Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tämä nitisti Uskilan auttamishalun, tämän jälkeen en auta enää ketään kuuspätkä Uralistia paskan romunsa kunnostamisessa...




Ps muista asioista voidaan keskustella, mutta kuuspätkään en koske sormellanikaan, ihan tyhmä pärrä

:shifty:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Vanhempi aloittelija nauratti väkisin. Pitää muistaa.

Ps. Lugansk venoja löytyy Kaustisen varastolta. Ei tarvi Kinukkia laittaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Gabo
Ural Roikka nettivastaava
Ural Roikka nettivastaava
Viestit: 782
Liittynyt: 28.05.2011 14:57
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Gabo »

Uudella itäpyöräilijällä on hyvä olla tuollainen puristuspaineiden rajoitin ettei ajaminen äidy kohtuuttomaksi hurjasteltuksi :lol:
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Vanhemmalle aloittelijalle valoa tunnelin päässä...

Kuva

Ps osuuskaupan leimalla olevat venttiilit, tuli pyytämättä, niin kuin entiselle pääministerille

:shhh:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1807
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Uskila kirjoitti: 11.08.2021 19:09 Ps osuuskaupan leimalla olevat venttiilit, tuli pyytämättä, niin kuin entiselle pääministerille
Vai: tulivat kuin aamiainen pääministerille! ;-)
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
tagatubos
10
10
Viestit: 14
Liittynyt: 08.12.2015 10:35
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja tagatubos »

Kaveri osti tuossa reilu vuosi sitten nepparin ja tässä sivussa olen tätä heidän yhteistä polkuaan seurannut, sekä tämän foorumin tietojen pohjalta jeesannut sen mitä pystynyt.
Ovat nämä vekottimet vain sielukkaita TI-miehen tylsyyden tappajia, jotka vaativat aikaa ja paikkaa kuin motocross/mantsa pyörät ikään.

Itsekin olen kovin haaveillut tällaisen ostamista, mutta mitä enemmän luen sekasiköista ja villeistä omista ratkaisuista, niin kynnys hommata haave näillä vähäisillä roposilla kohoaa Sputnikin lailla.

Sain tuossa parisen vuotta sitten hyvän nuorasta pidettävän ohjeen eräältä jäseneltä: "Pidä nykyinen pyörä ajoon ja osta siihen sivuun harrastepyörä". Niin totta, kun tätä hommaa sivusta nyt seurannut ja ropannut. Erinomaisen ravisteleva lause!
Nowiisi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Nowiisi »

tagatubos kirjoitti: 14.08.2021 04:27 Kaveri osti tuossa reilu vuosi sitten nepparin ja tässä sivussa olen tätä heidän yhteistä polkuaan seurannut, sekä tämän foorumin tietojen pohjalta jeesannut sen mitä pystynyt.
Ovat nämä vekottimet vain sielukkaita TI-miehen tylsyyden tappajia, jotka vaativat aikaa ja paikkaa kuin motocross/mantsa pyörät ikään.

Itsekin olen kovin haaveillut tällaisen ostamista, mutta mitä enemmän luen sekasiköista ja villeistä omista ratkaisuista, niin kynnys hommata haave näillä vähäisillä roposilla kohoaa Sputnikin lailla.

Sain tuossa parisen vuotta sitten hyvän nuorasta pidettävän ohjeen eräältä jäseneltä: "Pidä nykyinen pyörä ajoon ja osta siihen sivuun harrastepyörä". Niin totta, kun tätä hommaa sivusta nyt seurannut ja ropannut. Erinomaisen ravisteleva lause!
Otsakkeessa kysytään, että mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan. Itse olen itäpyörän omistanut nyt kaksi vuotta, mutta en ole uskaltanut ajamista edes aloittaa. Saman ajan olen näitä toverifoorumeita lukenut, enkä sen tiedon pohjalta uskalla aloittaa. Olen ymmärtänyt, että nämä on historia pyöriä, ja näiden moottorien toiminta on henkimaailman juttu. Ketkä näillä enemmän ajelee, on vaihtaneet pyöriinsä jonkin länsimoottorin. Oma pyörä nyt käy ja kukkuu, ja olen sen oman mieleni mukaan tuunannut. Sen kanssa rakentelu ja askartelu on ollut mukavaa puuhaa, ja olen jopa muutaman kilometrin sillä ajanut. Suunnitelmissa ja toiveissa olisi ensi kesänä käydä naapurikunnan kirkonkylällä, kun vähän vielä sitä viimeistelen.
Dnepr on hyvä pyörä, kun haluaa pyöränsä kanssa askarrella. Toiset pyörät minulla on ajamista varten.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olen tavannut uusia itäpyöräilijöitä ja heidän ongelmia kohta 10 vuotta osakaupan tiimoilta. Osaan siis sanoa kokemuksesta seuraavaa...

Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.

tikku.jpg
tikku.jpg (123.91 KiB) Katsottu 4331 kertaa
Viimeisin ostamani MT Dnepri menee tonne tikunnokkaan. Kiva pyörä ja silleen, mutta minä en pärjänny.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1102
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja robin »

kalkkuna kirjoitti: 14.08.2021 12:27
Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.
Emmää lopettanut :lol:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kaikillahan voi aloittaa ja jatkaa. Se ylämäki on vaan Dneprissä isoin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Valorto
Viestit: 8
Liittynyt: 11.04.2021 21:01

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Valorto »

Morjensta päivää, täällä uusi itäpyöräharrastaja. Metriäkään en oo vielä ajanut eli kaikki nautinnot voimasanoineen on vielä edessäpäin. :whistle: . Itteäkin jännittää varsinkin tämän keskustelun luettuani kuinka homma lähtee etenemään. Ilmeisesti reissuisssa on hyvä olla täyteen ladattu puhelin, riittävästi kahisevaa ja pari kaljaa mukana. Unohtamatta jesaria, rautalankaa ja leathermania. Kovin luottavaisin mielin silti aloitetaan. Pyörä on 650cc Ural vm-93. Kaikki on ollut auki ja laitettuna. Kiinan osat on kierretty mahdollisimman kaukaa. On uudet pakovenat, uudet Dellortot, mikroprosessoriohjattu sytkä, uusi venäläinen laturi päivitettynä tuuletusrei´illä ja käämityksen lakalla, toinen samanlainen laturi on varalla, bensahana mallia toimiva eli antaa yhtä paljon molemmille linjoille, uusi kytkin. Tiesin heti että harrastus jää lyhyeen jos aloitan näin jyrkällä ylämäellä joten annoin menopelin vanhemmalle villoittajalle laitettavaksi. Luotto on kyllä kova ja nyt on ostettuna jo parikin uutta kypärää, ajoasuja ja navigaattori. Lisäksi tein viikon duunia kotona kun kaivoin etupihalta nurmikon pois ja tein pihakivetyksen punaisista laatoista ja keskellä on mustat laatat ettei öljyläikät näy :dance: . Parempia eväitä oman itäpyöräharrastuksen aloittamiseen en saata keksiä. Saapi nähä kuinka äijän käy. Onneksi on autonasentajan paperit taskussa ja muutoin toimin ammattikuljettana. Nyt jos ei onnistu niin miten sitten :shifty: Palataan asiaan ja nähdään kokouksis :lol:
Itsellensä ei kannata tahallaan murheita kerätä, silti Uralisti.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Saattaa olla, että todellinen innostuksen nitistäjä on EU-kolhoosi.... >>>>>> INFO:

Ps kun ruvetaan näitä paskoja viemään konttorille näytille

:angry-tappingfoot: :angry-banghead:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 662
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Uskila kirjoitti: 17.08.2021 10:46 :mrgreen: Terve

Saattaa olla, että todellinen innostuksen nitistäjä on EU-kolhoosi.... >>>>>> INFO:

