Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Päivää! Minulla kävi vahinko kun harley daavidsoneja selatessa klikkasinkin erään itäpyörän ilmotuksen auki. Hetken kuvia ihmeteltyäni rakastuinkin rautaan väärältä mantereelta
Tekniikka näytti hassulta ja kiehtovalta, ja kuoppasinkin ajatukset hd:sta sen siliän tien. Itäpyörä on saatava. Rakennellumpi vehje sopisi tyyliini enemmän, mutten voi vastustaa ajatusta sivuvaunusta. Se tulisi kyllä satunnaiseen käyttöön, pääsisi talvella leikkimään ja kesällä kuskaamaan mukuloita. Sivuvaunun veto vaan lähinnä askarruttaa. Onko se talvella kuinka ehdoton? Pääseekö ilman liikkeelle, tai ehkäpä jopa luisuttelemaan?
Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto on hankkia pyörä ja vaunu erikseen, mutta onkohan ne miten yhteensopivia? Luulisin että on mutta kysyn silti.
Sitten pidempään seisoneet pyörät. Monen ilmoituksessa kehutaan että uusi akku ja ajoon, mutta mitähän muuta esim 5v seissyt mopo kaikaa? Tekniikka on kyllä tuttua lännen suunnalta, mutta onko itäpyörissä jotain erikoisempaa?
juho
Tekniikka näytti hassulta ja kiehtovalta, ja kuoppasinkin ajatukset hd:sta sen siliän tien. Itäpyörä on saatava. Rakennellumpi vehje sopisi tyyliini enemmän, mutten voi vastustaa ajatusta sivuvaunusta. Se tulisi kyllä satunnaiseen käyttöön, pääsisi talvella leikkimään ja kesällä kuskaamaan mukuloita. Sivuvaunun veto vaan lähinnä askarruttaa. Onko se talvella kuinka ehdoton? Pääseekö ilman liikkeelle, tai ehkäpä jopa luisuttelemaan?
Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto on hankkia pyörä ja vaunu erikseen, mutta onkohan ne miten yhteensopivia? Luulisin että on mutta kysyn silti.
Sitten pidempään seisoneet pyörät. Monen ilmoituksessa kehutaan että uusi akku ja ajoon, mutta mitähän muuta esim 5v seissyt mopo kaikaa? Tekniikka on kyllä tuttua lännen suunnalta, mutta onko itäpyörissä jotain erikoisempaa?
juho
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Onneksi olkoon heräämisen johdosta, tai osanottoni riippuen kummalta kantilta katsotaan.
Kommentoin tuota talviajelua hieman...
Sivuvaunullisella itäpyörällä talvella ajaminen kyllä maittaa, kunhan vaan renkaat on kunnolliset ja tie on aurattu.
Sivuvaunun vetävästä pyörästä ei ole omaa kokemusta, mutta väittäisin sen auttavan lumisemmassa maastossa paljonkin. Hyvin auratulla tiellä pärjää vielä ilmankin. Mutta nastoitetut renkaat on kyllä ihan oikeasti tarpeen jos vakavampaaajelua meinaa.
Sivuvaunut pitäisi yleisesti ottaen olla vaihtokelpoisia bokseri itäpyörien kesken, kun kiinnikkeet on samat. Eli vaikka ostaisit vaunun myöhemmin, niin pitäisi onnistua kiinnittäminen. Tämän varmaan voi asiasta tietävämmät vahvistaa tai tyrmätä.
Pitkään seissyt mopo voi pitää sisällään mitä tahansa yllätyksiä. Mutta sanoisin ihan ehdottomana miniminä, että öljypohja irroitetaan ja putsataan, laitetaan uudet öljyt ja hyvin huolellinen poljenta/koneen pyörittely että tuoreet öljyt leviää joka paikkaan ennen kuin aletaan virtojen kanssa polkemaan. Tämä nyt näin omien kokemusten perusteella.
Kun saat käyntiin, niin sitten selviää jo moni muu asia.
Kommentoin tuota talviajelua hieman...
