Ural M61 runko

Kaikki runkoon ja sivuvaunuun liittyvä keskustelu.
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

Moi,
osaisko joku sanoa tuota mikähän maantai kappale tämä runko on, eikös tuossa primäärin vaakaputken alapuolella pitäisi mennä vaakatasossa putki rungon pituussuunnan mukaisesti?

Jäi hieman kaivelemaan kun yritin selvitellä napojen osalta että mitkä navat alunperin pyörässä olleet ja muissa m61 rungoissa on tuo putki jota itsellä ei ole. Runkoa hiotessa ei käynyt ilmi, että sellaista olisi koskaan ollutkaan, ellei sitten joku poistanut erittäin siististi tuon putken.

Jos ei ole havaintoja tällaisista plungerirungoista niin jääköön tähän tuleville uralisteille ihmeteltäväksi :think:
IMG_0705.JPG
IMG_0705.JPG (1.13 MiB) Katsottu 5428 kertaa
IMG_20200331_190234.jpg
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Hei. Kyseessä on (kaiketi) varhainen M-61. Vuonna 59 näissä oli jo piparkakkuvanteet, mutta 58ssa sileäreunaiset puolinavat. Keulana oli joko M-52 tyyppinen tai sitten se uusi endurokeula. Kaikissa näkemissäni M-72 ja M-61 ja M-62 -rungoissa on alaputki. Tuli mieleeni juuri tässä kohtaa, että onkohan tässä M-61ssa ollut alkujaan magneettosytytys. Ja siitä johtuen alaputki olisi tilan puutteen takia pois. Runkonumero näissä 58-59 pyörissä on pieni, alta 1000 suunnilleen. Myös perämurikassa on sarjanumero. Näitä vanhoja M-61a on Suomessa aika vähän. Ei varmaankaan edes kymmeniä. Tarkastin runkonumeroasian. Numerointi meni vuonna 59 yli 2000n ja vuonna 60 reippaasti yli 10000n.
Viimeksi muokannut HTH, 29.04.2020 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Tässä löysin vanhan kuvan omasta M-61 rungosta vuosilukua en muista.
Moottori mun on kansiventtiili malli.

IMG_20160923_172352260.jpg
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

HTH kirjoitti: 29.04.2020 20:34 Hei. Kyseessä on (kaiketi) varhainen M-61. Vuonna 59 näissä oli jo piparkakkuvanteet, mutta 58ssa sileäreunaiset puolinavat. Keulana oli joko M-52 tyyppinen tai sitten se uusi endurokeula. Kaikissa näkemissäni M-72 ja M-61 ja M-62 -rungoissa on alaputki. Tuli mieleeni juuri tässä kohtaa, että onkohan tässä M-61ssa ollut alkujaan magneettosytytys. Ja siitä johtuen alaputki olisi tilan puutteen takia pois. Runkonumero näissä 58-59 pyörissä on pieni, alta 1000 suunnilleen. Myös perämurikassa on sarjanumero. Näitä vanhoja M-61a on Suomessa aika vähän. Ei varmaankaan edes kymmeniä. Tarkastin runkonumeroasian. Numerointi meni vuonna 59 yli 2000n ja vuonna 60 reippaasti yli 10000n.

Hei,
runko on 00117 numeroltaan, m52 tyylinen keula oli paikallaa. Sivuventtiilikone oli neuvostoviron passissa merkittynä ja tuli pyörän mukana, pitää nuo muut sarjanumerot kaivella vielä pyörästä (laatikko ja moottori).

Onko sulla HTH laisinkaan kuvaa tms josta selviäisi miltä tuollainen 650 magneetto sytytyksellä oleva moottori näyttäisi ja millainen etukoppa näissä varhaisissa ollut?

Perämutikan sarjanumero oli 129XXX, m72 tyylinen ja liukulaakeroitu. Edessä oli tuo puolinapa ja taakse oli ilmeisesti napattu pipari varaosana.

Yritän tosiaan saada vähän kaiveltua tietoa tulevaisuutta varten kun pitäisi alkuperäiskuntoon saattaa ja tällä hetkellä pyörää kunnostelen siihen kuntoon että saa katsastettua ja tarkoituksena on ensitalvena tehdä uralin 650cc 6v lohkollinen moottori tähän yksilöön.

