Onko hyviä ehdotuksia kunnon sadeasusta jolla voi olla tuntikausia rankkasateessa, lisäksi kunnon ajohanskat mitkä pysyy kuivana ja pitää kädet lämpöisinä.
Matkamotoristin sadeasu???
Matkamotoristin sadeasu???
Onko hyviä ehdotuksia kunnon sadeasusta jolla voi olla tuntikausia rankkasateessa, lisäksi kunnon ajohanskat mitkä pysyy kuivana ja pitää kädet lämpöisinä.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Tollasen hommasin viime vuonna enkä oo katunu ,
vesi pysyy ulkona .
http://www.varusteleka.fi/product/kayte ... _2IY0TA0IF
tässä sama pienempi ja halvempi versio .
http://swat.fi/vaatetus/sadevaatteet/bw ... x-sadepuku
nää hanskat pitää sateen ja kylmän loitolla , tarttis vaan olla pitempää versiota.
http://www.varusteleka.fi/product/syys- ... _2IY0LUYZF
täältä tutusta paikasta jonkinlaiset sadehanskat.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... eet-82745/
siinä muutama vaihtoehto...
Ural M-61 , Ural M-63
- separaattori
- 2000

- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: Matkamotoristin sadeasu???
miten ois tällainen?
http://www.google.fi/imgres?q=latex+men ... ,s:0,i:104
sais huomioo vielä enemmän kuin nyt pelkällä sivuvaunumoottoripyörällä (voiko enempää saadakaan =)
http://www.google.fi/imgres?q=latex+men ... ,s:0,i:104
sais huomioo vielä enemmän kuin nyt pelkällä sivuvaunumoottoripyörällä (voiko enempää saadakaan =)
Rust in piece
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Missäs se Sropovin kuminen sadeasu mahtaa olla , sekään ei tainnu vesiä
läpästä.
http://www.varusteleka.fi/product/suoja ... _3320OM7QA
http://www.varusteleka.fi/product/suoja ... _3320OLGIO
kyllähän näitä huomiovaatteita löytyy vaan mikä paras ?
Ural M-61 , Ural M-63
- piippumies
- 500

- Viestit: 586
- Liittynyt: 22.08.2009 08:43
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Itellä kyykkäpyörä ajoilta tallessa Moonrain sadeasu.. Ajoin Tampereelle ja takas kaatosateessa eikä kastunu kuin vähä naama.. On vaan niin kamalan värinen etten itäpyörän sarviin kehta se päällä koskea(punavalakone)edit. Asuun kuului käsine ja saapas-suojat.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Mulla on ollut jo n20vuotta tuomoinen kevyt moottoripyöräilyyn tarkoitettu sadehaalari on vielä toistaiseksi pitänyt sateen ulkopuolella, ajohanskojen päällä pidän rouhekumikintaita pitää kädet kuivina, kenkien päällä on sadesuojat,näillä eväillä on pärjätty.
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Mulla on ollut jo n20vuotta tuomoinen kevyt moottoripyöräilyyn tarkoitettu sadehaalari on vielä toistaiseksi pitänyt sateen ulkopuolella, ajohanskojen päällä pidän rouhekumikintaita pitää kädet kuivina, kenkien päällä on sadesuojat,näillä eväillä on pärjätty.
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
24 vuotta meni Rukan sadehaalarilla.
Siinä oli vaan sellainen vika, että se kutistui vuosi vuodelta...
Viime talvena ostin Stormin poistoalesta Richan sadehaalarin (~60€).
http://www.richa.eu/products/rainwear-j ... combi-1pc/
Nokian kumisaappaat pitävät parhaiten jalat kuivana, niillä vaan on ilkeä polkea pyörää.
Kädessä jotkut kumirukkaset. Niin ja päässä tietysti avokypärä
Siinä oli vaan sellainen vika, että se kutistui vuosi vuodelta...
Viime talvena ostin Stormin poistoalesta Richan sadehaalarin (~60€).
http://www.richa.eu/products/rainwear-j ... combi-1pc/
Nokian kumisaappaat pitävät parhaiten jalat kuivana, niillä vaan on ilkeä polkea pyörää.
Kädessä jotkut kumirukkaset. Niin ja päässä tietysti avokypärä
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Matkamotoristin sadeasu???
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... nen-82295/ 54€
En tiedä onko tuo hyvä mutta tuollakin on pysynyt kuivana kunhan on ehtinyt ajoissa pukea sadepuvun päälle.
En tiedä onko tuo hyvä mutta tuollakin on pysynyt kuivana kunhan on ehtinyt ajoissa pukea sadepuvun päälle.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Kyllähän tuommoinen mp-käyttöön tarkoitettu on parempi, kuin nuo Varustelekan lepattavat sadekuteet. ostaa kerralla hyvän, niin sillä pärjää pitkään. Saapassuoja ja sadehanskat vielä, niin hyvä on. Ja sitten kun vielä varoo heti polttamasta käyrässä niihin reikiä.
M1800R
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Niin, muutama vuos sitten käytiin Norjassa kaverin kanssa, itsellä Motonetin 15e sadeasu lähes koko viikon niskassa ja kaverilla sitten kalliimpi Rukka(työmaalta lainassa).
Molemmat oli roskiskamaa reissun jälkeen kun ei kestäneet jatkuvaa lepatusta 4000kilsaa
Molemmat oli roskiskamaa reissun jälkeen kun ei kestäneet jatkuvaa lepatusta 4000kilsaa
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Ostin vuosi sitte kevväällä Liiidelistä semmosen kahenkymmenenviijen euron puvun. Tänä kevväänä ostin toisen samanlaisen ku Hailuotoon mennesä alako tulla lunta ja viime kevväinen oliki kotona. Ovat kestäneet oikeen hyvin. Toinen ollu päällä kahesti ja se toinen ei kertaakaan.
Eivätkä lepata, ku ovat niin pinkeitä.
Eivätkä lepata, ku ovat niin pinkeitä.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
sropov kirjoitti: Eivätkä lepata, ku ovat niin pinkeitä.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Matkamotoristin sadeasu???
kelju m63 kirjoitti:Moro .
Missäs se Sropovin kuminen sadeasu mahtaa olla , sekään ei tainnu vesiä läpästä.
Niin että tätä meinaat?