Sivuvaunullisella itäpyörällä talvella ajaminen kyllä maittaa, kunhan vaan renkaat on kunnolliset ja tie on aurattu.
Sivuvaunun vetävästä pyörästä ei ole omaa kokemusta, mutta väittäisin sen auttavan lumisemmassa maastossa paljonkin. Hyvin auratulla tiellä pärjää vielä ilmankin. Mutta nastoitetut renkaat on kyllä ihan oikeasti tarpeen jos vakavampaaajelua meinaa.
Sivuvaunut pitäisi yleisesti ottaen olla vaihtokelpoisia bokseri itäpyörien kesken, kun kiinnikkeet on samat. Eli vaikka ostaisit vaunun myöhemmin, niin pitäisi onnistua kiinnittäminen. Tämän varmaan voi asiasta tietävämmät vahvistaa tai tyrmätä.
Pitkään seissyt mopo voi pitää sisällään mitä tahansa yllätyksiä. Mutta sanoisin ihan ehdottomana miniminä, että öljypohja irroitetaan ja putsataan, laitetaan uudet öljyt ja hyvin huolellinen poljenta/koneen pyörittely että tuoreet öljyt leviää joka paikkaan ennen kuin aletaan virtojen kanssa polkemaan. Tämä nyt näin omien kokemusten perusteella.
Kun saat käyntiin, niin sitten selviää jo moni muu asia.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Terve
Sivuvaunuveto on täysin turha kapistus, kerran tarvinnut kun Kalajoella jäin rantahiekkaan kiinni...
Ps talviajossa nastarengas edessä riittää ja nopeuden sovittaminen kulloiseen keliin
Sivuvaunuveto on täysin turha kapistus, kerran tarvinnut kun Kalajoella jäin rantahiekkaan kiinni...
Ps talviajossa nastarengas edessä riittää ja nopeuden sovittaminen kulloiseen keliin
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Suosittelen hankkimaan suoraan sivuvaunun kanssa , nää on siinä parhaimmillaan. Soolot sitten ominaan , rungon ominaisuudet/ mitat/ geometriat on niissä paljon tarkemmat.
Jos mahdollista budjetin kanssa ,niin hanki ajokelponen rekisterissä oleva laite , se kyllä sitten kertoo mitä tarvii laittaa ja omat kokemukset/maku miten tuunata.
Kohtalotovereita löytyy ympäri Suomea ja takuulla pääset tutustumaan kun vaan otat paikallisiin kontaktia.
Missäpäin maailmaa vaikutat?
T.hh
Jos mahdollista budjetin kanssa ,niin hanki ajokelponen rekisterissä oleva laite , se kyllä sitten kertoo mitä tarvii laittaa ja omat kokemukset/maku miten tuunata.
Kohtalotovereita löytyy ympäri Suomea ja takuulla pääset tutustumaan kun vaan otat paikallisiin kontaktia.
Missäpäin maailmaa vaikutat?
T.hh
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Juuri näin. Sivuvaunulla ei ole "laskennallista arvoa" itä-bokseria ostettaessa. Jätä myös omaan arvoon nuo "juuri rempattu" & "akku kiinni ja ajoa". Niitä on monella ikäviä kokemuksia.hyvonenh kirjoitti: ↑05.05.2021 14:53 Suosittelen hankkimaan suoraan sivuvaunun kanssa , nää on siinä parhaimmillaan. Soolot sitten ominaan , rungon ominaisuudet/ mitat/ geometriat on niissä paljon tarkemmat.
Jos mahdollista budjetin kanssa ,niin hanki ajokelponen rekisterissä oleva laite , se kyllä sitten kertoo mitä tarvii laittaa ja omat kokemukset/maku miten tuunata.
Jos sinulle on koneitten rassaaminen tuttua, niin käytä ainakin kone auki, niin näet mitä se on syönyt.