Tässä kuva ennen purkua:
IMG_0631.JPG
IMG_0631.JPG (1.22 MiB) Katsottu 5280 kertaa
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

Niin sellainen vielä että toisessa ketjussa tuosta keulasta kirjoittelinkin ja nuo alaputket on aikalailla finaalissa syöpymien vuoksi, tarkoitus on tehdä uudet putket sorvaten, menee kyllä tovi vielä että saan työkalut hankittua. Askel kerrallaan täytyy kyllä mennä ja yrittää bongata jostain noi alaputket ettei tarvis alkaa itse työstämään.
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Hei. Pyöräsi on siis sitä ensimmäistä M-61 -mallia, suunnilleen 57-59. Etupää ok, paitsi lyhty, joka on uudemmasta. Moottori ja vaihdelaatikko ovat toisesta mallista. Moottori M-72sta ja vaihdelaatikko M-62sta. Takapyörä M-72sta, uudemmasta M-61sta tai uudemmasta Urailista. Takastula ok. Siinä on erikoinen säätölenkki takana. Kelju63:n pyörässä on samanlainen, eikö olekin? Tankki ok, eli siinä on alumiininen pyöreä IMZ-tankkimerkki. Myös M-72Mssä oli tällainen. Mutta jo 59ssä kummassakin oli Irbit-tarra tankissaan. Sekä sivu- että kansiventtiilimoottorissa käytettiin myös magneettoa joissain erityistarkoituksissa, kuten rata-ajossa. Vaihdelaatikoksi tähän mallin tulee se vanhin M-72 -mallinen ulkoisella vitkuttimella varustettu malli.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Takasatula juurikin tollanen THT sanoma ja ural kansiventtiili kone jossa sytytyksen säätö samalla tavalla kuin M-72 käsivivulla.
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

Hei,
kiitos paljon tiedoista, pääsen sitten metsästämään osia tähän kunhan saan vain rekisteriin tämän.
Jos tässä mahdollisesti ollut magneto niin mistäköhän sellaisen metsästäisi :shifty:
Vielä tuo 650 moottorin etukoppa kiinnostaisi että minkälainen näissä on mahtanut olla, ilmeisesti sellainen jossa ei öljynsuodatinta ole.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Kuvasta näät paljon ja taitaa ollakin kokolailla samanlainen kuin omasi. Tästä löytyy käsisäätöinen sytytyksen säätö.
PSX_20200430_115826.jpg
PSX_20200430_115826.jpg (105.81 KiB) Katsottu 5257 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Ehkä kannattaisi tehdä aluksi entisöinti Kelju63n kuvan mukaisesti. Tuo mustan alta pilkottava sininen on alkuperäinen väri. Lyhty mustaksi ja punaiset raidat niin hieno tulee. Magneettoja on vähän liikkeellä ja koko krossimoottori myös on harvinainen. Oma pyörä on entisöimätön vanhaa mallia. Myös magneetto on malliksi.
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Kuvan pyörä on hieno paraatimalli, M-52n malli. Kansanmallissa on maalatut etuputket ja vanteet. Ja suorat putket. Sarvet kromatut. Täysosuma muotoilun näkökulmasta, sivuvaunu sopii tähän hienosti. On siinä miliisin vaimo ollut yhtä hymyä siellä vaunussa.
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Jatkuu. Pyörästäsi tein vielä sen havainnon, että takapään rungosta puuttuu kulmavahvistukset. Kelju63n rungossa ne näkyy selvästi, ja näissä ne yleensä on. Tässä voisi olla kyse IMZ M-52Cstä, mutta ei ole, koska tässä on korkeat plungerit, niinkuin M-61ssä on. Hakusanoilla IMZ M-52 ja Ural M-52 löytyy kuvia mm magneetosta. Onko pyöräsi tyyppikilpi tallessa? Jos on, niin älä vaan hio sitä. Vapun aiheeseen sopii nimetä pyöräsi IMZ M-61Vksi. Sellaista ei ollut, mutta kuka näistä loppuviimeksi tietää.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Tässä netin kuvassa samanlainen runko takaa. [attachment=0]PSX_20200501_135703.jpg[/attachment]
Liitteet
PSX_20200501_135703.jpg
PSX_20200501_135703.jpg (18.62 KiB) Katsottu 5154 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Vapun tunnelmassa kallistutaan päätelmään, että Uralinmalmin pyorä on M-61 edition 1, missä on korkeat plungerit, ei rungon vahvikkeita, ei rungon alaputkea. Heti syntyessään Uralilla. Mitä mieltä ollaan?

