K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Vastaa Viestiin
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Hei!

Aloitteleva K-750 kuski miettiipi seuraavaa:

Kuinkas keljuksi ajettavaksi aikuinen matkustaja muuttaa soolopyörän?

Onhan matkustajan istuin kovin korkealla.

Kokeilemallahan se selviää, mutta ajattelin kysyä, jos jollakin on varoituksen sana sanottavana...

No, onhan matkustaja korkealla monessa chopperissa ja kyykkypyörässäkin.
Minulla on ennen ollut vain suorapenkkisiä pyöriä.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Soolopyörässä on mielestäni parempi ratkaisu takalokarissa matala grilli, ja siihen pikakiinniteinen "matala" pehmustettu istuinosa. Joka on pikakiinniteinen ja paikallaan ollessakin ei kuskin noustessa mopon selkään kaada koko mopoa sen korkean takaistuin sydeemin takia. No soolokäyttöön on muutakin muutetavaa , kuten ohjauslaakeri ja sen herkkä säätö.. jousitus alas ja pehmeämmäksi ,kunnon renkaat , sivuseisontatuki, ym.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Kieltämättä matkustajan istuin kauhukahvoineen vaikeuttaa pyörän päälle nousua.

No, kokeillaan rouvan kanssa aluksi pihalla/kujalla.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Aivan samaa mietin pari viikkoa sitten kun omaa vaimoa raahasin takapenkille soolopyörän painoksi, että kuinkakohan meidän nyt käy... Siellä korkealla kun joutuu istuskelemaan.. Mutta ei käynyt kuinkaan :-P Totta puhuen hetken ajon jälkeen kyytiläistä ei sen kummemmin noteerannut. Aivan normaalisti sai ajella niin huonompaa hiekkatietä kuin vähän parempaakin päällystettä. Teimme jopa parikymmentä kilometriä pidemmän lenkin mitä alunperin oli ajateltu!

Renkaiden kunto vaikuttaa kokemukseen dramaattisesti. Älä siis käytä vaunukäytön jäljiltä olevia ussr-museorenkaita...

Jousitus on tosiaan raskaalle kuormalle suunniteltu, se ei näköjään vähästä hätkähdä. Matkustaja takana ei muuta alkujaankaan kehnoja ajo-omituisuuksia yhtään sen huonommaksi ;-) Näin kärjistetyn vitsikkäästi sanottuna.
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Pyörässä on uudet länsirenkaat.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

No niin, pieni ajolenkki rouvan kanssa tehty.

Taajama-ajoa ja pieni pistäytyminen 80km/h alueella.

Taajamanopeuksilla ohjaus soutaa hieman, mutta ei mitään kamalaa.

Eli kyllä matkustaja ajettavuutta hieman huterammaksi muuttaa.
Rengaspaineiden hienosäätöä voisi kokeilla.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Neppari MT-9 jonka tein joskun n. 10 vuotta takaperin oli tosi,tosi mukava pyörä ajaa soolona. Tärkeät asiat oli , hyvät pyöreät renkaat, pyöreät vanteet /tasapainossa, oikein säädetyt jarrut, jousituksen lasku ja pehmennys, kartiolaakerit ja nekin hyvin herkäksi säädetyt, toimivat iskunvaimentimet. Kun kone -laatkko ja perä vielä toimii moitteetta ,niin ihan pahuksen hieno pyörä ajaa. Pidempi välitys laatikkoon ja perään tekee ajokierroksista lepposamman. Tykkäsin kyllä todella paljon siitä nepparista , ja myös vanulla, mutta soolona se oli erityisen nami. Meni hyvään motoristi perheeseen vielä jatkaa matkaa.
IMG_8476.JPG
IMG_8476.JPG (128.26 KiB) Katsottu 1381 kertaa
Avatar
Ola
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 21.07.2022 17:27
Paikkakunta: Joensuu/Pyhäselkä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja Ola »

MATTI kirjoitti: 13.09.2023 22:22 Neppari MT-9 jonka tein joskun n. 10 vuotta takaperin oli tosi,tosi mukava pyörä ajaa soolona. Tärkeät asiat oli , hyvät pyöreät renkaat, pyöreät vanteet /tasapainossa, oikein säädetyt jarrut, jousituksen lasku ja pehmennys, kartiolaakerit ja nekin hyvin herkäksi säädetyt, toimivat iskunvaimentimet. Kun kone -laatkko ja perä vielä toimii moitteetta ,niin ihan pahuksen hieno pyörä ajaa. Pidempi välitys laatikkoon ja perään tekee ajokierroksista lepposamman. Tykkäsin kyllä todella paljon siitä nepparista , ja myös vanulla, mutta soolona se oli erityisen nami. Meni hyvään motoristi perheeseen vielä jatkaa matkaa.
IMG_8476.JPG

