K:n jakajasta
Re: K:n jakajasta
K..stako ne puristukset hävis?? juuttukohan venttiili auki ..onko puristukset pois molemmista pytyistä? jos nokan kiila pettää ei sytytys ole enää paikollaan(kuten ennen) jos sytytys on pysynyt samassa ,ei nokan rattaassa ole vikaa.
Re: K:n jakajasta
Koosta juu. No, sytytyksen ajoitustahan ei pääse katsomaan, kun ei ole mitään reikää kytkinkopassa ja tulppakaan ei ole männän päällä.
Voi, kun olen ajoitusreikää kaipaillut.
Otin vain toisen tulpan irti, kun puristuksen tarkistin.
Ihmettelinkin jo aiemmin, että kun pyörä ei halua käynnistyä, siinä ei tunnu oikein puristuksia. Sitten puristukset taas löytyvät.
Venttiilin jumituskin tuli mieleen, mutta kävisi se sitten toisella pytyllä. Ja sitten kun pyörän käymään saa, toimii. Sehän tässä kummaa on. Tuo kärkien kontaktivika oli ihan mittaamalla todettu homma...
Työnnän K:n tallin perälle ja palaan asiaan, kun tärkemmät hommat antavat aikaa leekoille...
Voi, kun olen ajoitusreikää kaipaillut.
Otin vain toisen tulpan irti, kun puristuksen tarkistin.
Ihmettelinkin jo aiemmin, että kun pyörä ei halua käynnistyä, siinä ei tunnu oikein puristuksia. Sitten puristukset taas löytyvät.
Venttiilin jumituskin tuli mieleen, mutta kävisi se sitten toisella pytyllä. Ja sitten kun pyörän käymään saa, toimii. Sehän tässä kummaa on. Tuo kärkien kontaktivika oli ihan mittaamalla todettu homma...
Työnnän K:n tallin perälle ja palaan asiaan, kun tärkemmät hommat antavat aikaa leekoille...
Re: K:n jakajasta
Jos se käy..käynnistyy edes yhdellä...ei mikään kiila tms ajoitus ongelma tule kysymykseen...Kun otat toisen kannen irti (siis helppo homma) poraa vaikka 4 mm terällä kytkinkopan läpi ja hieman vauhtikseen yltäen,merkkireikää kun näät että mäntä on tarkalleen ykk:ssa ..sitten vedät vaakaviivan kytkinkoppaan sen reiän keskiön tasoon...suurennat reiän vaikka 20mm aukkoporalla(reikäsahalla) ja sulla on ajoitusmerkki.
Re: K:n jakajasta
Ei käynyt edes yhdellä eikä yrittänyt silloin, kun mittasin vasemmasta nollapuristukset.
Jatketaan juttua myöhemmin, kiitos tähänastisesta vertaistuesta.
Jatketaan juttua myöhemmin, kiitos tähänastisesta vertaistuesta.
Re: K:n jakajasta
Ennen rattaiden irroitusta voisi irroittaa kannet ja tutkia sulkeutuuko venttiilit yläkuolokohdassa niinkuin kuuluu ja liikkuuko venttiilit tasaisesti? Samalla selviää onko niiden ajoitukset kohdillaan.
Jos rattaiden kiila olisi pettänyt niin voisin lyödä vetoa, että ongelmat eivät rajoittuisi pelkästään käyntiin saamiseen.
Jos rattaiden kiila olisi pettänyt niin voisin lyödä vetoa, että ongelmat eivät rajoittuisi pelkästään käyntiin saamiseen.
Re: K:n jakajasta
Jokin siinä muuttuu, välillä toimii, välillä ei. Vasemmassa pytyssä oli nollapuristukset, sitten ne palasivat. En mitannut toista sylinteriä. Palaan asiaan joskus syksymmällä, nyt pitää tehdä muita hommia.
Re: K:n jakajasta
Jatkuu "Moottori" osiossa, joska ei liity enää jakajaan.
Re: K:n jakajasta
Kärjellinen sytytys on pitänyt kipinän tallessa.
Vanhassa näemmä vara parempi.
Venttiilit takertelevat ajoittain, se asia korjataan talvella.
Vanhassa näemmä vara parempi.
Venttiilit takertelevat ajoittain, se asia korjataan talvella.


