Kohta pääsee "jo" moottorin kasaushommiin!
Kokeilin ostamiani ja ostamistani osajäämistöistä peräisin olevia liukulaakeriheloja nokkakeppiin. Löysinkin jopa 4 kpl uusia ja sovitin kaikkia. 2 kpl oli suurin piirtein nollavälyksellä, nokka meni nihkeästi sisään ja sai pyörimään sormin, mutta vaivoin. Kahdessa oli selkeä välys. Onko noita nokkia jotenkin eri versioita/kokoja takalaakeroinnin suhteen? Mikä pitäisi olla välys? Jos noi välykselliset on liiankin välyksellisiä, voi onneksi sorvata/hioa noista tiukoista. En tosin mitannut vielä välyksiä, tein jo lähtöä mopon luota.
SV nokka-akselin takapään laakerin välys/kokovariaatiot
Re: SV nokka-akselin takapään laakerin välys/kokovariaatiot
Korjausoppaasta kopsattu sivu...
Ps pitää muistaa että pusla rymppääntyy kun sen laittaa lohkoon
Re: SV nokka-akselin takapään laakerin välys/kokovariaatiot
Kiitti taas! Tuonkin mukaan olisi vain yhtä sorttia ja eipä niitä ole myynnissäkään muita kuin yhtä laatua. Ja tuon rymppääntymisen vuoksi varmaan jommasta kummasta niistä, joissa on selkeä välys tulee ihan hyviä, kun paikalleen laittaa. Täytyypä mitata tuon kepin pää, jahka seuraavan kerran taas mopon luo ehtii, niin saa varmuuden, onko mulla joku ylikoko versio (mikä tuntuisi kummalliselta). Vai menikö mulla puslat sekaisin pöydällä ja mulla onkin kaksi alikoko puslaa vanhoja peruja tms.