Kohtalotovereita sinulla on satoja, eli saat kyllä apuja & neuvoja liiankin kanssa.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Kiitos kommenteista! Taidan sitten lähteä liikkeelle pyörästä joka on jo ajossa. Tilat on tällä hetkellä puutteelliset (okt piha), joten en välttämättä tahdo leväyttää konetta ellei vikaa ilmene :D
Budjetti kyllä venyy ajokuntoiseen, mutta olen huomannut että pyörä erikseen ja vaunu erikseen saa kokonaisuuden kuitenkin halvemmalla. Myös pyörä on mahdollisesti mieleisempi. Valtaosa vaunullisista tuntuu olevan myös juuri näitä pitkään seisseitä, ja soolot taas ajossa ja enemmän rakenneltu. Ajokuntoisten vaunullisten hintaan myös vaikuttaa varmasti se, että ne on aika siistissä orkkiskuosissa. Sille taas minä en niin laske arvoa, kun en ns pussihousu ainakaan vielä ole Pitkäkeulaa en tahdo, siihen kyllä vedän ehdottoman rajan, mutta nyt on esim helsingissä aika miellyttävän näköinen bobber m 72 dneprin padalla myynnissä. Sitä olen vähän sillä silmällä katsellut, mutta se ehtii varmaan mennä ennenkuin minä haen mopon kotiin. Ensin pitäisi saada nykyinen harrastepeli pois pihasta. Kaupat on jo onneksi aika hyvällä mallilla
Vaunu tulee hankittua ilman muuta, mutta epäilen että ilman sitäkin tulee ajettua. Sittenhän sen näkee, että kuinka paljon ajaa vaunun kanssa ja paljonko ilman
Hyvä tietää ettei sivuvaunuveto ole niin tärkeä. Olen kyllä alaikäisenä talvisin ajanut, mutta ne pyörät ei muistuttanut järin paljoa ominaisuuksiltaan sivuvaunu-uralia
Minä asustan hollolassa, ja olenkin huomannut että hämeessä riittää harrastajia. Harmitti kun tossa meni minulta juuri ohi pieninuotoiset ajot, olisin mielelläni käynyt ihmettelemässä. Foorumi löytyi vähän myöhässä
Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
Budjetti kyllä venyy ajokuntoiseen, mutta olen huomannut että pyörä erikseen ja vaunu erikseen saa kokonaisuuden kuitenkin halvemmalla. Myös pyörä on mahdollisesti mieleisempi. Valtaosa vaunullisista tuntuu olevan myös juuri näitä pitkään seisseitä, ja soolot taas ajossa ja enemmän rakenneltu. Ajokuntoisten vaunullisten hintaan myös vaikuttaa varmasti se, että ne on aika siistissä orkkiskuosissa. Sille taas minä en niin laske arvoa, kun en ns pussihousu ainakaan vielä ole Pitkäkeulaa en tahdo, siihen kyllä vedän ehdottoman rajan, mutta nyt on esim helsingissä aika miellyttävän näköinen bobber m 72 dneprin padalla myynnissä. Sitä olen vähän sillä silmällä katsellut, mutta se ehtii varmaan mennä ennenkuin minä haen mopon kotiin. Ensin pitäisi saada nykyinen harrastepeli pois pihasta. Kaupat on jo onneksi aika hyvällä mallilla
Vaunu tulee hankittua ilman muuta, mutta epäilen että ilman sitäkin tulee ajettua. Sittenhän sen näkee, että kuinka paljon ajaa vaunun kanssa ja paljonko ilman
Hyvä tietää ettei sivuvaunuveto ole niin tärkeä. Olen kyllä alaikäisenä talvisin ajanut, mutta ne pyörät ei muistuttanut järin paljoa ominaisuuksiltaan sivuvaunu-uralia
Minä asustan hollolassa, ja olenkin huomannut että hämeessä riittää harrastajia. Harmitti kun tossa meni minulta juuri ohi pieninuotoiset ajot, olisin mielelläni käynyt ihmettelemässä. Foorumi löytyi vähän myöhässä
Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
-
- 50
- Viestit: 55
- Liittynyt: 30.08.2020 16:22
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Tää on sellainen harraste, että vaikka vehkeiden tekniikka on suht yksinkertaista ja juontaa 1930-luvulle, niin erilaisia teknisiä kikkoja huolloissa ja varsinkin korjauksissa tarvitaan yllättävän paljon. Myöskin monenlaista kevyempää säätämistähän myös aina on, sytytystä, kaasaria jne.Juho k kirjoitti: ↑05.05.2021 15:56 Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
Täältä foorumilta ne tiedot yleensä löytyy, kun vuosien myötä ne erilaiset ongelmat ja niiden ratkaisut osuu aina jonkun kohdalle.