M-61 -editioita tuli vielä edition 2 ja edition 3. Sen jälkeen vasta tulivat Uralit, Ural M-62, Ural M-63... Edition 2ssa oli M-72Mn kaltaiset piparivanteet ja vahvistettu runko, takalokasuoja ja etupää vielä M-52 mallia. Edition 3een tuli M-72Mn kaltainen endurokeula ja M-72M -mallinen takalokasuoja. Kaikki Irbit M-61 mallia, vaikka ulkonäkö muuttui. Moottori, vaihdelaatikko ja perä pysyi kaikissa editioissa samana. Sopusuhtainen muodoltaan. Luulen kaikkien editioiden valmistuneen samaan numerosarjaan.

Luulen vielä senverran, että Edition 2een ja Edition 3een vaan käytettiin loput M-52 ja M-72 - jämät. Kun ne loppuivat, valmistettiin Ural M-62sta niin kuan kun plungerrunkoja löytyi.

Ural M-62 eli Ural-1 on plungerpyörien viimeinen mohikaani Neuvostoliitossa.

Sen jälkeen vasta alkoi keinuhaarukallisten valmistus. Se olikin sitten sitä massatuotantoa loppuun asti.
Viimeksi muokannut HTH, 01.05.2020 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tuosta M-61:stä löytyy kovin vähän kirjallista dokumentaatiota, niin on aika vaikea tietää mitä Irbitin insinöörien päässä liikkunut...

Ps niin ja tuo eka kuuspätkä pata herättää kysymyksiä miksi tämmönen

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Uralin 650-kone taisi olla aika hyvä kuitenkin, koska sitä käytettiin noin 40 vuotta. Vuosien varrella sitä kyllä kehitettiin. Plungerrunkokin kuului ohjelmaan noin 25 vuotta, mutta sen korvaminen keinuhaarukalla oli ilmiselvä parannusloikka.
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

HTH kirjoitti: 01.05.2020 13:01 Jatkuu. Pyörästäsi tein vielä sen havainnon, että takapään rungosta puuttuu kulmavahvistukset. Kelju63n rungossa ne näkyy selvästi, ja näissä ne yleensä on. Tässä voisi olla kyse IMZ M-52Cstä, mutta ei ole, koska tässä on korkeat plungerit, niinkuin M-61ssä on. Hakusanoilla IMZ M-52 ja Ural M-52 löytyy kuvia mm magneetosta. Onko pyöräsi tyyppikilpi tallessa? Jos on, niin älä vaan hio sitä. Vapun aiheeseen sopii nimetä pyöräsi IMZ M-61Vksi. Sellaista ei ollut, mutta kuka näistä loppuviimeksi tietää.
Moi,
valitettavasti tyyppikilvestä ei ollut mitään jäljellä. Se neuvostoliiton passi mulla kyllä on ja tosiaan vasemmassa korvassa passia vastaava sarjanumero. Onhan tämä tietysti surullista ettei ole kilpeä, moottoria ja lootaa jotta olisi oikein mukava aihio museointiin.

Huoli pois, tätä en ole modaamassa. Rekisteröinnin jälkeen olisi tämä kesä tarkoitus ajella vähäsen ja laittaa syksyllä pyörä uudelleen osiin, korjata vanhat rikkoutuneet osat ja viedä runko yms osat maalarille. Samalla pitää sivuvaunu korjata, joka ei ole myöskään tämän pyörän oma. :doh:
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

Noniin kiitoksia HTH vinkeistä, googlettelin tässä pidemmän tovin ja oppozit.ru:ssa on keskusteluketju näille m-52 motot + m61 pyörät m52 lokasuojilla
https://oppozit.ru/post_96265.html?page=1

