Jaahas , pussihousuissa on siis omat henkselit , sit sellaset napeilla tulevat tuplat ja varmuuden vuoksi vyökin... Kyllä varalla on aina hyvä olla jotain pientä.
T.hh
hyvonenh kirjoitti: ↑15.03.2019 22:44
Jaahas , pussihousuissa on siis omat henkselit , sit sellaset napeilla tulevat tuplat ja varmuuden vuoksi vyökin... Kyllä varalla on aina hyvä olla jotain pientä.
T.hh
Nythän meni "överiksi", tämä kommenttihan ei varmaankaan kuulu tähän osioon...mutta Koon tai M72,sen oma kampura kestää...kun linkolevyt puhdistaa sekä runkolaakerit uusii ajallaan.
Tietää kampuran kunnon alkujaan, osien laadun ja välykset jne.
Onko tietoo mistä kohti Koon tai M72,sen kampura vaurioituu ajossa? jos ed.mainitut asiat on kunnossa tai ajallaan tekee huollot kampuraan.
Voihan sitä värkätä jos ei muuta tekemistä oo...kaveria ei voi enään auttaa esim. kampura asioissa maastossa.
Tänään puran uuden seiskapätkän kampuran, muutama kuva...
Liitteet
20180816_135808_resized.jpg (135.73 KiB) Katsottu 9734 kertaa
20180816_135759_resized.jpg (138.44 KiB) Katsottu 9734 kertaa
20180816_135718_resized.jpg (139.77 KiB) Katsottu 9734 kertaa
Rakensin tuollaisen hitech testipenkin.
Mistä johtuu, että heti kun kytken virran, niin alkaa pelottaa?
Tulpat kipinöivät ja rätisevät jatkuvasti.
Syöttääkö tuo akkulaturi jotain pätkivää virtaa?
Vissiin pitäis kokeilla akulla?
No niinpä. Laitoin akun kiinni ja näytti jo järkevämmältä. Mutta tosiaan sama ilmiö näkyi kipinöinnissä, kuin koon käynnissäkin. Räp-räp-räp-rätätätä-rät---tauko---Räp-räp-räp-rätätätä-rät----tauko---Räp-räp-räp-rätätätä-rät----tauko---Räp-räp-räp-rätätätä-rät----tauko--
Noh. Laitoin laatikkoon ja kirjoitin kylkeen: "antaa kipinää metrin pätkissä" ja toivon että muistan seuraavan kerran, kun sovittelen tätä koopyörään
Tää on edelleen ihan huippua...onneksi Sovek tekee ja myy näitä,niin on tämmösille vanhoille jyyrillekin vielä varaosia saatavilla ..tosin ei näitä transistorilaitteita taida ajamalla rikki saada.
Liitteet
MVIMG_20190408_143127.jpg (1.38 MiB) Katsottu 8896 kertaa
Mun käsitys on että periaatteessa jokainen kärjetön on 6V pyöriinkin kevollinen?
Regulaattori on kannen alla joka tasaa jänniteen 5V tasolle, mitä elektroniikka syö. Ainoo raja voi olla kehno 6V akku ennenku pärrä käynnistyy ja latausjännite nousee 7.2V kohdalle. Regulaattorit tykkää kai että jännitettä pitäs olla enemmän tarjolla ku syöttöä, että ne viitsii alkaa töihin?
Joku asiaa paremmin tunteva vois tän kai selitää, no paremmin?
Kehno akkujännite ja siihen alkuperäisen kaltaisen ( ja vähän pörisevän )virtalukon jännitehäviöt lisäksi , nii soppa on miltei keitetty....mausteeksi se sovekin eka tehopuola.
Kyllä tuolla keitoksella saa jo miltei valkotakkisia soitella apuun...
Onneksi 12 volttinen ei oo ihan nii ronkeli.
T. hh