Lähden ajelee..
Re: Lähden ajelee..
Tänään Mallinkaisen kesän viimeinen mopokekri..ei tainnut kaikki mahtuu enää kentälle.. mukava fiilis ja sörvis tuntuu aina pelaavan ,vaikka porukkaa olis kuinka paljon. paikallinen trone heppu otti kuvia myös , kuin kotka..
Viimeksi muokannut MATTI, 30.08.2024 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulee ajeltua yleensä vaan jotain syystä. Mutta niitä syitä onneksi riittää, kun muistaa olla valppaana.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Huomenta täällä Göteburg
Eilen tuli ajettua Iso-Beltin ja Juutinrauman sillat toiseen suuntaan...
Ps kelejä on piisannut
Mikä on todennäköisyys. Lähdin nauttimaan syyskuun helteistä ja eka vastaantulija oli pulla-uazi
Hauskoja kohtaamisia! On siellä uazinkin ratin takana taidettu hetki hämmästellä, että mikä vastaantulijan kulkupeli onkaan 
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Sukulaisia tervehtimässä..samalla hieman somisteita syksyn ankeuteen...perästä tullaan..
Kalkkisten kavava...
Olipas kaunis ja lämmin syyskesän ilta ajella korvessa mopolla..ai että.
Tänään oli Karkkilan Ruukissa vw-poikain rompetori..kävin siellä mopolla hieman ostoksilla, mutta pääosin vaan luuhimassa ja tuttuja moikkaamassa. Kiva tapahtuma, komea miljöö, ja hyvä sörvis.
Matti on vetänyt perässään komeaa letkaa tuonne tapahtumaan, kun olette kaikki parkkeeranneet nättiin jonoonkin 
Tuon takimmaisen shopperin keula varmasti notkuu kuin pyykkinaru tuulessa.
Paltamon reissu näyttää todennäköiseltä, on kuivannut ja lämmittänyt ennustetta melkoisesti.
- Liitteet
-
- Screenshot_20240924-195252.png (216.04 KiB) Katsottu 2917 kertaa
Eihän tuo jatkuvaa kaatosadetta lupaa eikä pakkasta...
LISÄYS: lähden viikonloppuna Paltamoon, jos ei ihan hurjaa käännettä huonompaan säässä tee.
Naapurille tuli muuta menoa.
LISÄYS: lähden viikonloppuna Paltamoon, jos ei ihan hurjaa käännettä huonompaan säässä tee.
Naapurille tuli muuta menoa.
- Liitteet
-
- Screenshot_20240924-220206.png (642.08 KiB) Katsottu 2899 kertaa
Matkavalmisteluja.
Makuupussi ja viltti kääritty muovipussiin, Loctiten sinistä silikonia mittarinvaijerin tyvessä.
Vaihteistoöljyt vaihdoin Mobilubeksi.
Peräöljyn mittatikun kolon puhaltelin puhtaaksi, siinähän on huohotinreikä! On ollut minulla tukossa koko ajan ja silti ei ole puhaltanut öljyjä jarruihin.
Mitähän tuohon laittaisi vesiesteeksi, uutta suojatulppaa ei siihen tähän hätään ehdi hankkia? Vaahtomuovipala?
Makuupussi ja viltti kääritty muovipussiin, Loctiten sinistä silikonia mittarinvaijerin tyvessä.
Vaihteistoöljyt vaihdoin Mobilubeksi.
Peräöljyn mittatikun kolon puhaltelin puhtaaksi, siinähän on huohotinreikä! On ollut minulla tukossa koko ajan ja silti ei ole puhaltanut öljyjä jarruihin.
Mitähän tuohon laittaisi vesiesteeksi, uutta suojatulppaa ei siihen tähän hätään ehdi hankkia? Vaahtomuovipala?
Ravintola Ihme, Jaalanka. Muhoksen Hyrkkäällä alkoi sataa vettä ja sakenee vain.
