Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Tämä nitisti Uskilan auttamishalun, tämän jälkeen en auta enää ketään kuuspätkä Uralistia paskan romunsa kunnostamisessa...
Ps muista asioista voidaan keskustella, mutta kuuspätkään en koske sormellanikaan, ihan tyhmä pärrä
Tämä nitisti Uskilan auttamishalun, tämän jälkeen en auta enää ketään kuuspätkä Uralistia paskan romunsa kunnostamisessa...
Ps muista asioista voidaan keskustella, mutta kuuspätkään en koske sormellanikaan, ihan tyhmä pärrä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Vanhempi aloittelija nauratti väkisin. Pitää muistaa.
Ps. Lugansk venoja löytyy Kaustisen varastolta. Ei tarvi Kinukkia laittaa.
Ps. Lugansk venoja löytyy Kaustisen varastolta. Ei tarvi Kinukkia laittaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Uudella itäpyöräilijällä on hyvä olla tuollainen puristuspaineiden rajoitin ettei ajaminen äidy kohtuuttomaksi hurjasteltuksi
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Vanhemmalle aloittelijalle valoa tunnelin päässä...
Ps osuuskaupan leimalla olevat venttiilit, tuli pyytämättä, niin kuin entiselle pääministerille
Vanhemmalle aloittelijalle valoa tunnelin päässä...
Ps osuuskaupan leimalla olevat venttiilit, tuli pyytämättä, niin kuin entiselle pääministerille
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Vai: tulivat kuin aamiainen pääministerille!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Kaveri osti tuossa reilu vuosi sitten nepparin ja tässä sivussa olen tätä heidän yhteistä polkuaan seurannut, sekä tämän foorumin tietojen pohjalta jeesannut sen mitä pystynyt.
Ovat nämä vekottimet vain sielukkaita TI-miehen tylsyyden tappajia, jotka vaativat aikaa ja paikkaa kuin motocross/mantsa pyörät ikään.
Itsekin olen kovin haaveillut tällaisen ostamista, mutta mitä enemmän luen sekasiköista ja villeistä omista ratkaisuista, niin kynnys hommata haave näillä vähäisillä roposilla kohoaa Sputnikin lailla.
Sain tuossa parisen vuotta sitten hyvän nuorasta pidettävän ohjeen eräältä jäseneltä: "Pidä nykyinen pyörä ajoon ja osta siihen sivuun harrastepyörä". Niin totta, kun tätä hommaa sivusta nyt seurannut ja ropannut. Erinomaisen ravisteleva lause!
Ovat nämä vekottimet vain sielukkaita TI-miehen tylsyyden tappajia, jotka vaativat aikaa ja paikkaa kuin motocross/mantsa pyörät ikään.
Itsekin olen kovin haaveillut tällaisen ostamista, mutta mitä enemmän luen sekasiköista ja villeistä omista ratkaisuista, niin kynnys hommata haave näillä vähäisillä roposilla kohoaa Sputnikin lailla.
Sain tuossa parisen vuotta sitten hyvän nuorasta pidettävän ohjeen eräältä jäseneltä: "Pidä nykyinen pyörä ajoon ja osta siihen sivuun harrastepyörä". Niin totta, kun tätä hommaa sivusta nyt seurannut ja ropannut. Erinomaisen ravisteleva lause!
