Muutoksia foorumille ja vastuun jakamista..
Re: Muutoksia foorumille ja vastuun jakamista..
Älhtäähän se, siks älhtähin
.
eipä ois mullakaan dnepriä nyt jos ei tää foorumi olis ollu aikanaan avoin.. nyt jää kyllä mun projektitopicci pahasti kesken, armeijan päivärahoista ei nimittäin liikene yhtään ylimääräistä. oli kiva höpistä, kiitokset kaikille.
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'70 K-650 (raato)
Kyl mie oon jo kaaauan sitten ymmärtänyt sen,että täs elämäs ei saa kaikkea mitä haluais..
EI EDES RAHALLA.
Sitä vaan täytyy osata luopua,vaikka se kuinka vaikealta tuntuisi.
Mut onneks se ei tällä foorumilla ole kuitenkaan pakollista.Siitä selviää kunhan valn hoitaa velvollisuutensa tässä mukavassa porukassa.
Kaikki vaan mukaan.
EI EDES RAHALLA.
Sitä vaan täytyy osata luopua,vaikka se kuinka vaikealta tuntuisi.
Mut onneks se ei tällä foorumilla ole kuitenkaan pakollista.Siitä selviää kunhan valn hoitaa velvollisuutensa tässä mukavassa porukassa.
Kaikki vaan mukaan.
Jonnssonille viel sen verra,et ku sie oot nyt siel Suome puolustusvoimis,ni mie maksan siun tän vuoje jäsenmaksun,maksa sie se liittymismaksu,mite on,käiskö siule sillee?
vielä kerran että asia ymmärretään:
-foorumi säilyy vapaana kaikille alan harrastajille ja asiasta kiinnostuneille
-päänäkymä foorumista kirjautumatta on rajattu vain yleiseen alueeseen, yleinen keskustelu,tapahtumat, punainen tori
-kirjautumalla pääsee näkemään tekniikan ja muut osat mitkä on piilotettu ja osallistumaan keskusteluun.
-vain kerhon jäsenet pääsevät lukemaan ja kirjoittamaan heille tarkoitetetuissa osissa.
-1.3.2013 jälkeen käyttäjätunnukset aktivoitava uudelleen
Kymmenen vuoden aikana kertynyt valtaisa materiaali lajitellaan ja kaikki tiedonmurut kerätään talteen.
...katsotaan valmis foorumi ja viekää sitten siniset ukot saunan taakse ja niskalaukaus jos on tarpeen....
-foorumi säilyy vapaana kaikille alan harrastajille ja asiasta kiinnostuneille
-päänäkymä foorumista kirjautumatta on rajattu vain yleiseen alueeseen, yleinen keskustelu,tapahtumat, punainen tori
-kirjautumalla pääsee näkemään tekniikan ja muut osat mitkä on piilotettu ja osallistumaan keskusteluun.
-vain kerhon jäsenet pääsevät lukemaan ja kirjoittamaan heille tarkoitetetuissa osissa.
-1.3.2013 jälkeen käyttäjätunnukset aktivoitava uudelleen
Kymmenen vuoden aikana kertynyt valtaisa materiaali lajitellaan ja kaikki tiedonmurut kerätään talteen.
...katsotaan valmis foorumi ja viekää sitten siniset ukot saunan taakse ja niskalaukaus jos on tarpeen....
Kiitos kaikista kommenteista. Foorumimuutoksessahan on kysymyksessä omalla laillaan Roikan tallouen tasapainottamisesta. Mittään katasrohovia eioo olemassa tallouspuolella, mutta tarkotus on toimia niin jotta ei tuliskkaan. Niinku Karppakin tuossa aikasemmin totes Roikan kolome tukipilaria on Ralli, Lehti ja Foorumi. Näistä mikkään ei totteudu tässä nykysessä tasossa iliman jäsenmaksunsa maksaneita jäseniä, kiitos siitä heille. Me hallituksen jäsenet yritämme pittää jäsenistön tyytyväisinä, jotta pysyisivät jäseninä ja pieni jäsenlisäkin olisi tervetullut. Joku voi sanoa jotta, nyt teillä on väärät keinot. Aika näyttää. Kuitenkin, teki niin tai näin, mutinnaa synttyy, seon luonnollista.
