Uralismi, kestävä tie – vaikeuksien kautta voittoon...
Ps ei kärsi vetää paljaalla kyllä palaa pohjaan, eli suojapelliä vaan väliin
Hankalan paljon tosiaan nuo pultit on pielessä. Mutta katsotaan, millä keinoin asia saadaan korjattua.MATTI kirjoitti: 07.12.2023 15:17 Kyllä se kaveri sen sieltä koneistaa pois..varmaan oikaseen vapaaksi sen vanhan asetuksen jyrsintapilla. ja sitten voi laittaa isomman reiän ja sinne vaikka kierreinsertti sisään .Ei sinne tarvi mitään poranteria katkoo. Kyllä koneistaja sen hoitaa, kun gynegologi konsanaan.![]()

Jep pitää paikkansa. Olen tässä nyt yrittänyt viritellä Jikoveita noiden kiinan keihineiden paikalle. Mutta ei näytä hyvältä.MATTI kirjoitti: 09.04.2024 23:18 Oliko ne nää kikottimet joihin sopi se Hondan neula ..jolla ne sai lättiksessä oikeesti jotenkin toimimaankin. Mulla oli yksi pari jotka taitaa olla lainassa Nm. Justeerilla nykyään.Niitä sopivia neuloja ei tainnyt löytää oikein helposti mistään. Näissä oli kyllä "pientä" entraamista muutenkin, mutta yhden asennetun parin olen kuullut ihan kohtuudella toimivankin. Sori sekoitin nämä Kiinan Keihiniin ,jossa em. ongelmia.
Testaanpa vielä tätä.MATTI kirjoitti: 11.04.2024 11:25 Nm. Justeeri,,Kun saat sopivan tienpätkän ja ajat sitä nopeutta jossa röplöttelee..laita pensahana kiinni ja jatka ajoa..alkaako meno parantua kun seos alkaa laihenee..vai meneekö homma heti huonommaksi..näin voi hieman testaa eri nopeuksilla (kaasun asennolla) vaikuttaako seoksen laiheneminen jossain parantavasti..vai päin vastoin. Miltä ne tulpat näyttää lämpimän kesäajon (n. 30km esim.) jälkeen?
Jep, vähän tähän suuntaan olen itsekin pähkäillyt. Noissa jikoveissa se ruuvi on tuossa pytyn puolella.. ja ruuvi "katkaisee" tyhjäkäyntisuuttimelta lähtevän kanavan. Eli pitäisi siis olla bensaruuvi. Mutta minulla erittäin vahvat todisteet, että ei ole. Tulppa ei valehtele. Siksi tämä on varsin hämmentävää.MATTI kirjoitti: 12.04.2024 21:12 Jos seoksen säätöruuvi on luistin pytyn/kannen puolella se säätää polttoaineen määrää, on siis seosruuvi (auki lisää /kiinni vähemmän) JOS se säätöruuvi on luistin ilmanputsarin puolella se säätää ILMAMÄÄRÄÄ , eli auki --seos laihenee /kiinni seos rikastuu. Näin pääosin jos kyse ei ole "vaikeammista " kaasuttimista.
Tätä pitää pohtia. Luistit on uudet/käypäset ja säädetty 0.5-0.6 ilmaraolle, joten voisi ehkä miettiä onko tyhjäkäyntisuutin (40) oikean kokoinen.MATTI kirjoitti: 12.04.2024 21:40 Tietysti jos tyhjäkäyntipiiri ei voi tarjota tarpeeksi huttua, niin seosruuvi toimii vain rajoitetulla alueella,tai jos kaasuttimen perussäädöt on niin pielessä että tyhjäkäyntipiiri on ulosmitttu pois liian suurella luistin ilmavälillä, tai väljällä luistilla ,niin silloin ei seosruuvi tunnu säätävän juuri mitään.Usein sen havaitsee jo siitä että ihan "tyhjäkäynti" piirin alueella polttoainetta roiskuu jo neulan tyvestä, eli peli on jo menetetty.