Paljonko läskit jousitusta? Mitä kaikkea muutoksia tuli jousituksen muutenkin? :think:
Idän ihmeillä jo vuodesta 1985... :violin:
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Etu teleskoopeissa ei tarvinnut ensin kun löytää hyvät ja suorat liukuputket. Sitten niihin hyvät /sopivat liukuholkit , tai tehdä ne esim POM muovista. Myös T-kappaleita on hyviä ja huonoja . Eli peri itämaiseen tapaan löytää/valikoida kaikista parhaat ja keskenää sopivasti toimivat/liukuvat osat . Takaiskareissa poistetaan alin jousen säätöelementi ja korvataan se vain aluslevyllä. Tai jos on kahdet limittäiset säätöelimet niin ylin pois ja tilalle jouselle aluslevy. Uudet puhtaan öljyt iskareihin ja uudet iskarin silmukkakumit. Takaswingin kumipuslat kannattaa vaihtaa ja voidella vaikka siliconi tai teflon rasvalla.Takalokasuoja lasketaan alemmas ja muutetaan pikakiinnitteiseksi, niin että takaritsin tukiraudan pultit ja yksi lokasuojaan hitsatun pultin mutteri (akun takaa) irrotettaessa + pikaliitin johdoille , voi takalokasuojan vetää pois paikoiltaan renkaan vaihdossa ym. huoltotöissä. Alin lokasuojan kiinnitys pultti korvataan katkastulla pienellä kumityynyllä joka kierretään runkoon. Etulokasuoja on kiinnitetty teleskooppien alaputkiin , eli liikkuu jouston mukana. Matkustajalle takalokariin kevyt grilli ja siihen irrotettava (pikakiinnitteinen) istuin pehmike. Ja ohjauslaakeri toisiaan kartiolaakeri ja se säädetään tosi kevyeksi , melkein pienelle välykselle asti , ja ohjausvaimennnin pois käytöstä. Kun renkaat ja vanteet on hyvät niin ajoominaisuudet alkaa näillä olla sooloon jo aika kivat. Niin ja sivujalka pitää tehdä/ostaa. Sivujalan pitää sitten näkyä kun katsoo alas vasemmalle. JOS se jää sylinterin alle katveeseen , niin se joskus unohtuu sinne kun lähtee ajaa. Olen saanut joskus hyvän vauhdin kelattua kun ensimmäinen kaarre vasempaan..ja ..kele!! jalka estää kallistuksen ..jarrua! ja kurvista ulos! Eli joko hälyytys / tai näkyvä sivujalka .
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

solojouset_KMZ.jpg
solojouset_KMZ.jpg (409.91 KiB) Katsottu 1335 kertaa
Solo jousia (kuvassa vasemmat) tehdään nykyään uustuotantona Ukrainassa. KMZ valmisti 90-luvulla hetken ajan soolo Dnepriä ennen ku tehdas kuokittiin nurin. Soolossa on eri jouset ku sivuvaunu malleissa ajettavuuden parantamiseksi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

https://www.youtube.com/watch?v=HFay61ff9U0
Oman nepukan ajeluita silloin joskus
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 662
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Jaa, eipä ole mitään modauksia tullut tehtyä, kun muutin oman ämmän sooloksi..
Tällainen plungeriperä ämmä on rungoltaan/satulakorkeudelta vähän matalampi kuin myöhemmät mallit. Jousituskin on lötky verrattuna vaikka tuohon vm. 66 Uraliin, eli ihan sopiva soolo käyttöön. Onneksi ohjauslaakerikin oli valmiiksi hyvässä hapessa niin ei tarvinnut sitäkään fiksata. Mutta etuteleskoopin putket lonksaa ja on kyllä paskat vanteet.. mutta onneksi en ole päässyt japsivehkeillä ajamaan niin en edes tiedä millainen ajettava "kunnollinen" moottoripyörä olisi. Tyhmä on onnellisempi varmaankin pätee tässä.

ps: Rekisteriotteen muokkaus vaihtoehtoiselle soolo käytölle oli simppeli homma.
Avatar
Ola
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 21.07.2022 17:27
Paikkakunta: Joensuu/Pyhäselkä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja Ola »

