Mikä ruuvi läättäpään pytyssä?

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
jouni-K
50
50

Mikä ruuvi läättäpään pytyssä?

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Niin, olen itse ihmetellyt ja ihmettelyttänyt muutamilla muillakin, että mikä mahtaa olla tuo ruuvi lättäpään vasemman puoleisen sylinterin tyvessä, etupuolella.
Tai se on siis reikä, joka on tukittu ruuvilla. Kaikissa pytyissä sitä ei ole. Jos ruuvi on löyhällä, tulee sieltä moottorin käydessä öljyä.
Ylimääräistähän näissä ei paljoa ole, joten kai tuollakin joku funktio on, kun tietäisi vaan mikä...
ETEENPÄIN ELÄVÄN MIELI
-Korvikkeita avuksi, niin kyllä tästä selvitään.
PetriE

Viesti Kirjoittaja PetriE »

Eikös se ruuvi ole juuri sitä varten, että siitä helposti todetaan koneen käydessä, että öljy kiertää? Se ei useinkaan riitä, että öljyä on vaan sen pitää myös liikkua. Oisko näin?
Julma Juha
300
300

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

Siihen reikään oon aatellu et sais vaikka öljynpaine mittarin !
Vai meneekö hi-tekin puolelle?? :roll:
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Lasse
600
600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Julma Juha kirjoitti:Siihen reikään oon aatellu et sais vaikka öljynpaine mittarin !
Vai meneekö hi-tekin puolelle?? :roll:
Kuulostaa kyllä jo aika haitekilta. Eikö oo mukavampi ajellakin, kun ei nää niitä matalia paineita. Ja entäs sitten, kun meneekin se mittari epäkuntoon? Siinä sitten puretaan konhetta ja vaihdellaan pumppuja ja ihmetellään, että mikä mikä on?? Ja ties missä olosuhteissa?? heh
Kuva
M1800R
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

laitoin siihen liitäntään mittarin (max 2bar)(, letkun teetin hydr.liikkeessä), mittari näyttää "painetta" aina kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta paine tippuu koneen lämmettyä (vaikka on tehokkaampi öölipumppu)!
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Mulla itellä on kansiventtiillikone, mutta epäilisinpä sitä reikää öljykanavan porausreiäksi joka on tukittu sillä ruuvilla? Eikös se sylinteri saanut jotain ylimääräistä voitelua jonkun kanavan kautta?
Julma Juha
300
300

Kuten jo on huomattu niin mitä kosteammat ja luonnonläheisempi korjausympäristö sen laadukkaampi on työn tulos va ootko ottannu k-stasi konetta auki tuon kuvan ottamisen jäjkeen :wink:
K-750 M ,Honda 350-72
Lasse
600
600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Julma Juha kirjoitti:Kuten jo on huomattu niin mitä kosteammat ja luonnonläheisempi korjausympäristö sen laadukkaampi on työn tulos va ootko ottannu k-stasi konetta auki tuon kuvan ottamisen jäjkeen :wink:
Ei oo tarvinnu ees pestä. Niin hyvä tuli. Mutta oliko ne kosteat olosuhteet pullosta vai taivaalta??
M1800R
Julma Juha
300
300

Mikäli muistikuvat on oikeat niin oltiin ihan pikkusen otettu ja vettäkin tuli pikkusen koko sen viikonlopun
K-750 M ,Honda 350-72
Vastaa Viestiin