Bentsiinihana?

Kaikki runkoon ja sivuvaunuun liittyvä keskustelu.
markus1
50
50

Bentsiinihana?

Viesti Kirjoittaja markus1 »

Olen juuri hankkinut Uraliini bentsiinihanaksi muutamilla kolleegoilla nähneeni Onnisen palloventtiilin ja olen aloittamassa sen asennusta. Sopiiko kierteiden tiivistämiseen ns. teflon-nauha eli se valkoinen tiivisteteippi . Vai onko että se ei kestä bensiiniä vaan liukenee ja tukkii kaasarit ja ainoa vaihtoehto on vanha kunnon hamppu. Kuitenkin jotain täytyy käyttää että kaikki osat saa oikeaan asentoon. Mitä???
Nikuzai
1750
1750

Re: Bentsiinihana?

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Laittele uralranelle YV:tä ja kysy ohjeen nykyistä sijaintia, sivu missä oli asennus neuvot ja kaikki on kadonnut :(
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Taisto Naavaparta
300
300

Viesti Kirjoittaja Taisto Naavaparta »

Ei nää palloventtiilitkään kovin kauan kestä,rupiavat valskaan kun se muovi ei kestä sielä sisällä.
Ainaki löpö syö nää muovit ajan mittaan.Pentsiinistä ei oo kokemusta.
Kyllä on raskasta olla komia.
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

Teflon - kestää kaikki muutkin myrkyt, luulisin että myös bensan. Tässä onkin hyvä aihe maanantain kahvipöytä keskusteluun. Nesteellä olleet pääsevät kertomaan elämän tosiasioista :D
takinkääntäjä
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Vaikea sanoa mitä pallohana kestää mutta minulla on kestänyt 3 vuotta. Alkuperäinen toimi yleensä viikon tai vähemmän. :-D
Taisto Naavaparta
300
300

Teflonia tai mitä lie muovia,ei kestä ainakaan löpyä. Eihän se hana ulospäin rupia valskaan,mutta ei pysty ennään toppaamaan läpivirtausta. Eihän se valtoimenaan päästä läpi,mutta tippa sillon ja pari jäläkeenpäin.
Et huomaakkaan sitä jos kaasarit on kunnosa.
Taisto Naavaparta
300
300

Mulla kyllä pelittää Uralisa ja Nieprisä orikinaalit hanat. Oon aukassu ja putsannu ja pannu takasi paikolleen,hyvin toimii.
Eivät tiputtele.
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

ja mulla on teflonia kaasuttimen ja sylinterin välissä :roll: Orkkis hana toimii koossa, hmm.
takinkääntäjä
Taisto Naavaparta
300
300

Joopa joo. Mullaki on mersu,sanovat että se ei ruostu.Hyvin näyttää kukkivan.
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Onnisen hanat saattaa vuotaa mutta minulla onkin Biltemasta ostetut laadukkaat hanat jotka ei vuoda. Vuotamattomuus todettu moneen kertaan suodattimia vaihtaessa. :-D
Taisto Naavaparta
300
300

No kyllähän kaikki saa käyttää mitä parraaksi näkkee. Tää oli mun näkemys asiasta. :)
Hyviä ajokelejä. :smt006
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Se ohut kierreteippi jota sanotaan teflonteipiksi ei kestä bensaa, on kokeiltu. Hamppukarva kestää.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:D Terve

Eri paksuisia tasotiivisteitä kannattaa kokeilla jos ei asenoituvaa bensahana mallia.

Laitetaan vielä näytille orkis Ural bensahanat.

Bensahana 1
Kuva

Bensahana 2
Kuva

Bensahana 3
Kuva
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

cedricfan kirjoitti:Se ohut kierreteippi jota sanotaan teflonteipiksi ei kestä bensaa, on kokeiltu. Hamppukarva kestää.
Soitin työkavereille Porvoon öljynjalostamolle ja kysyin millä siellä pakataan kierreliitokset. Vastaus oli, että teflonteipillä.
takinkääntäjä
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Kysypä vielä että minkä firman tavaraa, jotta sais kestävää. Normaali ei kestä.
Uralrane
1000
1000

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Eiköhän siinä Urkissa ole vieläkin paikoillaan se sama Onninen, mitä tytötkin ovat kuorossa ihastelleet. Ei ole bensa syövyttänyt niinä vuosina mitä se siinä paikoillaan minun aikana oli. Kierreliitokseen laitoin putkihamppua.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

No onko kukkaan kokkeillu aljumiiniumista valamistettua avaruusteippiä?