MATTI kirjoitti: 13.09.2023 23:14 Etu teleskoopeissa ei tarvinnut ensin kun löytää hyvät ja suorat liukuputket. Sitten niihin hyvät /sopivat liukuholkit , tai tehdä ne esim POM muovista. Myös T-kappaleita on hyviä ja huonoja . Eli peri itämaiseen tapaan löytää/valikoida kaikista parhaat ja keskenää sopivasti toimivat/liukuvat osat . Takaiskareissa poistetaan alin jousen säätöelementi ja korvataan se vain aluslevyllä. Tai jos on kahdet limittäiset säätöelimet niin ylin pois ja tilalle jouselle aluslevy. Uudet puhtaan öljyt iskareihin ja uudet iskarin silmukkakumit. Takaswingin kumipuslat kannattaa vaihtaa ja voidella vaikka siliconi tai teflon rasvalla.Takalokasuoja lasketaan alemmas ja muutetaan pikakiinnitteiseksi, niin että takaritsin tukiraudan pultit ja yksi lokasuojaan hitsatun pultin mutteri (akun takaa) irrotettaessa + pikaliitin johdoille , voi takalokasuojan vetää pois paikoiltaan renkaan vaihdossa ym. huoltotöissä. Alin lokasuojan kiinnitys pultti korvataan katkastulla pienellä kumityynyllä joka kierretään runkoon. Etulokasuoja on kiinnitetty teleskooppien alaputkiin , eli liikkuu jouston mukana. Matkustajalle takalokariin kevyt grilli ja siihen irrotettava (pikakiinnitteinen) istuin pehmike. Ja ohjauslaakeri toisiaan kartiolaakeri ja se säädetään tosi kevyeksi , melkein pienelle välykselle asti , ja ohjausvaimennnin pois käytöstä. Kun renkaat ja vanteet on hyvät niin ajoominaisuudet alkaa näillä olla sooloon jo aika kivat. Niin ja sivujalka pitää tehdä/ostaa. Sivujalan pitää sitten näkyä kun katsoo alas vasemmalle. JOS se jää sylinterin alle katveeseen , niin se joskus unohtuu sinne kun lähtee ajaa. Olen saanut joskus hyvän vauhdin kelattua kun ensimmäinen kaarre vasempaan..ja ..kele!! jalka estää kallistuksen ..jarrua! ja kurvista ulos! Eli joko hälyytys / tai näkyvä sivujalka .
Tässäpä tuli asialliset ohjeet, kiitos niistä :clap:

Miten onko näissä millainen vaikutus keulan jousien lyhennyksellä tms jutulla?
Idän ihmeillä jo vuodesta 1985... :violin:
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Keulan sujuva liike on haastavaa saada aikaiseksi. Syy on melkoisen karkeat pinnanlaadut liukupareissa, jotka aiheuttaa suurempaa lepokitkaa kun sujuvammat pinnat, eli jos jousivoimaa heikentää tulee jousituksesta vieläkin apaattisempi. Oma ehjä jousivoima on ihan ok, kun vaan muut komponentit on kohtuu hyvälaatuisia. Teleskooppikeulan vaimennuksen tehostamiseen on kyllä muutamia lääkkeitä, mutta se vaatiin enempi kirjoitusta. Mutta keulan kanssa ei juurikaan ole ongelmaa kunhan vaan valikoi sinne hyvät osat. Osia on hyvin olemassa ja saatavissa , eli maltilla vaan kohentamaan sitä mukaan kun löytää hyviä komponetteja ja tutustuu rakenteeseen.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

pehmennys.jpg
pehmennys.jpg (134.8 KiB) Katsottu 1240 kertaa
Pehmensin hieman säätöpalaa lyhentämällä. Kukkakeppinä vähempiki piisaa mun soolossa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Jonkinmoinen rengaspainemittari nyt hankittuna sekä uusi täyttölaite.

Rengaspaineet olivat aika matalat, täytetty nyt suositusten mukaisiksi, takarengas suosituksen yläpäähän.

Uusi yritys, kunhan vaimo haluaa ajelulle.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

No niin, rengaspaineiden trimmauksella pyörä rauhoittui, käytin juuri vaimoa kaupassa ja pyörän käytös ei juuri poikennut normaalista.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Pehmeä takarengas teki pyörän levottomaksi matkustajan kanssa, mutta paineen lisäys taas teki pehmeällä soralla ja irtokivillä ajamisen vaikeaksi.

Aiemmin K selvisi noistakin kunnialla.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Toki tiedostan, että em. olosuhteet ovat normaalille katupyörälle kauhun paikkoja ja ei tämä soolona varsinainen enduro kuitenkaan ole.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Vahoissa pyörissä takaswingi muljuu kumien varassa. Vaunajossa asialla ei ole suurempaa merkitystä. Mutta soolona ajaessa ne 60 vuotta täyttäneet vanhat kumet antaa lisänsä ajonautintoon.

