Männänrenkaan katkosväli

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8656
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Männänrenkaan katkosväli

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Toveri soitteli perjantaina ja kyseli onko tietoa uuden Uralin männänrenkaan katkosvälistä, kun oli sovitellut uuteen A pyttyyn uusia renkaita ja oli saanut väliksi 0,5 mm. Totesin että tuntuu olevan melko suuri ja epäilin, että 0,2 - 0,3 mm olisi passeli ja lupasin tehdä lisätutkimusta.

Tästä ei löytynyt mitään mustaa valkoisella, niin tein empiiristä tutkimusta omassa tallissa...

Kyse on seiskapätkän männänrenkaista, kun tuntuu että ovat jo hylkyrajalla uutena.

Kuvassa uusi pytty A leimalla ja ylin uusi männänrengas, niin katkosväli on 0,50 mm :think:

Kuva


Kuvassa uusi pytty A leimalla ja alin uusi männänrengas, niin katkosväli on 0,50 mm :think:

Kuva

Ps sama tulos oli toisella uudella Hastingsin männänrengas satsilla

:think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 930
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Männänrenkaan katkosväli

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Mä oon aina luottanut mun vanhaan koulukirjaan, ei parempaa tietoa mullakaan.
Liitteet
IMG_20220221_162916.jpg
IMG_20220221_162916.jpg (1.07 MiB) Katsottu 1219 kertaa
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1382
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Männänrenkaan katkosväli

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Aikoinaan amatikolussa opettivat jotta kolme tuhannesosaa kertaa sylinterin halkaisija olis uuden sovituksen mitta. Noinniinkuin suurinpiirtein tälläkertaa luokkaa 0,25mm. Eli tuo viiskymppiä olis tuplat.
Uskoisin sen kuitenkin toimivan , kyseessähän on ilmajäähyinen moottori , niin kait siinä pelivaraa lämpölaajenemiselle saa olla hiukka enempi.
Mikä sitten on hylkyraja?? Omassa seiskapätkässä oli reilut nelkytätonnia ajetut osat joihin oli kulunut muistaakseni n. puolentoista millin välys. Nämä meni hylkyyn , vaikka ei ajossa juurikaan öljyä kuluttanu ,eikä putkesta pölläytelly.

T.hh
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8656
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Männänrenkaan katkosväli

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Satu olemaan Almotin männänrenkaat stanu koko lättäpäälle, niin pitihän ne kokeilla noihin seiskapätkän uusiin pyttyihin...


Ylin rengas
Kuva


Alempi rengas
Kuva

Ps ylempi 0,3 ja alempi 0,2

:think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Vastaa Viestiin