Ps taisi toverit tulomatkalla saada vettä kunnolla niskaan.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Tuo haalarin loihkana on lahajotettu tuoreemmalle motoristisukupolovelle jo vuosia sitte. Tämä kaveri meinas, että tekkee siittä ihtelleen uretaanilla täytettynä vesikulukuneuvon. Olipa sitte kumminki käyny kokkeeksi tuon kans uimasilla ja häjin tuskin päässy kuiville. Onneksi oli ollu vähä vettä siinä uimispaikalla.
Että niinku pysykää juhannuksena kuivilla ja toisaalta äläkää polttako ihtiännä ku kumminki tuohusteletta niijen nuotioijenna kans.
Että niinku pysykää juhannuksena kuivilla ja toisaalta äläkää polttako ihtiännä ku kumminki tuohusteletta niijen nuotioijenna kans.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Nostellaampas vanhaa keskusteluketjua. Eilen rallista kotia ajellessa jouduin ajamaan reilu 10 kilometriä sateessa aivan kotinurkilla. Päällä oli tuliterä Yokon kokohaalari ja persaus oli märkä kun kotia pääsin. Haaroissa ei saumat pitäneet kun istui tuon matkaa norsunkorvaan muodostuneessa lätäkössä
Tänään kävin Motonetissä reklamoimassa ja sain rahat takaisin. Tilalle pitäisi kuitenkin löytää uusi koko vartalon peittävä haalari. Olisiko suosituksia, mikä pitää oikeasti veden ?
Yokon kaksiosainen puku mulla on ollut jo useamman vuoden ja se on ainakin toistaiseksi pitänyt veden mutta Dneprin kanssa olisi koko haalari mukavampi.
Tänään kävin Motonetissä reklamoimassa ja sain rahat takaisin. Tilalle pitäisi kuitenkin löytää uusi koko vartalon peittävä haalari. Olisiko suosituksia, mikä pitää oikeasti veden ?
Yokon kaksiosainen puku mulla on ollut jo useamman vuoden ja se on ainakin toistaiseksi pitänyt veden mutta Dneprin kanssa olisi koko haalari mukavampi.
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Työvaatteita myyvistä liikkeistä voi kysellä esim.teollisuuspesumiesten käyttämiä varusteita. Etra noin äkkipäätä tulee mieleen. Purjehtijan merivarusteet voipi olla myös hyviä.
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Kaikkia on kokeiltu, mutta nykyisen sydeemin olen todennut käytännölliseksi...
Sadehousut henkseleillä, väljät puntit mahtuu ajosaapas helposti läpi. (esim. Revit)
Sadetakki hupulla joka mahtuu kypärään, niin ei mene vesi niskaan, lisäksi tarpeeksi pitkät hihat joissa kuminauha kiristys. (esim. Hanx)
Ps toimii nahkoilla tai gore-tex asun kanssa