Rautakauppatavaraa.

Nimim. Taas makasalaatikkua.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
triplav
25
25

Viesti Kirjoittaja triplav »

Kokeilin tuota Bilteman pallohanaa, mutten arvannut käyttää tuota teflonteippiä ja niinpä palasin tuohon kuvan 2 hanaan. Kukahan myisi noita hanoja tai sen sisuskaluja? Alkaa tuon vivun tyngän vääntäminen lukkopihdeillä kyllästyttää... :?
Karppa
1750
1750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karppa »

oon hommannu pallohanat hytikkaliikkeestä...ne o pikkusen parempia mutta pikkusen kalliinpia ku vesijohtovärkit...raikkiin kahtelin hanan paikallisen akrimarketin varastonhyllyltä..oli jonku 70-lukusen traktorin hana ja maksokin alta kympin...tosi kallista....
Raikku
800
800

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Heippa vaan Uralistit ! Ei kai vaan olla nyt tämän hana-asian ja sen tiivistyksen osalta nyt ns.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Raikku
800
800

JATKOA EDELLISEEN: ELIKKÄ OLLAANKO NYT SIIS NS. UUSAVUTTOMALLA VYÖHYKKEELLÄ. Minulla ainakin
on teflon kierreteippi toiminut jo vuosia pettämättömästi, samoin kuin alkuperäinen hanakin, kunhan muistaa
vuosittain puhdistaa sakkakupin. Olisikohan oikeasti näissäkin ratkaisuissa parempi ensin vähän Funtsia ja ottaa
selvää, vaikka mitä oikesti oikea TEFLON lupaa kestää.
Tämäkään ei ole ns. vi-----lua.
ystävällisesti: Raikku

Raikku
800
800

Raikku kirjoitti:Heippa vaan Uralistit ! Ei kai vaan olla nyt tämän hana-asian ja sen tiivistyksen osalta nyt ns.
Raikku kirjoitti:JATKOA EDELLISEEN: ELIKKÄ OLLAANKO NYT SIIS NS. UUSAVUTTOMALLA VYÖHYKKEELLÄ. Minulla ainakin
on teflon kierreteippi toiminut jo vuosia pettämättömästi, samoin kuin alkuperäinen hanakin, kunhan muistaa
vuosittain puhdistaa sakkakupin. Olisikohan oikeasti näissäkin ratkaisuissa parempi ensin vähän Funtsia ja ottaa
selvää, vaikka mitä oikesti oikea TEFLON lupaa kestää.
Tämäkään ei ole ns. vi-----lua.
ystävällisesti: Raikku

cedricfan
3000
3000
Viesti:

Jos nyt ajatuksella lukisit niin olen kokeillut tuollaista ihan autotarvikeliikkeestä saatavaa (en muista Biltema tai Motonet, jompi kumpi melko varmasti) kierreteippiä, jota sanotaan teflon-teipiksi. Eikä kestänyt bensaa. Toisaalta tuossa jo sanottiin että Porvoon öljynjalostamolla käytetään ja kestää. Ilmeisesti siis on uudempia tai erilaisia teippejä, jotka eivät ole bensan kestäviä. Niinpä olisi hemmetin hyvä jos tietäisi mistä tai minkä merkkinen kestää, niin että voisi ostaa sitä. Yleistäminen EI auta tässä asiassa. Ihan niinkuin siinä että neuvoo käyttämään sikafleksiä tai ceeärceetä. NiitäKIN kun on useita kymmeni erilaisia.
norppa
50
50

Viesti Kirjoittaja norppa »

Teflon on eräitä kemiallisesti kestävimpiä aineita.
Putkiteippejä on erilaisilla teflonseosteilla ja siitä johtuu kemiallisen
kestävyyden erot.
Chestertonin Gold End teippi kestää valmistajan mukaan kaikkia
polttoaineita. Lienee muitakin käypäsiä.

