Tehonokka-akselien yhteisosto

Osamyyjien ja palveluntarjoajien ilmoittelua.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3179
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Ostetaan erä virtysleekoja Suomeen. Kaikki halukkaat mukaan sitovalla ilmoittautumisella. Tää ei ole iha aloittelijoiden juttu, mutta näitä väki haluaa niin mikäs siinä sitte...

Suomen Sivuvaunu OY tilaa erän tehtaalta sekä toimittaa nokat tilaajille. Nokan hinnassa on postimaksu mukana. Lasku seuraa nokan mukana maksua varten. Puolassa on korona rallattanu, mutta myös tilauskanta on kuulemma tapissa. Tekevät paraillaan urakalla nokkia marine moottoreihin. Näinpä pärrän harrastusnokat on jääny toistaiseksi sivuun. Mutta lupasivat tehdä erän mikäli Suomeen tilaus otetaan.

Tää vaatii siis hieman joustoa, mutta kyse on harvaisesta herkusta. Nokat on EU laatua ja GT malleina sopivat yleisajoon. Jätetään Race mallit sivuun. 3 vaihtoehtoa tarjolla.


SV koneen GT nokka
Kokonaisasteluku: 280
Aukioloaika 2.0mm: 214
Nosto: 7.20mm
Tehokeppi joka sopii kaikkiin SV koneisiin.
Nokan pää on perinteinen SV, eli myös bakeliittipyörijä käy.
Hinta: 128€ sis alv 24%


URAL M67 650 koneen GT nokka
Kokonaisasteluku: 268
Aukioloaika 2mm: 204
Nosto: 6.20mm
Nokkien pinnat ovat aavistuksen kartiohionnalla. Nokka on tarkoitettu laustamallin tönäreille, harkkomallin nostajat eivät tämän kanssa toimi.
Käytetään isompaa venttiilivälystä 0.2mm
Hassu juttu mutta tää pitäsi käydä myös alkupään 750 koneeseenkin, koska niissä oli 650 nokka käytössä.
Hinta: 128€ sis alv 24%


Dnepr 14-9M Kremlin Escort
Kokonaisasteluku: 320
Aukioloaika 2mm: 229
Nosto: 7.25mm
Kruununjalokivi Dnepr 650 MT moottoreihin. Kremlin saattuepyörän nokka, jota paja on hieman parantanut alaväännön osalta.
Hurjat asteluvut. Tän kans ollaan tarkkana, niinku bolitbyroon saattueajossa.
Käytetään isompaa venttiilivälystä 0.2mm
Hinta: 163€

Ural 650 nokkia on muutama tehtaalla
SV nokkia arvio +40 päivää tehtaalla
Kremlin Escort arvio +100 päivää tehtaalla

Eka tilaus otetaan Vapun tienoolla, jolloin SV ja Ural nokkia saatavilla. Dnepr tehonokat tilataan Heinäkuussa ja empijät pääsee ehkä tähän mukaan, jos SV nokkia on vielä pajalla jäljellä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Justeeri
400
400
Viestit: 436
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Taitaa olla saman tehtaan nokkia kuin minkä omaani laitoin? Mietin tuota sporttinokkaa kanssa, mutta päädyin K pyörän malliin.

Ymmärtääkseni nokat on jossain määrin kompromisseja, että jos tahtoo tehoa yläkierroksille, niin saattaa alavääntö kärsiä tms.

Varmaan nuo kyseiset SV nokat on ihan hyvässä balanssissa ylä/ala väännön osalta. Odotan mielenkiinnolla rohkeiden kokemuksia ja kommentteja.

Omassa nokassa oli jätetty jakopään rattaan kaula liian pitkäksi. Peittää osittain huohottimen ilmareijät.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3179
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Sitten nähdään kun näitä saapuu. Virinokat on virityskäyttöön ja vakio on kompromissi.

Saatavuus vaan vaikee. Kaikki otetaan mitä Suomeen saadaan ja tilausjärjestyksessä jakoon. Alla tehtaan viimeisin maili...
Tehdas kirjoitti: Hi,
sorry you waited so long for an answer.
The situation looks like this:
* UR.34970.ST (7 units) - I have 5 UNITS available for you at the
moment.
* MK.34160 (12 units) - in about 2 weeks they will be there, but I
do not know how many for you I can book, because there are
reservations (and only 10 of this type will be produced)
* DN.36430-DS (8 units) - unfortunately we do not have it at the
moment, and we will start production only after some time.
Summarizing:
Unfortunately, as I told you, we have a large order and the production
of other camshafts will practically start after the end, i.e. around
mid-August, so it may be that new camshafts will not be available
until mid-November 🙁
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Justeeri
400
400
Viestit: 436
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

"Käytetään isompaa venttiilivälystä 0.2mm"

Osaisitko sanoa, miksi tehonokan kanssa tarvitaan 0.2mm välykset? Kyselen siksi, koska minunkin pyörä näyttäisi haluavan isommat välykset, että toimii paremmin. On siis oletettavasti saman tehtaan nokka.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3179
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

En osaa mutta arvelisin että jyrkkä profiili vaatii työntötanko koneessa enemmän pelivaraa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
robin
800
800
Viestit: 836
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tehonokka-akselien yhteisosto

Viesti Kirjoittaja robin »

Eihän tuo isompi välys liittyisi jotenkin ajoitukseen ? Mahtaisko säädettävällä nokkapyörällä saada kohdalleen ja sitten voisi käyttää normi välyksiä vai olenko nyt aamutuimaan ihan hakoteillä :think: Mulla on esim. yks virinokka toisen valmistajan boxerissa ja pakopuolen välyksiä hinkkaamalla on vielä pelivaraa pikkuisen säätää ajoitusta.
Vastaa Viestiin