Joku Facebook-sivu on pelkästään yksi lisuke, mutta täältä foorumilta löytyy valtava määrä tietoa ja muuta asiaan liittyvää tai liittymätöntä.
Hakutoiminnoilla voi hakea, eikä tarvitse missään Facen mainosten ja muun tauhkan seassa kahlata.
Sitten jos liityy vielä edullisella hinnalla Uralroikan jäseneksi, niin avautuu vielä enemmän kullanarvoista materiaalia.
Tervetuloa mukaan raudan ääreen!
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Se on ihan totta. Mm overdrive on aika hiljainen vaikka palvelee vanhojen autojen harrastajia. Sääli juttu, kun valtaosa on siirtynyt faceen ja loput ei viihdy tyhjällä foorumilla. Jäsenhakemus lähtee kyllä heti kun pylrä on pihassa
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Vajaan vuoden itäpyöräilykokemuksella ei voi kuin suositella!
Nämä on siitä hauskoja vehkeitä, että se väistämätön hajoaminen vaan jotenkin lisää sitä homman kiehtovuutta
On se vaan hieno fiilis äheltää jotain kardaania paikalleen tien poskessa pimeässä vesisateessa kännykän valossa
Toiseksi, se koneen leväyttäminen ei kysy sinulta lupaa ja sopivaa ajankohtaa, yst. terv. nimim. "3 viikkoa kovaa ajoa ja poks"
Lapset tykkää sivuvaunusta, meillä ajelu innosti hankkimaan ajovarusteet 7- ja 8-vuotiaille "oikean" moottoripyörän kyytiin myös.
Talviajoakin on tullut kokeiltua, vaikka renkaat ei siihen todellakaan kelvanneet. On se silti hienoa heittää maaliskuun ensimmäisenä päivänä 40km lenkki perheen kanssa 4-päällä. Niille muille pitää vaan iskostaa se sama ajattelutapa, että kun liikkeelle lähdetään, niin matkan pituus sekä ajallisesti että pituudeltaan on täysi arvoitus. Seikkailupyörä siis
Itselläkin houkuttelisi joku rakentelukohde tuon orkkishenkisen '68 Dneprin kaveriksi.
Foorumi on loistava ja täältä saa apua nopeasti. En hetkeäkään epäile, etteikö tosi hädä sattuessa saisi jonkun karvanaamagurun kurvaamaan apuun nopeastikin Yhtä aktiiviseen harrastajukuntaan pääsin tottumaan sitikoita harrastaessa, niissä on sitäkin samaa, että harrastuksen kehittyessä alkaa kertymään "varaosia" nurkkiin joten varastoon kannattaa tehdä tilaa...
Nämä on siitä hauskoja vehkeitä, että se väistämätön hajoaminen vaan jotenkin lisää sitä homman kiehtovuutta
On se vaan hieno fiilis äheltää jotain kardaania paikalleen tien poskessa pimeässä vesisateessa kännykän valossa
Toiseksi, se koneen leväyttäminen ei kysy sinulta lupaa ja sopivaa ajankohtaa, yst. terv. nimim. "3 viikkoa kovaa ajoa ja poks"
Lapset tykkää sivuvaunusta, meillä ajelu innosti hankkimaan ajovarusteet 7- ja 8-vuotiaille "oikean" moottoripyörän kyytiin myös.