Mielestäni nykyinen Roikan jäsen / liitymismaksu on tapissa, sitä eioo mahollista ennää korottaa. Velevotteet rahanmenolle on olemassa jos säilytettään tämä palavelujen taso. Ihte oon ollu Roikan jäsen vuojesta 1995, oon maksanu kolomesti liitymismaksun ku jäsenyyen maksu viivästyny yli eräpäivän. Aina oon tuntenu saavani maksulle vastinneen. Mutta tämähän on vappaaehtosta, jokkainen tekkee valintoja joka päivä, isoja tai pieniä.
Tervetulua jäsenet vuosikokkouksseen eeskesänäki, päättämmään Roikan asioista, mm hallituksen jäsenet valittaan vuojeksi kerrallaan.
Ystävällisin terveisin: ottomatti / Antero Erkkilä
Hallituksen jäsen v - 12 ja -13
Mielestäni nykyinen Roikan jäsen / liitymismaksu on tapissa, sitä eioo mahollista ennää korottaa. Velevotteet rahanmenolle on olemassa jos säilytettään tämä palavelujen taso. Ihte oon ollu Roikan jäsen vuojesta 1995, oon maksanu kolomesti liitymismaksun ku jäsenyyen maksu viivästyny yli eräpäivän. Aina oon tuntenu saavani maksulle vastinneen. Mutta tämähän on vappaaehtosta, jokkainen tekkee valintoja joka päivä, isoja tai pieniä.
Tervetulua jäsenet vuosikokkouksseen eeskesänäki, päättämmään Roikan asioista, mm hallituksen jäsenet valittaan vuojeksi kerrallaan.
Ystävällisin terveisin: ottomatti / Antero Erkkilä
Hallituksen jäsen v - 12 ja -13
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Elikkäs rakentelu mikä ei ole päivän valon arkaa eli jonssonin ja muutaman muunkin projektit niin kirjoittamiseen ei tarvii maksuja?
Mutta sitten jos joku jostain syystä saattaisi ehkä kuplan konetta ilman muutoksia rakennella niin sellaiset jäis vain maksaneille jäsenille avoimeksi?
Mutta sitten jos joku jostain syystä saattaisi ehkä kuplan konetta ilman muutoksia rakennella niin sellaiset jäis vain maksaneille jäsenille avoimeksi?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
mitä ne semmoset kerhon jäsenille tarkotetut osiot on? lukitaanko nykyisistä osioista joitain vain maksaneille (jos kyllä, niin saako tiedustella mitä?), vai tuleeko semmonen niinku VIP-alue maksaneille?
'54 M-72 (powered by KMZ)
'70 K-650 (raato)
'70 K-650 (raato)
Aika yksselitteinen on miun mielestä tuo mitä Karppa edellä kirjottaa....koskien mitä saa lukea ja kuka saa lukea....
KUN Käsittääkseni nyt kuitenkin Kaikki tärkeä ja himoittu tieto löytyy Kaikille Rekisteröityneille!!!
Eikö sieltä nyt yhtään löydy kärsivällisyyttä odottaa ja katsoa mitä on tulossa, ennenkö aletaan haukkua ja mollata KOKO sivustoa ja KAIKKIA uudistuksia?? Varmasti sivut kaipaavat "siivousta", aina silloin tällöin.
...niin monta ihmeellistä asiaa, hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa....
Joo, suurinpiirtein vitosen kuukaudessa. Viitisenkymppiä vuodessa. Paljonko aattelit että talkootöistä yleensä maksetaan? Oon vuosia pitänyt yllä useampaakin foorumia, enkä oo ollut lapanen ojossa. En edes siihen domainhotelliin, saati talkoisiin.Tulitko laskeneeksi mitä maksaa kaikki muu mitä ilmeisesti pitkälti talkoilla tuolla taustalla hääritään ja touhutaan? Ei se aika kellään ilmasta ole, aina se on jostain muusta pois.... Minusta on hienoa, että porukasta löytyy ihmisiä, jotka haluaa sivua tehdä ja parannella.
Eihän tässä se raha mikä foorumiin menee olekaan taustalla. Koitetaan saada väkimäärä kasvuun lyömällä ovea nenän edestä kiinni. Jää ulkopuolelle uudet potentiaaliset wannabe -Uralistit. Jää ulkopuolelle ne, joilla on tietoa mutta eivät enää harrasta merkkiä. Jää ulkopuolelle ne, jotka voisivat palata takaisin merkkiin. Vai moniko liittyy ensin kerhoon -ostaakseen jonkin ihan uppo-oudon pyörän?
