No katos vaan, kiitos vinkistä. Aika samoja hintoja joilla Lidlikin noita on myynyt...TimoS kirjoitti: ↑22.10.2020 14:23 Onhan noita akkuja saatavilla. Yllättävän halpoja Ryobin akkuihin verrattuna.
https://railmit.mycashflow.fi/category/ ... -20-v-team
Niksi-Roikka
Re: Niksi-Roikka
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: Niksi-Roikka
Jokaiselle roikkalaiselle tuttu, Neuvostoliittolainen pultti
Pultin kanta on kieltämättä nerokas.
Jos ko.pultti on esim. "jäätynyt kiinni", sitä voi napauttaa oikean kokoisella lyöntituurnalla
Tällaisesta kannasta ko. tuurna ei lipsu.
Kuvan käytetty pultti on, yllättävää kyllä, ruostunut hieman
Ilmeisesti nimenomaan käyttäjän huolimattomuuden ja leväperäisyyden takia.
Tai sitten asialla ovat olleet länsiagenttien värväämät sabotöörit ruostuttavine aineineen.
Onks tietoo ?…..
Onko venäjäläiset eli nykyiset Putin-pultit edelleen samanlaisia, yhtä nerokkaita ja saako niitä jostain?
Vai onko sielläkin se kiinailmiö vallalla?
eli hyvää ja halpaa .... tosin kiinatuotteen hyvyyden voinee tilata ja ostaa erikseen, lisävarusteena
pekka
Pultin kanta on kieltämättä nerokas.
Jos ko.pultti on esim. "jäätynyt kiinni", sitä voi napauttaa oikean kokoisella lyöntituurnalla
Tällaisesta kannasta ko. tuurna ei lipsu.
Kuvan käytetty pultti on, yllättävää kyllä, ruostunut hieman
Ilmeisesti nimenomaan käyttäjän huolimattomuuden ja leväperäisyyden takia.
Tai sitten asialla ovat olleet länsiagenttien värväämät sabotöörit ruostuttavine aineineen.
Onks tietoo ?…..
Onko venäjäläiset eli nykyiset Putin-pultit edelleen samanlaisia, yhtä nerokkaita ja saako niitä jostain?
Vai onko sielläkin se kiinailmiö vallalla?
eli hyvää ja halpaa .... tosin kiinatuotteen hyvyyden voinee tilata ja ostaa erikseen, lisävarusteena
pekka
Re: Niksi-Roikka
Terve
Hakee pulttikaupasta rosteri pultit ja vie ne sorvarille...
Lataa PDF:
Hakee pulttikaupasta rosteri pultit ja vie ne sorvarille...
Lataa PDF:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
Ja kun tutkit tarkemmin, niin huomaat jotain vielä "nerokkaampaa"!
Pultti ja mutteri ovat eri kokoiset! Eli pärjäät yhdellä lenkkiavainsarjalla.
Oliskohan tuon kuvan pultti 12mm ja mutteri 14mm.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Niksi-Roikka
Tuo minun kuvan pultti on Gaz69:stä
Mutta siinäkin vekottimessa on sama 12-14 pultti-mutteri -kombinaatio hyvin yleinen.
Yks mikä näyttää olleen ilmeisen harvinainen Neuvostoaikana , on räikkähylsyt.
Joissakin kohdissa käy ilmi se. että ko. tehtaallakaan ei ilmeisesti ole käytetty mutterihylsyjä joka kokoonpanolinjalla.
Vaan on väännetty kiintoavaimella, koska lenkki tai hylsy ei mahdu pultin kannan ympärille.
Mitään järkevää syytä ei näyttäisi olevan miksi on pitänyt suunnitella ja tehdä sellainen ahdas paikka pultille.
On varmasti mielenkiintoista värkätä sitä pulttia ja mutteria irti metsikössä,
kun ne auton työkalutkaan ei ole niitä kaikkein siroimpia.
……………………..
Joo, voihan sitä sorvarilla teettää pultteja ihan noiden piirustusten mukaan…ainakin näkyvämpiin kohtiin.
tai vaikkapa kaikki, jos vaan tilillä on kunnolla painetta
eli lompsassa on muutakin kuin kirjasto- ja kelakortti
Itse olen nuukuuksissani tehnyt ”sinnepäin” neukku-replikapultteja siten, että rosteripultti sorviin kiinni ja sopivan kokoisella jyrsintappiterällä poraamalla.