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Otsakkeessa kysytään, että mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan. Itse olen itäpyörän omistanut nyt kaksi vuotta, mutta en ole uskaltanut ajamista edes aloittaa. Saman ajan olen näitä toverifoorumeita lukenut, enkä sen tiedon pohjalta uskalla aloittaa. Olen ymmärtänyt, että nämä on historia pyöriä, ja näiden moottorien toiminta on henkimaailman juttu. Ketkä näillä enemmän ajelee, on vaihtaneet pyöriinsä jonkin länsimoottorin. Oma pyörä nyt käy ja kukkuu, ja olen sen oman mieleni mukaan tuunannut. Sen kanssa rakentelu ja askartelu on ollut mukavaa puuhaa, ja olen jopa muutaman kilometrin sillä ajanut. Suunnitelmissa ja toiveissa olisi ensi kesänä käydä naapurikunnan kirkonkylällä, kun vähän vielä sitä viimeistelen.tagatubos kirjoitti: ↑14.08.2021 04:27 Kaveri osti tuossa reilu vuosi sitten nepparin ja tässä sivussa olen tätä heidän yhteistä polkuaan seurannut, sekä tämän foorumin tietojen pohjalta jeesannut sen mitä pystynyt.
Ovat nämä vekottimet vain sielukkaita TI-miehen tylsyyden tappajia, jotka vaativat aikaa ja paikkaa kuin motocross/mantsa pyörät ikään.
Itsekin olen kovin haaveillut tällaisen ostamista, mutta mitä enemmän luen sekasiköista ja villeistä omista ratkaisuista, niin kynnys hommata haave näillä vähäisillä roposilla kohoaa Sputnikin lailla.
Sain tuossa parisen vuotta sitten hyvän nuorasta pidettävän ohjeen eräältä jäseneltä: "Pidä nykyinen pyörä ajoon ja osta siihen sivuun harrastepyörä". Niin totta, kun tätä hommaa sivusta nyt seurannut ja ropannut. Erinomaisen ravisteleva lause!
Dnepr on hyvä pyörä, kun haluaa pyöränsä kanssa askarrella. Toiset pyörät minulla on ajamista varten.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Olen tavannut uusia itäpyöräilijöitä ja heidän ongelmia kohta 10 vuotta osakaupan tiimoilta. Osaan siis sanoa kokemuksesta seuraavaa...
Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.
Viimeisin ostamani MT Dnepri menee tonne tikunnokkaan. Kiva pyörä ja silleen, mutta minä en pärjänny.
Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.
Viimeisin ostamani MT Dnepri menee tonne tikunnokkaan. Kiva pyörä ja silleen, mutta minä en pärjänny.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Kaikillahan voi aloittaa ja jatkaa. Se ylämäki on vaan Dneprissä isoin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Morjensta päivää, täällä uusi itäpyöräharrastaja. Metriäkään en oo vielä ajanut eli kaikki nautinnot voimasanoineen on vielä edessäpäin. . Itteäkin jännittää varsinkin tämän keskustelun luettuani kuinka homma lähtee etenemään. Ilmeisesti reissuisssa on hyvä olla täyteen ladattu puhelin, riittävästi kahisevaa ja pari kaljaa mukana. Unohtamatta jesaria, rautalankaa ja leathermania. Kovin luottavaisin mielin silti aloitetaan. Pyörä on 650cc Ural vm-93. Kaikki on ollut auki ja laitettuna. Kiinan osat on kierretty mahdollisimman kaukaa. On uudet pakovenat, uudet Dellortot, mikroprosessoriohjattu sytkä, uusi venäläinen laturi päivitettynä tuuletusrei´illä ja käämityksen lakalla, toinen samanlainen laturi on varalla, bensahana mallia toimiva eli antaa yhtä paljon molemmille linjoille, uusi kytkin. Tiesin heti että harrastus jää lyhyeen jos aloitan näin jyrkällä ylämäellä joten annoin menopelin vanhemmalle villoittajalle laitettavaksi. Luotto on kyllä kova ja nyt on ostettuna jo parikin uutta kypärää, ajoasuja ja navigaattori. Lisäksi tein viikon duunia kotona kun kaivoin etupihalta nurmikon pois ja tein pihakivetyksen punaisista laatoista ja keskellä on mustat laatat ettei öljyläikät näy . Parempia eväitä oman itäpyöräharrastuksen aloittamiseen en saata keksiä. Saapi nähä kuinka äijän käy. Onneksi on autonasentajan paperit taskussa ja muutoin toimin ammattikuljettana. Nyt jos ei onnistu niin miten sitten Palataan asiaan ja nähdään kokouksis