Ne jotka eivät ole tähän mennessä maksaneet, eivät sitä välttämättä tee jatkossakaan. Miksi tarviskaan, on olemassa ilmaisiakin vaihtoehtoja.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
temppu
No joo, voin kertoa että viitosella kuussa ei saa suomessa palvelimia pitävältä tarjoajalta tilaa. Siis niin että ne palvelimet oikesti sijaitsee suomessa.Uralrane kirjoitti:Joo, suurinpiirtein vitosen kuukaudessa. Viitisenkymppiä vuodessa. Paljonko aattelit että talkootöistä yleensä maksetaan? Oon vuosia pitänyt yllä useampaakin foorumia, enkä oo ollut lapanen ojossa. En edes siihen domainhotelliin, saati talkoisiin.Tulitko laskeneeksi mitä maksaa kaikki muu mitä ilmeisesti pitkälti talkoilla tuolla taustalla hääritään ja touhutaan? Ei se aika kellään ilmasta ole, aina se on jostain muusta pois.... Minusta on hienoa, että porukasta löytyy ihmisiä, jotka haluaa sivua tehdä ja parannella.
mä jostain syystä uskon mitä sivujen tekijät kertoo....
...ehkä kun oon blondi...
ihmettelen edelleen, että kenen se pitäs sanoo, ja millä kielellä, että ihmiset ymmärtäis, ettei nää sivut ole menossa kiinni niiltä jotka ei kerhoon kuulu??? ....vai olenko minä ymmärtänyt nyt jotain väärin....
tuo kuitenkin lukee enemmässä kuin yhdessä kohdassa täällä sivuilla....
huh huh....
tuo kuitenkin lukee enemmässä kuin yhdessä kohdassa täällä sivuilla....
huh huh....
...niin monta ihmeellistä asiaa, hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa....
-
temppu
Minä en ainakaan jaksa kommentoida noihin sivu juttuihin enää muuta kun että odottakaa...
Lukekaa koko viestiketju niin saatte käsityksen siitä mitä on tulossa tapahtumaan, ei vaan jaksaisi joka kolmanteen viestiin kirjoittaa samaa asiaa.
Lukekaa koko viestiketju niin saatte käsityksen siitä mitä on tulossa tapahtumaan, ei vaan jaksaisi joka kolmanteen viestiin kirjoittaa samaa asiaa.
-
autimies
Äkkiä vaan sitten copy pastettamaan, nää happy houerit ei taida jatkua kauaa........Uralrane kirjoitti:
Eihän tässä se raha mikä foorumiin menee olekaan taustalla. Koitetaan saada väkimäärä kasvuun lyömällä ovea nenän edestä kiinni. Jää ulkopuolelle uudet potentiaaliset wannabe -Uralistit. Jää ulkopuolelle ne, joilla on tietoa mutta eivät enää harrasta merkkiä. Jää ulkopuolelle ne, jotka voisivat palata takaisin merkkiin. Vai moniko liittyy ensin kerhoon -ostaakseen jonkin ihan uppo-oudon pyörän?
Ne jotka eivät ole tähän mennessä maksaneet, eivät sitä välttämättä tee jatkossakaan. Miksi tarviskaan, on olemassa ilmaisiakin vaihtoehtoja.
Oli muuten ihan pakko!
Pesaisehan linssit..temppu kirjoitti:No joo, voin kertoa että viitosella kuussa ei saa suomessa palvelimia pitävältä tarjoajalta tilaa. Siis niin että ne palvelimet oikesti sijaitsee suomessa.
http://www.webhotelli.fi/
Tuolta Silver, riittää varsin hyvin suuremmallekin liikenteelle. Oon käyttänyt jo vuosia ja hyvät uptimet. Ja hyvin on bitti kulkenut.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
temppu
Hyvä vitsiUralrane kirjoitti:Pesaisehan linssit..temppu kirjoitti:No joo, voin kertoa että viitosella kuussa ei saa suomessa palvelimia pitävältä tarjoajalta tilaa. Siis niin että ne palvelimet oikesti sijaitsee suomessa.![]()
http://www.webhotelli.fi/
Tuolta Silver, riittää varsin hyvin suuremmallekin liikenteelle. Oon käyttänyt jo vuosia ja hyvät uptimet. Ja hyvin on bitti kulkenut.