Mutta nää nykyset pultinkannat on niin ohuita verrattuna alkuperäisiin.
Rosteripultin kannan kun vielä hiekkapuhaltaa poraamisen jälkeen, niin melko look a like -pultti tulee.
Näyttääkin katu-uskottavammalta kuin aito & taatusti ruostuva tava kiinanpultti 8.8 kantamerkinnällä.
Tosin ne itse tehdyt pultit on sitten 13 mm kannalla, kun 12mm kannat ja 14 mm mutterit ovat harvinaisempaa tavaraa kaupoissa
(Japanista voisi ehkä sellaasia saada, kun ne ainakin ennen käyttivät autoissa niitä 12-14 millisiä.)
pekka
Mutta siinäkin vekottimessa on sama 12-14 pultti-mutteri -kombinaatio hyvin yleinen.
Yks mikä näyttää olleen ilmeisen harvinainen Neuvostoaikana , on räikkähylsyt.
Joissakin kohdissa käy ilmi se. että ko. tehtaallakaan ei ilmeisesti ole käytetty mutterihylsyjä joka kokoonpanolinjalla.
Vaan on väännetty kiintoavaimella, koska lenkki tai hylsy ei mahdu pultin kannan ympärille.
Mitään järkevää syytä ei näyttäisi olevan miksi on pitänyt suunnitella ja tehdä sellainen ahdas paikka pultille.
On varmasti mielenkiintoista värkätä sitä pulttia ja mutteria irti metsikössä,
kun ne auton työkalutkaan ei ole niitä kaikkein siroimpia.
……………………..
Joo, voihan sitä sorvarilla teettää pultteja ihan noiden piirustusten mukaan…ainakin näkyvämpiin kohtiin.
tai vaikkapa kaikki, jos vaan tilillä on kunnolla painetta
eli lompsassa on muutakin kuin kirjasto- ja kelakortti
Itse olen nuukuuksissani tehnyt ”sinnepäin” neukku-replikapultteja siten, että rosteripultti sorviin kiinni ja sopivan kokoisella jyrsintappiterällä poraamalla.
Mutta nää nykyset pultinkannat on niin ohuita verrattuna alkuperäisiin.
Rosteripultin kannan kun vielä hiekkapuhaltaa poraamisen jälkeen, niin melko look a like -pultti tulee.
Näyttääkin katu-uskottavammalta kuin aito & taatusti ruostuva tava kiinanpultti 8.8 kantamerkinnällä.
Tosin ne itse tehdyt pultit on sitten 13 mm kannalla, kun 12mm kannat ja 14 mm mutterit ovat harvinaisempaa tavaraa kaupoissa
(Japanista voisi ehkä sellaasia saada, kun ne ainakin ennen käyttivät autoissa niitä 12-14 millisiä.)
pekka
Re: Niksi-Roikka
Terve
Niin ja voihan mennä käytännöllisyys edellä ja siirtyy nykyaikaan...
Niin ja voihan mennä käytännöllisyys edellä ja siirtyy nykyaikaan...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
jyrsintä/pylväsporakonetta voi käyttää kampuranmittauspukkina, er16 holkeissa on valmiiksi oikea 60 asteen kartio ja koko
Re: Niksi-Roikka
Pellettilämmitin
Yksi tuttu oli nikkaroinut vanhasta sammutin pullosta pellettilämmittimen otin talliin testiin jos vaikka tekis isomman.
Mutta tuohan tohisee jo tuonkin kokoinen sen verran lämpöä että ei sitä kovin isoa vihti tehdä. Ja mikä parasta tuo piippukaan ei kuumene hirveesti kärsii kädellä koskea. (Tosin on kolme millin putkea) ei ihan heti ruostu puhki Kuvassa veto on aika isolla jos meinas hommiakin tehdä niin onnistuu parhaiten t paidalla
Yksi tuttu oli nikkaroinut vanhasta sammutin pullosta pellettilämmittimen otin talliin testiin jos vaikka tekis isomman.