Itsellensä ei kannata tahallaan murheita kerätä, silti Uralisti.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Saattaa olla, että todellinen innostuksen nitistäjä on EU-kolhoosi.... >>>>>> INFO:
Ps kun ruvetaan näitä paskoja viemään konttorille näytille
Saattaa olla, että todellinen innostuksen nitistäjä on EU-kolhoosi.... >>>>>> INFO:
Ps kun ruvetaan näitä paskoja viemään konttorille näytille
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Vaikka en olekkaan ollut asiasta tietoinen niin olen koko ajan osannut odottaa, että näin tulee vielä käymään. Kaikki asiat tässä maailmassa menee kansalaista kohtaan vihamielisemmäksi, vaikeammaksi ja vittumaisemmaksi vuosi vuodelta, joten tätä trendiä seuraten ei ole vaikea ennustaa mitä tapahtuu tällekin harrastukselle.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
ei millään kestä kukkaro jokavuosi kaikkia leimata, siispä ajele tulevaasuures vai museo dneprillä jos tuo katsastus astuu voimaan . ps. dnepr mt-9 on hyvä peli .
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Jos oikein käsitin Aloittelevalle Uralistille ei saa myydä tai suositella ostettavaksi kansiventtiili nepparia.kalkkuna kirjoitti: ↑14.08.2021 12:27 Olen tavannut uusia itäpyöräilijöitä ja heidän ongelmia kohta 10 vuotta osakaupan tiimoilta. Osaan siis sanoa kokemuksesta seuraavaa...
Dneprin MT on semmone minkä kanssa aloittelijat lopettaa. Sivuvenan kanssa pääsee ajonmakuun. Ural siitä välistä.
tikku.jpg
Viimeisin ostamani MT Dnepri menee tonne tikunnokkaan. Kiva pyörä ja silleen, mutta minä en pärjänny.
Näinhän Sasu yrittää kertoa ja moni muukin Uralisti taitaa olla samaa mieltä/ olen kuulut sanovan ääneen
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Kyllä Neppariakin saa suostella. Osa on ihan toimivakin.
Itsekkin ajoin MT9llä alkuaikoina iha sujuvasti enkä osannu olla huolissani ongelmista. Vasta kun tieto lisääntyi huomas kaikenlaista. Dnepri on jalo kampe ja vaatii eniten. Tottapuhuen viimeisen päälle rakennettu Dneprin moottori on parhautta. Mulla oli yksi aika mukava MT moottori ajossa pari vuotta sitte ja hullunvirnettä pukkas kun sitä kierrätti. SV tai Uralin kone ei vaan kykene vastaavaan...
Mutta kilvissä oleva ajokuntoinen SV moottorilla oleva pärrä on se helpoin tapa aloittaa harrastamaan näitä. Oma mielipide.
Itsekkin ajoin MT9llä alkuaikoina iha sujuvasti enkä osannu olla huolissani ongelmista. Vasta kun tieto lisääntyi huomas kaikenlaista. Dnepri on jalo kampe ja vaatii eniten. Tottapuhuen viimeisen päälle rakennettu Dneprin moottori on parhautta. Mulla oli yksi aika mukava MT moottori ajossa pari vuotta sitte ja hullunvirnettä pukkas kun sitä kierrätti. SV tai Uralin kone ei vaan kykene vastaavaan...
Mutta kilvissä oleva ajokuntoinen SV moottorilla oleva pärrä on se helpoin tapa aloittaa harrastamaan näitä. Oma mielipide.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Tai siirtyy heti nykyaikaan, niin kuin ensitreffit alttarilla (aloittaa naimisiin menosta)...
