Kytkin huoltoa vailla
Kytkin huoltoa vailla
Laitteella ajettu jotain vähän yli nelkytätonnia. Aikalailla paljon kertyy pöllyä kolosiin... oli jo miltei aikakin aukaista ennenkuin olis alkanu vikaantumaan. Mutta vielähän tuo oli kakslevysenä toiminut.
Kerrankii ennakoiva huolto pelastaa katastroohvilta !!
t.hh
Kerrankii ennakoiva huolto pelastaa katastroohvilta !!
t.hh
Re: Kytkin huoltoa vailla
Onhan tuossa "pientä" käytön jälkeä...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Noilla korvikelevyillä oli ajettu noin 20.000 km...
Noilla korvikelevyillä oli ajettu noin 20.000 km...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Niin ja boorit...
Niin ja boorit...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Niin ja voihan näinkin käydä...
Ps stefa petti ja tuli märkäkytkin, ei luistanut eikä irrottanut
Niin ja voihan näinkin käydä...
Ps stefa petti ja tuli märkäkytkin, ei luistanut eikä irrottanut
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Eipäs tälläkertaa stehva pettänyt , mutta näyttäis siltä että oikea-aikaisuus on päivän sana senkin osalta...
Ps. Aikoinaan keskustelin venäjäläisten lajitoverien kanssa , he olivat kokemukseen perustuen päätyneet 30000 km huoltoväliin tämmösen puhdistus/tarkastus huollon kanssa.
T.edelleen hh.
T.hhPs. Aikoinaan keskustelin venäjäläisten lajitoverien kanssa , he olivat kokemukseen perustuen päätyneet 30000 km huoltoväliin tämmösen puhdistus/tarkastus huollon kanssa.
T.edelleen hh.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Tulipas tuonne kurkistettua, 35 tonnia mittarissa ja törkyä ainakin riittää.
Levyissä paksuutta 4,5mm ja reunoissa on kitkapinnassa pieniä puutteita, boorit näyttäisi vielä olevan jonkinlaiset. Mitäs kokeneemmat herrasmiehet on mieltä?
Jos olettamus on se että pata avataan 50 tonnissa ja nyt on 35 niin pääseekös noilla vielä sen 15 tonnia?
Jousien pituus on 35mm, jossain korjaus manuaalissa sanotaan että pitäis olla 43mm ilman puristusta, vai onko se kuuspuolikaan jousien mitta?
Potilas vuosimallia 2007
Sopivaa hylsyä ei talosta löytynyt joten vauhtipyörää en saanut tänään irti mutta kyllä sieltä pientä hikoilua pilkottaa joten taitaa kampuran stefakin olla tullut tiensä päähän.Levyissä paksuutta 4,5mm ja reunoissa on kitkapinnassa pieniä puutteita, boorit näyttäisi vielä olevan jonkinlaiset. Mitäs kokeneemmat herrasmiehet on mieltä?
Jos olettamus on se että pata avataan 50 tonnissa ja nyt on 35 niin pääseekös noilla vielä sen 15 tonnia?
Jousien pituus on 35mm, jossain korjaus manuaalissa sanotaan että pitäis olla 43mm ilman puristusta, vai onko se kuuspuolikaan jousien mitta?
Potilas vuosimallia 2007
Re: Kytkin huoltoa vailla
Pääsee viistoista tuhatta...niin levyillä kuin akselinboorillakin..
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Mutta mutta miksi pitää odottaa 15.000 km kun pata on jo pöydällä…
1. kone auki ja putsaa linkolevyt
2. vaihtaa laakerit
3. rengastaa uudet männänrenkaat
4. tarkastaa jakopään
5. huoltaa kannet
6. uudet IMZ kytkinlevyt
7. pata kasaan
Sitten voi taas huoletta ajaa 35.000 kilometriä
Ps turha sitä on pilata vaiheaskin ensiöakselia noilla väljillä kytkinlevyillä ( akselit on kiven alla uusia vaikea löytää )
Mutta mutta miksi pitää odottaa 15.000 km kun pata on jo pöydällä…
1. kone auki ja putsaa linkolevyt
2. vaihtaa laakerit
3. rengastaa uudet männänrenkaat
4. tarkastaa jakopään
5. huoltaa kannet
6. uudet IMZ kytkinlevyt
7. pata kasaan
Sitten voi taas huoletta ajaa 35.000 kilometriä
Ps turha sitä on pilata vaiheaskin ensiöakselia noilla väljillä kytkinlevyillä ( akselit on kiven alla uusia vaikea löytää )
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Joo, taitaa se olla paree pistää sitten läpikäyden koko vehjes.
Kampuran stefa ei tosiaan ollut enää tehtäviensä tasalla.
Vauhtipyörässäkin jo jonninverran kulumaa.
Kampuran stefa ei tosiaan ollut enää tehtäviensä tasalla.
Vauhtipyörässäkin jo jonninverran kulumaa.
Re: Kytkin huoltoa vailla
No se on käytännöllisesti katsoen loppu.
Oon tullu pikkuhiljaa siihe tuloksee,että tappivauhtipyörä on käyttäjäystävällisempi,ku se on köyhän ja nuukan uralistin mahollista korjata omassa tallissaan.
Laitoin ite juuri uuden vauhtipyörän(en nyt oo ihan varma,oliko jo kolmas vai neljäs)...mut juuri noiden boorien kuluman vuoksi.
Janakkalan tallitonttu vois vähä pohdiskella,että olisko noihin mitään järkevää kohtuuhintaista korjausmahdollisuutta olemassa.??Uus vauhtipyörä taitaa maksaa jotain pari-kolmesataa.
