Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Joo o

Tulppia polttaa ku suomisikaria dnepr ...kondensaattori oli ilmeisestikin sökö ...kuitenki tulpat oli mustat , tosi mustat ja nokiset muutamien ajokilometrien jälkeen . Laskin neulat alimmaiseen asentoon , ei liiemmin auttanut ollenkaan , nostin neulat takas keskiasennolle ja vaihdoin kondensaattorin kun räpsytteli kärjissä ihan kivasti. No siitä se kimpaantu laite ja alkoi toimimaan ihan mukavasti kun ajelee esim. sellaista reilua mukavaa 60KM/h vautia , pienellä kaasulla ajettaessa alkaa pöpöttään enempi kuin olis ryyppyä päällä , tosin se poltti taas vasemman tulpan ...molemmat taas vaihtoon kunhan aurinko paistaa ...tai sitten ei paista . Onko muilla ( kaikilla ) ollut samanlaisia tapauksia ja millä niistä pääsee eroon ku paaliin puristamalla . TV. Jouni
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4315
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Bilteman tulpat toimi itellä noin...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Kyllä tuo jöndessin tarina kuulostas niin ilmasaannin puutteelta.
Minkälainen ilmansuodatin siulla on??
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Liekö siinä kotelossa jokin verkko hässäkkä vissiin
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8274
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Mikähän malli kaasuttimia on tuossa wermeessä? Tulpat kyllä pimenee jos on liian rikas seos...
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

K 301 kaasuttimet ...minkälainen on dneprin oikea suodatin ?
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Siimahässäkkä , tilkka öljyä kupin pohjalla.
Tulviiko kaasarit , onko bensapinnat samat molemmin puolin ??

t.hh
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Oikean puoleisessa on vilkku polttoainetta sisällä ...tosi vähän .
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Seostahan pystyy myös säätämään ruuveista , vaikuttaa eniten tyhjäkäynnillä , hieman vaikutusta n. puoleen kaasuun asti.
Jostain syystä ngk tulpat on ittellä olleet herkimpiä pimenemään , parhaiten kestää halvimmat rautasydämiset , tietty lämpöarvollakin on jotain vaikutusta.

t.hh
Avatar
wossikka
75
75
Viestit: 98
Liittynyt: 09.02.2005 13:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja wossikka »

Oiskohan siihen iskenyt psykodeelinen oireyhtymä :?:

Panes pirauttaen niin ihmetellään joukkueena (kaksi on jo joukkue ),tyhyjä yksin hakata päätä seinään :angry-banghead:
Tämänkö se teki? Ei koskaan aikasemmin ,ja taas ***kele.
Nepr 750 sv tuplaveto 0400692320
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Tänään laitoin bosh tulpat ja 10 km taajama ajelua ...ja poks ...toinen tulppa pimeeksi . Ennen ku ostin tuon kapistuksen siihen oli laitettu 12v auton akku ja ajettu sillä....pyörä on oikeesti 6v. Laite . Kuinka puolan voi mitata ja voiko sen vuoksi tulppia mennä ...
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8274
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Täytyy nolona todeta että mulla ei ole vielä koskaan mennyt itäpyörässä tulppa...vaikkakin en ole noilla kun vasta n. 65tkm ajellut.
2-Tahtisissa ja crossi-peleissä on jokunen mennyt, mutta 4-tahti..ei! Tulppina olen aina näissä itäkoneissa käyttänyt Bosch w bc 8 tai 7
(olikose lyhyt BC vai DC..?) no sama se. Liian rikas seos tappaa tulpan.
Nuo kaasuttimet 301(2) on minulle vaikea paikka...en ole suostunut alkaa noita säätelee, en tuollaisia enää pappa tunturin jälkeen....joku tuntee nuo paremmin kun minä!
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Kokeileppas jöndess ajella vaikka vähän aikaa ilman sitä siimahässäkkää....jotenkin miusta vaan tuntuu siltä että se siun laite ei saa riittävästi ilmaa alakierroksilla....tunnen useita urlisteja(myös minä itse),jotka ovat kärsineet tuosta samasta alakierros paukkeesta,joka siis johtuu tulppien nokeutumisesta,joka taas johtuu liian rikkaasta seoksesta(ei siis saa liikaa bensaa,vaan liian vähän ilmaa).
Ja ne tulpathan eivät siitä nokeutumisesta mihinkään rikkoudu,vaan yleensä ne puhdistuksen jälkeen toimivat siinä kuin uudetkin.

Enhän toki voi asiasta varma olla,mutta nuo siun oireet kuulostaa niin tutulta muutamien vuosien takaa täällä Eteläisessä-Karjalassa.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8661
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Molempia oon käytänyt ja kummastakaan en luovu...

Tulpat NGK BP7HS, Bosch W7BC

Ps samoissa kilometrimäärissä ollaan

Edit: tosin karppi on satatonnari :clap:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8274
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Uskila kirjoitti::mrgreen: Terve

Molempia oon käytänyt ja kummastakaan en luovu...

