Rengaskaupoilla
Re: Rengaskaupoilla
Periaatteessa tota pinna vetelyä poistettaessa pitäisi olla vanne kiinni rummmussa muuten venyy taas johonkin suuntaan kirittäessä.
Jos joku kokeilisi tota teräs pantaa sellaisessa navassa joka ABS;ää syksyyn mennessä ja rupeaisi pannalla katkomaan pinnoja tietäisi, että napa vanuu enemmänkin.
Jos joku kokeilisi tota teräs pantaa sellaisessa navassa joka ABS;ää syksyyn mennessä ja rupeaisi pannalla katkomaan pinnoja tietäisi, että napa vanuu enemmänkin.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Jostain kumman syystä olhaan huomattu tuolla pitkän rajan takana samoilureissuilla että neppareista katkee pinnoja,uraleista ei muistaakseni ollenkaan?Kai se piparinapa joustaa enemmän.Häätys pittää wossikan kans Aavasaksan ympäriajon rääppiäiset...niija Juippi kirjoitetaan pienellä juu-kirjaimella!
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
Re: Rengaskaupoilla
Jotain tämäntapasta oon ajatellu rummun suoristamiseksi...
Hiova kappale,joka on kii oikeanpuoleisessa penkissä,vois olla joko viilamainen tai hiomapaperilla päällystetty. Pyörä olis tukevammin,jos sais akselin oikealtakin puolelta kiinni.
Muuta ei nyt tullu mieleen vielä...
Hiova kappale,joka on kii oikeanpuoleisessa penkissä,vois olla joko viilamainen tai hiomapaperilla päällystetty. Pyörä olis tukevammin,jos sais akselin oikealtakin puolelta kiinni.
Muuta ei nyt tullu mieleen vielä...
Fenno-uralium
Re: Rengaskaupoilla
Tässä eräs jo aiemmin käsitelty vinkki:
"Jostakin ulkomaansaitilta luin vinkin, että voi liimata vesihiontapaperia vanhojen jarrukenkien päälle ja sitten ei muuta kun ajelemaan ja varovaisia jarrutuksia niin vaiva lähtee. En ole itse kokeillut temppua mutta vihje on vapaasti käytettävissä."
Toimisi varmaan tuossa viilapenkkivirityksessä hieman soveltaen
"Jostakin ulkomaansaitilta luin vinkin, että voi liimata vesihiontapaperia vanhojen jarrukenkien päälle ja sitten ei muuta kun ajelemaan ja varovaisia jarrutuksia niin vaiva lähtee. En ole itse kokeillut temppua mutta vihje on vapaasti käytettävissä."
Toimisi varmaan tuossa viilapenkkivirityksessä hieman soveltaen
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: Rengaskaupoilla
Wecu kirjoitti:Tässä eräs jo aiemmin käsitelty vinkki:
"Jostakin ulkomaansaitilta luin vinkin, että voi liimata vesihiontapaperia vanhojen jarrukenkien päälle ja sitten ei muuta kun ajelemaan ja varovaisia jarrutuksia niin vaiva lähtee. En ole itse kokeillut temppua mutta vihje on vapaasti käytettävissä."
Toimisi varmaan tuossa viilapenkkivirityksessä hieman soveltaen
Pitää vaan katsoa, ettei kengät ole kulunut vinoon muuten tulee viisto rumpu.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Tahkon tai vastaavan napaan kiinni pyörimään, olisi tarpeeksi raskas penkki/pöytä niin ei keikkaisi.Hiomapuikko/porkkana johonkin sopivaan pyörittimeen esim. porakone joka tulisi ruuvipenkkiin kiinni kuvan tavalla.
Samalla laitteella saisi pyöreästä mutta viistosta rummusta suoran.
Sellaiseen ruuvipenkkiin kannattaa satsata missä on kahteen suuntaan siirto kammella. Sillä ja pylväs porakoneella saa jopa jotain pientä sorvailtuakin.
Samalla laitteella saisi pyöreästä mutta viistosta rummusta suoran.