Tilaa uuden seiskapätkän Sasulta >>>>>> URAL.FI:
Ps jää rypemiset ja räpeltämiset pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä
Tai siirtyy heti nykyaikaan, niin kuin ensitreffit alttarilla (aloittaa naimisiin menosta)...
Tilaa uuden seiskapätkän Sasulta >>>>>> URAL.FI:
Ps jää rypemiset ja räpeltämiset pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- Korhosen Mara
- 300
- Viestit: 310
- Liittynyt: 05.12.2013 11:06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Pitkään olin muualla, (enkä kyllä aiemminkaan järin aktiivisena), mutta lähiaikoina on taas tullut vähän palstaa lueskeltua. Osin siksi, että bokserivehkeisiin alkanut taas syntyä himo.
IC:llähän minä olen nyt seitsemisen vuotta ajellut. Vaan kun tuota aloittamista miettii niin taisi mennä juuri sillä riskialttiilla keinolla. Ostin halvimman, isoimman ja ruosteisimman IC-osakasan mitä löysin. Ilman juuri mitään kokemusta moottoreista. Pyörää kootessa mm. kokeilin kahta eri sylinteriä mitä sattui kasassa mukana tulemaan. Mäntä oli toki sama. Pulttasin lopulta kiinni sen mikä näytti kivemmalta. Ai mikä se poraus on? En ollut koskaan ajanut moottoripyörällä eikä ollut korttiakaan. Ei ollut tallia (maalattiainen kellari sentään oli), rahaa, osaavia kavereita tai oikein mitään muutakaan alkuun auttavaa. Ahkeraan luin mm. tätä ja paria muuta aihetta sivuavaa palstaa ja imin tietoa. Vuosi meni että sain pyörän kokoon ja käyntiin. Toinen vuosi meni, että sain sen pysymään edes jotenkin käynnissä ja koossa. Kortin ajoin siinä välissä.
Tällaiset avuliaat keskustelupalstat ja muutama apuaan konkreettisestikin tarjonnut harrastaja on olleet aivan olennaisia siinä, että sen lohduttoman romurautaerän kanssa jaksoi vääntää.
On tuota jälkikäteen tullut mietittyä, että justiinsa sopivaan saumaan elämässä sen pyörän hommasin. Oli aikaa ja takana (/meneillään) useampi vuosi teoreettispainotteisia humanistisia opintoja joille ropluu toimi hyvänä vastapainona. Jotenkin siinä tilanteessa sai revittyä itsestään tarvittavan sinnikkyyden ja kärsivällisyyden.
En kyllä kaikille suosittelisi tätä lähestymistapaa. Mutta toisaalta kun sen vanhentuneen bensan hajuisen ja ruskean öljyn värisen koulun kävi het alakuunsa läpi niin kasvoi lujasti kiinni itäpyörien maailmaan. On hyvin yksilöllistä mistä sen kipinän ja kestävän innostuksen löytää. Minulle kehittyi ensimmäisten vuosien aikana mustasävytteinen humoristinen suhtautuminen näihin. Tuntuu, että mitä enemmän menee pieleen, niin sitä leveämmäksi hymy käy. Sitten kaadetaan uusi kuppi kahvia ja raavitaan päätä vähän lisää. Tästä päänraapimisestakos se johtuu kun on hiukset alkaneet harventua viime aikoina?
Jos kärsivällisyyttä riittää ja on kova palo päästä kunnolla sisään ruosteiseen paskaan niin ei se ison, haisevan ja ruskean kasan lapioiminen pakun perään ole missään nimessä huono tapa näihin vihkiytyä. Jos vaan kantti kestää.
Nyt on joku 7-8 vuotta ajelua ja ropluuta takana ja 15 000km parhaana vuotena tullut ajeltua. Viime vuosi ja talvi oli hyvin hiljaista, mutta sama ajokausi on vielä menossa siitä hetkestä laskettuna kun kortin sain ja ensimmäiselle ajelulle lähdin. (Mainittakoon, että ajoin kortin jollain Kawasakilla. Sen jälkeen olen ajanut vain neljällä IC:llä ja yhdellä Jawalla).