Ja en mä mitään linssejä voi pestä kun ei mulla moisia ole
Kiitos Kilinäkin, kukapa tuon paremmin lausuisi, kuin tuo Sinun sanomasi.kilinä63 kirjoitti:mä jostain syystä uskon mitä sivujen tekijät kertoo.......ehkä kun oon blondi...
ihmettelen edelleen, että kenen se pitäs sanoo, ja millä kielellä, että ihmiset ymmärtäis, ettei nää sivut ole menossa kiinni niiltä jotka ei kerhoon kuulu??? ....vai olenko minä ymmärtänyt nyt jotain väärin....
![]()
tuo kuitenkin lukee enemmässä kuin yhdessä kohdassa täällä sivuilla....![]()
huh huh....
Sivut ei tojellakkaa oo menossa kiinni hetiskkää kaikilta osin. Nämä alottelevat tulevat Uralistit pääsevät kyllä juonesta kiinni iliman jäsenyyttä niinku ennenkin.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Sitä sanotaan yritysfuusioksi. Tekevät niitä kun laittavat yritykset toimimaan ja hakevat volyymia kaupankäyntiin. Asiakas hyötyy. Tai no ne hyötyy jotka ei maksa liikaa.temppu kirjoitti:Siis tuohan on se paja kun osti kasan niitä "hyvin" menestyneitä palveluntarjoajia... No enpäs sanokkaan. Toinen homma on noi aataminaikaiset liikennerajoitukset, eihän kukaan enää tänäpäivänä ota mitään missä on joku rajoitus liikenteelle? eihän? Tuossakin taas huvittavasti laitettu ihan jumalattoman suuri luku, kun saman asian vois ilmaista 20Gb. Mut eihän toi tunnu enää isolta, vaikka totta että tavallista foorumin selausta tuohon määrään riittää loputtomasti.
Ja en mä mitään linssejä voi pestä kun ei mulla moisia ole
Eikä niistä rajoituksista ole mitään haittaa jos bitti kulkee ja rajoitus ei tule likimainkaan vastaan. Niinkuin itsekin myönsit, tuolla bittimäärällä pyörittää tämmöistä mestaa aivan mainiosti. Muuta en väittänytkään.
Ennemmin otan tuollaisen rajoituksen kuin tukkoisen maakunnan puhelinyhtiön mestan missä serverikapasiteetti on myyty aikapäiviä sitten ylitse. Myydään ilman rajoituksia mutta koneissa ei ole potkua. Jokin syyhän se oli tämänkin luukun muutolle.
Linssit on tarpeen mikäli ei kykene tunnustamaan realiteettia. Vitosella saa ja Uralilla pääsee. Ei tämä porukka mun mielestä ihan kirkkaimman kiiltävän perään ole muutoinkaan. En edes minä, vaikka kromipyörällä nykyään ajelenkin.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
- Timpa
- 1500

- Viesti:
Jos nyt jonkun sanasen naputteleisin itekin. Entisen serverihotellinpitäjän kanssa oli useasti itku silmässä, kun ei vaan peuhannut. Emmekä ole/olleet/tule olemaan ainoat.
Nykyisellä systeemi maksaa vähän enemmän, mutta koneet ja asiakaspalvelu ovat Suomessa ja hereillä ja tavoitettavissa. Siinä erot nykyisen ja entisen välillä.
Olette varmaankin huomanneet, sivujen avautumisnopeuden muutoksen sukkelampaan suuntaan?
Nykyisellä systeemi maksaa vähän enemmän, mutta koneet ja asiakaspalvelu ovat Suomessa ja hereillä ja tavoitettavissa. Siinä erot nykyisen ja entisen välillä.
Olette varmaankin huomanneet, sivujen avautumisnopeuden muutoksen sukkelampaan suuntaan?
kopase tosta: 0440928192
Timpa kirjoitti: Olette varmaankin huomanneet, sivujen avautumisnopeuden muutoksen sukkelampaan suuntaan?
Jaa luulin vaan, että selain oli tökkivä ja hidas
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Olen ollut huomaavinani, että suurimman äläkän näistä muutoksista Sivuillamme on nostaneet ne
tahot, jotka eivät ole joko ymmärtäneet,tai tahtoneet ymmärtää, mihin ollaan menossa. Eihän muidenkaan, kuten esim VMPK:n
sivut kaikilta ole avoimia ja sama pätee monta muuta järjestöä. Turha on selitellä, onko Johtokuntamme, jonka me jäsenmaksun maksaneet olemme valinneet, tehnyt oikean ratkaisun.
