Lättäpään kannenkiristys
Lättäpään kannenkiristys
Niiiii....olikse nii,että lätyskän kannenkiristysmomentti olis siinä 3,5-4 kiloo??...vai...
Ja onko joku keksiny niihin neliöpultteihin joka tallista löytyvän instrumentin...vai onko ruvettava ite nysväämään.
Ja onko joku keksiny niihin neliöpultteihin joka tallista löytyvän instrumentin...vai onko ruvettava ite nysväämään.
Re: Lättäpään kannenkiristys
pahus kun en muista , mutta menikö siihen joku räikkäsarjan jatkoosan kanta...vai oliko se sorvin terän pitimen avain...karppi kirjoitti: 10.11.2024 22:33 Niiiii....olikse nii,että lätyskän kannenkiristysmomentti olis siinä 3,5-4 kiloo??...vai...
Momenttia en muista mutta avain löytyy.
Muokattu orkkis jolloin voi kirraa myös vaunun puolen lullan ollessa paikallaan.
Saako kahvipaketin.
Muokattu orkkis jolloin voi kirraa myös vaunun puolen lullan ollessa paikallaan.
Saako kahvipaketin.
Lainaan toveri Uskilaa viestiketjusta sekalaista ongelmaa:
Nuukana olen myös käyttänyt niitä alumiinitiivisteitä pariinkin otteeseen... Vaikka hyllystä löytyisi uudetkin
Näin olen toiminut, tosin pulteista ja aluslevyistä mitä moottoristani löytyy en ole varma... Mutta kaiken olen öljynnyt ja kiristellyt nippuun, ajanut pienen lenkin ja antanut jäähtyä. Ja jälkikiristänyt tämän jälkeen.Uskila kirjoitti: 07.03.2020 08:06Terve
Meitsi on vähän tuore lättäpääpekka, mutta näillä mennään.
1. Se alumiinitiiviste on kertakäyttökamaa, vaihdetaan aina uusi
2. Pulttiliikkeestä 12.9 kuusiokolopultit ja karkaistut aluslevyt
3. Öljytään kannentiiviste koneöljyllä
4. Öljytään pultit
5. Kiristetään pultit momentti 40 Nm (4 kpm)
6. Käytetään kone kuumaksi ja jäähdytetään huoneen lämpöiseksi
7. Jälki kiristetään 42 Nm (4,2 kpm)
PS ajetaan hymyssä suin
Nuukana olen myös käyttänyt niitä alumiinitiivisteitä pariinkin otteeseen... Vaikka hyllystä löytyisi uudetkin
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Nuukuus on tässä meidän lajiissa normaalia ja jopa suotavaa...ja jokaisen mielestä se toinen harrastaja vasta nuuka on...ja mie oon niin nuuka,että yritän nuukailla muidenkin puolesta...
Kiitokset kanta-hämeeseen edullisesta tarjouksesta...mut perhana ku just loppu kahvitarjous s-mafiasta..antsu kirjoitti: 11.11.2024 15:16 Momenttia en muista mutta avain löytyy.
Saako kahvipaketin.
Mut koitan ensin nysvätä ite...palaan asiaan,jos ja kun homma menee vituiks..
40nm on minun mopossa kannen kireys. Rajan takana suosittevat jopa 5 kilon momenttia, mutta itse en laittaisi. Jos tasopinnat on suorat niin pärjää vähemmällä.
Matilta sain 5mm paksut aluslevyt mitkä varmasti kestää. Kovan laadun kuusiokolo pultit vielä niin ei tarvitse kansia kiristellä kun kerran nitoo kiinni.
Matilta sain 5mm paksut aluslevyt mitkä varmasti kestää. Kovan laadun kuusiokolo pultit vielä niin ei tarvitse kansia kiristellä kun kerran nitoo kiinni.
30nm huiteille kiristelin alumiinitiivisteen. Pitäis varmaan kiristää vähän lisää lukemani perusteella. kovin lähellä toisiaan on edukkaan momenttiavaimen merkinnät 28N/m ja 4,2N/m.
Motonetissä taitavat myydä 20- 30euron väliin pienempää avainta
Puuilossa...
- Liitteet
-
- Screenshot_20250820_151653_Chrome.jpg (126.63 KiB) Katsottu 3981 kertaa