Ural-juttuja lukiessa usein miettii, että hyvin laitettu yksipyttyinen IC on kyllä luotettava ja yksinkertainen peli. Siinä mielessä hyvin aloittelijaystävällinen laite. Harrastajaporukkaa ei vaan ole samalla tavalla kuin näissä boksereissa. Se on vähän harmi. Vaikeutensa toki näissä kaksitahtisissakin, mutta pirun yksinkertaisia ovat.
Vaan kuten alussa kirjoitinkin, on taas sivuventtiilivehkeet alkaneet himottaa. Sellaisen olisin itse asiassa alun alkaen halunnutkin, muttei ollut rahaa. Eikä ole nytkään kun se tuo alanvalinta ei ollut aivan optimaalinen työmarkkina-asemaa ajatellen. Varmaan IC pelannut liian hyvin tai jotain, mutta hyppäys bokseripuolelle näyttää taas siintävän tulevaisuudessa. Sitten vaan pitää miettiä hommaako taas haisevan kasan vai jonkin, joka käynnistyy käynnistämällä.
Jaa, pitäisikös sitten taas keittää kupillinen ja lähteä hieromaan sivuvaunua paikalleen niin pysyy talvella pystyssä.
IC:llähän minä olen nyt seitsemisen vuotta ajellut. Vaan kun tuota aloittamista miettii niin taisi mennä juuri sillä riskialttiilla keinolla. Ostin halvimman, isoimman ja ruosteisimman IC-osakasan mitä löysin. Ilman juuri mitään kokemusta moottoreista. Pyörää kootessa mm. kokeilin kahta eri sylinteriä mitä sattui kasassa mukana tulemaan. Mäntä oli toki sama. Pulttasin lopulta kiinni sen mikä näytti kivemmalta. Ai mikä se poraus on? En ollut koskaan ajanut moottoripyörällä eikä ollut korttiakaan. Ei ollut tallia (maalattiainen kellari sentään oli), rahaa, osaavia kavereita tai oikein mitään muutakaan alkuun auttavaa. Ahkeraan luin mm. tätä ja paria muuta aihetta sivuavaa palstaa ja imin tietoa. Vuosi meni että sain pyörän kokoon ja käyntiin. Toinen vuosi meni, että sain sen pysymään edes jotenkin käynnissä ja koossa. Kortin ajoin siinä välissä.
Tällaiset avuliaat keskustelupalstat ja muutama apuaan konkreettisestikin tarjonnut harrastaja on olleet aivan olennaisia siinä, että sen lohduttoman romurautaerän kanssa jaksoi vääntää.
On tuota jälkikäteen tullut mietittyä, että justiinsa sopivaan saumaan elämässä sen pyörän hommasin. Oli aikaa ja takana (/meneillään) useampi vuosi teoreettispainotteisia humanistisia opintoja joille ropluu toimi hyvänä vastapainona. Jotenkin siinä tilanteessa sai revittyä itsestään tarvittavan sinnikkyyden ja kärsivällisyyden.
En kyllä kaikille suosittelisi tätä lähestymistapaa. Mutta toisaalta kun sen vanhentuneen bensan hajuisen ja ruskean öljyn värisen koulun kävi het alakuunsa läpi niin kasvoi lujasti kiinni itäpyörien maailmaan. On hyvin yksilöllistä mistä sen kipinän ja kestävän innostuksen löytää. Minulle kehittyi ensimmäisten vuosien aikana mustasävytteinen humoristinen suhtautuminen näihin. Tuntuu, että mitä enemmän menee pieleen, niin sitä leveämmäksi hymy käy. Sitten kaadetaan uusi kuppi kahvia ja raavitaan päätä vähän lisää. Tästä päänraapimisestakos se johtuu kun on hiukset alkaneet harventua viime aikoina?
