Neprin moottorista tarvis yhen mitan
Neprin moottorista tarvis yhen mitan
Paljonko on mitta koneen ja lootan saumasta vauhtipyörän pintaan tai siihen reunukseen mikä tulee vauhtipyörästä ulospäin.
Nii tuli vielä toinen kysymys.että miten tommosen kiertokangen yläpään puslan saa sovitettua ku ne on kiertokankeen sen verran löysiä ettei kalvaimella pysty sovittaan ja männän tappi ei niihin mahdu
Nii tuli vielä toinen kysymys.että miten tommosen kiertokangen yläpään puslan saa sovitettua ku ne on kiertokankeen sen verran löysiä ettei kalvaimella pysty sovittaan ja männän tappi ei niihin mahdu
Re: Neprin moottorista tarvis yhen mitan
En muista tuota mittaa, mutta kytkinpaketin päälimmäinen levy tulee 1-2 mm yli koneen saumasta.
Ainakin jos mulla tulis vähänkin enemmän ulos, niin kytkinlevyn napa hinkkaisi vaihdelaatikon pääakselin stefaan.
Lisäksi kytkinasetelman senkkiruuvit hipovat tuolla mitalla vaihdelaatikon kuorta.
Nämä mitat kun vaihdoin uuden kampiakselin ja vauhtipyörä tuli ulommas kuin vanhalla kampuralla.
Taas hyvä vastaus joka ei varsinaisesti vastannut kysymykseen
Ainakin jos mulla tulis vähänkin enemmän ulos, niin kytkinlevyn napa hinkkaisi vaihdelaatikon pääakselin stefaan.
Lisäksi kytkinasetelman senkkiruuvit hipovat tuolla mitalla vaihdelaatikon kuorta.
Nämä mitat kun vaihdoin uuden kampiakselin ja vauhtipyörä tuli ulommas kuin vanhalla kampuralla.
Taas hyvä vastaus joka ei varsinaisesti vastannut kysymykseen
Vaihtamalla joko puslan kiertokankeen sopivaksi tai uusimalla puslasta pyörähtäneen kiertokangen jos sellainen käynyt, että pusla leikannut tappiin kiinni ja lähtenyt kiertokangen silmässä pyörimään.stahanov kirjoitti:
Nii tuli vielä toinen kysymys.että miten tommosen kiertokangen yläpään puslan saa sovitettua ku ne on kiertokankeen sen verran löysiä, ettei kalvaimella pysty sovittaan ja männän tappi ei niihin mahdu
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Eikös päälimmäinen levy oo aikalailla tasan vauhtipyörän reunan kanssa?
stahanov kirjoitti:Nii tuli vielä toinen kysymys.että miten tommosen kiertokangen yläpään puslan saa sovitettua ku ne on kiertokankeen sen verran löysiä ettei kalvaimella pysty sovittaan ja männän tappi ei niihin mahdu
Muistit varmaan lukita puslan...

Puslat on uusia ja menee sormin painamalla silmästä läpi
Niinpä niin siksi niihin lyödään tuurnalla lovet, kuvan mukaan.
En usko ett' pelkill' lovilla saa niin kovin kiinni että kestää kalvamisen
Joo, eihän se niin väljä saa olla että menee sormin painamalla, nehän lovet on vaan varmistukseksi ei uuden puslan kiinnittämiseksi. Uudet puslat vaan , ainakin mulla kaikki puslat on ollut niin tiukkoja että on tarvinnut työkalulla puristaa paikoilleen tai ottaa irti.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Paina vaan ensin ne puslat paikalleen kartioita käyttäen, jolloin ne leviää senverran, että on tiukar ja sitten l
lyöt lukitukset ha ei kun vaan rotsaamaan. Näin ainakin minulla onnistuu, sikkä olen teettänyt loivat kartiot
juuri tähän tarkoitukseen.
Jotta silleen, ja eikun Karppia katsomaan Meikkuun. ( sama mies jolle teit matkahitsauskoneen).
Terveisin: Raikku
lyöt lukitukset ha ei kun vaan rotsaamaan. Näin ainakin minulla onnistuu, sikkä olen teettänyt loivat kartiot
juuri tähän tarkoitukseen.
Jotta silleen, ja eikun Karppia katsomaan Meikkuun. ( sama mies jolle teit matkahitsauskoneen).
Terveisin: Raikku
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
stahanov kirjoitti:Paljonko on mitta koneen ja lootan saumasta vauhtipyörän pintaan tai siihen reunukseen mikä tulee vauhtipyörästä ulospäin.
Ei ole antaa mittaa kieviläisestä, mutta Uralin seiskapätkässä näkyy olevan tasan kopan pinnan kanssa.

Ps tuli vaihdettua uudet kytkinlevyt niiden öljysten tilalle
Eilispäivänä hitsailin kytkinkopan nippuun ja laitoin vauhtipyörän reunan 10mm kopanreunan alapuolelle eli aikalailla tuohon tälliin