http://www.chestertonfinland.com/pdf/tdms800f.pdf
Norppa
soraneuvos
500
500

Viesti Kirjoittaja soraneuvos »

Kyllä minulla kesti teippi hyvin mutta bilikaupasta ostettu kirkaspensankestävä muoviletku vahvistettu koveni kuin se..ja sen jälkeen ei kiristynyt tiiviisti tuon alikulkuletkun kiinnitysputkenpätkiin....Alkuperäisen hanan olisin kyllä laittanut kun entinen mureni käsiin...mutta mistäpä sitä siihen hätään kun tarvitsee löytää alkuperäistä osaa...vaan kukapas tietäs mistä sais noihin kohon neuloihin O-renkaat...alkuperäset katosi ruohikkoon...ite tehdyt turpoo bensan vaikutuksesta vaikka oon tehny ne bensankestävästä kumista..Bilikaupan kummimatto muuten levii kuin elanto kun joutuu bensan kanssa tekemisiin...tein piruuttani kohokammion tiivisteet siitä ...niin johan penteleet pursuivat ulos heti kohta...parhaat O-renkulat oon saanut sähköjohdosta mutta oikea leikkuutapa on vielä hakusessa....meinaan jos ei oo tietoo saako niitä renkaita ilman että hommaa koko tiiviste satsin...Ai mitä mä tässä kyselen kun on Oikarisen Matti ja muut joilta voi kysyä....vaan kysynpä vaan jotta onko jostain muualtakin saatavissa tai onkohäntä tullu tehtyä iteeeeeeee... :smt006
Niinpä niin ja sitä rataa...
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

cedricfan kirjoitti:Kysypä vielä että minkä firman tavaraa, jotta sais kestävää. Normaali ei kestä.
Firma on semmonen kuin Unipak, ja teppirullassa lukee "Professional Jumbotape, ptfe tape, http://www.unipak.dk"

En saa tuota linkkiä tehtyä, mutta selaimeen tuommonen osoite; http://www.unipak.dk/fin/ ja sieltä oikeasta reunasta klikkaa "Valitse tuote". Pitäisi tulla ruutuun taulukko, josta ilmenee kemikaalien yms kesto.
takinkääntäjä
karppi
2000
2000

Viesti Kirjoittaja karppi »

Ural omat hanat toimii tosi hyvin kun ei koskaan sulje niitä.Olen nyt 2 vuotta pitänyt ne auki kesät talvet (miulla kun on kaksi hanaa samassa tankissa) on ne niin hyviä,niin hyviä että.
Kahella hanalla saa sen tankin väliletkun poistaa ja sen voi laittaa näihin hanan toisiin letkupaikkoihin.Tämän ansiosta tankin voi tarvittaessa poistaa vaikka täytenä,tosin silloin täytyy kyllä minunkin sulkea ne hanat.
On kyllä hyvä systeemi, vaikka ite sanonkin :=)
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:D Terve

Joo kyllä tässä on tullut huolettomaksi hemmoksi kun on oppinut ajelemaan tuolla uudemmalla missä on automaatti bensahana ja taas kun ajelee tuolla vanhemmalla -92:lla, niin unohtuu aina sulkea bensahana onneksi on pitävät noi neulaventtiilit ja miksei olisi nehän ovat Ural laatua. Eli normiajossa bensahana on turha kampe. :smt005
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
soraneuvos
500
500

Viesti Kirjoittaja soraneuvos »

Niinpä eipä siitä hanasta ole kuin haittaa ajossa...parkissa se saattaa pitää liemen sisällä pelkkiä kohoventtiilineuloja paremmin..
Minäkin olen harkinnut tuota kahden hanan laittoa niin saisi vähän enemmän muistettavaa sulje avaa miten päin ...
Katsoo nyt mitä viitsii tehdä ennen kuin menohalu äityy pahemmaksi mitä nyt on... esta manjana :smt006
Niinpä niin ja sitä rataa...
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

Oma hana on liimattu Loctite 577 ja näyttää pitävän... tai sitten K-301-kaasuttimen naulaventtiili pitää hyvin :smt043
Saas nähdä kiroanko tätä valintaa, kun on aika irrottaa hana?
takinkääntäjä
Vastaa Viestiin