Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Olen käyttänyt nyt 12v Nolan avokypärää ja se on käytössä edelleen. Tänä kesänä naama on palanut auringonpaisteessa niin että nenää polttelee heti kun aurinko paistaa ja tekisi mieli saada kypärään UV-visiiri eteen. Nykyisen avokypärän ongelma on lisäksi että kun vesi piiskaa naamaa ja ajolasit huurtuu niin ettei eteen näe. Talvella naama jäätyy kun pelkkä kypärähuppu ei estä kunnolla viimaa.
Nyt olen nyt suunnittelemassa uuden kypärän hankkimista ja ajatuksena on hankkia avattava kypärä joka toimisi avokypäränä, mutta sen saisi myös kiinni jos sataa tai aurinko porottaa pahasti. Googlettelin eri vaihtoehtoja ja se tarjoisi tällaisen linkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/4015315 ... ava-kypara . Tuo vaikuttaisi olevan suunnilleen se mitä etsin. Avattava ja UV-visiiri. Onko kenelläkään kokemuksia tästä mallista. Onko se ollut hyvä tai tiedätko samassa hintaluokassa parempaa?
Toinen mitä on mielenkiintoinen on tuo mainosteksissä esiintyvä N-Com kypäräpuhelinjärjestelmä valmius. Jonkinlainen kypäräpuhelinjärjestelmä voisi olla kätevä jos ajaa pidempää matkaa letkassa. Etenkin jos mennän ruuhkassa jossa letkaan tunkee väliin autoja ja näköyhteys edessä ja takana meneviin katkeaa. Tuo n-comin bluetooth vähän epäilyttää. Onko kenellään ollut tuolaista N-Com systeemiä käytössä. Toimiiko se letka-ajossa? Tai jos bluetoothissa loppuu kantama, onko tiedossa jotain vastaavia PMR446 taajuuksilla toimivia systeemejä jotka todettu hyviksi? Kantamaa saisi olla kilometrin verran vaikka välissä olisi autoja tai rakennuksia.
Nyt olen nyt suunnittelemassa uuden kypärän hankkimista ja ajatuksena on hankkia avattava kypärä joka toimisi avokypäränä, mutta sen saisi myös kiinni jos sataa tai aurinko porottaa pahasti. Googlettelin eri vaihtoehtoja ja se tarjoisi tällaisen linkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/4015315 ... ava-kypara . Tuo vaikuttaisi olevan suunnilleen se mitä etsin. Avattava ja UV-visiiri. Onko kenelläkään kokemuksia tästä mallista. Onko se ollut hyvä tai tiedätko samassa hintaluokassa parempaa?
Toinen mitä on mielenkiintoinen on tuo mainosteksissä esiintyvä N-Com kypäräpuhelinjärjestelmä valmius. Jonkinlainen kypäräpuhelinjärjestelmä voisi olla kätevä jos ajaa pidempää matkaa letkassa. Etenkin jos mennän ruuhkassa jossa letkaan tunkee väliin autoja ja näköyhteys edessä ja takana meneviin katkeaa. Tuo n-comin bluetooth vähän epäilyttää. Onko kenellään ollut tuolaista N-Com systeemiä käytössä. Toimiiko se letka-ajossa? Tai jos bluetoothissa loppuu kantama, onko tiedossa jotain vastaavia PMR446 taajuuksilla toimivia systeemejä jotka todettu hyviksi? Kantamaa saisi olla kilometrin verran vaikka välissä olisi autoja tai rakennuksia.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Useiden kypärien kanssa pelannu ja epäonnistunutkin. Pääsääntö on että se menee sun päähän. Tämä selviää vain koittamalla. Osa ihmimisistä on syntynyt vakiopään kanssa mutta mulla on nussittu semmone mikä käy vain osaan kypäristä. Bonuksena luupiikki otsassa (joskus kakarana meinannu kai pää haljeta). Monen epäonnistumisen jälkeen on tajunnu huolellisen sovittamisen idean.
Paino toinen. Avopotaan jälkeen Weight: Approx. 1630 g voi yllättää. Mutta kaikkeen tottuu.
Ja olen kiinnostunu hommaamaan semmosen kypäräpuhelimen mikä on muillaki toiminu letkassa ajettaessa. Se parin metrin kantama ei piisaa.
Paino toinen. Avopotaan jälkeen Weight: Approx. 1630 g voi yllättää. Mutta kaikkeen tottuu.