Sellaiseen ruuvipenkkiin kannattaa satsata missä on kahteen suuntaan siirto kammella. Sillä ja pylväs porakoneella saa jopa jotain pientä sorvailtuakin.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Jarrut tuppaa olemaan kapistuksia joita ihmetellään sitte ku ne ei toimi, noin yleensä.Nikuzai kirjoitti:Pitää vaan katsoa, ettei kengät ole kulunut vinoon muuten tulee viisto rumpu.
Santapaperi kikka kuullostaa semmoselle mitä voisin itekki koittaa. Ei sen sorvata tarvi, kunhan vaan tasottus pikkase.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Rengaskaupoilla
Toisaalta toi santapaperi homma vois toimia jos tekisi vaikka ruuvi vetimen vaijeriin jolla kiristää hieman kerrassaan. Jolloin vain "korkeat" kohdat hioutuisi, eikä koko rumpu kenkien seuratessa rummun pintoja.
Ajaessa kiristäisi jotta nylpyttää ja kun loppuisi hieman lisää tiukkaisi ja jatkaisi samaa kunnes nylppäys olisi poissa tai hyvin vähäinen.
Tai ei siihen ajaakkaan tarviisi tallissa perään kiinni ja keskituella vaihdepäälle ja polkimesta tasaisesti painamalla kunnes nylppäys loppuisi.
Joku innokas voisi irtosvingistä ja perästä tehdä rummun tasaimen
Ajaessa kiristäisi jotta nylpyttää ja kun loppuisi hieman lisää tiukkaisi ja jatkaisi samaa kunnes nylppäys olisi poissa tai hyvin vähäinen.
Tai ei siihen ajaakkaan tarviisi tallissa perään kiinni ja keskituella vaihdepäälle ja polkimesta tasaisesti painamalla kunnes nylppäys loppuisi.
Joku innokas voisi irtosvingistä ja perästä tehdä rummun tasaimen
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
- esaammanpaa
- 100

- Viestit: 102
- Liittynyt: 17.06.2010 16:09
Re: Rengaskaupoilla
Iltaa. Taitaa kyllä aika hitaasti syyä rumpua hiomapaperi jos on 1,5 mm pielessä niin kun koossani oli.Kaks rumpua oon sorvnnu jo ens viikolla loput.
Esa Ä
Esa Ä
Re: Rengaskaupoilla
Ööh tuota 790kg on akselit yhteensä, mutta 610kg on suurin sallittu massa? Onko tuo 610kg varuilta Suomessa päätetty vai mistä se tulee? Sillä mietin ku 610kg / 3 = 203kg? Tällöin jo 53 (206kg) luokituksen rengas riittää? Mikähä tuo venäläinen perusrengas on?Uskila kirjoitti::D Terve
Tuon uudemman Uralin rekisteriotteessa on merkitty minkälaiset renkaat pitää olla, siinäkin tuo painoindeksi on 70 = 335 kg ja nopeusindeksi L = 120 km / h eli suuruusluokka noissa vanhemmissakin saisi olla tuota luokkaa vaikka sitä ei ole merkitty rekisteriotteeseen.
Kannattaa varmaan takistaa kantavuus ja nopeusluokka.
Lainataampa vielä Pirellin sivuja Load & Speed Index
Katso tästä:
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Rengaskaupoilla
Se tulee samasta kuin joissain kuorma-autoissa on akselimassat korkeampia kuin kokonaismassa, kyseistä k-a;ta ei ole koskaan tyypitetty suomessa esim yli 16t. vaikka akselit kestää 18t. silloin tulee tuollainen hassu laskuyhtälö.
Suomessa suurin sallittu 2 akselisen k-a;n massa on 18t. ja sisukontion kokonaismassa vain 16t. siinä ainakin on akselien sallitut massat korkeampia kuin kokonaismassa.
