Kärri perään?
200 litran Karjalan kaljatynnyrikärry on ny valmis ja viime viikonloppuna testivedetty 300 km, hyvin tuo perässä tuli välin Vihtavuori-Sysmä-Vihtavuori. Siihen mahtui kaksi telttaa, neljä makuupussia, neljä uimapatjaa sekä pesueen sadekamppeet. Leirintäalueella pytty toimi niinkuin ajattelinkin pystybaarina jonka päällä oli kätevä olustella ja kahveita trangialla keitellä. Kärryn kalleimmat osat oli Bilteman vetokita ja kuula. Kuulasta tuli samalla myös Koopyörän ehdottomasti kirkkain kromiosa. Kärrystä tuli niin matala, että pyörän valot ja kilpi näkyy hyvin eli lienee liikennekelpoinen viritys tämä.
Se kuva pitää olla ensin jossain netissä, ei riitä että se on kotikoneella.propje kirjoitti:Laittasin kuvan jos käsittäisin kuvanlaitto-ohjeesta jotain. Onnistuuko se ihan copy pastella vai miten?
[img]tähän%20väliin%20se%20kuvan%20nettiosoite%20kuten%20vaikkapa%20www-piste-kuvasivu-piste-urrenkuva-piste-jpg[/img]
Tommottis!
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Eli haluat liittää tänne kuvan ja sitä varten perustaa sitä varten kuvakansion linkittääksesi kuvan. Et voi siis liittää tänne kuvaa joka sijaitsee omalla koneellasi, vaan sitä ennen se on kopioitava nettiin vapaasti linkitettävään palvelimeen. Ilmainen sellainen löytyy esim. http://www.photobucket.com
Tässä ohjeessa näkymä on hieman erilainen koska ohje on tehty aluperin toiseen foorumiin. Toimii kyllä täälläkin.
Mene photobucketin etusivulle ja rekisteröidy
Valitse nikki ja salasana
Täytä muut tiedot
Älä rastita näitä mikäli et halua roskapostia
Rekisteröinti on valmis. Sinun tulee kirjautua.
Kirjaudu nikillä ja salasanallasi
Valitse kuva koneeltasi. Mikäli kuva on liian suuri, ohjelma pienentää sitä.
Kuvasi alle tulee valmis linkkitagi. Maalaa se yli ja kopioi linkki hiiren oikealla näppäimellä.
Eli näin:
Sijoita se (taas hiiren oikea nappula)
Valmis linkki näyttää tältä.
Ja voilá.. kuvasi on siinä
Tässä ohjeessa näkymä on hieman erilainen koska ohje on tehty aluperin toiseen foorumiin. Toimii kyllä täälläkin.
Mene photobucketin etusivulle ja rekisteröidy
Valitse nikki ja salasana
Täytä muut tiedot
Älä rastita näitä mikäli et halua roskapostia
Rekisteröinti on valmis. Sinun tulee kirjautua.
Kirjaudu nikillä ja salasanallasi
Valitse kuva koneeltasi. Mikäli kuva on liian suuri, ohjelma pienentää sitä.
Kuvasi alle tulee valmis linkkitagi. Maalaa se yli ja kopioi linkki hiiren oikealla näppäimellä.
Eli näin:
Sijoita se (taas hiiren oikea nappula)
Valmis linkki näyttää tältä.
Ja voilá.. kuvasi on siinä
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Lasse, tuon ohjeenhan voisi kopsata ja siirtää tuonne yleiseen keskusteluun pysyväisohjeeksi? Kuviakin kun voi käyttää.
Edit CF:
Tehty jo, http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?p=16257
Edit CF:
Tehty jo, http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?p=16257
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Tässä paikallisen kunnianhimoinen näyte peräkärristä:
Huomatkaa akselin "kelluva" rakenne, eli on kiinni vain ns "heittämällä"
Polliisi keskeytti innokkaan kuskin matkanteon, aika monesta seikasta. Linkki maakuntalehden juttuun aiheesta kuvaa klikkaamalla.
Huomatkaa akselin "kelluva" rakenne, eli on kiinni vain ns "heittämällä"
Polliisi keskeytti innokkaan kuskin matkanteon, aika monesta seikasta. Linkki maakuntalehden juttuun aiheesta kuvaa klikkaamalla.
Viimeksi muokannut Timpa, 08.10.2007 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kopase tosta: 0440928192
Re: Kärri perään?
Nostetaanpa vähän tätäkin aihetta; tuli piipahdettua paikallisbiltsussa, johon oli vihdoin tullut kevätkuvastossa esiteltyjä mönkijän peräkärryjä. Niistä se umpilaidallinen, kahdeksan tuuman pyörillä varustettu kampe olisi kyllä justiinsa sopiva Uralin perään. Renkaiden nopeusluokka oli N eli max 140 km/h, joten eiköhän se ihan sellaisenaan sovi pyöräkäyttöönkin, mitä nyt valot tarvitsee laittaa ja kaksoiskilpi.
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Kärri perään?
sivusta kuultua: se pitää olla tieliikennekäyttöön hyväksytyn mönkkärin tieliikenteesen hyväksytty kärri.
Yksi maahantuoja haasteli, kun esitteli yhtä ihmeviritystään.
Tai no ainahan sen voi rekisteröidä omavalmisteena.
Yksi maahantuoja haasteli, kun esitteli yhtä ihmeviritystään.
Tai no ainahan sen voi rekisteröidä omavalmisteena.
kopase tosta: 0440928192
Re:
Mites onnistuu rekisteröinti omavalmisteena kun ei peräkärryä tarvii rekisteröidä?MT-11 kirjoitti:Paino korkeintaan 180kg, ei tarvi leimata.