Ja sen verran sain kaiveltua että:
57-58 kesäkuu saakka ollu noi vanhat peltinavat + nuo m-52 tyyliset etuiskarit.
Lokasuojat yms hilppeet olleet m52 tyylisiä. (runkokin osittain, takakorvat korkeammat m61)
Lampun kupu täysin omansa ja samoin mittari/mittarin kormirinkula.
Moottorissa kannessa ilmeisesti imuaukon koko 23mm
Kaasukahva 1 kaapelinen ja tankin alla jakautunut, tankki ilmeisesti eri kumminkin kuin m52? Ei tuo google translate ihan kaikkea sujuvasti käännä englanniksi jota osaan erittäin hyvin.

Alla muutama poiminta kuvista, täytyy arkistoida tuo sivu itselle talteen jatkoa varten
61SJ4_0.jpg
61SJ4_0.jpg (212.57 KiB) Katsottu 5085 kertaa
atYv1uDUgj8.jpeg
atYv1uDUgj8.jpeg (73.78 KiB) Katsottu 5085 kertaa
PzQtA-N_tFk.jpeg
PzQtA-N_tFk.jpeg (178.29 KiB) Katsottu 5085 kertaa
31d8bfe82b8c.jpg
31d8bfe82b8c.jpg (111.15 KiB) Katsottu 5085 kertaa
79964-1.jpg
79964-1.jpg (23.53 KiB) Katsottu 5085 kertaa
:
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta ja relekin myöhemmästä mallista. Muuten se kelpaa hyvin entisöinnin malliksi. Nyt onnistuu myös typpikilven teettäminen kun on hyvä malli. Sinivalkoinen on joko E2 tai E3, koska siinä on vanvistettu runko. Siihen kuuluisi piparkakkuvanteet. Lampunkuuppa on E1ssä ja E2ssa se vanha M-72n kuuppa vinolla nopeusmittarilla. E3een tulee uudenmallinen lampunkoppa ja isompi mittari.

lisäksi huomasin perässä pienen eron E1-E2-E3 -versoiden välillä. Tässä E1ssä näyttää olevan samanlainen perämurikka kuin on M-72ssa. E2ssa ja E3ssa on peräöljyn täyttökorvake siirretty sivulle kanteen. Onkohan syynä uuden piparkakkuvanteen pienempi tila sivulla.

Irbit M-61 on hankala tutkittava, kun aineistoa on vähän ja se on murusina eri paikoissa. Tästä voisi tehdä yhteenvedon Uralroikka-lehteen.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu..
PSX_20200501_231335.jpg
PSX_20200501_231335.jpg (7.53 KiB) Katsottu 5067 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Kelju m63 on oikeassa. E1n vaihdelaatikko on uudemmasta kuin M-63.

M-61n imuputket ovat hankalia kaksoismutkien takia. Katsoin heti ebaysta, mutta ei ole tällä hetkellä myynnissä kellään.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Löysin tollasen kuvan...
PSX_20200501_234918.jpg
PSX_20200501_234918.jpg (93.77 KiB) Katsottu 5065 kertaa
Löytyi vielä yks kuva missä teksti oli...
IMZ M-52 menee massatuotantoon, 494cc. 1957-1960
m52-300x250.jpg
m52-300x250.jpg (25.81 KiB) Katsottu 5060 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

kelju m63 kirjoitti: 01.05.2020 23:15 :mrgreen: Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu.. PSX_20200501_231335.jpg
Onko noissa imuputkissa siis sellainen notkahdus alaspäin lisäksi vaiko ns ilmanputsarin luona pieni taitto, tuolla oppozitin sivuilla oli muutamaa eri mallia.

Itsellä on vain nuo suorat imuputket. :/

Muokkaus:
Noniin, tuo oppozit on kyllä kultakaivos tähän hommaan https://oppozit.ru/post_87481.html

M61 ja M52 imuputket ja kaasuttimet eivät ole "normaaleja", katsokaapa kaasuttimien kohokammioiden asentoa! osat 1-4 m61/m52. Kertakaikkiaan hämmentävää lukea tästä mallista että kuinka paljon mahtuu tuohon alkuun erilaisia osia ja ratkaisuja samaan malliin. Ilmeisesti testailtu tuotannossa toimivuutta. :clap: :lol:
img040_1.jpg
img040_1.jpg (161.46 KiB) Katsottu 5057 kertaa
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Nää kuuluvat M-61...
PSX_20200502_012455.jpg
PSX_20200502_012455.jpg (10.47 KiB) Katsottu 5053 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Eiköhän jäljet johda sylttytehtaalle kun haettiin kansiventiiliili koneelle vaihtoehtoja...

