itäpyörä

Vastaa Viestiin
zil151

itäpyörä

Viesti Kirjoittaja zil151 »

Moi kaikille olisin halunnut tietää noista itäpyöristä jotakin kun olen kiinnostunut sellaisen hankkimaan että voiko niillä ajaa pitempiä reissuja ilman että on varaosia toisen pyörän verran mukana en nyt meinaa euroopan reissuja mutta sellasia päivän parin matkoja suomenniemellä ja mitä heikkouksia niissä on yleensäkkin mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomioita ja mitä maksaa esim uusi kone jos itse tuo naapurista kun siellä joskus käy,ja pärjääkö tavallinen ihminen sen tekniikan kanssa :oops:
Itäpyöräilijäksikö :-)
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Eilen puhuttelin kaveria joka oli lähtenyt Maskusta Turun liepeiltä ja oli menosa Rovaniemelle. Onko matka riittävän pitkä?
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
K-rotta
700
700

Viesti Kirjoittaja K-rotta »

Yksinkertaista ja helposti korjattavaa tekniikkaa eikä osien hinnat ole pilvissä.Juuri näiden asioiden takia ostin itsekin itäpyörän (hiukan muuteltu k-650) noin kuukausi sitten.Paljon on ajettu tänä aikana ja hienosti toimii.On tietysti pikku remppaa joutunut näin tutustumisaikana tekemään (laturin ja säätimen putsaus,seosten säätö,jarrujen putsaus ja säätö).Perän lootan ja koneen öljyt tarkistan nykyään aina ajoon lähtiessä ettei käy temppu.Jos vähääkään ymmärtää tekniikan päälle ja työkalut pysyy käsissä niin näillä pyörillä pärjää hyvin.
Hattu päähän ja hyvästi !!
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Lukasepas tuo:
http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?t=2533
Ja mitäs sanot 1.200km lenkistä ympäri Suomea, ilman ongelmia, aikana perjantai-tiistai 8)

Toisen moponi eli Dneprin käytetty vaihtokone taisi maksaa 150e :-D
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
K:n onnellinen omistaja
25
25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K:n onnellinen omistaja »

Jokainen itäpyörän omistaja oppii pärjäämään itätekniikan kanssa, enemmin tai myöhemmin...

Matka-ajoa varten kannattaa muistaa mihin käyttöön pyörä on alunperin tehty. K-750 ohjekirjassa kerrotaan (mikäli olen käsittämättömien merkkien välissä olevat numerot oikein ymmärtänyt) polttoaineen kulutus nopeudella n.50-60 km/h. Itse olen tulkinnut sen tarkoittavan sitä että moottoritiellä ei kannata yrittää pysyä muun liikenteen vauhdissa. Erilaisiksi huoltoväleiksi mainitaan nykytekniikkaan tottuneille varsin olemattomia km-lukemia. Nämä asiat kun muistaa ja osaa varautua, mielellään ennakolta, tuotannon laatutason vaihtelun tuomiin yllätyksiin, on matkanteko yhtä juhlaa.

Itse olen ajanut vain pari pidempää reissua, sivuvaunuttomalla pyörällä.

Ensimmäinen yksin alkuperäisessä kunnossa + epävarma jakaja korvattu tuplapuolalla, miliisiperä, epämääräinen weber-kaasutin ja parannettu ajoasento. Reitti: saksa-hollanti-saksa-tanska-ruotsi

Toinen reissu matkustajan kanssa parannetulla ajettavuudella, eli pyörä muutettu chopperiksi. Muutokset muuten samat mutta uusi dellorto-kaasutin ja pyöreämmät vannekehät.

Matkavauhtina 80 km/h ja öljy ylämerkkiin joka tankkauksella.

Itäpyörä on osoitautunut erinomaiseksi matkamoottoripyöräksi!
Vastaa Viestiin