Tulpat NGK BP7HS, Bosch W7BC

Ps samoissa kilometrimäärissä ollaan
Tuosta Boschin tulpasta..kävin paikallisessa tunnetussa autosähköliikkeessä/tukkurissa kysymässä noita bossilaisia ja siellä oli hyllynperillä pari pölyttynyttä laatikkoa joissa luki päällä (jonkun kirjottamana) K-750..?! Noita tulppia on sekä GERMANY että CHINA, ne wanhat oranssinkeltaset paffelaatikot on Germanya ja uudemmat silverit useimmin Kiinaa...en tiedä onko kestossa eroa?
autimies

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja autimies »

Itse ajan niillä vanhoilla champpioneilla oisko se olut joku lr6 tms..... siis volkkarin tulpalla... toimii ja kestää myös kastumisen...
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
autimies

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja autimies »

Jondess kirjoitti:Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
No, piisaa,, noi kaasarit on vähän semmoisia, että seokset säädetään tyhjäkäynnillä....

ensiksi ihan perusasiat kuntoon... vaijerit ja ilmavuodot.. kaasuttimen synkronoitiin helposti ilman kalliita laitteita sopii kaksi 4-5mm poranterää.... tai vaikka pienempiä mutta samankokoisia... :think:

putsarille menevät putket huitsin nevadaan.... ja ne saman painoiset poranterät sinne kaasereiden imupuolelle... kun ne ovet saman kokoiset ja painoiset... asetat ne luistinta vasten ja käännät varovasti kahvasta... molempien poitäisi heilahtaa yhtäaikaa,. jos ei niin,, tarvii varmaan tehdä jotain??

Perhana.. onks tänään perjantai... olen ollut tuolla madaltamassa , eiku asentamassa vaunua... :whistle:

anteeksi .. mut noin se toimii.. :shifty:
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Jondess kirjoitti:Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin,niin tuon nokeutumisen ja paukkeen jälkeen jos onnistuu vielä härnäämään vehkeen kulkemaan norminopeuksia,niin se tilanne normalisoituu täysin,kunnes taas alat ajelemaan joksikin aikaa hiljaisilla kierroksilla,niin törmäät taas samaan nokeutumis ongelmaan.
Tuolla miun tarjoamalla tavalla voit ainakin sulkea pois tämän mahdollisuuden,jos pauke vaan jatkuu vapaassa hengityksessä.
En siis yritä tässä mitenkään päteä,vaan ainoastaan ja vain haluaisin auttaa uutta päristelijää kivikkoisella alkutaipaleella,jonka itse olen kokenut niin karvaasti.
Ja sitäpaitsi mie vaa pahasti pelkään että ei tää oo siun viimeinen "pikkuongelma" tämän harrastuksen parissa.
Ja jos mie täällä jotain vinkkiä annan,niin se ei ole mitään luettua kirjatietoa,eikä ehdotonta faktaa,vaan täysin omista kokemuksista se kumpuaa.. :-P
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Viimeksi kun ostin boschin tulpia ne oli venäläisiä,
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Varhaisen yön tunteina purin oikean puoleisen kaasuttimen kohon ja tyhjentelin sekä tinasin . Siimat pois putsarista . Kaasuttaessa rajusti kone pätisee kuin poltto loppuis kesken . Tänään kaasuttimien kalibrointia ja taivastelua .
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3107
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä. Parhaiten väärä seosta kestää Boschin nelikärkiset sekä ne aitovenäläiset. Mutta eiköhän se varsinainen vika ole siellä bensa/ilma-puolella.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8661
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

Jondess kirjoitti:Varhaisen yön tunteina purin oikean puoleisen kaasuttimen kohon ja tyhjentelin sekä tinasin . Siimat pois putsarista . Kaasuttaessa rajusti kone pätisee kuin poltto loppuis kesken . Tänään kaasuttimien kalibrointia ja taivastelua .
:mrgreen: Terve

Ei muuta kuin iloista säätöjumppaa >>>>> katso tänne:

Ps nyt kun siima hässäkkä on pois ja ei ole imuvastusta, niin se käy laihana...
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Jos laitankin puolet takas siitä siima hässäkästä ...menisköhän se sillon vaan puoliksi mettään
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Ps nyt kun siima hässäkkä on pois ja ei ole imuvastusta, niin se käy laihana...[/quote]

Pitäisköhä tuosta aloittaa keskustelu... :-P
Näähä toimii vaikka pelkillä vapaavirtaussuodattimilla,mitkä eivät kyllä tee minkäänlaista imuvastetta...Juuri sellaisia tuossa hiljan tarkastelin,niin hyttystä suuremmat roskat se moottorin ulkopuolelle taitaa jättää. :-P ...roskis oli niiden loppusijoituspaikka.
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

cedricfan kirjoitti:Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä..
No joo...en kyllä koskaan ole kuumentanut,mutta tolkuttomasti olen kilometrejä putsatuilla tulpilla ajellut...joku kuumentaa...joku heittää roskiin...mut mie vaa putsaan ja ajelen... :-P