Ulkopuolisten EI Jäsenten purnaaminen siis päätöksen suhteen on turhaa.Siksi toivonkin, että
annetaan ajan kulua ja uudistusten toteutua, jonka jälkeen me jäsenet ja uudet jäsenet voivat
arvoida asian hyvät ja huonot puolet.
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu, niinhän se aina menee.
Liittykää mukaan kivaan yhteiseen järjestöömme, jos se hymykin vielä irtoaisi, sillä on kaikkein helpoin
rooli , se arvostelijan rooli ja vielä sivusta.
Lunta vaan pukkaa täällä Helsingissäkin, onneksi ei vielä tupaan.
Talviterveisin: Raikku
tahot, jotka eivät ole joko ymmärtäneet,tai tahtoneet ymmärtää, mihin ollaan menossa. Eihän muidenkaan, kuten esim VMPK:n
sivut kaikilta ole avoimia ja sama pätee monta muuta järjestöä. Turha on selitellä, onko Johtokuntamme, jonka me jäsenmaksun maksaneet olemme valinneet, tehnyt oikean ratkaisun.
Ulkopuolisten EI Jäsenten purnaaminen siis päätöksen suhteen on turhaa.Siksi toivonkin, että
annetaan ajan kulua ja uudistusten toteutua, jonka jälkeen me jäsenet ja uudet jäsenet voivat
Liittykää mukaan kivaan yhteiseen järjestöömme, jos se hymykin vielä irtoaisi, sillä on kaikkein helpoin
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Hyvä kirjoitus Raikulta. Minulla ei tuohon mitään lisättävää tai pois otettavaa.Raikku kirjoitti:Olen ollut huomaavinani, että suurimman äläkän näistä muutoksista Sivuillamme on nostaneet ne
rampe - Raimo Rauvola
Tämä on mielestäni tärkeintä tässä uudistuksessa. Ooppelikerhon puolella on niin että on jäsenpalsta ja teknistä tietoutta erikseen, siellä on sitten korjaamokirjoista ja muista materiaalista tietoa saatavilla ja jäsenpalstalle voi kirjoittaa jos haluaa kirjoittaa pelkästään jäsenmaksun suorittaneille, muuten foorumi, ostetaan ja myydään yms. toimii kaikille. Ajattelin minäkin tässä esitellä mielipiteitäni kun tuli tuo jäsenmaksukin maksettuaottomatti kirjoitti: Sivut ei tojellakkaa oo menossa kiinni hetiskkää kaikilta osin. Nämä alottelevat tulevat Uralistit pääsevät kyllä juonesta kiinni iliman jäsenyyttä niinku ennenkin.
-
autimies
No, rampella on aika large toi avatarkuva...
erottuu muuten muista.. 
Ei ollut tarkoitus erottua joukosta tolla kuvan koolla. Näista asennushienouksista en juurikaan ymmärrä mitää. Siitä vaan sattui tulemaan tollainen.autimies kirjoitti:No, rampella on aika large toi avatarkuva...erottuu muuten muista..
rampe - Raimo Rauvola
Ihan ite onnistuin pienentämään kuvan.rampe kirjoitti:Ei ollut tarkoitus erottua joukosta tolla kuvan koolla. Näista asennushienouksista en juurikaan ymmärrä mitää. Siitä vaan sattui tulemaan tollainen.autimies kirjoitti:No, rampella on aika large toi avatarkuva...erottuu muuten muista..
rampe - Raimo Rauvola
Rampen kuva; Siiranmäki, vankileiri, suomalaisia "omia" vankeja, sota-aika.
Kuka oli leirillä talousaliupseerina?
Kuka oli leirillä talousaliupseerina?
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Oma talous tarkka, samalla matkalla...

Ps viisumit kuntoon, niin ensi kesänä mukana ollaan
Siiranmäessa 2010, kuvasta 205 lähtien...yövyttiin ja odoteltiin Karppia suomesta sekä taidettiin nauttia vähän virvoitusjuomia.
https://picasaweb.google.com/1008655460 ... e182262010
https://picasaweb.google.com/1008655460 ... e182262010