Vanteet
Re: Vanteet
Tuo Uskillan linkin ostos taitaisi olla melkein yhtä hyvä kun laukaus ohimoon... Onhan näitä 18" 40 holee vanteita maailmassa ja Matinkin tallissa tuossa laattialla rötköttää yks. 18"britti vanne ,,vm3 kaiketi.Pitää vaan pinnaa sitten joko nepparin /urren alunavalle tai pipariin.
Re: Vanteet
Tuleehan sille hintaa ennenkuin postipekka saisi Pukkilan takamaille sen kuljetettua. En sentään ihan hukassa ollut kun sellaisia sentään löytyy . Pipari olis nätti kapealla 18 tuumasella kumilla...Uskila kirjoitti: ↑25.02.2019 14:48 Terve
Tuolla näkyy olevan ja viimeistä viedään... >>>>>>> 18" vanne:
Ps olisi vielä kiiltävä
-
- 200
- Viestit: 224
- Liittynyt: 10.12.2017 17:51
Re: Vanteet
Niinpä nii... mitähän Timolla mielessä?
18..... pipari.... nätti.. .. hö . Pa tupla levy keula niin saat hillittyä menohaluja
18..... pipari.... nätti.. .. hö . Pa tupla levy keula niin saat hillittyä menohaluja
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Re: Vanteet
Vanhoissa tuutti Hondissa on 18" ja 40-reikäinen, jos sattuu jostain sellaisen löytämään.
-eeko
-eeko
Re: Vanteet
Honda ei tarjoile piparia...
t.hh
t.hh
Re: Vanteet
T.hh
Re: Vanteet
Reilu meininki...mä voin ottaa ilmatteeks ne vanteet, voit pitää ne gummit---
Re: Vanteet
Tuoretta nakkia hyvässä balanssissa...
T.hh
T.hh
Re: Vanteet
Mikäs pikku prinssinnakki tää 3.50-18 nakki on?
Re: Vanteet
Sohlo classic...4 tuumanen vois kyllä olla parempi , ainaskii takana. Aika näyttää miten kävi.
T. hh
T. hh
Re: Vanteet
Hiukan tuli mieleen vanteiden eli vannekehien ihmeellisistä pinnajako maailmasta.
Ilman väkivaltaa(siis porausta) sopiva vannejako käy seuraavasta videosta selväksi... toivottavasti.
Koska pinnan nippa on näissä pinnoissa 8 milliä halkaisia ja pinnan hattu 3mm paksumpi ,niin ei kyllä kovinhurjaa porausta vanne kestä, vaikka ei työstö ulospäin näy. Kun teet itselle niin tohdi sanoa myös että itte oon tehny ja kunnolla.
https://youtu.be/qveb90qm6jk
Ilman väkivaltaa(siis porausta) sopiva vannejako käy seuraavasta videosta selväksi... toivottavasti.
Koska pinnan nippa on näissä pinnoissa 8 milliä halkaisia ja pinnan hattu 3mm paksumpi ,niin ei kyllä kovinhurjaa porausta vanne kestä, vaikka ei työstö ulospäin näy. Kun teet itselle niin tohdi sanoa myös että itte oon tehny ja kunnolla.
https://youtu.be/qveb90qm6jk
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
Re: Vanteet
Mun olisi kannattanut löytää tämä viestiketju ennen kuin tein elämäni ensimmäisen pinnaukseni viime viikonloppuna.
Ajattelin, että kasaan varavanteen mopon mukana tulleista (orkkis) irtonavasta ja kehästä ja jos en saa riittävän suoraksi itse, vien rihdattavaksi jonnekin liikeeseen, jossa osaavat. Itse pinnauksen tein foorumin opetusvideon mukaan, ei siinä mitään ihmeitä ollut.
Kehä on sen verran killi joka suuntaan, että ei sitä taida rihtaamalla kelvolliseksi saada nyt lukemieni tarinoiden perusteella. Ei puhuta mistään millistä tai kahdesta.
Ehdin rihtaushintojakin kysellä, yli viisikymppiä sekin. Jos hankin uuden Radaellin kehän, niin kenties on pienen pieni mahdollisuus, että saan sen itse riittävän suoraan asennettua? Toki tumpeluusasteestani riippuen. Silloin tuo kustannuspuolikin on melko sama.
Taitaa nuo mopossa alla olevatkin kehät vedellä viimeisiään. Kun kesäkuussa ostin pyörän, niin ei vatkannut niin paljon kuin nyt. Huomasin, että takakumi kiillottaa jo kardaaniakin siinä sivusuunnassa vipattaessaan. Ja ei tuo etupyör.. ei kun siis etusoikiokaan ihan vimpan päälle ole. Pinnat niissä näkyy olevan uudet ja onkin kuulemma joskus viime vuosina uudelleen pinnattu. Mutta eivät tosiaan taida suorina pysyä, vaikka ei missään kivikasoissa ole tullut ajettuakaan.
Ajattelin, että kasaan varavanteen mopon mukana tulleista (orkkis) irtonavasta ja kehästä ja jos en saa riittävän suoraksi itse, vien rihdattavaksi jonnekin liikeeseen, jossa osaavat. Itse pinnauksen tein foorumin opetusvideon mukaan, ei siinä mitään ihmeitä ollut.
