakin kirjoittaa, että "muutos 10 viime vuoden aikana on valtava". No ollaanko menty hyvästä erinomaiseen vai paskasta hyvään vai siltä väliltä? päättäköön itse kukin.Muutenhan Kalkkunalta tuli selvää tekstiä noista koneista yhtenä pläjäyksenä, onhan sitä ollu aiemminkin ripoteltuna sinne tänne. Itteeni kun eivät nuo 2000-luvun 750-koneet itseasiassa kiinnosta pätkääkään, kunhan huvikseni lätisen. Kevätmopoksi tulee Koo, kesällä ajellaan 750 OHV tekeleellä ja lätyskäWolfilla, talvella sitten 650:llä. Ne on muuten mielestäni aivan out, just kehtaa talvella ajella. Huomaahan sen jo tuosta Keljun kampuran kauppaamisestakin, ollut kohta kymmenen kertaa myynnissä. Kelju ei vaan ymmärrä, että 650-kampurakiima ei oo heppeimmillään joulukuussa, se on roikkarallin aika + 2vrk, seuraava taas vuoden päästä.