- Liitteet
-
- IMG-20240927-WA0000.jpeg (1.31 MiB) Katsottu 2798 kertaa
No ei ole baarissa ruuhkaa..ja mahtuu kivasti mopo parkkiinkin.Itsekin tuossa joskus kesällä käynyt mopolla ..silloin oli enempi hulinaa.
Perillä Vaarankylällä.
Toistaiseksi olen ainoa neukkupyörällä saapunut...
Toistaiseksi olen ainoa neukkupyörällä saapunut...
- Liitteet
-
- IMG-20240927-WA0006.jpeg (1.39 MiB) Katsottu 2761 kertaa
Täällä tapaa Oulunseudun itäpyöräilijöitä...
Saunalla otin asian puheeksi.
Kaveri sanoi, että on täällä yksi mies mustalla K-pyörällä...
Joo, niin on...
Saunalla otin asian puheeksi.
Kaveri sanoi, että on täällä yksi mies mustalla K-pyörällä...
Joo, niin on...
Piipahdettiin Porin Jarmon kanssa Paltamon Kivesvaaralla.
- Liitteet
-
- IMG-20240928-WA0015.jpg (420.26 KiB) Katsottu 2670 kertaa
Kuura-aamu Paltamossa. Oli tähtikirkas yö ja hallaa tai yöpakkastahan se tiesi.
Vaalan, Rokuan ja Kylmälänkylän kautta ajelin kotiin. K kehräsi kuin singeri.
Metsäkämpälläni kävin keittämässä kahvit.
"Motoristien syyssäpinät" oli oikein mukava ja kaikinpuolin onnistunut reissu, vaikka en kotipuoleni uralisteja siellä tavannutkaan.
Muutama roikkalainen oli muualta, mutta muilla ajoneuvoilla liikkeellä. K-pyöräni oli rallin ainoa itäblokin pyörä ja rallin vanhin ajokki.
Metsäkämpälläni kävin keittämässä kahvit.
"Motoristien syyssäpinät" oli oikein mukava ja kaikinpuolin onnistunut reissu, vaikka en kotipuoleni uralisteja siellä tavannutkaan.
Muutama roikkalainen oli muualta, mutta muilla ajoneuvoilla liikkeellä. K-pyöräni oli rallin ainoa itäblokin pyörä ja rallin vanhin ajokki.
Hyvää meininkiä...ei pikku syyspakkaset itäpyöräilijää pysäytä...maantiesuola pyrkii kyl sit pysäyttämään.
Peukkua urhoollisuudesta! Haluaisin itsekin tietää mikä on talviajelun salaisuus, siis lämpimänä pysymisen kannalta. Itse kun sitä yritän niin aina käy huonosti, vaikka omat ajelut onkin vain postilaatikolla pyörähtämisiä. Joku tuollainen 10km pitempi matka tuntuu mahdottomalta utopialta. Arvelen, että ei sellaista vaatekappaletta ole vielä keksitty, millä pärjäisin. Kylmä veto kun pääsee aina jostakin sisään niin se imaisee lämmöt pois. Sen jälkeen se onkin vain odottelua, että pääsisi pihaan mahdollisimman nopeasti. Pilkkihaalaritkin vain hieman viivyttävät väistämätöntä.JuhaK71 kirjoitti: 29.09.2024 07:41 Kuura-aamu Paltamossa. Oli tähtikirkas yö ja hallaa tai yöpakkastahan se tiesi.
Varmaan tässä kyllä on kyse enemmän siitä mistä aineista itse mies on rakennettu. Jotkut pystyy, toiset ei. Minä kuuluun siihen sarjaan, jonka olisi pitänyt syntyä aivan muille leveysasteille. Mitä lämpimämpi, sitä parempi.
Plussallahan se lämpötila oli jo aamupäivällä, kun lähdin ajamaan. Koleampaa oli syyssateessa ajo.
