Uraleissa oli tuo töötti se suuri vian aiheuttaja----korjautuu vaihtamalla uuteen ja vetämällä sulakkeen kautta virta suoraan töötille.
Tämä lisänä---onkohan turhaa tietoa?
Terkuin Jussi Alec

Joo näin se on. Mielenkiinnosta saatan kokeilla NOS meininkiä. Yleensä lopulta siirryn modernimpien tuotteiden pariin, kun homma on aika saada toimimaan.timo999 kirjoitti: 22.02.2021 23:00 Taantumukselliset voimat yrittävät selvästi houkutella sinua hankkimaan vastavallankumouksellisia tuotteita!
Taistele houkutuksia vastaan ja anna kärsimysten kruunun loistaa päässäsi.
Tässä säätöarvot yksinkertaistettuna 6V säätimelle & tuplapuolan vastukset, jos ei sinulla näitä ole.![]()
Joo... siinä töötillä on sellainen jännä juttu, että siihen tulee virtaa koko ajan. Se tööttinappi ohjaustangossa antaa töötille maata. Eli jos siinä töötissä on ihan pikkaisenkin vuotoa, niin se on yön yli mennessä akku tyhjä...Justeeri kirjoitti: 23.02.2021 19:11 @Jussi Alec: Joo sieltähän se virtalukolta tulee töötille ja sytkälle. Pitää jossain vaiheessa tutkia saako sen avattua ja putsattua.
Kyllä minä ymmärrän hyvin idean, että kamppeen haluaa pitää mahdollisimman alkuperäisenä. Itse olen sellainen välitien kulkija. Pieniä muutoksia saa tehdä, kunhan alkuperäinen henki säilyy. Tähän Uraliin laitoin Pekarit (kiitokset Sasulle) ja aion ne siinä pitää. Litteäluistisia ei saanut järkeviin säätöihin, joten oli matala kynnys vaan viskoa ne romulaariin. Mutta isoin näkyvä muutos minkä olen tehnyt on nuo "suorat" putket lättäpäässä. Niissä on niin hauska soundi, että taidan antaa olla vaikka ulkonäkö muuttuikin liikaa omaan makuun.timo999 kirjoitti: 24.02.2021 00:45 Joo... siinä töötillä on sellainen jännä juttu, että siihen tulee virtaa koko ajan. Se tööttinappi ohjaustangossa antaa töötille maata. Eli jos siinä töötissä on ihan pikkaisenkin vuotoa, niin se on yön yli mennessä akku tyhjä...![]()
Itse olen ohittanut koko töötin ja käytän mekaanista huomioäänimerkkiä!![]()
Älä ota muuten liian vakavasti näitä minun ohjeita! Satunpa vaan olemaan yhdenlainen ortodoksi näitten vehkeitten suhteen!
"Koska neuvostoinsinööri näin päätti, niin näin sen pitää olla!"
Moni puuveneilijä ei arvosta lasikuitua, joillekin muusikoille kelpaa vain elektroniputkivahvistimet ja minä koitan pärjätä näissä maailman myrskyissä litteaäluistisilla kaasareilla ja "elektromekaanisilla" sähkölaitteilla.![]()
Ite vedin ihan tavalliseen 8mm pulttiin hienokierrepakalla päähän kierteen päälle. Hyvin on toiminut.Justeeri kirjoitti: 03.03.2021 23:02 No pahus, aikaisemmin IKH:lta kyselin, oli vaan 30mm pituisia saatavilla. Liian lyhyitä olivat.
Juu vakiota kyseessää kun ollaan 77.9x mitoissa.Justeeri kirjoitti: 09.03.2021 19:47 Uteliaisuuden ajamana on kysyttävä, että kun männässä lukee 77.93, niin ollaanko silloin vakio kokoa?
manta.jpg
Lahes löytyy pultit Liukkosen Pultista, mutta hätätilassa voi käyttää noita vaarnaruuveja missä on hienokierre toisessa päässä...Justeeri kirjoitti: 03.03.2021 23:02 No pahus, aikaisemmin IKH:lta kyselin, oli vaan 30mm pituisia saatavilla. Liian lyhyitä olivat.