Mutta tuohan tohisee jo tuonkin kokoinen sen verran lämpöä että ei sitä kovin isoa vihti tehdä. Ja mikä parasta tuo piippukaan ei kuumene hirveesti kärsii kädellä koskea. (Tosin on kolme millin putkea) ei ihan heti ruostu puhki Kuvassa veto on aika isolla jos meinas hommiakin tehdä niin onnistuu parhaiten t paidalla
Re: Niksi-Roikka
Hyvin vakuutettu on jo puoliksi poltettu...
Re: Niksi-Roikka
Ompas erikoinen rakennelma.
Kaks savupiippuako vai mitä.
Kyllä tästä laitteesta pitäis tehdä toiminta video.
Kaks savupiippuako vai mitä.
Kyllä tästä laitteesta pitäis tehdä toiminta video.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Niksi-Roikka
Tuo ilmastointi putki on pellettejä varten. Ja tuo pienempi on piippu.
Re: Niksi-Roikka
Näyttäs olevan suunniteltu toimimaan ilman tiiliskiveä, mutta sulla oli nyt laatta kuivausvaiheessa?
Palo lienee tapahtuvan heti ton pellettitorven syötön jälkeen jo putkessa ennen sammutinpesää? Pellettisyöttö yläpäästä ilmatiivis tulpalla? Lämpö änkee tonne sammutinpöntön yläosaan? Tuhkat saa ronkkia yläosasta?
Palo lienee tapahtuvan heti ton pellettitorven syötön jälkeen jo putkessa ennen sammutinpesää? Pellettisyöttö yläpäästä ilmatiivis tulpalla? Lämpö änkee tonne sammutinpöntön yläosaan? Tuhkat saa ronkkia yläosasta?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Niksi-Roikka
Kyllä Jounissa on Pelle pelottoman aineksia.
Ei tuota muuten voi keksiä, mutta en jättäis kyllä vartioimatta palamaan itsekseen, arka kun oon.
Ei tuota muuten voi keksiä, mutta en jättäis kyllä vartioimatta palamaan itsekseen, arka kun oon.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Niksi-Roikka
" vapaasti hengittävä "
....kun ei näy sähköjohtoja
Aika kuumana palaa, ja hyvin näkyy pelittävän !
Jos ton pöntön rivoittaisi tai hitsaisi vaikkapa irrotettavan lattarautakehikon,
niin paranisiko vielä lisää lämmön talteenotto ja hyötysuhde eli siirtokyky ilmaan?
....entä jos tohon vielä laittaisi tarvike -katin, niin mitäköhän päästöt tykkäisi?
Voi tosin olla ihan jonniin joutavaa kotkotusta, turhaa hifistelyä,
ja että auton katti menisi tuhkan vuoksi tukkoon eli se ei saata semmosena soveltua tuohon polttimoon.
Itse laitoin "pikapatenttina" vanhaan 60 kw alapalotila -puukattilan alaosaan ihan tava reikätiilet katiksi.
Palokaasut menee niitten reikätiilten läpi nyt kuumempana, etenkin silloin, kun reikätiilet hehkuu valkoisena
Toisiopuolelta lisäilmaa imeytyy ja sekoittuu suoraan tiilten jälkeen kuumiin palaviin palokaasuihin,
Palokaasut tuntuu palavan hieman tehokkaammin, kuin aiemmin ja savua tulee vähemmän.
Ainaskin nokeutuu vähemmän ja noki on toisen oloista, karkeampaa.
Ongelmana on, että nyt ko. virityksen jälkeen kattila ei kykene ottamaan kaikkea lämpöä talteen, vaan
savukaasujen mukana lämmöstä menee huomattava osa harakoille.
Pitäisi kait hitsata kokonaan uuden tyyppinen tuning- kattila,
.....mutta kun on tuota muutakin hommoo ja harrastusta...
pekka
....kun ei näy sähköjohtoja
Aika kuumana palaa, ja hyvin näkyy pelittävän !
Jos ton pöntön rivoittaisi tai hitsaisi vaikkapa irrotettavan lattarautakehikon,
niin paranisiko vielä lisää lämmön talteenotto ja hyötysuhde eli siirtokyky ilmaan?
....entä jos tohon vielä laittaisi tarvike -katin, niin mitäköhän päästöt tykkäisi?
