Äänestys, uusi vai vanha foorumi
-
Vieras
vanha+uusi=hyvä
en vastannut äänestykseen koska olen sitä mieltä että uusi foorumi on teknisesti parempi mutta pitäisi ottaa mallia vanhan foorumin selkeydestä ja helppokäyttöisyydestä. Kai tämänkin php-mikälie-häkkyrän pystyy muokkaamaan yksinkertaisemmaksi niin että keskustelualueiden määrä on pienempi jottei kokonaisuus pysyy kasassa. Ja kaikki turhat kirjautumiset hevon kuukkeliin. Päätasolle riittäisi otsikoiksi: 1. Keskustelu jonka alla voisi häröillä entiseen malliin kaikista asioista. 2. osto ja myyntipalsta yhdistettynä. 3.Tapahtumat
--ugh, olen puhunut
--ugh, olen puhunut
-
Vieras
-
Vmkv
-
karvanaama
- 100

- Viesti:
-
Vmkv
Uusi on parempi
Onhan tässä paljonkin hyviä puolia entiseen nähden.
-mahdollisuus linkittää kuvia (ilmoituksissa todella hyvä)
-erilliset keskustelupalstat eri aiheille
-hakutoiminto (haet vain esim. sanalla "kaasutin" ja löydät kaikki jutut mitkä koskevat kaasareita - tai vaikkapa haet kaikki yhden kirjoittajan kirjoittamat jutut)
-mahdollisuus yksityisviesteihin
-jos on profiili, siitä näkee esim. paikkakunnan ja monta muutakin asiaa
Antakaa uudelle systeemille mahdollisuus, totutelkaa.
Hyvä tämä on
-mahdollisuus linkittää kuvia (ilmoituksissa todella hyvä)
-erilliset keskustelupalstat eri aiheille
-hakutoiminto (haet vain esim. sanalla "kaasutin" ja löydät kaikki jutut mitkä koskevat kaasareita - tai vaikkapa haet kaikki yhden kirjoittajan kirjoittamat jutut)
-mahdollisuus yksityisviesteihin
-jos on profiili, siitä näkee esim. paikkakunnan ja monta muutakin asiaa
Antakaa uudelle systeemille mahdollisuus, totutelkaa.
Hyvä tämä on
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Re: Wanha!
Anonymous kirjoitti:Äänestystulos ei kerro todellista tilannetta, koska vain tosi ammattilainen löytää, missä voi äänestää.
Neukkulainen äänestyskäytäntö.
Eikös me sitten ollakaan tosi(ammatti)miehiä? Aina olen kuullut tässä porukassa Hehkutettavan (terveisiä vain turkkuseen) että ollaan tosimiehiä. Kai sitä tosimies yhden äänestyskopin löytää? Täähän käy hyvästä reenistä; kohtahan sitä mennään muutenkin uurnille.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
Vieras
Ymmärrän vastustajia. Vanhemmille ihmisille on tuottanut vaikeuksia jo mm pankkiautomaatin käyttö, kun siinä kysellään kaikenmaailman tunnuslukujakin. Siksi moni on pitäytynyt vanhassa kunnon pankkikirjassa, jossa ei sisäänkirjautumisia vaadita.
Pitääkö heitä vielä rangaista tässä foorumissa sisäänkirjautumisen vaivalla?
Eikö mitään rajaa vanhojen ihmisten kiusaamisella, joiden oppimiskyky ei enää ole yhtä hyvä kuin meillä nuoremmilla.
T: Ymmärtävä nuori 47 V
Pitääkö heitä vielä rangaista tässä foorumissa sisäänkirjautumisen vaivalla?
Eikö mitään rajaa vanhojen ihmisten kiusaamisella, joiden oppimiskyky ei enää ole yhtä hyvä kuin meillä nuoremmilla.