Ja onhan siitä hyötyäkin laskeskelin, että pyörän oma massa olisi 267Kg jolloin kantavuus on 343kg niin raskaimman +130kg toverin voi ladata lullaan vaikka kantavuus istuimilla jaettaessa sitä ei sallisi.
Korjatkaa jos olen edes hieman väärässä
Suomessa suurin sallittu 2 akselisen k-a;n massa on 18t. ja sisukontion kokonaismassa vain 16t. siinä ainakin on akselien sallitut massat korkeampia kuin kokonaismassa.
Ja onhan siitä hyötyäkin laskeskelin, että pyörän oma massa olisi 267Kg jolloin kantavuus on 343kg niin raskaimman +130kg toverin voi ladata lullaan vaikka kantavuus istuimilla jaettaessa sitä ei sallisi.
Korjatkaa jos olen edes hieman väärässä
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Hmmm, niin, eihän niitä akselimassoja sovi yhteen laskea.. niistä pitäs pystyä arvioimaan kuinka painon voi jakaa, tuskin näissä mutta kuarkeissa, pakuissa ja ynnämuissahan net joskus puntaroi ja jos lasti on hirmusesti vaikka takapainonen eli ylittää sen sallitun kyseisen akselimassan niin sanomista tulee, tarttee siirtää painopistettä tai kävellä kotio.. taitaa tässä olla toi takanakin paino tua 335kg että jos tulee mammakin kyytiin, sehän on suoraan takapyörän päällä kun taas ohjustajan paino jakaantuu myös etupyörälle, noinniinku karkeesti ajateltuna.. luulen ma.. 
->K750, MT10<-
Re: Rengaskaupoilla
Nyt on vannoutuneen itärenkaan käyttäjän pakko tunnustaa eräs asia...niin vaikeaa kuin se onkin...
On nimittäin aivan tolkuttoman kestävä tuo HEIDENAU 4.00-19 M/C K37 rengas.
Tällä kuvassa olevalla kumilla on ajettu nyt 9000 kilometriä,ja näyttäis siltä että kyllä sillä vielä joitakin tuhansia mennään...

Kun on tänäpäivänä tilanne se,että alkaa Venäläinen ja Saksalainen olla samoissa hinnoissa,niin lähdin tänä keväänä kokeilemaan tätä HEIDENAUta...enkä taida Venäläiseen palata...ainakaan takarenkaan osalta....Etupyöräksi on vielä muutama Uralshina 4.00-19...ja sivuvaunussa käytän kaikki vanhat roippeet..
On nimittäin aivan tolkuttoman kestävä tuo HEIDENAU 4.00-19 M/C K37 rengas.
Tällä kuvassa olevalla kumilla on ajettu nyt 9000 kilometriä,ja näyttäis siltä että kyllä sillä vielä joitakin tuhansia mennään...

Kun on tänäpäivänä tilanne se,että alkaa Venäläinen ja Saksalainen olla samoissa hinnoissa,niin lähdin tänä keväänä kokeilemaan tätä HEIDENAUta...enkä taida Venäläiseen palata...ainakaan takarenkaan osalta....Etupyöräksi on vielä muutama Uralshina 4.00-19...ja sivuvaunussa käytän kaikki vanhat roippeet..
Re: Rengaskaupoilla
Hyvä tietää
.Talven aikana olisi tarkoitus uusia renkaat omaan konepyörään.
Hattu päähän ja hyvästi !!
Re: Rengaskaupoilla
Vain paras voi olla kyllin hyvää...

Rengas Heidenau
Sisärengas bilikan rossisisäkumi
Vannenauha paras missä on huullos
Vanne Ural uusi (ei katkee pinnat)
Kunnon rengasraudat
Venttiilin sovitusaputyökalu bilikasta
Työkentelyalusta puhdas
Liukuvoide mäntysuopa (ei näy kuvassa)
Olut Olvi (ei maksettu mainos)
Re: Rengaskaupoilla
Noilla osasilla tehtynä tulisi kyllä hyvä ja siisti rengaspaketti kerralla 
Hattu päähän ja hyvästi !!