Talviajoakin on tullut kokeiltua, vaikka renkaat ei siihen todellakaan kelvanneet. On se silti hienoa heittää maaliskuun ensimmäisenä päivänä 40km lenkki perheen kanssa 4-päällä. Niille muille pitää vaan iskostaa se sama ajattelutapa, että kun liikkeelle lähdetään, niin matkan pituus sekä ajallisesti että pituudeltaan on täysi arvoitus. Seikkailupyörä siis
Itselläkin houkuttelisi joku rakentelukohde tuon orkkishenkisen '68 Dneprin kaveriksi.
Foorumi on loistava ja täältä saa apua nopeasti. En hetkeäkään epäile, etteikö tosi hädä sattuessa saisi jonkun karvanaamagurun kurvaamaan apuun nopeastikin Yhtä aktiiviseen harrastajukuntaan pääsin tottumaan sitikoita harrastaessa, niissä on sitäkin samaa, että harrastuksen kehittyessä alkaa kertymään "varaosia" nurkkiin joten varastoon kannattaa tehdä tilaa...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Onnea itäpyräkuumeen tartuttama harrastaja.
Itse sain soolopyörän synttärilahjaksi. Siitä se sitten lähti. Muutama vuosi soolopyörällä, koska pelkäsin sivuvaunupyörän oikkuja. Kunnostelin saatua pyörää ja tutustuin sitten Ural Roikan sivuihin. Kun liityin jäseneksi, avautui huomattavasti laajempi foorumi neuvoineen ja ohjeneen. Sitten kun kävin Roikkarallissa oli sitten ihmeteltävää. Paljon pyöriä ja erilaisia sovelluksia mukana, mutta lähes kaikilla oli sivuvaunupyörä, ei paljon soolopyöriä!!
Lajitoverit sitten kehitti minunkin hankkimaan sivuvaunun pyörääni. Se oli viisas ratkaisu. Nyt harvoin käyn soolopyörällä ajelulla mutta pääosan ajoista vaunupyörällä. Kehoitankin sinua suoraan hankkimaan sivuvaunupyörän. On hieno kulkine. Kun on säädöisssään, voi ajaa 80 - 90 vauhtia ilman mitään vikurointia. Ja kanssamatkustajat tykkäävät sivuvaunun kyydin tasaisuudesta.
Erilaisia kokemuksia on matkalla ollut, mutta ne on vain lisänneet kampeeseen kiintymistä
Nyt on Roikkarallin 30 vuotisralli Kaustisilla 16 - 18.7.2021 tervetuloa tutustumaan siellä olevaan kalustoon.
On tämä sellainen foorumi, että kannattaa liittyä mukaan, vaikka pyörää vielä ei ole.
Itse sain soolopyörän synttärilahjaksi. Siitä se sitten lähti. Muutama vuosi soolopyörällä, koska pelkäsin sivuvaunupyörän oikkuja. Kunnostelin saatua pyörää ja tutustuin sitten Ural Roikan sivuihin. Kun liityin jäseneksi, avautui huomattavasti laajempi foorumi neuvoineen ja ohjeneen. Sitten kun kävin Roikkarallissa oli sitten ihmeteltävää. Paljon pyöriä ja erilaisia sovelluksia mukana, mutta lähes kaikilla oli sivuvaunupyörä, ei paljon soolopyöriä!!
Lajitoverit sitten kehitti minunkin hankkimaan sivuvaunun pyörääni. Se oli viisas ratkaisu. Nyt harvoin käyn soolopyörällä ajelulla mutta pääosan ajoista vaunupyörällä. Kehoitankin sinua suoraan hankkimaan sivuvaunupyörän. On hieno kulkine. Kun on säädöisssään, voi ajaa 80 - 90 vauhtia ilman mitään vikurointia. Ja kanssamatkustajat tykkäävät sivuvaunun kyydin tasaisuudesta.
Erilaisia kokemuksia on matkalla ollut, mutta ne on vain lisänneet kampeeseen kiintymistä
Nyt on Roikkarallin 30 vuotisralli Kaustisilla 16 - 18.7.2021 tervetuloa tutustumaan siellä olevaan kalustoon.