Voi tosin olla ihan jonniin joutavaa kotkotusta, turhaa hifistelyä,
ja että auton katti menisi tuhkan vuoksi tukkoon eli se ei saata semmosena soveltua tuohon polttimoon.
Itse laitoin "pikapatenttina" vanhaan 60 kw alapalotila -puukattilan alaosaan ihan tava reikätiilet katiksi.
Palokaasut menee niitten reikätiilten läpi nyt kuumempana, etenkin silloin, kun reikätiilet hehkuu valkoisena
Toisiopuolelta lisäilmaa imeytyy ja sekoittuu suoraan tiilten jälkeen kuumiin palaviin palokaasuihin,
Palokaasut tuntuu palavan hieman tehokkaammin, kuin aiemmin ja savua tulee vähemmän.
Ainaskin nokeutuu vähemmän ja noki on toisen oloista, karkeampaa.
Ongelmana on, että nyt ko. virityksen jälkeen kattila ei kykene ottamaan kaikkea lämpöä talteen, vaan
savukaasujen mukana lämmöstä menee huomattava osa harakoille.
Pitäisi kait hitsata kokonaan uuden tyyppinen tuning- kattila,
.....mutta kun on tuota muutakin hommoo ja harrastusta...
pekka
Re: Niksi-Roikka
Sitä oon tuohon miettinyt että hitsaan tuohon piippuun rivoituksen ja toisen palosammuttimen tuohon jatkeeksi niin saa enemmän lämpöä talteen tllin puoleen ja kamiina puhallin vielä tuohon päälle kierrättämään lämpöä lisäksi vedin valuun putket ja tarkoituksena laittaa auton syyläri katonrajaann flektillä ottamaan ilmasta lämpöä lattiaan.
Re: Niksi-Roikka
Kai tämä video on jo teille tuttu?
https://www.youtube.com/watch?v=y8HEZ-x4-_w
https://www.youtube.com/watch?v=y8HEZ-x4-_w
Re: Niksi-Roikka
Entäs tämmösiä viripalikoita siihen kaminan savutorveen ?
hakusanoilla:
Rauchgaskühler
Abgaswärmetauscher
Warmlufttauscher
eivätkä ole edes hinnankiroissa.....
pekka
hakusanoilla:
Rauchgaskühler
Abgaswärmetauscher
Warmlufttauscher
eivätkä ole edes hinnankiroissa.....
pekka
Re: Niksi-Roikka
Tommoista kierukkaa piipun ympärille suunnittelinkin.
Vähän vaan meidän sää oloissa mietityttää piipun karstottuminen.
Saa yhtenään olla katolla aukomasssa
No katotaan ajan kanssa, mitä tulee
Vähän vaan meidän sää oloissa mietityttää piipun karstottuminen.
Saa yhtenään olla katolla aukomasssa
No katotaan ajan kanssa, mitä tulee
Re: Niksi-Roikka
Pitäis vähän niitata Gazin runkoa.....
Löytyi opetusviideo miten se niittaus tehdään
silleen kätevästi, ilman turhia kommervenkkejä....
https://www.youtube.com/watch?v=f3S9pFmYfvc
Löytyi opetusviideo miten se niittaus tehdään
silleen kätevästi, ilman turhia kommervenkkejä....
https://www.youtube.com/watch?v=f3S9pFmYfvc
Re: Niksi-Roikka
Tuo tuurnan asettelija saattaa luottaa snadisti tuohon leka mieheen. Ei viitsi montaa koppia ottaa lekasta ranteeseen, voishan tuota tuurnaa pitää vaikka paja pihdeillä, mutta ne pitäis vaan olla...
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Niksi-Roikka
Ammattimiehille tässä ei varmaan ole mitään uutta, mutta piti keksiä laite millä saa männäntapin mäntään hallitusti ja turvallisesti.