Re: Rengaskaupoilla
Lisää vielä listaan n. 200 grammaa tasapainoitus lyijyä (ei saanut sanoa lyijyä!)Uskila kirjoitti:![]()
Sisärengas bilikan rossisisäkumi
Vannenauha paras missä on huullos
Vanne Ural uusi (ei katkee pinnat)
Kunnon rengasraudat
Venttiilin sovitusaputyökalu bilikasta
Työkentelyalusta puhdas
Liukuvoide mäntysuopa (ei näy kuvassa)
Olut Olvi (ei maksettu mainos)
siis raskasmetallia...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Rengaskaupoilla
Tasapainotuksesta tuli mieleen autopuoleen liittyen tosin.
Kaveri tasapainotti oman autonsa renkaat kääntämällä sen venttiilin reiän merkkitäplän kohdalleen ja nakkeli painon jämät pusikkoon, painot kun ei mahtuneet jarrusatulasta ohi pyörähtämään.
Joten miten jos tekisi jonkinlaisen punnitus laitteen millä etsisi vanteen ja renkaan vastaavat painot kohdilleen niin ei välttämättä tarviisi painottaa ollenkaan?
Kaveri tasapainotti oman autonsa renkaat kääntämällä sen venttiilin reiän merkkitäplän kohdalleen ja nakkeli painon jämät pusikkoon, painot kun ei mahtuneet jarrusatulasta ohi pyörähtämään.
Joten miten jos tekisi jonkinlaisen punnitus laitteen millä etsisi vanteen ja renkaan vastaavat painot kohdilleen niin ei välttämättä tarviisi painottaa ollenkaan?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Tuntuu siltä, että alkuperaisten vanteiden tasapainotus on melko turhaa, sillä vanteiden hitsisaumatkin
heittää monissa, ainakin mulle sattuneissa vanteissa jo monta milliäkin. En ole vielä koskaan ajanut
sellaisen Urren, K:n, tai nepparin perässä, jossa EI takavanne vipatattaisi, vai liekö vipatus katsojan
silmissä.
Turhaa puuhaa tulee tehtyä jo muutoinkin, joten venäläisten renkaiden ja vanteiden tasapainoitus on
mielestäni tunnepuolen juttuja, eli voi tuntua tehtyä itselle hyvä työ.
Terveisin: Raikku
heittää monissa, ainakin mulle sattuneissa vanteissa jo monta milliäkin. En ole vielä koskaan ajanut
sellaisen Urren, K:n, tai nepparin perässä, jossa EI takavanne vipatattaisi, vai liekö vipatus katsojan
silmissä.
Turhaa puuhaa tulee tehtyä jo muutoinkin, joten venäläisten renkaiden ja vanteiden tasapainoitus on
mielestäni tunnepuolen juttuja, eli voi tuntua tehtyä itselle hyvä työ.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Rengaskaupoilla
Tehny muutamia vanteita uusiksi vanhoista. Sivuheittoa on aina, just tossa saumassa useempi milli on vakio. Mutta tuntuu ettei se niin kauheesti ravista. Se kuhmu tai kuoppa (tasanen kohta) siinä sauman kohdalla on enemmän ongelma, kun kehä ei oo pyöreä. Sitä ei saa rihtausvaiheessa jaettua paljoa. Sivuheittoja saa "tasailtua" vaikka ne ei poistukaan.
Tasapainotus on loppuhoito, mutta ei näillä priimaa tuu kumminkaan. Ajaa voi.
Tasapainotus on loppuhoito, mutta ei näillä priimaa tuu kumminkaan. Ajaa voi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Rengaskaupoilla
Koskahan tälläset gummit ja vanteet saadaan näihi Ural / niepreihin
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Rengaskaupoilla
rengasvalmistajat repii ahterinsa jos tuo kennorengas pääsee kansanmarkkinoille

'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Rengaskaupoilla
Jännät pinnat.kelju m63 kirjoitti:Moro .