Ps kun ruvetaan näitä paskoja viemään konttorille näytille

:angry-tappingfoot: :angry-banghead:
Vaikka en olekkaan ollut asiasta tietoinen niin olen koko ajan osannut odottaa, että näin tulee vielä käymään. Kaikki asiat tässä maailmassa menee kansalaista kohtaan vihamielisemmäksi, vaikeammaksi ja vittumaisemmaksi vuosi vuodelta, joten tätä trendiä seuraten ei ole vaikea ennustaa mitä tapahtuu tällekin harrastukselle.
Avatar
orhi
200
200
Viestit: 209
Liittynyt: 01.09.2015 15:41
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja orhi »

ei millään kestä kukkaro jokavuosi kaikkia leimata, siispä ajele tulevaasuures vai museo dneprillä jos tuo katsastus astuu voimaan . ps. dnepr mt-9 on hyvä peli :).
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

kalkkuna kirjoitti: 14.08.2021 12:27 Olen tavannut uusia itäpyöräilijöitä ja heidän ongelmia kohta 10 vuotta osakaupan tiimoilta. Osaan siis sanoa kokemuksesta seuraavaa...

Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.


tikku.jpg
Viimeisin ostamani MT Dnepri menee tonne tikunnokkaan. Kiva pyörä ja silleen, mutta minä en pärjänny.
Jos oikein käsitin :doh: Aloittelevalle Uralistille ei saa myydä tai suositella ostettavaksi kansiventtiili nepparia.
Näinhän Sasu yrittää kertoa ja moni muukin Uralisti taitaa olla samaa mieltä/ olen kuulut sanovan ääneen :think:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kyllä Neppariakin saa suostella. Osa on ihan toimivakin.

Itsekkin ajoin MT9llä alkuaikoina iha sujuvasti enkä osannu olla huolissani ongelmista. Vasta kun tieto lisääntyi huomas kaikenlaista. Dnepri on jalo kampe ja vaatii eniten. Tottapuhuen viimeisen päälle rakennettu Dneprin moottori on parhautta. Mulla oli yksi aika mukava MT moottori ajossa pari vuotta sitte ja hullunvirnettä pukkas kun sitä kierrätti. SV tai Uralin kone ei vaan kykene vastaavaan...

Mutta kilvissä oleva ajokuntoinen SV moottorilla oleva pärrä on se helpoin tapa aloittaa harrastamaan näitä. Oma mielipide.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tai siirtyy heti nykyaikaan, niin kuin ensitreffit alttarilla (aloittaa naimisiin menosta)...

Tilaa uuden seiskapätkän Sasulta >>>>>> URAL.FI:

Ps jää rypemiset ja räpeltämiset pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Korhosen Mara
300
300
Viestit: 310
Liittynyt: 05.12.2013 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Korhosen Mara »

Pitkään olin muualla, (enkä kyllä aiemminkaan järin aktiivisena), mutta lähiaikoina on taas tullut vähän palstaa lueskeltua. Osin siksi, että bokserivehkeisiin alkanut taas syntyä himo.

IC:llähän minä olen nyt seitsemisen vuotta ajellut. Vaan kun tuota aloittamista miettii niin taisi mennä juuri sillä riskialttiilla keinolla. Ostin halvimman, isoimman ja ruosteisimman IC-osakasan mitä löysin. Ilman juuri mitään kokemusta moottoreista. Pyörää kootessa mm. kokeilin kahta eri sylinteriä mitä sattui kasassa mukana tulemaan. Mäntä oli toki sama. Pulttasin lopulta kiinni sen mikä näytti kivemmalta. Ai mikä se poraus on? En ollut koskaan ajanut moottoripyörällä eikä ollut korttiakaan. Ei ollut tallia (maalattiainen kellari sentään oli), rahaa, osaavia kavereita tai oikein mitään muutakaan alkuun auttavaa. Ahkeraan luin mm. tätä ja paria muuta aihetta sivuavaa palstaa ja imin tietoa. Vuosi meni että sain pyörän kokoon ja käyntiin. Toinen vuosi meni, että sain sen pysymään edes jotenkin käynnissä ja koossa. Kortin ajoin siinä välissä.

Tällaiset avuliaat keskustelupalstat ja muutama apuaan konkreettisestikin tarjonnut harrastaja on olleet aivan olennaisia siinä, että sen lohduttoman romurautaerän kanssa jaksoi vääntää.

