Koviakokenut perä
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Koviakokenut perä
Kannattaako noilla rattailla harjoitella perähuoltoa? Sen verran tuota kokeilin ajossa, että tämä harvaperä tuntui sujuvammalta kuin miliisi, joka nyt on alla.
Viimeksi muokannut Hermanni57, 30.06.2020 16:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Kovia konenut perä
Kuvien perusteella kyllä noilla harjotella voi.
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Kovia konenut perä
0,3 (d) mm syvä ura tiivistepinnassa. Vieläkö tuo tiivistyy?
Viimeksi muokannut Hermanni57, 30.06.2020 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Kovia konenut perä
Tuohan oli nepparin perä? siihen kannattaa nyt kumminkin laittaa normi kauppalaadun akselitiiviste (stefa) yleensä nepparin perään menee suoraan ulko Dia. 58 mm stefa. Mutta joskus vaatii 59 stefan ja sellaista ei saa kun Ural varaosana (jos enää sellaisenakaan). Silloin jos tarvii yli 58 stefan niin rempan yhteydessä suurennnetaan(sorvataan) se potero dia. 60mm stefalle ,sellaisia taas löytyy "kaupasta" sellaista alkuperäisen tapaista lierihattustefaa ei kyllä oikein kannata sinne enää laittaa. Nyt voi mitata osuuko kauppalaadun stefan huuli tuohon "koloon" vai meneekö ohi.
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
Tuo ura on tosi alhaalla, ei tiivistepinnassa. On ilmeisesti tullut lierihatun hikinauhasta - jousi oli kaulalla irrallaan.
58 mm ulkokehä stefalle, eli stefa on 45x58x8-10?
Onkos lautaspyörän ja vetoakselin ruuvin päille tilaa 1 vai 0,1 mm? Kokeilin, niin ei ensimmäinen juuri lautaspyörän pinnasta noussut yli. Ei suotta rupeaisi päitä lyhentämään.
Luin poutaa odotellessa perää koskevat keskustelut. Ne kannustivat kokeilemaan itsekin tuota perän kokoamista.
58 mm ulkokehä stefalle, eli stefa on 45x58x8-10?
Onkos lautaspyörän ja vetoakselin ruuvin päille tilaa 1 vai 0,1 mm? Kokeilin, niin ei ensimmäinen juuri lautaspyörän pinnasta noussut yli. Ei suotta rupeaisi päitä lyhentämään.
Luin poutaa odotellessa perää koskevat keskustelut. Ne kannustivat kokeilemaan itsekin tuota perän kokoamista.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Koviakokenut perä
Kyllä se pitäis vielä millin kärsii tulla ruuvinpää ulos...ne nirhaa kiinni siihen kuoren alumiini holviin (jonka sisällä on pienenvetopyörän neulalakeri) jos ovat liian pitkiä. Niitä voi vielä asennettunakin sopivalla ohuella nauhakoneella lyhentää (esim. raspiroope) jos on jäänyt liian pitkiksi päät.
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
Onnistuminen on nyt omissa käsiinsä.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Koviakokenut perä
no silloinhan se on hyvissä käsissä....
Re: Koviakokenut perä
Moi
Mun lierihattustefassa lukemat 44-93-11
Mun lierihattustefassa lukemat 44-93-11
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
Niin, pitäisikö Stefan olla 44x58?
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Koviakokenut perä
45x58x7 (tai 8) olisi ihanne mitta.
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
7 otin tänään.
Omiin käsiin kysyn ehkä paria yksityiskohtaa.
Omiin käsiin kysyn ehkä paria yksityiskohtaa.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
Tässä mennään. Kosketuskuvion tarkastelu vaatii opettelua ja säätö vielä harjoittelua. Vedin erkkapannan neulalaakeri tilalle. Tuntuisi toimivan hyvin.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Koviakokenut perä
Uudet Heidenaut on tilattu. Sehän olisi öljynvaihtovälin keikka pyörähtää Sääriselällä.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!