Koskahan tälläset gummit ja vanteet saadaan näihi Ural / niepreihin
Tuo vannekehän muoto on aika tuttu kyllä ennestään.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Rengaskaupoilla
Kalashnikovinkestävät
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Re: Rengaskaupoilla
Ei ole armeijallakaan käytössä tota kennorengasta.
Painaa enemmän kuin normaali, aivan kauheat ajo ominaisuudet epätasaisella, mutkissa kuulemma vanuu rungostaan kuin tyhjällä kumilla ajaisi.
Miinan kesto ei ole normaalia rengasta parempi, on vaan vaikeampi vaihtaa kentällä painonsa takia.
Painaa enemmän kuin normaali, aivan kauheat ajo ominaisuudet epätasaisella, mutkissa kuulemma vanuu rungostaan kuin tyhjällä kumilla ajaisi.
Miinan kesto ei ole normaalia rengasta parempi, on vaan vaikeampi vaihtaa kentällä painonsa takia.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Pikaliimallako net polliisit nyt joutuu pyssäyttään, eihän tuohon pysty ees piikkimatto 
Tämänkö se teki? Ei koskaan aikasemmin ,ja taas ***kele.
Nepr 750 sv tuplaveto 0400692320
Nepr 750 sv tuplaveto 0400692320
Re: Rengaskaupoilla
Nikuzai kirjoitti:Ei ole armeijallakaan käytössä tota kennorengasta.
Painaa enemmän kuin normaali, aivan kauheat ajo ominaisuudet epätasaisella, mutkissa kuulemma vanuu rungostaan kuin tyhjällä kumilla ajaisi.
Miinan kesto ei ole normaalia rengasta parempi, on vaan vaikeampi vaihtaa kentällä painonsa takia.
Onneks ei Suomen tieltä viä löydy miinoja .
Sit ku nopeudet Uralilla " kasvaa " käytetään tälläsiä renkaita . Jos vaikka takapyörän
vaihdot vähenis kulumisen takia , ku ei sisägumi riku .
Poliisit sit varmaan heittelee pyörän reikiin tankoja ku ei piikkimatot tehoo
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Rengaskaupoilla
Oon kattonut kymmeniä videoita "tyhjistä" renkaista ja missään niistä mitä olen katsonut ei ole ajettu oikeasti lujaa.
Pitäisi löytää video mikä ei hehkuttaisi keksinnön suuruutta vaan kertoisi toden mukaisesti, millainen rengas oikeasti on.
Jos kyseinen rengas tyyppi olisi niin toimiva ja hieno niin miksei sitä ole markkinoilla jo? Samalla tavalla nuokin kuluu ainoa mikä on niin renkaan paikkoja tekevät firmat varmaan olisi näreissään ja nekin on suurimmaksi osaksi rengas tehtaiden omistuksessa kaiketi.
Pitäisi löytää video mikä ei hehkuttaisi keksinnön suuruutta vaan kertoisi toden mukaisesti, millainen rengas oikeasti on.
Jos kyseinen rengas tyyppi olisi niin toimiva ja hieno niin miksei sitä ole markkinoilla jo? Samalla tavalla nuokin kuluu ainoa mikä on niin renkaan paikkoja tekevät firmat varmaan olisi näreissään ja nekin on suurimmaksi osaksi rengas tehtaiden omistuksessa kaiketi.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Rengaskaupoilla
Saattaa melkosesti kerätä kakkendaalia tuollaiset renkaat, siinä voi loskakelin jälkeen pakkasella lähtee tekarit suusta kun lähtee kylille posotteleen..
->K750, MT10<-
Re: Rengaskaupoilla
[quote="Nikuzai"]Oon katsonut ei ole ajettu oikeasti lujaa.
No sithän nää renkaat o ku luotu näihi vehkeisiin.
Koneet kestää rauhallista ajoo ja renkaat myös
No sithän nää renkaat o ku luotu näihi vehkeisiin.
Koneet kestää rauhallista ajoo ja renkaat myös
Ural M-61 , Ural M-63











