Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Moro.
Onkos syyllisiä mikä otsikon mukaisen oireen voisi aiheuttaa. Räjäytyskuvasta ei näytä löytyvän kun yksi o-rengas tuolle käynnistysakselin matkalle (tuleekos tuo akseli helposti ulos vai meneekö kone ihan pöydälle ennenkuin pääsee tuota rinkulaa vaihtamaan.) Pyörä on siis MT-9 -74, mutta laatikosta en ole varma. Pakillinen se on, mutta oikariselta tilattu nopeusmittarin vaijeri oli aavistuksen väljän oloinen laatikon päästä (n. 5mm) Kiristyi se paikalleen lopulta ja tuntuu toimivan vaan kauhea rako siinä on.
Eli siis tuo öljyn tihkuminen hieman ihmetyttää. Kai siinä jotain tiivistettä pitäisi jossain olla. vai voiko se vuotaa siitä jostain hollilta niin, etten vaan tajunnut mistä kohtaa se tulee. Helppo oli bongata vuotokohta kun oli vettä ollut laatikossa ja kaunista kermaa sieltä valui reilu litra ulos kun propun aukasi
Onkos syyllisiä mikä otsikon mukaisen oireen voisi aiheuttaa. Räjäytyskuvasta ei näytä löytyvän kun yksi o-rengas tuolle käynnistysakselin matkalle (tuleekos tuo akseli helposti ulos vai meneekö kone ihan pöydälle ennenkuin pääsee tuota rinkulaa vaihtamaan.) Pyörä on siis MT-9 -74, mutta laatikosta en ole varma. Pakillinen se on, mutta oikariselta tilattu nopeusmittarin vaijeri oli aavistuksen väljän oloinen laatikon päästä (n. 5mm) Kiristyi se paikalleen lopulta ja tuntuu toimivan vaan kauhea rako siinä on.
Eli siis tuo öljyn tihkuminen hieman ihmetyttää. Kai siinä jotain tiivistettä pitäisi jossain olla. vai voiko se vuotaa siitä jostain hollilta niin, etten vaan tajunnut mistä kohtaa se tulee. Helppo oli bongata vuotokohta kun oli vettä ollut laatikossa ja kaunista kermaa sieltä valui reilu litra ulos kun propun aukasi
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Siitä uupuu välistä semmonen soviteholkki.nopeusmittarin vaijeri oli aavistuksen väljän oloinen laatikon päästä (n. 5mm) Kiristyi se paikalleen lopulta ja tuntuu toimivan vaan kauhea rako siinä on.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Moro !
Sama vika mistä saa holkkeja . Holkki rikki , tartteeko tehrä ite.
pystyskö tekeen kupari putkesta ?
siis osa numero 2149
Sama vika mistä saa holkkeja . Holkki rikki , tartteeko tehrä ite.
pystyskö tekeen kupari putkesta ?
siis osa numero 2149
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Kyllä nulla nepparin pakillisessa on ihan stefa siinnä käynnistyspolkimen akselissa. Ja tuolta mun sigusta löytyy lisää kuvia MT-10:n pakillisesta laatikosta.
Ja tuolla MT9:n manuaalissa myös räjäytyskuvassa stefa
http://kolyaska.pl/dniepr_mt9_mt10.pdf
Ja tuolla MT9:n manuaalissa myös räjäytyskuvassa stefa
http://kolyaska.pl/dniepr_mt9_mt10.pdf
- Liitteet
-
- mt10_vaihdel_kansi.jpg (32.58 KiB) Katsottu 3327 kertaa
-
- Laatikko.JPG (49.28 KiB) Katsottu 3332 kertaa
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Äh. pitäisi olla vähän huolellisempi. Tähysin kuvia iphonen näytöltä enkä huomannut katsoa tuota kannen kuvaa. Tuossahan noita stefoja on hurumykke.
Taisin säästyä turhalta laatikon aukasulta.
Kiitokset taas viisaammille. Eikun stefa tilaukseen.
Taisin säästyä turhalta laatikon aukasulta.
Kiitokset taas viisaammille. Eikun stefa tilaukseen.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Vanhemman sorttisissa pakittomissa lodjuissa ei ole kuin se o-rengas, ja vielä vanhemmassa ei sitäkään.... siis siinä jossa vaihdevivusto "ulkopuolista" mallia.. Noissa malleissa öljyä jos ei pane liikaa, nii ei se uloskaan kauheasti tule.... vähän hikee. Akseli on nääs reilusti öljyntason yläpuolella.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Äh.
Tarkemmalla katselulla öljyä tihkuu kutakuinkin joka lävestä. Eli kai se on laatikko irrotettava. Tosin sen verran vähäistä tuo tihku, että saa jäädä syssymmälle tuo koneen irrotus kun ei ole oikein vielä paikkaa missä tuon saisi pöydälle ja mahtuisi ympärille tekemäänkin jotain.