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tai 60 luvulla tota haluttiin.... >>>>>> BMW R51 R67 R68:

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Aivan selvästi IMZ on BMWn velipuoli. Isänsä näköä kummassakin. Noin vuosi sitten joku myi Nettimotossa hienosti entisöityä M-61stä. Harmi että oli poistettu jo myynnistä siinä vaiheessa kun ilmoituksen näin. Olisin voinut kysyä pyörästä tarkemmin. Muistaakseni pyörä oli sininen piparkakkuvantein. Runko oli varmuudella M-52 -mallia. Tyylikäs se oli, sen muistan.
Avatar
Uralinmalmi
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 15.12.2018 19:53
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja Uralinmalmi »

HTH kirjoitti: 02.05.2020 11:47 Aivan selvästi IMZ on BMWn velipuoli. Isänsä näköä kummassakin. Noin vuosi sitten joku myi Nettimotossa hienosti entisöityä M-61stä. Harmi että oli poistettu jo myynnistä siinä vaiheessa kun ilmoituksen näin. Olisin voinut kysyä pyörästä tarkemmin. Muistaakseni pyörä oli sininen piparkakkuvantein. Runko oli varmuudella M-52 -mallia. Tyylikäs se oli, sen muistan.
Hyvä kun vinkkasit tuosta myynnistä olleesta, en muistanut laisinkaan että olin arkistoinut nuo kuvat ainakin, voi olla et myynti-ilmoitus on tallennettuna myös. Taisin arkistoida sen vuoksi että saisin kyseltyä kanssa tuosta värikoodista + muista tiedoista. Pitäisi trafilta tilaa omistaja historia ja soitella sitten läpi edelliset omistajat.

Tässä:

Runkonumero 00259
Ural-IMZ-aaf991525ade4fb7-large.jpg
Ural-IMZ-aaf991525ade4fb7-large.jpg (655.08 KiB) Katsottu 4913 kertaa
Ural-IMZ-450cd158dcb6ac9c-large (1).jpg
Ural-IMZ-450cd158dcb6ac9c-large (1).jpg (585.28 KiB) Katsottu 4913 kertaa
Ural-IMZ-6dd2b104c3fc63e5-large.jpg
Ural-IMZ-6dd2b104c3fc63e5-large.jpg (598.06 KiB) Katsottu 4913 kertaa
Ural-IMZ-ea6f0c29b0972dcd-large.jpg
Ural-IMZ-ea6f0c29b0972dcd-large.jpg (688.65 KiB) Katsottu 4913 kertaa
Viimeksi muokannut Uralinmalmi, 03.05.2020 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja jopesa »

kelju m63 kirjoitti: 01.05.2020 23:15 :mrgreen: Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu.. PSX_20200501_231335.jpg
kumpi puoli keljulta puuttuu?
Mulla on kyllä täydellinen setti yhdessä pyörässä kiinni🙂
15884941861806804996389788455290.jpg
Avatar
HTH
100
100
Viestit: 145
Liittynyt: 10.10.2004 20:03

Re: Ural M61 runko

Viesti Kirjoittaja HTH »

Just tätä katselin ehkä vuosi sitten. Eikä siinä olekaan piparkakkuvanteita, vaan sileäreunaiset. Hieno alkujaan, hienosti entisöity. Siinä on jopa rungossa suoja käynnistinpolkimen topparina. Polvikumeiksi jos vielä vaihtaisi symmmetriset tuplaraitaiset M-61 polvikumit ja matkustajan istuimeen vääntäisi rajoitinlenkin. Runkonumerokin on oikein oikea. Jos vielä on tyyppikilpi-matching numbers runko + moottori + vaihdelaatikko + perä, niin hipoo jo täydellisyyttä.
Vastaa Viestiin