On tuota jälkikäteen tullut mietittyä, että justiinsa sopivaan saumaan elämässä sen pyörän hommasin. Oli aikaa ja takana (/meneillään) useampi vuosi teoreettispainotteisia humanistisia opintoja joille ropluu toimi hyvänä vastapainona. Jotenkin siinä tilanteessa sai revittyä itsestään tarvittavan sinnikkyyden ja kärsivällisyyden.

En kyllä kaikille suosittelisi tätä lähestymistapaa. Mutta toisaalta kun sen vanhentuneen bensan hajuisen ja ruskean öljyn värisen koulun kävi het alakuunsa läpi niin kasvoi lujasti kiinni itäpyörien maailmaan. On hyvin yksilöllistä mistä sen kipinän ja kestävän innostuksen löytää. Minulle kehittyi ensimmäisten vuosien aikana mustasävytteinen humoristinen suhtautuminen näihin. Tuntuu, että mitä enemmän menee pieleen, niin sitä leveämmäksi hymy käy. Sitten kaadetaan uusi kuppi kahvia ja raavitaan päätä vähän lisää. Tästä päänraapimisestakos se johtuu kun on hiukset alkaneet harventua viime aikoina?

Jos kärsivällisyyttä riittää ja on kova palo päästä kunnolla sisään ruosteiseen paskaan niin ei se ison, haisevan ja ruskean kasan lapioiminen pakun perään ole missään nimessä huono tapa näihin vihkiytyä. Jos vaan kantti kestää.

Nyt on joku 7-8 vuotta ajelua ja ropluuta takana ja 15 000km parhaana vuotena tullut ajeltua. Viime vuosi ja talvi oli hyvin hiljaista, mutta sama ajokausi on vielä menossa siitä hetkestä laskettuna kun kortin sain ja ensimmäiselle ajelulle lähdin. (Mainittakoon, että ajoin kortin jollain Kawasakilla. Sen jälkeen olen ajanut vain neljällä IC:llä ja yhdellä Jawalla).

Ural-juttuja lukiessa usein miettii, että hyvin laitettu yksipyttyinen IC on kyllä luotettava ja yksinkertainen peli. Siinä mielessä hyvin aloittelijaystävällinen laite. Harrastajaporukkaa ei vaan ole samalla tavalla kuin näissä boksereissa. Se on vähän harmi. Vaikeutensa toki näissä kaksitahtisissakin, mutta pirun yksinkertaisia ovat.

Vaan kuten alussa kirjoitinkin, on taas sivuventtiilivehkeet alkaneet himottaa. Sellaisen olisin itse asiassa alun alkaen halunnutkin, muttei ollut rahaa. Eikä ole nytkään kun se tuo alanvalinta ei ollut aivan optimaalinen työmarkkina-asemaa ajatellen. Varmaan IC pelannut liian hyvin tai jotain, mutta hyppäys bokseripuolelle näyttää taas siintävän tulevaisuudessa. Sitten vaan pitää miettiä hommaako taas haisevan kasan vai jonkin, joka käynnistyy käynnistämällä.

Jaa, pitäisikös sitten taas keittää kupillinen ja lähteä hieromaan sivuvaunua paikalleen niin pysyy talvella pystyssä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1856
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja karppi »

Hyvin ilmaistu mara... Ei muuta ku kansivenanepukan hankintaan...😅
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Jokohan näistä kaikista Uraleista on hauskuus kulunut pois?


Kuva


:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
NeuVöru
300
300
Viestit: 328
Liittynyt: 24.10.2010 20:12
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja NeuVöru »

Hyvää alkanutta vuotta Kaikille.

