Isäpuolelta siirtyi tuollainen Urali meidän pihaan emännän toivottua sivuvaunukyytiä..
Siis olisi halunnut vain päästä kyytiä kokeilemaan.. Sai koko harrastuksen.
Muutaman vuoden seisotuksen takia on vaatinut vähän herättelyä, mutta koeajojakin jo pääsin sillä tekemään.
Kaasarit oli täynnä vihreää töhnää nykybensasta ja olen ne nyt kahteen kertaan putsannut.
Onko jollakulla roikassa kokemuksia noista Dellorto PHF 34DD kaasareista ja niihin sopivista säädöistä?
Tuntuu menevän todella laihalle kun kaasua on 1/2- tai enemmän. En nyt tietenkään muista mitkä suuttimet siellä oli, mutta aukihan ne on taas otettava Jos meinaa säätöihin kajota.
Dell'Ortot 649cc Uralissa
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
Kiihdytyspumpulliset Ortot...hyvät kaasarit mutta hieman liiat isot tuohon mopoon..ihanne koko olisi 30..32 mm. Saattaa olla hieman haastavaa saada kaasunvastaavuutta hyväksi. Toimiiko kiihdytyspumppu?? eli suihkaako bensaa kun paikoillaan (käymättä) kaasuttelee?? Mielenkiitoinen viritys kaasuttimien liitoksessa kanteen..onkohan tuo tiivis liitos vai vuotaako ilmaa?? Taitaa olla Suzukin keula värkätty tuohon... Tervetuloa hauskan harrastuksen pariin...
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
Terve
Nuo PHF 30 on pelanneet hyvin kuuspätkässä ja seiskapätkässä...
Nuo PHF 30 on pelanneet hyvin kuuspätkässä ja seiskapätkässä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 16.05.2019 13:27
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
Kiitoksia!MATTI kirjoitti: ↑17.05.2019 12:58 Kiihdytyspumpulliset Ortot...hyvät kaasarit mutta hieman liiat isot tuohon mopoon..ihanne koko olisi 30..32 mm. Saattaa olla hieman haastavaa saada kaasunvastaavuutta hyväksi. Toimiiko kiihdytyspumppu?? eli suihkaako bensaa kun paikoillaan (käymättä) kaasuttelee?? Mielenkiitoinen viritys kaasuttimien liitoksessa kanteen..onkohan tuo tiivis liitos vai vuotaako ilmaa?? Taitaa olla Suzukin keula värkätty tuohon... Tervetuloa hauskan harrastuksen pariin...
Melkoiset sontakasat noista on saanut puhdistella mutta nyt suostuu käymään jo tyhjäkäyntiä ja vasen pytty/kaasari tuntuisi pelaavan niinkuin on tarkoituskin. Kaasuun vastaaminen alkaa olla jo siedettävällä tasolla.
Näistä oli tyhjäkäynnin säätäruuvit luistilta korvattu lyhyellä normiruuvilla ja säätö tehty kaasuvaijerilla..
Pitää käydä ostoksilla..
Toinen juttu oli tyhjäkäyntisuuttimet.. ne olikin eri kokoiset!?!
Vai isonpuoleiset.. No, jos nää saisi jotenkin pelaamaan 35 vuoden harjoittelun jälkeen. Eihän tuo väärä kaasarin koko ja ihan uusi pyörämalli sitä kyllä tule ainakaan helpottamaan..
Pitää noihin kiihdytyspumppujen toimimisiin perehtyä kun klapisavotalta joutaa..
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
Terve
Niin ja tuohon ilmansuodatukseen voisi tehdä pienen panostuksen...
Niin ja tuohon ilmansuodatukseen voisi tehdä pienen panostuksen...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
...Pitää noihin kiihdytyspumppujen toimimisiin perehtyä kun klapisavotalta joutaa..
[/quote]
Noissa kiihdytyspumpuissa olisi suorastaan ihme jos ne pitkän säilönnän jälkeen toimisi. Siellä kohokammiossa on pieni messinki takaiskuventtiili jossa pikkuruinen jousi ja kuula. Se jää jumiin ja polttoaine ei nouse ylös kalvolle. Siihen irroitusöljyä ja painelmaa...öljyä..paineilmaa..se saattaa alkaa pelaa, tai sitten moposportista uudet. Sen pitää imiessä/puhaltaessa kevyesti ja tiiviisti sulkee ilmankulku(oikeesti polttoaineen) tai homma ei pelaa niin kun pitää.
[/quote]
Noissa kiihdytyspumpuissa olisi suorastaan ihme jos ne pitkän säilönnän jälkeen toimisi. Siellä kohokammiossa on pieni messinki takaiskuventtiili jossa pikkuruinen jousi ja kuula. Se jää jumiin ja polttoaine ei nouse ylös kalvolle. Siihen irroitusöljyä ja painelmaa...öljyä..paineilmaa..se saattaa alkaa pelaa, tai sitten moposportista uudet. Sen pitää imiessä/puhaltaessa kevyesti ja tiiviisti sulkee ilmankulku(oikeesti polttoaineen) tai homma ei pelaa niin kun pitää.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 16.05.2019 13:27
Re: Dell'Ortot 649cc Uralissa
Putsarit oli tuossa vaiheessa pesussa..
Noissa kiihdytyspumpuissa olisi suorastaan ihme jos ne pitkän säilönnän jälkeen toimisi. Siellä kohokammiossa on pieni messinki takaiskuventtiili jossa pikkuruinen jousi ja kuula. Se jää jumiin ja polttoaine ei nouse ylös kalvolle. Siihen irroitusöljyä ja painelmaa...öljyä..paineilmaa..se saattaa alkaa pelaa, tai sitten moposportista uudet. Sen pitää imiessä/puhaltaessa kevyesti ja tiiviisti sulkee ilmankulku(oikeesti polttoaineen) tai homma ei pelaa niin kun pitää.
[/quote]
Noita kuulaventtiilejä tulikin jo lispsuteltua ja tuntuivat toimivan ihan yksisuuntaisesti.. Saa nähdä miten hyvin pelaavat.
On noihin kaasareihin varmaan ainakin huoltosarjat etittävä, kun osa o-renkaista tuntui aika korpuilta.
Imukaulat olikin varsin mielenkiintoinen viritys.. Niissä oli ihan O-rengastiivistyskin.
Noillla imukaulan kiinnitysruuvin jatkeilla vedetään kaasarin kaulalla olevasta "klemmarista" kaasari o-rengasta vasten.. Saattaa olla jopa tiivis..
Ostan kunnolliset imukaulat nyt samalla kun noiden huolto-osia hommaan..