Uusien 78.46mm mäntien mukana tulleiden renkaiden kanssa katkosväli on 0.5mm. Olen tässä kahden vaiheilla, että jos vaikka laittaisi koneen kasaan näillä. Alkaa tulla jo remontti ähky.kmz.k750 kirjoitti: 09.12.2020 10:24 Hyvä välys tuo 0,12mm, tilaa Sasulta 78,45 Almontit
sekä tilaat seuraavaa kokoa olevat laadukkaat männänrenkaat.
Jos käytät männän mukana tulevia männänrenkaita, päittäisvälys männänrenkaissa tulee olemaan tuolla välyksellä 0,7- 0,8mm. Toki tuollakin päittäisvälyksellä ajaa tai olen ajanut.
Ylärenkaan sovittaa päittäisvälykseen 0,15mm ja muut 0,2mm.
Testasin ku ajoin ed.mainuilla välyksillä eli ajoin n.500km, niin välykset oli 0,4- 0,5mm pinnassa.
Toki sylinterit oli hyvin hoonin jäliltä, ei pallohoonilla tehty loppu silaulta.
Kokemusta ja tietoa on myös että sylinterit 79,5 mazdan männille, tilalle Almontit 79,45mm männät ja omat Almontit männänrenkaat paikallaan.
ps. hyvin haastaa seiskapätkä moottorit kuluissa ja kiihtyvyydessä.
MATTI kirjoitti: 03.03.2021 21:09 valitettavasti, minun mielestä se pitäis nyt purkaa ja kääntää levy...harmi. Jos näiden kytkinten kanssa meinaa enempi jumppaa, ja varsinkin koneen paikoillaan ollessa ,on tälläisestä työkalusta yllättävän paljon iloa...
Kiitokset vastauksesta,MATTI kirjoitti: 14.04.2021 19:20 muutama kysymys. Pyörikö kampiakseli kevyesti kun etu ja taka laakerikannet oli kiinni? Veditkö kampiakselin tiukasti niin eteen kun se vaan tulee? Tuntuuko kytkintä painaessa mitään "tykytystä "tms. kytkinvivussa.Onko tuo kumina vain matalalla tyhjäkäynnillä ja muuttuuko se heti kun lisää kierroksia ja kuuluuko ajossa? Pystyykö rautaputken /tangon painamalla koneen eri kohtiin ja käden tukemalla lähelle korvaa paikallistaa mistäpäin konettä se ääni kuuluu? jos lepuuttaa sylintereitä niin kuuluuko se molemmilla pytyillä yksistään käydessä?tässä alkuun.
Stetoskooppi on kätevä.Justeeri kirjoitti: 14.04.2021 19:51 Tuota rautatankojuttua minun pitää kokeilla, samoin pyttyjen lepuutusta. Kiitokset vinkistä!
Taitaa jakopää pitää eniten ääntä ja sitten se kumina joka kaikuu vaunun kautta.MATTI kirjoitti: 16.04.2021 18:40 Mielenkiintoista....ei kyllä heti tule mieleen mitään mikä tuollaisen kuvaillun äänen pitäisi. Toimiiko se mopo kumminkin ajossa ihan ok, vetää ja kulkee eikä siinä tunnu mitään "outoa" tai jotain heikkoa? tai jotain vikaa toimminnassa josta voisi johtaa syitä tuohon ääneen. Millainen se ääni on? osaako sitä kuvailla jonkun yleisemmin tunnistetun äänen vertaiseksi..onko metallinen, hankaava, kirskahteleva...kunhan ei saman tuntuinen kun vetäisi hallitunkkia betonilattialla..se tulee kun kampuran runkolaakerit pettää...