Kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
karvanaama
100
100
Viestit: 156
Liittynyt: 31.08.2004 19:37
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin

Viesti Kirjoittaja karvanaama »

Tässä kytkentä ohje

Kuva
En mäkään oo täyrellinen, multa puuttuu heikkouret.
Avatar
Uralrane
1000
1000
Viestit: 1127
Liittynyt: 31.08.2004 14:53
Paikkakunta: Pohjoisen oppositio

Lehteen

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Pistä tuo sama UR-lehteen niin siinähän on yksi juttu lisää.. Puolan voi sijoittaa vaikkapa kehtoputkien väliin tai vanhemmissa malleissa kuskin penkin alle jos mahtuu. Kuulemma Citikan Dyanen kannakkeet sopivat siinä tapauksessa suoraan. Niin ja Citikan puola tykkää omasta konkastaan.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 453
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja jasu »

Olipas hieno kuva, tuolla pitäis selvitä helposti mistä on kyse! Sellainen huomio, mikä on tullut tovi Dyanella ajaessa(>400 tkm, 11 vuotta), jossain vaiheessa kannattaa vaihtaa nuo puolalle menevät + ja - piuhat toisinpäin, tulpat kuluvat tasaisemmin ja kestävät pitempään. Itsellä on ollu tapana ajaa samoilla tulpilla max 20 tkm, jolloin vaihdan "sähkön suunnan" 10 tkm kohdalla. Sinänsä vaikka noita + ja - merkkejä olisi hyvä varsin orjallisesti noudattaa, niin tässä tapauksessa sääntöön on se pakollinen poikkeus. Ei niistä tarvitse tässä välittää... Ja tämä koskee EHDOTTOMASTI vain tätä tapausta!
IC on itäpyöristä paras...
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

Viesti Kirjoittaja TM »

Ei tuon ylärivin ekan hymiön siirtäminen näy onnistuvan,mutta asiaan.Mistä nuita rättärin puolia saa ja mitä maksaa?
Sitten viä että mitä kaikkia hyötyjä siitä ny sitte irtoo,verrattuna alkuperäiseen?
ämmä
75
75
Viestit: 76
Liittynyt: 04.09.2004 20:36

Viesti Kirjoittaja ämmä »

Ostin sitikka osa liikkeestä maksoi jotain 45€.Kipinä on huomattavasti isompi kun alkuperäsellä,lähtee herkemmin käymään.
JOUNI PEKONEN

Viesti Kirjoittaja JOUNI PEKONEN »

Mistä kaupasta noita sitikan pulia ja konkkia saa ostaa?
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 453
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja jasu »

JOUNI PEKONEN kirjoitti:Mistä kaupasta noita sitikan pulia ja konkkia saa ostaa?
Ja taas...

Kokeilepas laittaa tuonne hakuun vaikka "sitikan puola", saattaa jotain löytyä...

Kerpele, ei pitäis väsyneenä konetta käynnistää........
IC on itäpyöristä paras...
ämmä
75
75
Viestit: 76
Liittynyt: 04.09.2004 20:36

Viesti Kirjoittaja ämmä »

http://www.sitronen.fi

Vaikka tuolta.
Vieras

kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Uralvox ja kaikki Citikan varaosia myyvät liikkeet tod näk vähintään 500 liikettä Suomessa.
Jouni Pekonen

Viesti Kirjoittaja Jouni Pekonen »

Kiitos vastauksista tuon puolan ostopaikan suhteen .
spaddu
100
100
Viestit: 112
Liittynyt: 01.09.2004 08:34
Paikkakunta: Järvenpää

Järjetön kysymys

Viesti Kirjoittaja spaddu »

Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
ämmä
75
75
Viestit: 76
Liittynyt: 04.09.2004 20:36