Leveys korkeintaan 80cm, valot saa olla.
Pittuus korkeintaan 14.5m.
Siinä kai ne tärkeimmät. Nuot kun piät pääperiaatteina niin anna mennä.
Re: Kärri perään?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kärri perään?
Ei kai tossa sadassa kilossa mitään ihmeellistä ole? Tuskin nuo venäläiset mp- peräkärryt ainakaan kevyempiä ovat, eivät ainakaan siltä näytä. Sadan kilon kärrylle jää kuitenkin reilut seitsemänkymmentä kiloa tavarankuljetuskapasiteettia, se riittää ainakin omiin tarpeisiin.
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Re:
Tuttu tekee kärrejä pyöriin ja on selvitellyt asiaan olevan näin, jos pyörän kilpi/valot peittyvät, niin ne pitää siihen lisätä.Ripa kirjoitti:Mites onnistuu rekisteröinti omavalmisteena kun ei peräkärryä tarvii rekisteröidä?
kopase tosta: 0440928192
Re: Kärri perään?
Olisko rekisteröinti ja kilvensiirto kuitenkin eriasia.
Muistaakseni jostain 2006 lähtien pitäis kyllä rekisteröidä peräkärry, mutta sitä vanhempaan saa laittaa kärryn ilman rekisteröintiä.
Muistaakseni jostain 2006 lähtien pitäis kyllä rekisteröidä peräkärry, mutta sitä vanhempaan saa laittaa kärryn ilman rekisteröintiä.
Re: Kärri perään?
Ettei nyt menisi muisteluksi ja tuttavien tarinoiksi, niin tässä linkki tuoreimpaan säädökseen aiheesta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030409
Moottoripyörän peräkärry on edelleen vain lisälaite, eikä rekisteröintiä vaativa O- luokan hinattava ajoneuvo. Valot, heijastimet, roiskesuojat ym. pitää sellaisessa olla em. säädöksen mukaan, ja jos veturin kilpi peittyy, tulee kärryssä olla kaksoiskilpi:
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuo ... eeseen.htm
Tuollainen Uskilan kuvassa oleva alkuperäinen Ural-kärry muuten maksaa Saksassa 2140 € ja omapaino on 115 kg. Siihen nähden Biltsun alle kolme sataa maksava sadan kilon keijukainen on edelleen mielestäni varteenotettava vaihtoehto tähän käyttöön.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030409
Moottoripyörän peräkärry on edelleen vain lisälaite, eikä rekisteröintiä vaativa O- luokan hinattava ajoneuvo. Valot, heijastimet, roiskesuojat ym. pitää sellaisessa olla em. säädöksen mukaan, ja jos veturin kilpi peittyy, tulee kärryssä olla kaksoiskilpi:
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuo ... eeseen.htm
Tuollainen Uskilan kuvassa oleva alkuperäinen Ural-kärry muuten maksaa Saksassa 2140 € ja omapaino on 115 kg. Siihen nähden Biltsun alle kolme sataa maksava sadan kilon keijukainen on edelleen mielestäni varteenotettava vaihtoehto tähän käyttöön.
Re: Kärri perään?
Kun nuot lakipykälät liki ponnistelematta verkosta löytyy, kannattas jättää ystävien ja kylänmiesten muistelot niille kuuluvaan arvoon. Katsastuskonttorillakin neuvovat kun soittaa ja kysäisee.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Re: Kärri perään?
Soittamalla ei kyllä aina saa oikeeta tietoa. Aika usein on tullut vastaan tapauksia joissa on itse kerrottava katsastusmiehelle miten pitää menetellä esim ohjauslujon kohdalla.
Re: Kärri perään?
No ei se yhdistelmä näillä tehoilla enää kovasti hyökkää.. Mitä sillä kärryllä tekee, jos ei enää kestä kuormaa laittaa kyytiin? Mun kärryvärkin nostaa ilmaan yhdellä kädellä selkävaivanenkin.. siinäkin luulisi olevan ihan tarpeeksi revittämistä.Jaska kirjoitti:Ei kai tossa sadassa kilossa mitään ihmeellistä ole?
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Re: Kärri perään?
Pitää ottaa tosi rauhallisesti jos aikoo täyteenkuormatulla itäpyörällä ajella pitempiä matkoja.
Kyllä se yhteispaino 540 kg perävaunun kanssa jonkin verran kuitenkin tuntuu vaikka on tehokas itäpyörä alla.
Kyllä se yhteispaino 540 kg perävaunun kanssa jonkin verran kuitenkin tuntuu vaikka on tehokas itäpyörä alla.
Re: Kärri perään?
Rangerin kokonaismassa on 610 kg ja omamassa 334 kg, joten kärryn kokonaismassa saa olla enintään 167 kg. Yhdistelmän kokonaismassaksi tulee siten hulppeat 777 kg! Henkilökohtaisesti tässä kärrytouhussa paljon enemmän huolestuttaa pysähtyminen kuin eteenpäin pääsy...olipa nyt kärryn omapaino mitä hyvänsä.
Re: Kärri perään?
Se on tuo.. jos on näpertelyintoa, niin voihan sitä vaikka pienen panssarivaunun muotoilla lasikuidusta..
"Telat" toimisi vallan sopivina pyöräkoteloina, piipun kun suuntaa taakse niin ei tunnin-viritykset aja ihan hanurissa kii ja saahan siihen piipun päähän vaikka asentaa nestekaasupullon liitännän grillin letkulle, jos vaikka paussilla tarttee grillailla.(tai tussauttaa takana tööttäilevää liekinheittimellä)
Kai se tyyliin sopisi, jos näissä koneaseitakin on kiinnitettynä ollut..
:smt066
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"