Dnepr etupään nostaminen
Dnepr etupään nostaminen
Nyt tarvis saada etupää nostettua ylös sen verran, että sais etupyörän pois. Kun toi laakeri tuntuu aika löysältä. Tallissa en pysty nostamaan katosta,mutta uskaltaako sitä nostaa tunkalla altapäin vai odotanko lumien sulamista, että saan sen tonne liiteriin, jossa sitä voi nostaa taljalla.Keskiseisontatukea ei ole eikä vaunua.
Re: Dnepr etupään nostaminen
Aika venkulaa soolon etupäätä on tuusata muuten ku kiskasemalla keulasta ilmaan liinalla, siis mikäli keskitukea ei oo. Kun toisella liinalla vielä takaa nostaa, niin pärrä keijjaa ilmassa. Sitte onki helppoo.

Sarvista on kiusaus nostaa, mutta raiserien takia ei kannata. Kokemusta on.

Sarvista on kiusaus nostaa, mutta raiserien takia ei kannata. Kokemusta on.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
autimies
hallitunkki sen päälle puupalikka joka on sopiva, runkopalkkien väliin , jää 1cm öljypohjasta. ja ilmaan vaan!pokki kirjoitti: uskaltaako sitä nostaa tunkalla altapäin vai odotanko lumien sulamista, .
- separaattori
- 2000

..ja sitte etit sopivat pattingin pätkät ja lykkäät ne sylinterien alle. Mulla toimi 2 kesää jalkatappinakin toi puunpala
Rust in piece
Tai sitten ostat MP-pukin.
http://www.motonet.fi/web/guest/muut
http://www.motonet.fi/web/guest/muut
Kaverin kanssa on turvallisin jos kallistaa tarpeeksi et saa koolinkia sylinterin alle tarpeeksi korkean palikan ja sama toiselle puolelle niin on tukevasti ilmassa eikä keikkaa niin herkästi kun on leveämmältä tuettuna
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Sylinteristä nostaminen ehkä vähä niin ja näin. Soolo-Koo painaa rek.otteen mukaan 230 kg. Takarenkaan ollesa yhtenä tukipisteenä jää kummallekki sylinterille kymmenien kilojen paino kannettavakseen. Sylintereitä ei varmaankaan oo suunniteltu tunkinkorvakkeiksi?
Ainaki mitä oon lukenu, joitaki Uralin sylintereitä on katkennu pelekästään ajoviimastaki.
Ainaki mitä oon lukenu, joitaki Uralin sylintereitä on katkennu pelekästään ajoviimastaki.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
-
autimies
Ja minä olen nähnyt semmoisen viimekesänä, ihan vaan poksahti 75km/h vauhdissa....sropov kirjoitti: Ainaki mitä oon lukenu, joitaki Uralin sylintereitä on katkennu pelekästään ajoviimastaki.
Vai olikohan se kiinan patarautaa..?
Kapitalistien kiero juoni!autimies kirjoitti: Ja minä olen nähnyt semmoisen viimekesänä, ihan vaan poksahti 75km/h vauhdissa....ja nyt puhutaan uralista
![]()
Vai olikohan se kiinan patarautaa..?
Mie en usko sinnuu!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Taitaa olla parasta nostaa se hirteen killumaan,ettei öljypohja mene kurttuun, sylinterit katkea, eikä kaadu niin helposti .
Niivvaijjos mennee naru poikki?
Oon käyttäny ko. Koon hirttotapahtumaan ketjutaljaa.
Minkälainen on muuten ketjutalja? Pitkä jono erilaisia elläimen nahkoja yhteen nivottuna?
Oon käyttäny ko. Koon hirttotapahtumaan ketjutaljaa.
Minkälainen on muuten ketjutalja? Pitkä jono erilaisia elläimen nahkoja yhteen nivottuna?
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
- separaattori
- 2000