T: Ymmärtävä nuori 47 V
-
Vieras
-
Matti P
Tässä nyt muutama mun mielipide:
-uusi on hyvä
-ei vanhakaan ollut huono
-uudesta löytää helpommin etsimänsä aihepiirin kun sitä tarvitsee
-jos mitään erityistä ei ollut etsimässä niin silloin vanha toimi näennäisesi paremmin
-itse en kokenut tällaisia sivuja mitenkään hankalaksi käyttää
-uudesta (luultavasti) löytää vanhoja tarinoitaan helpommin, ainakin vastaavaa toista sivustoa käyttäessä olen löytänyt tarpeellista tarinaa jopa parin vuoden takaa!
-yritäppäs löytää vanhasta jotain kolmen kuukauden takaa!!! Se on lakannut olemasta... (etsin sitä tarinaani kärjettömän sytkän rakentamisesta)
Taitaa siis täälläkin olla sitä perinteistä "periaatteesta vastaan" mentaliteettia. Vastustettiinhan kolmoskanavaakin aikanaan... ja nelosta... ja nopeusrajoituksia... ja yleensäkin kaikkea mahdollista mikä hiemankin poikkeaa entisestä!
Ja pieni provosointi on tottakai aina paikallaan. Ne ketkä ei mielestään tule toimeen muutoksen jälkeen, perustakoon itse mielestään helpompia sivustoja. Ilmoittakaa sitten missä ne mahtaa sijaita, tullaan sitten ilolla katsomaan ja tietenkin haukumaan ne. Kiittämättömyys on maailman palkka, se tuli taas todistettua. Se kun taitaa olla ainoa palkka mitä näidenkin sivujen ylläpitäjä saa...
-uusi on hyvä
-ei vanhakaan ollut huono
-uudesta löytää helpommin etsimänsä aihepiirin kun sitä tarvitsee
-jos mitään erityistä ei ollut etsimässä niin silloin vanha toimi näennäisesi paremmin
-itse en kokenut tällaisia sivuja mitenkään hankalaksi käyttää
-uudesta (luultavasti) löytää vanhoja tarinoitaan helpommin, ainakin vastaavaa toista sivustoa käyttäessä olen löytänyt tarpeellista tarinaa jopa parin vuoden takaa!
-yritäppäs löytää vanhasta jotain kolmen kuukauden takaa!!! Se on lakannut olemasta... (etsin sitä tarinaani kärjettömän sytkän rakentamisesta)
Taitaa siis täälläkin olla sitä perinteistä "periaatteesta vastaan" mentaliteettia. Vastustettiinhan kolmoskanavaakin aikanaan... ja nelosta... ja nopeusrajoituksia... ja yleensäkin kaikkea mahdollista mikä hiemankin poikkeaa entisestä!
Ja pieni provosointi on tottakai aina paikallaan. Ne ketkä ei mielestään tule toimeen muutoksen jälkeen, perustakoon itse mielestään helpompia sivustoja. Ilmoittakaa sitten missä ne mahtaa sijaita, tullaan sitten ilolla katsomaan ja tietenkin haukumaan ne. Kiittämättömyys on maailman palkka, se tuli taas todistettua. Se kun taitaa olla ainoa palkka mitä näidenkin sivujen ylläpitäjä saa...
IC on itäpyöristä paras...
-
Vieras
Tässäkin kysellään käyttäjätunnuksia ja kengän numeroita ja äidin tyttönimeä jne jne!
Huitsan Nevadaan, missä lieneekään, kaikki prameluurit ja vanha selkeä foorumi takaisin. Yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset ja toimivat välineet, kuten pyörämmekin ovat ja tämä keskustelupalstakin pitää olla sellainen!!!!!! :evil:
Huitsan Nevadaan, missä lieneekään, kaikki prameluurit ja vanha selkeä foorumi takaisin. Yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset ja toimivat välineet, kuten pyörämmekin ovat ja tämä keskustelupalstakin pitää olla sellainen!!!!!! :evil:
-
Äänestäjä
Uusi foorumi niille jotka on valmiina opettelemaan sen käytön.
Vanha niille jotka on liian vanhoja tai yksinkertaisia :D omasta mielestään :D opettelemaan uusia asioita.
Äänestäkää jos haluatte valita muuten tyytykää kohtaloonne :D :D
Vanha niille jotka on liian vanhoja tai yksinkertaisia :D omasta mielestään :D opettelemaan uusia asioita.