Minua kummastuttaa ja tekee surulliseksi se, että tämä meidän hieno foorumi tuntuu kuolevan kokonaan. Juttuja rakenteluista ei juuri enää ole. Onko kirjoittajat kirjoittaneet takkinsa tyhjäksi. Vai onko nyt niin, että kamppeet on tuleet todella kuntoon.
Toivon että tänne foorumille ja Feisbookin sivuille löytyisi taas kerrottavaa. Tämä on tärkeää uusien harrastajien kannalta katsottuna, silla historiasta hakemalla ei kaikki niksit löydy. Ja osoittaahan kirjoittelut Ural Roikan vahvuuden ja laajuuden.
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1102
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja robin »

Täällä on tosiaan aika hiljaista. Mieluiten toivoisi keskustelua tänne foorumille koska Facebookkiin kirjoitettu on käytännössä kuin tuuleen huutaisi, vuoden parin päästä jonkun asian kaivelu Facebookista on joko älyttömän hankalaa tai täysin mahdotonta.
Avatar
eeko
100
100
Viestit: 187
Liittynyt: 26.09.2014 11:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja eeko »

Mun mielestä se on sama homma melkein kaikilla foorumeilla.
Välillä on juttua ja välillä ei. En olisi huolissani.
-eeko
Avatar
Rodman
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 09.07.2019 15:36
Paikkakunta: Nivala/Haapajärvi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Rodman »

Kyllä minut on lannistanut tuo Urali, ainakin vähäksi aikaa...pari vuotta jo omistanut ja ei olla ajeltu kuin pihalla, lähtee hyvin käyntiin mutta voima puuttui, luulin että vika ajoituksessa ja aukaisin tarkistin senkin mutta jako oli kohdallaan...vikahan siitä löytyi kun otin kannet pois, en ole missään vehkeessä nähnyt niin väljiä ohjureita :o , lähtee hyvin käyntiin , ei ylimääräisiä ääniä, venttiilivälykset kohdallaan, puristukset 6,5 mutta totuus tuli ilmi kun kannet oli irti. Suojasin sylinterit muovipusseilla ja työnsin Uralin ulos, odottakoon tuossa ikkunan alla vähän aikaa...pitää varmaan rueta etsimään osia ja tehdä kansiremppa.
Ural M-67-36 1979 Nivala/Haapajärvi
Avatar
Kuoppaneuvos Kalle
200
200
Viestit: 233
Liittynyt: 30.03.2013 08:46

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Kuoppaneuvos Kalle »

"Kirjoittaja Rodman » 22.01.2022 19:21

Kyllä minut on lannistanut tuo Urali, ainakin vähäksi aikaa"

Uudenko ostit :angry-tappingfoot:
Avatar
Rodman
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 09.07.2019 15:36
Paikkakunta: Nivala/Haapajärvi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Rodman »

Empä ostanut uutta vaan ostaessa valitsin tuon varaosapyörän ja olin niin iloinen kun sain sen todella vähällä vaivalla tulille. Oli vaan tuo ventiilivika yllätys että miten voikaan pyöriä niin hyvin moottori ja noiden moottoreiden korjailua sentään "harrastanut" jo 49 vuotta, itse olin aivan varma että jako pielessä mutta eipä mennyt arvaus oikein. Kunhan hommailen osat niin jospa tuosta vielä tulee ajopeli, onhan tuossa jo yli 70 tuhatta mittarissa.
Ural M-67-36 1979 Nivala/Haapajärvi
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1856
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja karppi »

Nyt on Radmanilla vain hetkellinen lannistuminen..
Uskoa tulevaan on..joten nitistymisestä ei ole vielä pelkoa...kyllä se siitä..
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Pertsa ja Kilu elokuvassa oli Romu-ukolle kertynyt mukavasti itäpyöriä...

Kuva

Ps taitaa olla oikein pandemia liikkeellä, kun tauti nitistää Uralisteja

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
keboers
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2019 21:10
Paikkakunta: konnevesi

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja keboers »

minulla on jo vuosia odottanut pari itäpyörää varastossa,josko innostus heräisi.Viron miliisin ent.soolo ural ja 134km ajettu sivuvaunu njepr(ei vielä edes rekisteröity suomeen).Uralin kannet vuotaa,ajaa voi vain pitkä vartisilla nokialaisilla.Njepr:n sähköt on jo noilla reilulla sadalla kilometrillä saatu sekaisin.Mistähän löytäisi inspiraation?
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Seiskapätkä ei nitistä Uralismia...

Kuva

Ps lysti oli ajella omaa talvirallia

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Vastaa Viestiin