Aina oon nostanu öljypohjan etureunasta (puupalikka väliin) tunkilla, ja sitte sellaiset auton alle kuuluvat säädettävät tuet joko sylinterin tai rungon alle, tapauskohtaisesti. Jos tossa katkee sylinteri renuumatta, niin melkein sitte saaki katketa! Otetaan se sitten laaduntarkkailuna:). Kerran katkes toi kalkkunan mainitsema "raiseri" ohjaustangosta kun työnsin tallista ulos. Ihan hyvä että katkes siinä eikä missään muualla.
Rust in piece
Jos ei ole mitään nostovehkeitä niin kaataa pyörän kyljelleen ja ottaa pyörän pois. 
Kohta on kaikki keinot keksitty 
Vielä yks.... häh häh häää
Laitetaan huoltomontun päälle paksu vaneri joka peittää montun reunat. Lykätään pyörän eturengas levyn päälle. Laitetaan pyörä roikkumaan passelista killuttimesta sopivalta kohalta. Nykästään vaneri alta pois.
Tämmösesä tappauksesa pyörää ei tarvihte nostaa. Se vaan täytyy lukita kohalleen.
Laitetaan huoltomontun päälle paksu vaneri joka peittää montun reunat. Lykätään pyörän eturengas levyn päälle. Laitetaan pyörä roikkumaan passelista killuttimesta sopivalta kohalta. Nykästään vaneri alta pois.
Tämmösesä tappauksesa pyörää ei tarvihte nostaa. Se vaan täytyy lukita kohalleen.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
sropov kirjoitti:Vielä yks.... häh häh häää
No olis vielä semmoinen keino, että tekee tukevan pukin pyörän alle ja laittaa vinotuet ettei motskari pääse kaatumaan, kaivaa sitten kuopan etupyörän alle…
Aivan. Periaattesa sama periaate, ku mikä tuo mun, mutta maastolosuhteisiin.
Vaatii kyllä lapion.
Oisko kellään ehotusta, minkälainen lapio ois hyvä?
Vaatii kyllä lapion.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
2 pitkävartista ja ponnet sarvenpäihin?sropov kirjoitti:Vaatii kyllä lapion.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapio
Kenttä oloissa riittää kun löytää yhden yllytyshullun, ja porukassa niitä on aina ainaskin yksi.. 'et jaksa pitää ilmassa sen aikaa kun vaihdan renkaan, et jaksa..', 'jaa en vai!?!?' 
->K750, MT10<-
Onhan se jo tiedossa.sropov kirjoitti: Vaatii kyllä lapion.
http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?f=8&t=7149
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Tosta lapio hommasta tuli mieleen et täytyy soittaa kiinan suurlähetystöön, kun vaan kerkeis kun puhelinvaihde ei ole auki kuin pari tuntia päivässä.
Olisi kyllä kiva nähdä puhelimeen vastaajan ilme kun rupean kyselemään lapion suomeen saamisesta
Myynti esitteestä päätellen kun löytyy muitakin värejä kuin armeijan niin on ihan yleisessä myynnissäkin.
Olisi kyllä kiva nähdä puhelimeen vastaajan ilme kun rupean kyselemään lapion suomeen saamisesta
Myynti esitteestä päätellen kun löytyy muitakin värejä kuin armeijan niin on ihan yleisessä myynnissäkin.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Siinä piilee pian semmonen vaara, että ku ne kyssyy, että montako otat ja sanot vaikka niinku, että jos ny yhen ottas näin alakuun, nii saattaa pyrökratian koukkerot toimittaa sulle yhen. Yhen kontillisen.
Siinä sitä sitte ollaan. Sipulileikkurilapion kans.
Vaan jos soitat, nii tillaa mullekki. Yksi KAPPALE.
Siinä sitä sitte ollaan. Sipulileikkurilapion kans.
Vaan jos soitat, nii tillaa mullekki. Yksi KAPPALE.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
- separaattori
- 2000

toihan sopis aatteeseen parhaite..miinuksena että tuolla ei voi kiivetä puuhun niinku sillä kiinalaisella 
Rust in piece
Tuohon vois ruuvata aika monta erikokosta varaosapulttimutteria. Olisivat hyvin näkösällä ja pysys järijestys kohallaa.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Tua vois olla hemmetin kätevä öljyn vaihdossa, ei tartte sitä pohjaroppua sieltä kiulun pohjalta onkia.. Vähän voi olla sottasta puuhaa mutta..... 
->K750, MT10<-