On tämä sellainen foorumi, että kannattaa liittyä mukaan, vaikka pyörää vielä ei ole.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
moi
Eikös se ralli ole Nummijärvella
Eikös se ralli ole Nummijärvella
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Mä kävin vuosi sitten ensin kokeilemassa soolopyörää ostomielessä. Siinä tuli koeajolenkillä teknisiä hankaluuksia ja tarkoitus oli palata asiaan niiden ratkettua. No, kävin sitten kokeilemassa lähistöllä sivuvaunuvehjettä pienin ennakkoluuloin, mutta sehän olikin hauska peli! Ostin pois ja toki on välillä muutakin kuin pelkkää hauskuutta saanut kokea polvet ruvella sen ympärillä kontaten. En viime kesänä mitään ihmeitä sille tehnyt, vaihdoin kaasarit ja laitoin kärjettömän sytkän. Siinä meni opetellessa ja säädellessä oma aikansa ennen kuin sai sen kohtuullisesti toimimaan.
Alkuvuonna kun oli se lumi-inferno ainakin täällä eteläisessä Suomessa, niin pakkohan se oli mennä sekaan kokeilemaan miten käy. Mopona siis 1WD K-750 ja kesärenkaat. Tuossahan on lähes lukkiutumattomat jarrut ja luistoneston tehorajoitus makaa ikäänkuin varmuuden vuoksi koko ajan päällä, eli siinä mielessä turvallinen vehje talvella. Kohtuullisen hyvin se meni, vaikka renkaat jo vähän iäkkäät ja pehmeimmät päivänsä nähneet jne. Toki jäin sillä useamman kerran isompiin kinoksiin kiinni ja sai selkä hiessä työntää, mutta siitä kiva, ettei tarvitse keskittyä niissäkään tilanteissa sen pystyssä pitämiseen. Itse asiassa ajokausi loppui vasta talvilomaan helmikuun lopulla. Nyt on pieni keväthuolto menossa (kerran jo ostettu kampiakseli matkalla pajalle korjattavaksi Puolaan), mutta eiköhän tuon saa taas viimeistään talveksi kuntoon.
Alkuvuonna kun oli se lumi-inferno ainakin täällä eteläisessä Suomessa, niin pakkohan se oli mennä sekaan kokeilemaan miten käy. Mopona siis 1WD K-750 ja kesärenkaat. Tuossahan on lähes lukkiutumattomat jarrut ja luistoneston tehorajoitus makaa ikäänkuin varmuuden vuoksi koko ajan päällä, eli siinä mielessä turvallinen vehje talvella. Kohtuullisen hyvin se meni, vaikka renkaat jo vähän iäkkäät ja pehmeimmät päivänsä nähneet jne. Toki jäin sillä useamman kerran isompiin kinoksiin kiinni ja sai selkä hiessä työntää, mutta siitä kiva, ettei tarvitse keskittyä niissäkään tilanteissa sen pystyssä pitämiseen. Itse asiassa ajokausi loppui vasta talvilomaan helmikuun lopulla. Nyt on pieni keväthuolto menossa (kerran jo ostettu kampiakseli matkalla pajalle korjattavaksi Puolaan), mutta eiköhän tuon saa taas viimeistään talveksi kuntoon.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Kyllä nyt pitää oikaista tuo 30 vuotis Ural Roikka rallin pitopaikka, kun tuolla aiemmin tuli väärää tietoa.
30 v. juhla Ural Roikaa ralli järjestetään 16.-18.07.2021 Kauhajoen Nummijärven Campin alueella ja sinne kaikki Tervetuloa, millä pelillä
kukin vaan haluaa matkata Hauskan ja Rennon Joukon jatkeeksi.