Ja olen kiinnostunu hommaamaan semmosen kypäräpuhelimen mikä on muillaki toiminu letkassa ajettaessa. Se parin metrin kantama ei piisaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Ja mun kaalinpähän sopii parhaiten Schuberth (C4 nyt), muut painaa posket lyttyyn...
Juu kallis, mutta hyväkin, lisäksi erinomainen tuuletus ja hiljainen. Ei Nolan mikään huono merkki ole, muttei se Schuberthkaan ole!
Puhelimina Cardot, niissä on hyvät akut, ja niitä & varaosia saa vielä ensi vuonnakin. Kuuluvuus joitain kymmeniä, ei satoja metrejä käytännössä. Ja kannattaa sitten huomata, että jos haluaa letkaan kaikille kuuluvuuden, niin joka jeesuksen laite pitää parittaa yksi kerrallaan.
Juu kallis, mutta hyväkin, lisäksi erinomainen tuuletus ja hiljainen. Ei Nolan mikään huono merkki ole, muttei se Schuberthkaan ole!
Puhelimina Cardot, niissä on hyvät akut, ja niitä & varaosia saa vielä ensi vuonnakin. Kuuluvuus joitain kymmeniä, ei satoja metrejä käytännössä. Ja kannattaa sitten huomata, että jos haluaa letkaan kaikille kuuluvuuden, niin joka jeesuksen laite pitää parittaa yksi kerrallaan.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Moro,
Avattavia kypäriä pääasiassa käyttänyt, mutta ne niinkuin toi Nolankin on pääsääntöisesti sellaisia että sen leikaosan saa pystyyn mutta ei sillä voi maantienopeuksissa konepelti pystyssä ajella. Jossain ruuhkassa ja taajamassa ehkä ja hyvä tankatessa ym.
Jotain malleja joista leuka oikeasti irtoaa ja siten muuttuu avopypäräksi on kyllä olemassa, Skorpionilla ainakin oli joskus joku malli.
Avattavia kypäriä pääasiassa käyttänyt, mutta ne niinkuin toi Nolankin on pääsääntöisesti sellaisia että sen leikaosan saa pystyyn mutta ei sillä voi maantienopeuksissa konepelti pystyssä ajella. Jossain ruuhkassa ja taajamassa ehkä ja hyvä tankatessa ym.
Jotain malleja joista leuka oikeasti irtoaa ja siten muuttuu avopypäräksi on kyllä olemassa, Skorpionilla ainakin oli joskus joku malli.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Joku tälläinen puhelinsysteemi voisi olla hyvä:
https://www.win-tec.com.tw/portfolio-item/mr200/
Taajuudetkin on melko laajat eli laiton, taitaa saada kyllä tilattua pmr446 kanaville lukittuna.
Tuollainen ottaisi sähköt pyörästä eli ei akkujen latailua ja kantaisi varmaan sen kilometrin.
PMR on avoin systeemi että sielä sitten saattaa kuulua muutakin liikennettä ja oma kiroilu saattaa kuulua jonkun itkuhälyyttimestä.
https://www.win-tec.com.tw/portfolio-item/mr200/
Taajuudetkin on melko laajat eli laiton, taitaa saada kyllä tilattua pmr446 kanaville lukittuna.
Tuollainen ottaisi sähköt pyörästä eli ei akkujen latailua ja kantaisi varmaan sen kilometrin.
PMR on avoin systeemi että sielä sitten saattaa kuulua muutakin liikennettä ja oma kiroilu saattaa kuulua jonkun itkuhälyyttimestä.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Terve
Hyvä avattava umpikypärä pinlock visiirillä maksaa lähes paljon, mutta on hintansa väärtti. Ainoa pointti on sovittaminen ja sovittaminen ja vielä kerran sovittaminen, kypärän on istuttava hyvin päähän, sillä päivä on pitkä ja jos on reissussa, niin niitä ajopäiviä voi olla useampia perättäisiä. Huonolla kypärällä rupee äkkiä vituttaa…
Kypäräpuhelin on sitten helppo rasti, siihen paritetaan navigaattori sen jälkeen ei voi eksyä ja GSM puhelin, kantama on maailman ääriin…
Ps letka-ajossa pidetään huoli, että edellä ajavan toverin selkä ei katoa näkökentästä
Hyvä avattava umpikypärä pinlock visiirillä maksaa lähes paljon, mutta on hintansa väärtti. Ainoa pointti on sovittaminen ja sovittaminen ja vielä kerran sovittaminen, kypärän on istuttava hyvin päähän, sillä päivä on pitkä ja jos on reissussa, niin niitä ajopäiviä voi olla useampia perättäisiä. Huonolla kypärällä rupee äkkiä vituttaa…
Kypäräpuhelin on sitten helppo rasti, siihen paritetaan navigaattori sen jälkeen ei voi eksyä ja GSM puhelin, kantama on maailman ääriin…
Ps letka-ajossa pidetään huoli, että edellä ajavan toverin selkä ei katoa näkökentästä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Terve
Ai niin jäi sanomatta, että kanattaa se kypäräpuhelin hankkia FM radiolla...
