Onko sulla alkuperäiset männät?Eli onko puristusta nostettu?
Ilman nokkaan koskematta saapi +6-8 heppa.Jos nokka hiotaan niin enemmän.Kannataisi hommatta eri nokka siihen ,isommat kaasarit tai toist alkuperäiset poratavaksi. Kankien laakerit ja runkolaakerit uusiksi,Jos on väljät.Muuten mustarauta kurkkaa!!
Jos oot tossissaan niin laitan sul ohjet.
moorits kirjoitti:Jos oot tossissaan niin laitan sul ohjet.
Tosissani oon. Jep männät on uudet Renault 20:sen halkaisija 79mm ja sylinterin yläpäästä on sorvattu 1,5mm poies. Eli puristuspaineet on nousseet. Sylinterin kansille ja nokka-akselille ei ole tehty mitään. Koneen runkolaakerit uusittu länsilaakereilla ja kiertokangen laakerirullat uusittu myös. Kone muuten kasassa sylinterin kansia vailla.
Puristukset pitäis olla 8-5.5 kg. Mä oon vetännyt sorvissa sylinterin yläreunaan keskelle pikkuisen uran tiivistystä varteen ja pitkät kannenpultit. Sitten pitäis hioa imu ja pakokanavat -kaikki karheutet ja kulmat pois ja kiilottaa kun kissa m..... .Samoin kannet.Kaasarit pitää laittaa niin isolle kun pystyy tai vaihtaa isommille(syöpi vähämmän)
Jos halua laittaa nokka ,niin pitäis hihoa terävä kärki pois eli R= -2mm.
Jos tämä on tehty niin ,niin tule säätö.Siihen oon käytänyt 360 asteen kiekkoa 10 asten jaolla mikä kiinnitetään kampiakselin ja missa on merkattu yläkuolonk.Sillä säädetään koko helahoito ja sen mukaan viilatan katkojankärkien vasarat ,jos ei oo elektronista sytytystä.
Teen sul jossain välissa säätötaulukon.
Mul sattui siellä pikku moka ohjessa kun sekoitin lättäpään ja kansikonen,Se on-uralille tehtävä ura,ei lättäpäälle .
jos meinaat nokka laittaa ,niin ilmoittaa,annan tarkaat ohjeet.
Puristuksia nostaessa pitää muistaa että avonaisen ventilin ja kannen väli pitää olla vähintään 3mm. Laittaa muovailuvaha kanteen ja ruuva kansi kiinnii,sitten pyritää kierros ja pure ja mitta paljonko on tila.
isoilla kierroksilla voi muuten otta kanteen kiinni.Yleensä riittä lättäpäälle 8 kg paineet,muuten voi tulla kanneentiivistehuolia.
Viikonloppuna on enemmän aikaa,käänän sul säätöohjeet.
moorits kirjoitti:Se on-uralille tehtävä ura,ei lättäpäälle .
jos meinaat nokka laittaa ,niin ilmoittaa,annan tarkaat ohjeet.
Viikonloppuna on enemmän aikaa,käänän sul säätöohjeet.
Joo eihän sorvissa uraa lättäpäähän saa. Mulla on yksi vara nokka johon virinokat voi laittaa. Ei mitään paniikkia sitten kun aikaa on laita ohjeet.
Sitten kun sulla dieselöinti ajankohtainen voin tarvittaessa jelpata.
Koeajot on tehty,ja ketjuveto hyväksi havaittu,saapi ainakin vaihtaa välityksiä nopeasti(eturattaan vaihtoon ja ketjun kiristykseen menee 20 mim.,mutta alkuperäiskaasarit menee kyllä ,mutta taidanpa laittaa pikkuisen weberin.On yksi sellainen 1000cc tuliterä varaston hyllyltä.
Niin että jos Kaaleppi on viellä ihastunut siihen englantilaisen niin tarjoa jotain .
Mahtaako kukaan roikkalaisista olla tehny tollasia imukurkkuja urreen tai dnepriin ku tos Tsekin poikien kisapelissä on? Mistäköhän tollasta letkua vois saada ostaa. Tarttis meinaan omaan tehdä vastaavat tosin ihan uusille k-68 kaasareille ja dnepriin. Mitenköhän tossa uralissa on lataus toteutettu kun näyttyäis laturi aika oudolta kun tulpanjohdotki sieltä suoraan tulee. Mahtaako olla tehtaan viritysosia? onko sellasia?
Aivan tosiaan! Mistäköhän sellasen magneton sais dnepriin, vai pitääköhän itse modifioida jostain toisen vehkeen osista? ite ajelin koko viimekesän ilman latausta. ei tarvittu ees sivuvaunussa olevaa vara-akkua ku pari kertaa. mm. turku-tarto-turku reissu ilman et latasin välillä. pimeellä ei mikään nautinto . Tossa kisapyörässä ei siis latausta / akkua lainkaan?
hmm... nyt täytyy miettiä miten valoihin sais sitten virtaa.. dynamollako?
tuolla ois sellanen mut jos tiedät jostain muualta ni antaa hihkua!
Kiitos vaan arvokkaista neuvoista! ei se jos se 300 euroa maksaa ole kuitenkaan ku reilu 100 e kalliimpi ku perinteinen laturi!
Mä ostin netista semmosen ,hinta oli 270.-ekua.Mulla oli ilmoittus netimotossa ja keltaisessa p...... .
Kannatta kokeilla,jollakulla on varmasti semmonen hyllyssä odottamassa uhria.
Antt1 kirjoitti:tuolla ois sellanen mut jos tiedät jostain muualta ni antaa hihkua!
Kiitos vaan arvokkaista neuvoista! ei se jos se 300 euroa maksaa ole kuitenkaan ku reilu 100 e kalliimpi ku perinteinen laturi!
Replaces original 6 volt ignition system. Does NOT replace the generator and needs a battery either 6 or 12 volts (automatic detection).
Tuo siis korvaa pelkät katkojan kärjet, laturi pitää olla edelleen.
Ei,jos on pelkkä magneto,silloin tarvi laturia ainoastaan valoa varten, ei kipinän.
On viellä semmonen, missä on sekä magneto ,että laturi.Ostin semmosen Lucas-merkkisen,en muista -oliko nortonin tai triumphin.Pelkkä magneto olis halvempi.
Toi mikä oli siinä kuvassa-en tiä mikä toi on.OIkea magneto ei tarvi akkuja!
juurikin tuota itsekkin miettinyt koko päivän... mulla on 12v sähköt mutta eihän siinä sitten enää ole kun laturin ja muut turhat sähköhepeleet nyppää poijes (eipä niitäkään paljoa jälellä), mitään volttilukua määräävää. Magnetolta vaan valoille johto.
Moorits, onko se sun nettilöytösi tuon näköinen kuin tsekkien mopossa?
Tarkotan siis et peittääkö laturin paikan?
Älä nyt ymmärrä väärin! pelkkä magneto on VAAN KIPINÄ varten,se ei kehitä virta valoille. Jos on MAGDYNO niin siellä on magneto sekä jaturi samassa. Jos on semmonen ,pitä se laittaa laturin paikalle.
Katso Huuto.net mootoripyörävaraosad.Muistakseni siellä oli semmonen.