30 v. juhla Ural Roikaa ralli järjestetään 16.-18.07.2021 Kauhajoen Nummijärven Campin alueella ja sinne kaikki Tervetuloa, millä pelillä
kukin vaan haluaa matkata Hauskan ja Rennon Joukon jatkeeksi.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Juu kyllä se sivuvaunu pitää jokatapauksessa saada, ei sellasta voi olla koittamatta ja en ajatellutkaan että tämä mikään ajo-ominaisuuksien superbike on, tai ettei saisi askarrella, ne on hyvin tiedossa. Mutta mans gotta do what mans gotta do kaasarien säädöt on kyllä tuttuja, mutta hiukan jännitän tuplakaasareita. Ne kun ei ole niin tuttuja. Mutta pääseepähän kehittämään osaamista!
Jos vain ehdin ja pystyn, niin täytyy tulla roikkaralliin! Ja paikallisiin piireihin tunkea jo ennen sitä mikäli tilaisuus tulee
Jos vain ehdin ja pystyn, niin täytyy tulla roikkaralliin! Ja paikallisiin piireihin tunkea jo ennen sitä mikäli tilaisuus tulee
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Missäspäin kotomaata Juho oleilee? jos saa udella.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
[quote="Juho k" post_id=115163 time=1620219416 user_id=6398
Minä asustan hollolassa, ja olenkin huomannut että hämeessä riittää harrastajia. Harmitti kun tossa meni minulta juuri ohi pieninuotoiset ajot, olisin mielelläni käynyt ihmettelemässä. Foorumi löytyi vähän myöhässä
Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
[/quote]
Tuommosta Juho K kirjotteli....vanhuusko alkaa Mattia vaivata.
Minä asustan hollolassa, ja olenkin huomannut että hämeessä riittää harrastajia. Harmitti kun tossa meni minulta juuri ohi pieninuotoiset ajot, olisin mielelläni käynyt ihmettelemässä. Foorumi löytyi vähän myöhässä
Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
[/quote]
Tuommosta Juho K kirjotteli....vanhuusko alkaa Mattia vaivata.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Juu, hollolan poikii
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Yksi huomionarvoinen seikka , kaikissa näissä ei ole sähköstarttia, jos helppoa käynnistystä hakee. Ja jos sivuvaunussa veto, niin sitä ei soloona
voi ajaa pelkästään sivuvaunua irroittamalla. Näin ainakin luulen
voi ajaa pelkästään sivuvaunua irroittamalla. Näin ainakin luulen
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Noo näillä näkymin hankin vedottoman vaunun. Ja mulla on kriteerinä ollu se että polkimella pitää käynnistyä, jo ennenkuin idän ihmeisiin ihastuin. Edellinen pyörä oli suzuki eikä siitä napilla käynnistyksestä saanu mitään irti
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Ainakin nepparin tasauspyörästöllistä (MT16) mallia ei voi ajaa ilman vaunuvetoa ,ellei asenna lisävarusteista lukkoa perään.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Tuommosta Juho K kirjotteli....vanhuusko alkaa Mattia vaivata.karppi kirjoitti: ↑06.05.2021 19:57 [quote="Juho k" post_id=115163 time=1620219416 user_id=6398
Minä asustan hollolassa, ja olenkin huomannut että hämeessä riittää harrastajia. Harmitti kun tossa meni minulta juuri ohi pieninuotoiset ajot, olisin mielelläni käynyt ihmettelemässä. Foorumi löytyi vähän myöhässä
Edit. Pakko ihailla miten elinvoimainen foorumi suht pienestä harrastajakunnasta huolimatta tämä on. Face tuntuu tappaneen isotkin foorumit, mikä on melko sääli. Vaikka nuori olenkin, niin mukavampi näiltä on lukea tarinoita, rakennuskertomuksia yms, ja erityisesti vikojen selvitys on näiden avulla helpompaa kun ei keskustelut häviä "uutisvirtaan".
[/quote]
No rehellisesti sanoen ,alkaa se vaivaa, valitettavasti.
Re: Hölmöjä kysymyksiä pyörän hankinnasta
Terve
Ural Sportsmannissa rekisteriotteessa maininta ei ilman sivuvaunua...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video