Äänestäkää jos haluatte valita muuten tyytykää kohtaloonne :D :D
Kävin sit katsomassa noita paljon kehuttuja "vanhoja" sivuja, eritoten kiinnosti tuo väite "vanhoilla sivuilla keskustelu oli vilkkaampaa, eihän täällä viitsi enää edes käydä". Uusin vastaus siellä käytyyn keskusteluun oli päiväyksellä 30/8... Tuon päivän jälkeen ei sinne ole kukaan mitään kirjoitellut vaikka sivut edelleen ovat toiminnassa! Täällä taas on lähes päivittäin jotain uutta. Mitä tämä siis kertoo sivujen käyttöasteesta? Vanhin keskustelu mikä löytyi on niinkin tuore kuin 2. heinäkuuta aloitettu, eli kaikki sitä vanhemmat tarinat ovat ilmeisesti hävinneet "bittien taivaaseen", eikä niitä enää voi mistään löytää? Lähinnä itseäni kiinnostais löytää vanhoja teknisluonteisia tarinoita.
Jos vanha kerran on niin tavattoman paljon parempi kuin täällä on annettu ymmärtää, niin miksi siellä ei sitten mitään keskustelua tapahdu? Selitykseksi ei tähän nyt käy sellainen että "kun on kuitenkin nämä uudet niin..." Tietääkseni kalenteri on jo hieman edennyt tuosta elokuun lopusta...? Tähän uuteen on kuitenkin tullut menneen kuukauden aikana 378 eri viestiä. Ehkä sitä viestien paljoutta ei vain ymmärretä kun viestit on viimeinkin onnistuttu jaottelemaan omiin aihepiireihinsä!!!
Jos vanha kerran on niin tavattoman paljon parempi kuin täällä on annettu ymmärtää, niin miksi siellä ei sitten mitään keskustelua tapahdu? Selitykseksi ei tähän nyt käy sellainen että "kun on kuitenkin nämä uudet niin..." Tietääkseni kalenteri on jo hieman edennyt tuosta elokuun lopusta...? Tähän uuteen on kuitenkin tullut menneen kuukauden aikana 378 eri viestiä. Ehkä sitä viestien paljoutta ei vain ymmärretä kun viestit on viimeinkin onnistuttu jaottelemaan omiin aihepiireihinsä!!!
Jostain olen saanut päähäni että vanhaan foorumiin ei enää pysty muutakuin vastaamaan edellisiin viesteihin. Vanhaa foorumia oli myös hiukka hankala löytää ennenkuin joku kertoi mihin sillä hiirellä sohia. Sen verran pienellä ainakin mun ruudulla näkyy "vanha keskustelu" ja "vanha punainentori". Liekö noissa syytä?
Vaan olen kyllä kääntämässä takkiani kunhan kerkiän... Ei tämä uusi voorumi niin tolkuttoman vaikea olekkaan, täytyy vaan harjotella jonnin verran. Taitaa kuitenkin olla mekanismi sen verran monimutkaisempi että virhetoimintoja sattuu useammin. Minun käytössäni ei toiminu kertaalleen tuo ajatus että uudet viestit näkee suoraan. Ja vissiin useammalla tunnistus takkuaa? Vaan kyllä se tästä, "vaikeuksien kautta voittoon"... Kiitoksia kumminkin ylläpitäjille, kyllä tässä hommaa riittää varmasti ilman valituksiakin...
Vaan olen kyllä kääntämässä takkiani kunhan kerkiän... Ei tämä uusi voorumi niin tolkuttoman vaikea olekkaan, täytyy vaan harjotella jonnin verran. Taitaa kuitenkin olla mekanismi sen verran monimutkaisempi että virhetoimintoja sattuu useammin. Minun käytössäni ei toiminu kertaalleen tuo ajatus että uudet viestit näkee suoraan. Ja vissiin useammalla tunnistus takkuaa? Vaan kyllä se tästä, "vaikeuksien kautta voittoon"... Kiitoksia kumminkin ylläpitäjille, kyllä tässä hommaa riittää varmasti ilman valituksiakin...