Oon tullu pikkuhiljaa siihe tuloksee,että tappivauhtipyörä on käyttäjäystävällisempi,ku se on köyhän ja nuukan uralistin mahollista korjata omassa tallissaan.
Laitoin ite juuri uuden vauhtipyörän(en nyt oo ihan varma,oliko jo kolmas vai neljäs)...mut juuri noiden boorien kuluman vuoksi.
Janakkalan tallitonttu vois vähä pohdiskella,että olisko noihin mitään järkevää kohtuuhintaista korjausmahdollisuutta olemassa.??Uus vauhtipyörä taitaa maksaa jotain pari-kolmesataa.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Se on siis sillä lailla...että juhanvonilla menee uusiksi vauhtipyörä,peltilevyt,kytkinlevyt ja kytkinakseli...siis jos hyvää haluaa.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Äkkiseltään luulis että tuohon olis helpoin pistää uudella jaolla uudet pooriurat väliin...karppi kirjoitti: ↑11.12.2020 08:22 No se on käytännöllisesti katsoen loppu.
Oon tullu pikkuhiljaa siihe tuloksee,että tappivauhtipyörä on käyttäjäystävällisempi,ku se on köyhän ja nuukan uralistin mahollista korjata omassa tallissaan.
Laitoin ite juuri uuden vauhtipyörän(en nyt oo ihan varma,oliko jo kolmas vai neljäs)...mut juuri noiden boorien kuluman vuoksi.
Janakkalan tallitonttu vois vähä pohdiskella,että olisko noihin mitään järkevää kohtuuhintaista korjausmahdollisuutta olemassa.??Uus vauhtipyörä taitaa maksaa jotain pari-kolmesataa.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Joko aletaa toimittamaa vauhtipyöriä Janakkalaan?
Re: Kytkin huoltoa vailla
Älkää suotta vielä hötkyilkö...
Re: Kytkin huoltoa vailla
750 vauhtipyörä 250€ sis alv24%. Jos uudet urat saa tehtyä vanhaan, niin hyvä vaihtoehto.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Eikös tuollaisen kahdella (toinen varalla) jaolla olevan renkaan jossa ulkona hammaskehä ja sisällä tuo pooritus(tuplana) ja vielä nuo kiinnitysreiät oliskin sitä kokoa että tuon uudenmallin poorirenkaan voisi sujauttaa vanhan vauhtiksen tappeihin ...vanhasta vauhtiksesta vaan lievereuna pois...tuollainen irtorengas olis kohtuu helppo tehdäkin...no nyt taas lähtee lapasesta koko homma..
Re: Kytkin huoltoa vailla
[/quote]
Äkkiseltään luulis että tuohon olis helpoin pistää uudella jaolla uudet pooriurat väliin...
[/quote]
Pikku jyrsin ja kääntöpöytä tallista kyllä löytyy, vaan nimenomaan pistämällä eli joku konehöylä pitäis olla ?
Äkkiseltään luulis että tuohon olis helpoin pistää uudella jaolla uudet pooriurat väliin...
[/quote]
Pikku jyrsin ja kääntöpöytä tallista kyllä löytyy, vaan nimenomaan pistämällä eli joku konehöylä pitäis olla ?
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Löytyy päätösura...
Ps samat kilometrit, mutta matkamotoristin vauhtis
Löytyy päätösura...
Ps samat kilometrit, mutta matkamotoristin vauhtis
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Heeetkinen...näinköhän sen alimmaisen peltilevyn alapuolella olevat jousien urat enää osuu kohilleen,jos urat jyrsii väleihin..
Re: Kytkin huoltoa vailla
Äkkiseltään luulis että tuohon olis helpoin pistää uudella jaolla uudet pooriurat väliin...
[/quote]
Pikku jyrsin ja kääntöpöytä tallista kyllä löytyy, vaan nimenomaan pistämällä eli joku konehöylä pitäis olla ?
[/quote]
tuollaisessa usein ensin ajetaan tappiterällä urat(pyörötapilla poramainen pistojyrsintä) joka on sen verran lähellä jo oikeaa kokoa että lopuksi tehdään vaan vaikka pikateräksestä muotopistin jolla pistellään vaan oikea poorimuoto , se ei enää paljoa vaadi woimoo.
Viimeksi muokannut MATTI, 11.12.2020 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkin huoltoa vailla
Niitä alimpia jousilevyjä oli ilman sitä jousen "kuvaakin" varaosina, eli tasainen jousilevykin toimisi ...ehkä jopa paremmin kun jos tekis siirron verran uuden upotuksen ..itse varmaan tulppaisin pisteillä vanhat kulissit sorvatuilla prikoilla .
Re: Kytkin huoltoa vailla
Terve
Onhan se tämäkin koettu...
Ps edelliselle remonttipekalle sattunut vaihevirhe
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkin huoltoa vailla
Pikku jyrsin ja kääntöpöytä tallista kyllä löytyy, vaan nimenomaan pistämällä eli joku konehöylä pitäis olla ?
[/quote]
tuollaisessa usein ensin ajetaan tappiterällä urat(pyörötapilla poramainen pistojyrsintä) joka on sen verran lähellä jo oikeaa kokoa että lopuksi tehdään vaan vaikka pikateräksestä muotopistin jolla pistellään vaan oikea poorimuoto , se ei enää paljoa vaadi woimoo.
[/quote]
Joo, kyllähän sitä yhden tai kaks uraa tekis ilman kunnon konetta mutta tuossa niitä riittää
Re: Kytkin huoltoa vailla
Joo, sen siitä saa kun vetää peräkärryä, no ei sitä oikeesti ole montaa sataa vedetty.
Mutta enempi ollu nurkka-ajossa tuo ainakin meikäläisellä, 28 tonnia siinä tais olla ostettaessa.