Mutta totta on kyllä sekin,että aina ei nokeentunutta tulppaa saa enää toimivaksi...mutta pääsääntöisesti niillä ajelee vielä paljon mukavia kilometrejä,kunhan ensin poistaa sen nokeamista aiheuttavan ongelman...esim..pahoin likaantuneen ilmanputsarin...oon joskus venäjän puolella joutunut jopa meisselillä tökkimään muutaman reijän putsariin,että ei oo tarvinut kenenkään hinattavaksi alentua.. :-P
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8274
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Jondess kirjoitti:Jos laitankin puolet takas siitä siima hässäkästä ...menisköhän se sillon vaan puoliksi mettään
Terve
Noissa ilmanputsareissa on , poislukien tuo MT-11 mallinen muovinen lieriö, eräänlainen tulppa(sulake) siihen että alkaa parantaa polttoainepuolta, vaikka paremmilla kaasuttimilla. Nuo perusmalliset suodatin systeemit on juuri ja juuri omilla kokonpanoilla toimivia, mutta herkästi alkaa adistaa. Tuossa sinun tapauksessa tutkisin tuon kaasuttimen toimintaa tyhjäkäynti ja siirtymä vaiheessa seuraavasti: Käynnistä mopo seisontatuella (pyörä suorassa) irrota ilmanpuhdistin putket kaasuttimista, jos mopo käy normaalia tyhjäkäyntiä kohtuu hyvin katso lampun avulla kaasuttimen imuaukosta sisään ja tutki tuleeko kaasuttimen neulan juuresta polttoainetta selkeästi ryöpsähtäen,tiputtain, tai ei lainkaan. Lisää hieman kaasua (apupoika paikalle) ja tutki samoin kuinka tuolta neulan tyvestä polttoainetta alkaa nousemaan. Tämän tarkistuksen ideana on se että jos neulantyvestä tulee selkeästi kamaa jo normaalilla tyhjäkäynti nopeudella on vikana joko, liian suuri tyhjäkäyntinopeus joka on jouduttu säätämään niin koska tyhjäkäyntipiiristä ei tule riittävästi polttoainetta, neulan suutinputki/neula on liian kulunut (väärän mallinen) , Polttoaineen pinta liian korkea. Jos kamaa tulee suutinputkesta liian aikaisin liian paljon ei mopo pelaa tyhjäkäynti ja osakaasualueella kun kamaa tulee ilmamäärään verrattuna liian paljon, mutta suuremmilla kierroksilla tilanne on ihan sama kun toimivalla koneella koska silloin kamaa pitääkin tullla pääosin suutinputken kautta neulan ja pääsuuttimen rajoittaman verran. Tutkisin tuon ensin..ilmanpuhdistin ei tuota testiä sekoita kun putket on irti.
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3107
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

karppi kirjoitti:
cedricfan kirjoitti:Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä..
No joo...en kyllä koskaan ole kuumentanut,mutta tolkuttomasti olen kilometrejä putsatuilla tulpilla ajellut...joku kuumentaa...joku heittää roskiin...mut mie vaa putsaan ja ajelen... :-P

Mutta totta on kyllä sekin,että aina ei nokeentunutta tulppaa saa enää toimivaksi...mutta pääsääntöisesti niillä ajelee vielä paljon mukavia kilometrejä,kunhan ensin poistaa sen nokeamista aiheuttavan ongelman...esim..pahoin likaantuneen ilmanputsarin...oon joskus venäjän puolella joutunut jopa meisselillä tökkimään muutaman reijän putsariin,että ei oo tarvinut kenenkään hinattavaksi alentua.. :-P
Mitäs tulppia Karpopi käyttää, ei kai vaan aitoja alkuperäisiä rautasydämisiä kun ei tarvi tohotella :think:
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Silloin kun tilanne oli pahimmillaan(ennen dnepr-suodatinta)käytin kaiken merkkisiä mm,champion,bosh,ngk ja alkuperäisiäkin...eikä mielestäni merkittäviä eroja ollut,ei nokeutumisessa eikä putsauksen jälkeisessä toiminnassa.
Nykyään käytän ainoastaan ekokem tulppia(equipment,meniköhä oikein)..tarkemmin sanottuna kahta tuollaista tulppaa,kun tulppien kulutus on loppunut. :-P..joskus noitakin oon puhistanu,kun olen huolimattomuuttani ajellut liian likaisella suodattimella.
Jondess
25
25
Viestit: 32
Liittynyt: 02.10.2012 12:08

Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...

Viesti Kirjoittaja Jondess »

Koulussa oli hiukan bentsiiniä ...nyt ei. Pätinää kun nostaa kierroksia tyhjäkäynnistä hilkun ja päksyy putkeen mitta vastaa kaasuun , sekä tosi kovilla taas pätkii ...huomenna jos kerkeän niin kaasuttimien kalibrointia sekä tuli mieleen että voisko sen akselin laakeroinnin tarkastaa joka tulee käräjille ...onko virran jakajan akseli hyvä nimike sille.
Vastaa Viestiin