Äänenvaimentimien maalaus?
Äänenvaimentimien maalaus?
Kyselen, että olisiko minkälaisia vaihtoehtoja äänenvaimentimien maalaamiseen? Tavoite olisi saada sellainen tumma/musta mattapinta. Olisiko jotain spray maalia mikä kestäisi, vai pitäisikö olla ammattilaisten vehkeet ja uunit?
Re: Äänenvaimentimien maalaus?
Omat kokemukset änärien maalailuista rajoittuneet kilikali lämpömaalipurkkiin. Niitä on yleisesti myynnissä ~600c ja ~300c luokissa. Käytin halvempaa ohjeen mukaan enkä uunittanu (rouva oli kotona). Mustaa tuli helposti ja pysyi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
En minäkään viitsisi tuoda paskaisia äänenvaimentimia sisälle. Siksi tuollainen spray kovasti houkuttelisi.
Toinen vaihtoehto olisi antaa ruostua ja vetää pellavaöljy päälle. Mutta ruostuu liian hitaasti.
Toinen vaihtoehto olisi antaa ruostua ja vetää pellavaöljy päälle. Mutta ruostuu liian hitaasti.
Oon parikymmentä vuotta maalannut pakosarjoja Eastwoodin kuumankestävällä maalilla. Lähinnä on tullut käytettyä tuota harmaata mutta samaa taitaa löytyä mustanakin. Spraytä en ole käyttänyt vaan tuota purkissa olevaa, voi vetää pensselillä tai ruiskulla ja sitten vaikka lämmitettyyn takkaan talvella kypsymään. Pysyy hiekkapuhalletussa pinnassa kuin tauti. Kestää pakosarjojen kuumuuden joten kestää myös änäreissäkin.
https://www.eastwood.com/factory-gray-h ... ating.html
Tosin nyt en osaa sanoa saako näitä ostettua nykyään Suomesta
https://www.eastwood.com/factory-gray-h ... ating.html
Tosin nyt en osaa sanoa saako näitä ostettua nykyään Suomesta
Motonetissa olisi näköjään juuri tähän tarkoitettua car-rep "motorcycle exhaust" 400 astetta kestävää maalia. Voisi tässä tilanteessa olla helpoin kallistua tuohon ratkaisuun.
Bilikassa 650 astetta
- Liitteet
-
- Kuumuutta kestävä
- IMG_20240814_150103_HDR.jpg (1.01 MiB) Katsottu 5978 kertaa
No juuri tuollainen pinta olisi hyvä.. jos sitten vielä kestää kulutusta.
Noita spray maaleja joutuu laittamaan aika monta kerrosta että saa peittävän maalauksen. Aikoinaan maalattiin liesimustalla ja hornalla sitten tuli varaosakauppoihin vht sprayt lämpömaalina. Nythän taitaa kaikilla maalikauppiailla olla omat merkit.
T.hh
T.hh
Vaimentimet oon maalannut tavan mattamustalla. Pysyy siinä missä kuumankestäväkin.
Vieläki puistattaa. Tenavana kaikki mahdolliset ja mahdottomat tavarat piti hornata. Hopee hoitaa kaiken. Riippumatta mitä materiaalia ne oli. Heti käytöön, kyllä se kohta kuivuu. Ja kuivu miten kuivu, peitti miten peitti ja sotki miten sotki. Punane miranoli sitte kaveriksi piristämään. Tahroja overivoissa, ovissa, karmeissa, valokatkaisijoissa ja vaatteissa.
Anteeksi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
MInä olen maalannut paukkupullolla ainakin moposta sylinterin sekä kannen bilteeman kuumankestomaalilla, sekä laittanut vielä mattalakkaa päälle. Sitten kone kasaan ja käymään paikallaan jotakuinkin lämpimäksi niin mukamas maali kovettuu... Riittävän hyvin ainakin tähän asti on toiminut. Parit männänrenkaat tuo on sulattanut ajossa allensa, mutta maali on pysynyt vielä kiinni
Niin ja parit vanteet maalasin (ilman kummempia pohjatöitä) renkaita K-pyörään vaihtaessa samoilla aineilla. Takapyörässä on kestotesti menossa, näyttää sietävän sekä roiskuvaa peräöljyä että tihkuvaa bensiiniä!
Niin ja parit vanteet maalasin (ilman kummempia pohjatöitä) renkaita K-pyörään vaihtaessa samoilla aineilla. Takapyörässä on kestotesti menossa, näyttää sietävän sekä roiskuvaa peräöljyä että tihkuvaa bensiiniä!
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Toi motonetin kuukakesto car-rep on täyttä kuraa. Piruuttaan kokeilin sitä yksiin kansiin pari vuotta sitten. Maali lähti kynnellä raaputtaen kansista ennenkuin ehdin edes kansia koneeseen asentaa
Ylipäätään koko car-rep sarjan maalit kannattaa jättää kaupan hyllyyn, jos oikeasti hyvää haluaa.
Sittemmin olen pulveroinut kaikki moottoriin tulevat osat, jos niihin on pitänyt väriä saada.
Tuon mainitsemani Eastwoodin maalien lisäksi kuumakesto (550C) pulveri voisi toimia änäreissä hienosti. Niin ja sit on tietty keraamiset pinnoitteet, jos haluaa aikuisten oikeasti hyvää https://martelius.com/tuotteet-ja-palve ... Y7nmAg8x9z
Sittemmin olen pulveroinut kaikki moottoriin tulevat osat, jos niihin on pitänyt väriä saada.
Tuon mainitsemani Eastwoodin maalien lisäksi kuumakesto (550C) pulveri voisi toimia änäreissä hienosti. Niin ja sit on tietty keraamiset pinnoitteet, jos haluaa aikuisten oikeasti hyvää https://martelius.com/tuotteet-ja-palve ... Y7nmAg8x9z