Oliskos lajitovereilla Dneprin vispilöitä irrallaan mistä voisi napata oheisen mitan ? Mulla ei nyt ole irrallaan kuin tämä yksi vispilä ja väittäisin että tässä on tuo syvennys ainakin millin isompi halkaisijaltaan kuin ajopyörissä paikoillaan olevissa vispilöissä. Ei siis pidä kardaanin lukkorengasta urassaan vaan lukkorengas pääsee pois kardaanin poterostaan vaikka vispilä olisikin sen päällä.
Vispilän syvennyksen mitat ?
Re: Vispilän syvennyksen mitat ?
Käytän tätä ketjua hyväksi ja utelen mistä on hommannut uusia / tehnyt uusia lukkorenkaita vispilälle vai alkaako kohta kaikissa olemaan kemppiliimalla kiinni? On sen verran viheliäinen osa hukkumaan että varmasti on muillakin hävinnyt.
Männän tapin sokista on tehty jo ajat. Toinen sisään käännetty renkaan pää lyhennetään pieneksi lukitteeksi, ja sitten puristellaan tasaisesti vaikka ruuvipenkissä sokka sopivan topakaksi kardaanin urakokoon.lopuksi pikku katkasulaikalla ylimääräiset pois. Hyvää materiaalia ja kestää muokata sopivaksi.
Wanhassa ja uudessa on vapaaosan halkaisijat 22 mm , mutta wanhassa on parempi (suojaavampi) sokan poteron syvyys 4 mm , kun uudessa vain 2 mm...tuo 2 mm on kyllä liian vähän..itse sorvaisin sitä ainakin siihen 4 mm:n, vaikka vähä enempikin.robin kirjoitti: 13.07.2022 15:18 Oliskos lajitovereilla Dneprin vispilöitä irrallaan mistä voisi napata oheisen mitan ? Mulla ei nyt ole irrallaan kuin tämä yksi vispilä ja väittäisin että tässä on tuo syvennys ainakin millin isompi halkaisijaltaan kuin ajopyörissä paikoillaan olevissa vispilöissä. Ei siis pidä kardaanin lukkorengasta urassaan vaan lukkorengas pääsee pois kardaanin poterostaan vaikka vispilä olisikin sen päällä.
IMG_2351.jpeg
IMG_2353.jpeg