Mikael
Voi nökkö kun pitää olla ikävä ihminen, kävin ihan piruuttani kokeilemassa vanhoja sivuja ja hyvin sinnekin viesti upposi. En malttanut olla kokeilematta... Eli jos sinne ei ole menneen kuukauden aikana kukaan mitään kirjoittanu ja tänne on tullut reilu kymmenen viestiä päivässä, niin mielestäni se kertoo jotain sivujen käytöstä?
Ja kuten Mikael tuossa muotoili, niin ei nämä nyt niin pahat sivut olekaan käyttää, kunhan vain asennoituu oppimaan! Ja jotainhan tuo 66%:n kannatus uusien sivujen puolesta tarkoittaa..?
Ja kuten Mikael tuossa muotoili, niin ei nämä nyt niin pahat sivut olekaan käyttää, kunhan vain asennoituu oppimaan! Ja jotainhan tuo 66%:n kannatus uusien sivujen puolesta tarkoittaa..?
-
vieras
äänestysohje
:shock: voisko joku neuvoo kuinka äänestetään että vanhan kannattajatkin saa äänensä kuuluviin.
Kyllähän täällä ois hyvä olla niitä ohjeita niitä tarvitseville.
Äänestys tapahtuu niin että klikkaat hiirellä keskustelu sitten klikkaat ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä sitten kohdasta missä lukee äänestä.
Tietenkin pitää kirjautua sisään ennenkuin pääsee äänestämään mielummin omalla nimellä tai voihan siihen laittaa mitä mieleen pälkähtää.
Äänestys tapahtuu niin että klikkaat hiirellä keskustelu sitten klikkaat ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä sitten kohdasta missä lukee äänestä.
Tietenkin pitää kirjautua sisään ennenkuin pääsee äänestämään mielummin omalla nimellä tai voihan siihen laittaa mitä mieleen pälkähtää.
-
_Hämis
Ai että miks kukaan ei käy vanhoilla sivuilla...
Olen seuraillut näitä uusia sivuja alusta lähtien ja muistelenpa (vaikka muisti ajoittain pätkiikin), että mm. Lasse ilmoitti vanhojen sivujen olevan luettavissa, mutta ettei sinne enää voisi kirjoittaa.
Vaikka matkan varrella olen havainnut tässä joitakin ominaisuuksia, jotka ovat vanhaa parempia, en vieläkään ole näihin järin ihastunut. Jos vanhoilla sivuilla keskustelu tahtoi vähän rönsyillä aiheesta toiseen, niin näillä keskustelun pysyminen saman foorumin puitteissa on toivotonta...
Ehkä meidän vanhempien pitäisi sitten siirtyä takaisin vanhoille sivuille. Tämä äänestyskone ei todennäköisesti myös anna todellista kuvaa vastaajien mielipiteistä, koska ne jotka ovat ihastuneet näihin sivuihin, ovat osanneet antaa äänensä teknisesti oikein. Ne taas, jotka eivät ole täysin järjestelmästä perillä, ilmoittavat tekstissä mielipiteensä, mutta se ei rekisteröidy laskettuihin ääniin. Aika epistä!
Vaikka matkan varrella olen havainnut tässä joitakin ominaisuuksia, jotka ovat vanhaa parempia, en vieläkään ole näihin järin ihastunut. Jos vanhoilla sivuilla keskustelu tahtoi vähän rönsyillä aiheesta toiseen, niin näillä keskustelun pysyminen saman foorumin puitteissa on toivotonta...
Ehkä meidän vanhempien pitäisi sitten siirtyä takaisin vanhoille sivuille. Tämä äänestyskone ei todennäköisesti myös anna todellista kuvaa vastaajien mielipiteistä, koska ne jotka ovat ihastuneet näihin sivuihin, ovat osanneet antaa äänensä teknisesti oikein. Ne taas, jotka eivät ole täysin järjestelmästä perillä, ilmoittavat tekstissä mielipiteensä, mutta se ei rekisteröidy laskettuihin ääniin. Aika epistä!