Tarkemmalla katselulla öljyä tihkuu kutakuinkin joka lävestä. Eli kai se on laatikko irrotettava. Tosin sen verran vähäistä tuo tihku, että saa jäädä syssymmälle tuo koneen irrotus kun ei ole oikein vielä paikkaa missä tuon saisi pöydälle ja mahtuisi ympärille tekemäänkin jotain.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Tää on kai ominaisuus.
Itsellä tyrkkii MT9n pakkiloota ölppää pihalle sanoin ku Kookoksen pakiton laatikko. Lisäilemällä ajelu ja fixaan ku kerkeen. MT tiputtelee muutenvaan mutta Koossa vuotaa pakosarjoille missä on lasikuitukääreet (semmone faaraowarppi kötys). Kun kuumaksi ajaa ja pysähtyy parkkikselle, niin tulee komia savu ku öljy ritisee kääreissä. Säväyttää asiaa tuntematonta.
Itsellä tyrkkii MT9n pakkiloota ölppää pihalle sanoin ku Kookoksen pakiton laatikko. Lisäilemällä ajelu ja fixaan ku kerkeen. MT tiputtelee muutenvaan mutta Koossa vuotaa pakosarjoille missä on lasikuitukääreet (semmone faaraowarppi kötys). Kun kuumaksi ajaa ja pysähtyy parkkikselle, niin tulee komia savu ku öljy ritisee kääreissä. Säväyttää asiaa tuntematonta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Ei tuossa muuta, vaan kun kerrostalossa asustelen ja on vähän jäärääkin asukasvahvuudessa niin kauhea itku tulee öljyläikistä parkkipaikalla. (Tilasivatpa kysymättä firman putsaamaan erään auton alta läikän pois ja lasku suoraan auton omistajalle. Omistajaan ei oltu minkäänlaisessa yhteydessä ennen tuota putsin tilausta.)
Pidän tällä hetkellä pahvinpalaa pusikossa piilossa jonka sutasen aina alle kun laitan parkkiin ja liu'utan sen takarenkaan alle ettei tuuli puhaltele pois.
Pidän tällä hetkellä pahvinpalaa pusikossa piilossa jonka sutasen aina alle kun laitan parkkiin ja liu'utan sen takarenkaan alle ettei tuuli puhaltele pois.
- piippumies
- 500
- Viestit: 580
- Liittynyt: 22.08.2009 08:43
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Tuttua touhua :( juuri nuiden takia muutin mehtään asumaan.. Saa hakkaa rumpuja vaikka yöllä sekä huudattaa nepparia miten tykkää eikä pikku öljy läikät haittaa kun pistää kutteripurua lootan alle. Miulla kävi vaan tuuri kun tän paikan löysin.. Silti lähellä kaupunkia. Olen hengessä mukana
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
- soraneuvos
- 500
- Viestit: 512
- Liittynyt: 12.12.2008 12:22
- Paikkakunta: Sliven Bulgaria jussi649box@gmail.com
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Millainen on sen lootan huohotinaukko ja mitä siinä aukossa on ?
Minulla oli semmoinen onneton pultinpätkä jossa parin millin reikä keskellä..
Sylki öljyjä pihalle joka stefan välistä vaan ei siitä reiästä...
Ei nyt taida olla sama pyörämalli kyseessä mutta taitavat kummiskin olla likipitäen samaa mallia...
Joten ota se tappi pois ja laita jokin ISOREIKÄNEN viritys tilalle niin ei painetta kerry laatikkoon..
http://uralroikka.net/pulinat/download/file.php?id=693
Siis tollasen kun viritin niin on laatikko pitänyt öljyt sisällä...muuten on kyl jossain jotain kronk kronk ho ho hooo..
Ei oo täällä valittaneet öljystä vaikka hyvin oon kyllästänyt ruudun .... mutta pois pois silti muutan täältä synninpesästä..
Minulla oli semmoinen onneton pultinpätkä jossa parin millin reikä keskellä..
Sylki öljyjä pihalle joka stefan välistä vaan ei siitä reiästä...
Ei nyt taida olla sama pyörämalli kyseessä mutta taitavat kummiskin olla likipitäen samaa mallia...
Joten ota se tappi pois ja laita jokin ISOREIKÄNEN viritys tilalle niin ei painetta kerry laatikkoon..
http://uralroikka.net/pulinat/download/file.php?id=693
Siis tollasen kun viritin niin on laatikko pitänyt öljyt sisällä...muuten on kyl jossain jotain kronk kronk ho ho hooo..
Ei oo täällä valittaneet öljystä vaikka hyvin oon kyllästänyt ruudun .... mutta pois pois silti muutan täältä synninpesästä..
Niinpä niin ja sitä rataa...
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Piti kaivella vanha ketju aiheesta.
Viime syksynä hankkimani K-750 alkoi merkkaamaan reviiriä, käynnistinpolkimen juuresta tihkuu.