Re: Järjetön kysymys

Viesti Kirjoittaja ämmä »

spaddu kirjoitti:Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
Ei sillon tarvi kondensaattoria kun ei kärjettömissä muutenkaan sitä ole.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ai ? Mamman Corollassa on kärjetön sytytys, mutta myös konkka jakajan kyljessä ulkopuolella. Olen suunnitellut samanlaisen kärjettömän sovittamista neppariin, kun puolakin on pieni ja jakajan sisällä :shock: :shock: :shock:
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Tässä tapauksessa sillä kondensaattorilla ei sytytyksen kanssa ole mitään tekemistä vaan on häiriönposto kondensaattori ja sen voi singota lepikkoon eikä vaikuta sytytykseen mitään. 8)
Avatar
Ykä
1000
1000
Viestit: 1249
Liittynyt: 07.09.2004 14:44
Paikkakunta: Espoo, Bodom

Viesti Kirjoittaja Ykä »

Niitä konkkia on siroteltu muunkin syyn vuoksi, eli kipinähairiöiden taltuttamiseksi jottei oma ja naapurin radio rapsu ja telkkarissa näy kipunoita kun ohi ajaa.......
Maukka

Viesti Kirjoittaja Maukka »

Elikkä k-750 kun tollasen laittaa niin joutaa nuo pyörijä ja kansi poies. Ja sytkä tulee kummallekin pytylle yhtä aikaa ja ei haittaa mitään vai ??
Mistä näitä puolia saa oulusta ja mihin hintaa?
woogie
75
75
Viestit: 97
Liittynyt: 21.11.2004 09:42
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja woogie »

Ei haittaa... 8)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Harrikan palikat toimii kans!
KAH
200
200
Viestit: 222
Liittynyt: 08.09.2005 01:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Järjetön kysymys

Viesti Kirjoittaja KAH »

spaddu kirjoitti:Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
Perinteisessä kärjillä toimivassa puolassa ensiö ja toisiokäämien kierrosten suhde on luokkaa 1:66,kärjettömällä voidaan käyttää huomattavasti suurempaa suhdetta,lesim 1:400.
Tälllöin kipinän voimakkuus on paljon suurempi.
Sitikkan puola on lienee mitoitettu kärjelliselle sytytykselle,jolloin se ei pysty hyödyntämään kärjettömän antamaa hyötyä.
Kärjetön ei sinänsä lisää kipinän voimakkuutta ellei puola ole tehokkaampi.
Kärjetön toimii tavallisella puolalla kuitenkin sillätavoin paremmpin,että se antaa samantasoisen kipinän koko kierrosalueella,kärjellisellä kipinä heikkenee kierrosten noustessa.
Paras kipinä saadaan käyttämällä kahta puolaa,jolloin ei ole myöskään toisen tulpan väärää napaisuutta.
Avatar
Uralrane
1000
1000
Viestit: 1127
Liittynyt: 31.08.2004 14:53
Paikkakunta: Pohjoisen oppositio

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Maukka kirjoitti:Elikkä k-750 kun tollasen laittaa niin joutaa nuo pyörijä ja kansi poies. Ja sytkä tulee kummallekin pytylle yhtä aikaa ja ei haittaa mitään vai ??
Mistä näitä puolia saa oulusta ja mihin hintaa?
http://www.sitronen.fi/

Muista vaihtaa konkka myös. Sitikan puola tykkää omasta konkastaan.. Niin ja tulpanjohtojen puolan puoleinen liitin on sitten erilainen kuin tavallisesti. Itse ostin rättärin tulpanjohdot samaan syssyyn.

Torniossa joku myy myös näitä, ainakin käytettyjä. Ilmoittaa usein HuutoNetissä.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo saako puolaa mistään halvemmalla, kun sitrosellakin makso 60e
(2CV 6v) siihen tietenki se konkka ja piuhat päälle.
Avatar
Uralrane
1000
1000
Viestit: 1127
Liittynyt: 31.08.2004 14:53
Paikkakunta: Pohjoisen oppositio

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Uralrane kirjoitti:Torniossa joku myy myös näitä, ainakin käytettyjä. Ilmoittaa usein HuutoNetissä.
Itse itseäni lainaten...


Linkit kuus ja kakstoistavolttisiin:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22203867
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22177343
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Laitisen Eikka myi minulle 12v puolan ja konkan ja hinta oli jotain 40€.
mitään muita piuhoja ei tarvii kun tulpan johdot ja tietenkin sopivat liittimet johtojen päihin.
Vastaa Viestiin