Jos kärsivällisyyttä riittää ja on kova palo päästä kunnolla sisään ruosteiseen paskaan niin ei se ison, haisevan ja ruskean kasan lapioiminen pakun perään ole missään nimessä huono tapa näihin vihkiytyä. Jos vaan kantti kestää.
Nyt on joku 7-8 vuotta ajelua ja ropluuta takana ja 15 000km parhaana vuotena tullut ajeltua. Viime vuosi ja talvi oli hyvin hiljaista, mutta sama ajokausi on vielä menossa siitä hetkestä laskettuna kun kortin sain ja ensimmäiselle ajelulle lähdin. (Mainittakoon, että ajoin kortin jollain Kawasakilla. Sen jälkeen olen ajanut vain neljällä IC:llä ja yhdellä Jawalla).
Ural-juttuja lukiessa usein miettii, että hyvin laitettu yksipyttyinen IC on kyllä luotettava ja yksinkertainen peli. Siinä mielessä hyvin aloittelijaystävällinen laite. Harrastajaporukkaa ei vaan ole samalla tavalla kuin näissä boksereissa. Se on vähän harmi. Vaikeutensa toki näissä kaksitahtisissakin, mutta pirun yksinkertaisia ovat.
Vaan kuten alussa kirjoitinkin, on taas sivuventtiilivehkeet alkaneet himottaa. Sellaisen olisin itse asiassa alun alkaen halunnutkin, muttei ollut rahaa. Eikä ole nytkään kun se tuo alanvalinta ei ollut aivan optimaalinen työmarkkina-asemaa ajatellen. Varmaan IC pelannut liian hyvin tai jotain, mutta hyppäys bokseripuolelle näyttää taas siintävän tulevaisuudessa. Sitten vaan pitää miettiä hommaako taas haisevan kasan vai jonkin, joka käynnistyy käynnistämällä.
Jaa, pitäisikös sitten taas keittää kupillinen ja lähteä hieromaan sivuvaunua paikalleen niin pysyy talvella pystyssä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Hyvin ilmaistu mara... Ei muuta ku kansivenanepukan hankintaan...
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Jokohan näistä kaikista Uraleista on hauskuus kulunut pois?
Jokohan näistä kaikista Uraleista on hauskuus kulunut pois?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Hyvää alkanutta vuotta Kaikille.
Minua kummastuttaa ja tekee surulliseksi se, että tämä meidän hieno foorumi tuntuu kuolevan kokonaan. Juttuja rakenteluista ei juuri enää ole. Onko kirjoittajat kirjoittaneet takkinsa tyhjäksi. Vai onko nyt niin, että kamppeet on tuleet todella kuntoon.
Toivon että tänne foorumille ja Feisbookin sivuille löytyisi taas kerrottavaa. Tämä on tärkeää uusien harrastajien kannalta katsottuna, silla historiasta hakemalla ei kaikki niksit löydy. Ja osoittaahan kirjoittelut Ural Roikan vahvuuden ja laajuuden.
Minua kummastuttaa ja tekee surulliseksi se, että tämä meidän hieno foorumi tuntuu kuolevan kokonaan. Juttuja rakenteluista ei juuri enää ole. Onko kirjoittajat kirjoittaneet takkinsa tyhjäksi. Vai onko nyt niin, että kamppeet on tuleet todella kuntoon.
Toivon että tänne foorumille ja Feisbookin sivuille löytyisi taas kerrottavaa. Tämä on tärkeää uusien harrastajien kannalta katsottuna, silla historiasta hakemalla ei kaikki niksit löydy. Ja osoittaahan kirjoittelut Ural Roikan vahvuuden ja laajuuden.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Täällä on tosiaan aika hiljaista. Mieluiten toivoisi keskustelua tänne foorumille koska Facebookkiin kirjoitettu on käytännössä kuin tuuleen huutaisi, vuoden parin päästä jonkun asian kaivelu Facebookista on joko älyttömän hankalaa tai täysin mahdotonta.