Kerrospukeutuminen on kylmään säähän se juttu. Päällimmäiseksi viiman pysäyttävä kerros ja sitten alle useita kerroksia. Kai ne nykyajan moottoripyöräilypuvut ovat hyviä, mutta minulla oli päällä seuraavaa:
-bokserimallin alushousut ja roikkaralli-paita
-pitkä puuvillakerrasto
-torikauppiaalta ostamani Hanksin nahkapuvun housut(takki minulle pieni, joten ei käytössä)
-saksan armeijan kenttäpusero
-jokin vanuttunut sekoiteneule
-kiinalainen keinonahkarotsi
-Kaulassa tuubihuivi, nostin sen reunan leuan päälle, päässä pipo
Varmasti kunnon kypärähuppu olisi parempi.
-jalassa nahkamaiharit merinovillasukilla.
-kädessä nahkarukkaset ja villalapaset
Kypärä avokypärä lipalla ja suojalaseilla
Sateella lisäksi tavanomaiset sadehousut, nahkakamppeet rasvasin nahanhoitovoiteella ennen matkaa.
Hieman meinasi reissussa palella erityisesti menomatkalla sateessa, rukkaset kostuivat ja hihansuista oyöritti kosteutta sisään, avokypärä ja syyssade myös ovat huono yhtälö.
Ravintola Ihmeessä nautitut 2 kuppia teetä ja kuppi kahvia elvyttivät matkakuntoon.
Kotimatkan alussa jo Vaalassa kävin ABC:llä kahvilla, meinasi aamupäivä olla kolea. Sitten pärjäili kyllä.
Kerrospukeutuminen on kylmään säähän se juttu. Päällimmäiseksi viiman pysäyttävä kerros ja sitten alle useita kerroksia. Kai ne nykyajan moottoripyöräilypuvut ovat hyviä, mutta minulla oli päällä seuraavaa:
-bokserimallin alushousut ja roikkaralli-paita
-pitkä puuvillakerrasto
-torikauppiaalta ostamani Hanksin nahkapuvun housut(takki minulle pieni, joten ei käytössä)
-saksan armeijan kenttäpusero
-jokin vanuttunut sekoiteneule
-kiinalainen keinonahkarotsi
-Kaulassa tuubihuivi, nostin sen reunan leuan päälle, päässä pipo
Varmasti kunnon kypärähuppu olisi parempi.
-jalassa nahkamaiharit merinovillasukilla.
-kädessä nahkarukkaset ja villalapaset
Kypärä avokypärä lipalla ja suojalaseilla
Sateella lisäksi tavanomaiset sadehousut, nahkakamppeet rasvasin nahanhoitovoiteella ennen matkaa.
Hieman meinasi reissussa palella erityisesti menomatkalla sateessa, rukkaset kostuivat ja hihansuista oyöritti kosteutta sisään, avokypärä ja syyssade myös ovat huono yhtälö.
Ravintola Ihmeessä nautitut 2 kuppia teetä ja kuppi kahvia elvyttivät matkakuntoon.
Kotimatkan alussa jo Vaalassa kävin ABC:llä kahvilla, meinasi aamupäivä olla kolea. Sitten pärjäili kyllä.
Pilkkihaalarin alle ukon ympärille kiedottu auton tarvike(biltema) istuinlämmityselementti kytkettynä katkaisimella akkuun ..tekee myös kivan lämpöistä tuntua vanhoille luille..
Olihan tuolla urhoollisia, yksi huonekaveri tuli Tammisaaresta ja toinen Porista.karppi kirjoitti: 29.09.2024 14:51 Hyvää meininkiä...ei pikku syyspakkaset itäpyöräilijää pysäytä...maantiesuola pyrkii kyl sit pysäyttämään.
Tammisaaren mies ajoi Ducatilla sateessa koko matkan Paltamoon.
Asiallisen näköistä meininkiä Juhalla, sekä hyviä kuvia
Uskottava se kai on, talvi lähestyy... Minulla ottaa kylmä aina ensimmäisenä rintakehään, sormet ja muut palelevat vasta pakkasella mutta tämä syysilma tuntuu jo. Takin alle pitäisi laittaa jokin lämmin/lämmittävä rintapanssari, tai sitten viritellä tuulisuoja pyörään. Sitä en ulkonäkösyistä taida tehdä kuin pakon edestä