Kehä on sen verran killi joka suuntaan, että ei sitä taida rihtaamalla kelvolliseksi saada nyt lukemieni tarinoiden perusteella. Ei puhuta mistään millistä tai kahdesta.
Ehdin rihtaushintojakin kysellä, yli viisikymppiä sekin. Jos hankin uuden Radaellin kehän, niin kenties on pienen pieni mahdollisuus, että saan sen itse riittävän suoraan asennettua? Toki tumpeluusasteestani riippuen. Silloin tuo kustannuspuolikin on melko sama.
Taitaa nuo mopossa alla olevatkin kehät vedellä viimeisiään. Kun kesäkuussa ostin pyörän, niin ei vatkannut niin paljon kuin nyt. Huomasin, että takakumi kiillottaa jo kardaaniakin siinä sivusuunnassa vipattaessaan. Ja ei tuo etupyör.. ei kun siis etusoikiokaan ihan vimpan päälle ole. Pinnat niissä näkyy olevan uudet ja onkin kuulemma joskus viime vuosina uudelleen pinnattu. Mutta eivät tosiaan taida suorina pysyä, vaikka ei missään kivikasoissa ole tullut ajettuakaan.
Re: Vanteet
Kyllä huolella pinnattu suora vanne pysyy ryhdissään ihan ilman huolenpitoo kauan...itse olen pinnannut aina kaikki pyörät eikä niissä (pelkästään omien itämopojen) yhteenlaskettuna käyttöikänä reilut 150 000 km ole ollut juurikaan mitään pinnavaurioita, jos ei ota huomioon vwk:lla metsään ajettua vauriota. Eli hyvälaatuinen vannekehä, uudet pinnat+nipat, oikea pinnaus oikealla offsetillä, huolellinen rihtaus ja oikea tasainen pinnojen kireys. Se on siinä. Hieman harjottelua ja työkaluja/ työaseman se vaatii ja sen oppii tekemään jos vaan "pinna kestää".
Re: Vanteet
Hei.
Jos jollain sattuu olemaan Uralin pipari- tai puolinapa, olisin kiitollinen jos ottaisit pari mittaa.
Tarve pienen puolen pinnanreikien ympyrän halkaisijalle, ja pinnojen "laippojen" etäisyydelle. (eli miten kaukana pinnojen laipat ovat toisistaan, miten leveä napa on siitä pinnojen kohdalta)
Kiitos jo etukäteen.
Jos jollain sattuu olemaan Uralin pipari- tai puolinapa, olisin kiitollinen jos ottaisit pari mittaa.
Tarve pienen puolen pinnanreikien ympyrän halkaisijalle, ja pinnojen "laippojen" etäisyydelle. (eli miten kaukana pinnojen laipat ovat toisistaan, miten leveä napa on siitä pinnojen kohdalta)
Kiitos jo etukäteen.
- Liitteet
-
- Screenshot_20210723-081410~2.png (1.26 MiB) Katsottu 4133 kertaa
Re: Vanteet
Terve
Kuvan mukaan pinnojen jakohalkaisija 76 mm ja vanteen leveys on 76 mm, niin siitä voi arvioida sen toisen mitan...
Kuvan mukaan pinnojen jakohalkaisija 76 mm ja vanteen leveys on 76 mm, niin siitä voi arvioida sen toisen mitan...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Onko urressa piparinavassa sama mitoitus kun noissa ämmän? Molemmissa kuvissa näkyy olevan ämmän...
T.hh
T.hh
Re: Vanteet
Terve
Tallissa ei ole muita kuin ämmän puolinapoja...
Tallissa ei ole muita kuin ämmän puolinapoja...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Terve
Tuli piparinapa talliin...
Ps siinä onkin noin 92mm
Tuli piparinapa talliin...
Ps siinä onkin noin 92mm
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Terve
Tää vannepekka saisi Uralin vanteetkin pyöreiksi...
Tää vannepekka saisi Uralin vanteetkin pyöreiksi...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Terve
Jopas nyt jotain kun luotto vanne alkaa porsimaan, Radaellin vanteeseen ilmestynyt halkeama...
Ps tosin tolla vanteella on käyty monessa paikassa ja takana taitaa olla 90.000 km
Jopas nyt jotain kun luotto vanne alkaa porsimaan, Radaellin vanteeseen ilmestynyt halkeama...
Ps tosin tolla vanteella on käyty monessa paikassa ja takana taitaa olla 90.000 km
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Terve
Tänään oli pinnauspäivä...
Tänään oli pinnauspäivä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vanteet
Terve
Vanne purettu...
Ps hyvin lähtee nipat auki, kun kasausvaiheessa on käyttänyt vesivaseliinia pinnan kierteessä
Mutta kysymys: Kannattaako miettiä kromatun Radaelli vannekehän korjaamista?
Ps uusi vannekehä on jo hankittu, mutta olishan tolla tunnearvoa kun se on nähnyt Välimeren, Pohjanmeren, Jäämeren ja Mustanmeren
Vanne purettu...
Ps hyvin lähtee nipat auki, kun kasausvaiheessa on käyttänyt vesivaseliinia pinnan kierteessä
Mutta kysymys: Kannattaako miettiä kromatun Radaelli vannekehän korjaamista?
Ps uusi vannekehä on jo hankittu, mutta olishan tolla tunnearvoa kun se on nähnyt Välimeren, Pohjanmeren, Jäämeren ja Mustanmeren
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video