KMZ laittoi soolomalleihin oikeat laakerit 90-luvulla. Dneprin soolossa oli kartiolaakerit kiristimillä vanteiden tyyliin. Samoin IMZ laakeroi swingin Wolfiin ja Retroon, mutta tavallisilla kuulalaakereilla.
kuulalaakerit_750.jpg
kuulalaakerit_750.jpg (30.63 KiB) Katsottu 1035 kertaa
Vaunupyörissäkin Ural luopui puslien käytöstä jo kaasari 750 pyörissä. Alkupään 750 vaunupyörissä saataa vielä se pusla olla?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Ola
10
10
Viestit: 16
Liittynyt: 21.07.2022 17:27
Paikkakunta: Joensuu/Pyhäselkä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja Ola »

kalkkuna kirjoitti: 26.09.2023 23:02 Vahoissa pyörissä takaswingi muljuu kumien varassa. Vaunajossa asialla ei ole suurempaa merkitystä. Mutta soolona ajaessa ne 60 vuotta täyttäneet vanhat kumet antaa lisänsä ajonautintoon.

KMZ laittoi soolomalleihin oikeat laakerit 90-luvulla. Dneprin soolossa oli kartiolaakerit kiristimillä vanteiden tyyliin. Samoin IMZ laakeroi swingin Wolfiin ja Retroon, mutta tavallisilla kuulalaakereilla.

kuulalaakerit_750.jpg
Vaunupyörissäkin Ural luopui puslien käytöstä jo kaasari 750 pyörissä. Alkupään 750 vaunupyörissä saataa vielä se pusla olla?
Meneekö nämä kumi tuttien paikalle ihan noin vain vai pitääkö siinä askarrella miten paljon? :think:
Idän ihmeillä jo vuodesta 1985... :violin:
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Käsittääkseni takahaarukan kumit on uusittu kunnostuksen yhteydessä ja ainakaan renkaasta ravistamalla en ole lonksuntaa havaunnut.

Pitää tutkia asiaa tarkemmin, aika ikäviä muljahduksia takapäässä tuntuu ajaessa jos tie ei ole kova ja tasainen.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Nuo vanhat rungot ,joihin kumi puslat on tarkoitettu, voi tuoda haasteen laittaa laakereita swingiin. Ainakin Dneprin rungossa kun vw sooloon tehtiin uutta mono jousitusta, oli swingin silmät niin murroksella keskenään ettei laakerin asentamisesta tullut mitään, ennen kuin rungosta laikattiin silmukat pois ja hitsattiin uudelleen linjaan. Kumipuslat vaihtaen uusiin, toimii soolona ainakin neppari ihan loistavasti,,samoin kyllä toimi Uralikin. Huonoilla kulahtaneilla puslissa ei toimi mikään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Laakerit vaatii toimiakseen oikean linjauksen. Tehdas on hitsannu nämä vähän sinnepäin "kyllä ne kumet antaa periksi". Swingin akselitapit on sitte kumien sisällä pänningissä miten ovat. Eikä mitään ongelmaa vaunuajossa. Toimii ne soolossakun kun eivät ole kuluneet.

Kun kaikki on vähän siinepäin on tehty erikoislaakeri jälkiasennukseen...
special_kmz.jpg
special_kmz.jpg (116.56 KiB) Katsottu 1008 kertaa
Ulkokooli runkoon pannalla. Rullahässäkkä tukee koko matkalta svingintappia. Vaatinee varmaan pikkasen viilausta rungonsilmään että asettuvat. Mutta näitä ne on ulkomailla soolo KMZ pärriin laittaneet.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Onkos noita kumiheloja kovempia ja pehmeämpiä?

LISÄYS: näkyypä olevan sekä kumia, että uretaania tarjolla.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kumiosat on mitä on. Vasiten ei eri vahvuuksia tehdä. Ainostaan erävalu saattaa vaihdella, riippuen siitä mitä kamaa on saatavilla.

https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525110 - Kumi vakioratkaisu
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/25224754 - Polyuretaanista tehtynä jäykempi
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/25711019 - Ropelihattu vaihtoehto
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: K-pyörä matkustajan kanssa ilman vaunua

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Kävimme vaimon kanssa Liminganportin Nesteellä iltakahvilla.

Suurin osa matkasta mutkaista ja huonokuntoista asfalttitietä.

Eipä ajotuntumassa valittamista.

Suuret renkaat kyllä nielevät hyvin tien epätasaisuudet.

Perän muljahtelua ei esiintynyt resuisesta tien päällysteestä huolimatta.
Vastaa Viestiin