Ps ja sitten jos on asiaa sivuvaunuun, niin pysähtyy tien sivuun aukaiseen visiirin ja kertoo asiansa
Ai niin jäi sanomatta, että kanattaa se kypäräpuhelin hankkia FM radiolla...
Ps ja sitten jos on asiaa sivuvaunuun, niin pysähtyy tien sivuun aukaiseen visiirin ja kertoo asiansa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Kartoitan edelleen vaihtoehtoja. Mitkä ovat hyviä avattavia umpikypäriä pinlock visiirillä?
Se hinta ei välttämättä ole niin olennainen jos uusi kypärä kestää sen 10v+ minkä edellinenkin on kestänyt.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Lensin voltit sarvien yli lepikkoon viime kesänä. Visiiri räsähti pas2 ja olis menny leuka avopotan kanssa. MX kypärä oma minimi nykyään.
Sama mitä hankitte niin älkää avopottaa.
Sama mitä hankitte niin älkää avopottaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Jaa, juuri tuon takia ostettiin puhelimet, kun se hihan/lahkeen nykiminen ja stoppailu ei onnistunut pidemmän päälle. Ollaan kait oltu liian vähän aikaa naimissa kun puhutaan vielä toisillemme
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
No kun katsoo profiilikuvasta pään muotoa, niin kannattaa kokeilla Schuberthin C4
Se PMR-puhelin voi olla siitä huono vaihtoehto, että pitäisi saada muillekin, jotta toimisi. Ja yleisin on kuitenkin BT.
Cardossa muuten on hyvä radio, -kin.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Terve
Me kans luultiin että kypäräpuhelin yhteys sivuvaunuun olis kiva, mutta kyllästyttiin kesän jälkeen ja palattiin vanhaan puntin naputteluun ja käsimerkeihin...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Selvittelin tuota Schubert mallia lukemalla arvioita kauppapaikoissa ja youtube review videoita. Eipä siitä juuri negatiivistä näkynyt. Nyt lähti sitten schubert c4 pro tilaukseen. Stormissa kypärä oli karvan alle 400€ postikuluineen. Kun ei voi sovittaa niin kokotaulukosta mittaamalla päänympärys ja sillä mennään. Nyt jännätään mitä tulee ja miten se istuu.
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
No toi oli hyvä hinta.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Terve
Kun 2016 tein hankitaa Schuberth C3 Pro kypärästä, niin tein sovittelun MP messuilla ja tilasin sitten netistä kun sai halvalle...
Ps kypärä on vielä täydessä iskussa, niin että laatua on ja lisäksi siihen saa hyvin varaosia, tosin ei ole tarvinnut
Kun 2016 tein hankitaa Schuberth C3 Pro kypärästä, niin tein sovittelun MP messuilla ja tilasin sitten netistä kun sai halvalle...
Ps kypärä on vielä täydessä iskussa, niin että laatua on ja lisäksi siihen saa hyvin varaosia, tosin ei ole tarvinnut
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Terve
Me ollaan nää lälläri hommat kokeiltu ja se oli loputon suo, en suosittele ei jatkoon
Ps naapurin teltasta kuului vielä yöllä " voxi voxi voxi" kun yritettiin saada ääniohjausta päälle
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kypärät ja kypäräpuhelinjärjestelmät
Ei helvetissä mitään voxeja.
Peukalotangentti vasempaan sarveen.
Vaatii se tietysti vähän harrastuneisuutta, meillä on kyllä Gabon kanssa hullun paperit radiopuolellekin
Peukalotangentti vasempaan sarveen.
Vaatii se tietysti vähän harrastuneisuutta, meillä on kyllä Gabon kanssa hullun paperit radiopuolellekin