Re: Niksi-Roikka
Itäkoneissa pitää männäntappi poistaa ja asentaa kun mäntä on kuuma. Mäntään laitetaan tapin ajateltua asennussuuntaa vastaan valmiiksi toinen tapin clipsi. Varataan sopiva männäntappin sisään sopiva levitinpihti(lukkosokkapihti) ja tuurna jolla saa tarvittaessa lyötyä männäntapin päähän+vasara. kuumuuttakestävä hanska. Mäntää lämmitetään kuumailmapuhaltimella kunnes mäntä on n. 100 astetta ( sylki kihahtaa) männäntappi on voideltu valmiiksi ohuella öljyllä esim WD tms. ja säilytetään viileässä. Kun mäntä on lämmin asetetaan se kiertokangen kohdille ja työnnetään viilee voideltu tappi nopeasti männän ja kiertokangen läpi vasten clipsiä. Jos männäntappi nahistuu matkalla tai osuminen kk silmään vie liiaksi aikaa, on tuurna ja vasara valmiina antaa pari kevyttä tillikkaa jotta tappi menee perille. Mäntä annetaan rauhassa jäähtyä ja sitten asennetaan toinen clipsi. EI koskaan Tappia KYLMÄÄN MÄNTÄÄN .
Re: Niksi-Roikka
Tuon lämmityksen tajusin, mutta vasaralla lyömisen halusin korvata muulla konstilla. No, saa nähdä milloin tehdään taas remonttia.MATTI kirjoitti: ↑01.04.2021 21:14 Itäkoneissa pitää männäntappi poistaa ja asentaa kun mäntä on kuuma. Mäntään laitetaan tapin ajateltua asennussuuntaa vastaan valmiiksi toinen tapin clipsi. Varataan sopiva männäntappin sisään sopiva levitinpihti(lukkosokkapihti) ja tuurna jolla saa tarvittaessa lyötyä männäntapin päähän+vasara. kuumuuttakestävä hanska. Mäntää lämmitetään kuumailmapuhaltimella kunnes mäntä on n. 100 astetta ( sylki kihahtaa) männäntappi on voideltu valmiiksi ohuella öljyllä esim WD tms. ja säilytetään viileässä. Kun mäntä on lämmin asetetaan se kiertokangen kohdille ja työnnetään viilee voideltu tappi nopeasti männän ja kiertokangen läpi vasten clipsiä. Jos männäntappi nahistuu matkalla tai osuminen kk silmään vie liiaksi aikaa, on tuurna ja vasara valmiina antaa pari kevyttä tillikkaa jotta tappi menee perille. Mäntä annetaan rauhassa jäähtyä ja sitten asennetaan toinen clipsi. EI koskaan Tappia KYLMÄÄN MÄNTÄÄN .
Re: Niksi-Roikka
Se on vaan niin että pihdeillä työntäessä ei aina onnistu, mutta kun jollain hieman pääsee napauttaa jos tilanne vaatii, niin saa taas liikettä aikaiseksi,,voihan sitä napauttaa vaikka puukalikalla, tai millä vaan, se väline ei ole ratkaiseva, vaan se että tappi pitää saada tietyssä ajassa perille, muuten se on jumissa ja saa lämmittää männän uudelleen ja naputtaa sen taas jollain..
Re: Niksi-Roikka
Tapeissa on eroja. Joskus pielessäkin valmiiksi.
Mulla oli tehdasuus MT 650cc moottori. Ihan linjalta tullu siis. Vaihdoin siihen HiPo sylinterit jo sisäänajon loppupuolella. Tehtaan jäljiltä orkkis KMZ männäntapit kauniin sinistyneet ja todella pinkeesti paikoillaan. Koneessa oli aina ollu ns veikeä käyntiääni, mutta eipä tullu tää optio mieleen ennenku aukasi...
Orkkis tappi tuli lopulta murtuneena irti kun itte keksityllä jenkatyökalulla pakotin ulos. Lyömäsoittimet on täs kohtaa mulle väärä valinta. En ite osaa pitää kuitenkaan vastapuolelta kunnolla niin joutuu pelata varman päälle.
Mulla oli tehdasuus MT 650cc moottori. Ihan linjalta tullu siis. Vaihdoin siihen HiPo sylinterit jo sisäänajon loppupuolella. Tehtaan jäljiltä orkkis KMZ männäntapit kauniin sinistyneet ja todella pinkeesti paikoillaan. Koneessa oli aina ollu ns veikeä käyntiääni, mutta eipä tullu tää optio mieleen ennenku aukasi...