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Mun mielestä se on sama homma melkein kaikilla foorumeilla.
Välillä on juttua ja välillä ei. En olisi huolissani.
-eeko
Välillä on juttua ja välillä ei. En olisi huolissani.
-eeko
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Kyllä minut on lannistanut tuo Urali, ainakin vähäksi aikaa...pari vuotta jo omistanut ja ei olla ajeltu kuin pihalla, lähtee hyvin käyntiin mutta voima puuttui, luulin että vika ajoituksessa ja aukaisin tarkistin senkin mutta jako oli kohdallaan...vikahan siitä löytyi kun otin kannet pois, en ole missään vehkeessä nähnyt niin väljiä ohjureita , lähtee hyvin käyntiin , ei ylimääräisiä ääniä, venttiilivälykset kohdallaan, puristukset 6,5 mutta totuus tuli ilmi kun kannet oli irti. Suojasin sylinterit muovipusseilla ja työnsin Uralin ulos, odottakoon tuossa ikkunan alla vähän aikaa...pitää varmaan rueta etsimään osia ja tehdä kansiremppa.
Ural M-67-36 1979 Nivala/Haapajärvi
- Kuoppaneuvos Kalle
- 200
- Viestit: 233
- Liittynyt: 30.03.2013 08:46
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
"Kirjoittaja Rodman » 22.01.2022 19:21
Kyllä minut on lannistanut tuo Urali, ainakin vähäksi aikaa"
Uudenko ostit
Kyllä minut on lannistanut tuo Urali, ainakin vähäksi aikaa"
Uudenko ostit
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Empä ostanut uutta vaan ostaessa valitsin tuon varaosapyörän ja olin niin iloinen kun sain sen todella vähällä vaivalla tulille. Oli vaan tuo ventiilivika yllätys että miten voikaan pyöriä niin hyvin moottori ja noiden moottoreiden korjailua sentään "harrastanut" jo 49 vuotta, itse olin aivan varma että jako pielessä mutta eipä mennyt arvaus oikein. Kunhan hommailen osat niin jospa tuosta vielä tulee ajopeli, onhan tuossa jo yli 70 tuhatta mittarissa.
Ural M-67-36 1979 Nivala/Haapajärvi
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Nyt on Radmanilla vain hetkellinen lannistuminen..
Uskoa tulevaan on..joten nitistymisestä ei ole vielä pelkoa...kyllä se siitä..
Uskoa tulevaan on..joten nitistymisestä ei ole vielä pelkoa...kyllä se siitä..
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Pertsa ja Kilu elokuvassa oli Romu-ukolle kertynyt mukavasti itäpyöriä...
Ps taitaa olla oikein pandemia liikkeellä, kun tauti nitistää Uralisteja
Pertsa ja Kilu elokuvassa oli Romu-ukolle kertynyt mukavasti itäpyöriä...
Ps taitaa olla oikein pandemia liikkeellä, kun tauti nitistää Uralisteja
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
minulla on jo vuosia odottanut pari itäpyörää varastossa,josko innostus heräisi.Viron miliisin ent.soolo ural ja 134km ajettu sivuvaunu njepr(ei vielä edes rekisteröity suomeen).Uralin kannet vuotaa,ajaa voi vain pitkä vartisilla nokialaisilla.Njepr:n sähköt on jo noilla reilulla sadalla kilometrillä saatu sekaisin.Mistähän löytäisi inspiraation?
Re: Vuosia miettinyt, mikä saa uuden itäpyöräilijän lopettamaan
Terve
Seiskapätkä ei nitistä Uralismia...
Ps lysti oli ajella omaa talvirallia
Seiskapätkä ei nitistä Uralismia...
Ps lysti oli ajella omaa talvirallia
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video