Tilasinkin talvella uuden lärppästefan, mutta olen sen laittanut niin hyvään talteen, että sitä ei enää löydy...
Ei kun uutta tilaukseen
Samalla tilasin uuden kiilapultin, vanha oli kovin muokkautunut, jospa käynnistyspolkimeen tulee hieman ryhtiä lisää myös.
Näemmä tuota on korvattu tavanomaisella 20 34 7 stefalla, jos muistin numerot oikein... Se teräslätkä varmaan pitää ruuvata sitten päälle kun ruuvin rei'istä tulee muuten oliot pihalle.
Viime syksynä hankkimani K-750 alkoi merkkaamaan reviiriä, käynnistinpolkimen juuresta tihkuu.
Tilasinkin talvella uuden lärppästefan, mutta olen sen laittanut niin hyvään talteen, että sitä ei enää löydy...
Ei kun uutta tilaukseen
Samalla tilasin uuden kiilapultin, vanha oli kovin muokkautunut, jospa käynnistyspolkimeen tulee hieman ryhtiä lisää myös.
Näemmä tuota on korvattu tavanomaisella 20 34 7 stefalla, jos muistin numerot oikein... Se teräslätkä varmaan pitää ruuvata sitten päälle kun ruuvin rei'istä tulee muuten oliot pihalle.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Löytyihän se stefa, kun etsi toisenkin kerran, mutta homma takkuaa.
Ilmeisesti stefan kannen ruuvien vastakappale on irtonaista sorttia, ruuvit eivät enää tapaakaan kierrettä?
Ilmeisesti stefan kannen ruuvien vastakappale on irtonaista sorttia, ruuvit eivät enää tapaakaan kierrettä?
- Liitteet
-
- Screenshot_20240417-190222.png (658.24 KiB) Katsottu 562 kertaa
Viimeksi muokannut JuhaK71, 17.04.2024 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Ei kun osa 7204121(eli käynnistinakselin päätylaakeri, liukusellainen) on pyörähtänyt. Se on näemmä kiinni noilla samoilla pikkuruuveilla kuin stefakin.
Sen ja vaihteiston kuoren välissä pitäis olla paperitiiviste, mutta eipä näy.
Vuodon syy ei välttämättä ollut stefa, vaan tämä tiivisteetön väli, ruuvit lähtivät aika kevyesti auki.
Kaipa tuon voi tiivistää ihan silikonillakin.
Sen ja vaihteiston kuoren välissä pitäis olla paperitiiviste, mutta eipä näy.
Vuodon syy ei välttämättä ollut stefa, vaan tämä tiivisteetön väli, ruuvit lähtivät aika kevyesti auki.
Kaipa tuon voi tiivistää ihan silikonillakin.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Tein tiivisteen tiivistepaperista, mutta laakerilaippa ei tahdo mennä takaisin paikalleen, käynnistysakseli on jotenkin kampeuksissa. Onkohan tähän jokin kikka kuutonen?
Edit: korjattu typo
Edit: korjattu typo
Viimeksi muokannut JuhaK71, 20.04.2024 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
laatikon alla on sen käynnistinrattaan pidätin sydeemi, kuvan osat no; 7204421, 7204419-6,721104418 jotka painaa käynnistinratasta ..löysäämättä niitä ,saattaa ratasakseli painua sivuun.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Eli jos löysään 7204421:n pitäisi holkin takaisin painaminen onnistua?
Karkaako siellä jotain jos tuon propun löysää?
Karkaako siellä jotain jos tuon propun löysää?
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Jos ropun löysää /avaa, sieltä tulee ulos vaihdettavat osat ..luisti ja jousi. Ne voi asentaa sinne uudelleen.ainakin uskoisin että se voisi helpottaa tilannetta. Laatikon takakansien (eri laatikoissa) paikalleen laitto usein vaatiin kannen sivuttaista pakottamista, jotta käynnistinakselin palautusjousen paine rajoitinta vastaan saadaan kompensoitua ,ja akselilinjat on paremmin kohtisuorassa...sitä tässä aprikoin tuolla helpottavan, ehkä olen hakoteillä, näitä wahempia laatikoita vähemmän enää pyörii huollossa.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Sain holkin paikalleen naapurin avustuksella, käynnistyspoljinakselia piti kääntää vastapäivään.
Loppui vain kädet yksin kesken. Nyt on taas nipussa, pitää laittaa vielä öljyt laatikkoon niin näkee, pitääkö.
Loppui vain kädet yksin kesken. Nyt on taas nipussa, pitää laittaa vielä öljyt laatikkoon niin näkee, pitääkö.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
Nyt on 80W90 Motoxia lootassa 9 desiä, katsotaan onko yön aikana laskenut alleen. Sama liukaste käynee peräruuviinkin.
Re: Tihuttaa öljyä ilmeisesti käynnistyspolkimen juuresta
No niin, K-pyörä pitää ainakin toistaiseksi vaihteistoöljyt sisällään!