Orkkis tappi tuli lopulta murtuneena irti kun itte keksityllä jenkatyökalulla pakotin ulos. Lyömäsoittimet on täs kohtaa mulle väärä valinta. En ite osaa pitää kuitenkaan vastapuolelta kunnolla niin joutuu pelata varman päälle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Niksi-Roikka
Terve
Sitten katsotaan miten ammattipekat sen tekee...
Sitten katsotaan miten ammattipekat sen tekee...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
Juu...mie teen tuon sillee että:
--Aina uuteen mäntään käytän
jarrusylinterihoonia,jolla teen männän tapinreijistä
sellaiset ,että pystyn omin pikku kätösin
työntämään tapin mäntään.
--Eli kasaus yksinkertaisuudessaan näin.
Tappi mäntään"vaiheeseen"...mäntä
kiertokankeen...tappi sormin työntäen,tai jollain
kevyesti naputtaen kiertokangenhelan läpi
mäntään...teflontapit päihin...ja eiku välimerelle tai
vaikkapa San Marinoon ja Vatikaaniin..
--Eli tällä miun tavalla pystyy ajelemaan vain tuossa
lähialueilla(lue eurooppa).
Joten jos kunnolla teette,niin sitten voi lähteä jo
vähän etemmäksikin...
Että tällästä höpinää tällä kertaa..
--Aina uuteen mäntään käytän
jarrusylinterihoonia,jolla teen männän tapinreijistä
sellaiset ,että pystyn omin pikku kätösin
työntämään tapin mäntään.
--Eli kasaus yksinkertaisuudessaan näin.
Tappi mäntään"vaiheeseen"...mäntä
kiertokankeen...tappi sormin työntäen,tai jollain
kevyesti naputtaen kiertokangenhelan läpi
mäntään...teflontapit päihin...ja eiku välimerelle tai
vaikkapa San Marinoon ja Vatikaaniin..
--Eli tällä miun tavalla pystyy ajelemaan vain tuossa
lähialueilla(lue eurooppa).
Joten jos kunnolla teette,niin sitten voi lähteä jo
vähän etemmäksikin...
Että tällästä höpinää tällä kertaa..
Re: Niksi-Roikka
Männänvalmistajan mäntäpaketissa on mäntään sopiva tappi. Kun koneen idea on se että tappi ui kk.silmässä ja tapin ei tarvi silloin uida männässä, niin tappi ei mene sormin mäntään. Jos se olisi tarkoitettu niin (ja monissa onkin) niin silloin on varmaan männän rakenteessa (tai viileämmin toimivammassa koneessa) huomoitu että tapin reikä kestää uivan tapin, eikä mäntä lämpene niin paljon että syntyy liikaa välystä. Jos vaikka Almotin mäntäsarjan ostaa, niin hiotko tehtaan tekemää tappisovitetta isommaksi, vai puristatko väkipakolla tappia mäntään? vai annatko hieman lämpö mäntään jolloin se tappi sujahtaa sinne kun ,,,voi päätellä mikä minne... Kun mäntä on käyntilämmössä rapiat yli 100 astetta tappi liikkuu kyllä myös männässä kevyesti,mutta ei ole sinne väljä.. mutta jokainen tekee niin kuin itse hyväksi kokee..
-
- 50
- Viestit: 55
- Liittynyt: 30.08.2020 16:22
Re: Niksi-Roikka
Almotin männät laitoin tuossa talvella.
Männäntapin toisen puolen sokan laitoin paikoilleen ja sitten kuumailmapuhaltimella lämmitin ensin mäntää jonkun verran.
Seuraavaksi männäntapin suihkuttelin CRC:n Electro Cool kylmäspraylla ja vielä kevyt suihkaus WD-40:llä.
Tarkistin männän asennussuunnan männänlakeen stanssatusta nuolesta.
Kuten Mattikin totesti, niin tappihan sujahti reikään juurikin kuin vanhaan ... mäntään
Männäntapin toisen puolen sokan laitoin paikoilleen ja sitten kuumailmapuhaltimella lämmitin ensin mäntää jonkun verran.
Seuraavaksi männäntapin suihkuttelin CRC:n Electro Cool kylmäspraylla ja vielä kevyt suihkaus WD-40:llä.
Tarkistin männän asennussuunnan männänlakeen stanssatusta nuolesta.
Kuten Mattikin totesti, niin tappihan sujahti reikään juurikin kuin vanhaan ... mäntään