Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Joo o
Tulppia polttaa ku suomisikaria dnepr ...kondensaattori oli ilmeisestikin sökö ...kuitenki tulpat oli mustat , tosi mustat ja nokiset muutamien ajokilometrien jälkeen . Laskin neulat alimmaiseen asentoon , ei liiemmin auttanut ollenkaan , nostin neulat takas keskiasennolle ja vaihdoin kondensaattorin kun räpsytteli kärjissä ihan kivasti. No siitä se kimpaantu laite ja alkoi toimimaan ihan mukavasti kun ajelee esim. sellaista reilua mukavaa 60KM/h vautia , pienellä kaasulla ajettaessa alkaa pöpöttään enempi kuin olis ryyppyä päällä , tosin se poltti taas vasemman tulpan ...molemmat taas vaihtoon kunhan aurinko paistaa ...tai sitten ei paista . Onko muilla ( kaikilla ) ollut samanlaisia tapauksia ja millä niistä pääsee eroon ku paaliin puristamalla . TV. Jouni
Tulppia polttaa ku suomisikaria dnepr ...kondensaattori oli ilmeisestikin sökö ...kuitenki tulpat oli mustat , tosi mustat ja nokiset muutamien ajokilometrien jälkeen . Laskin neulat alimmaiseen asentoon , ei liiemmin auttanut ollenkaan , nostin neulat takas keskiasennolle ja vaihdoin kondensaattorin kun räpsytteli kärjissä ihan kivasti. No siitä se kimpaantu laite ja alkoi toimimaan ihan mukavasti kun ajelee esim. sellaista reilua mukavaa 60KM/h vautia , pienellä kaasulla ajettaessa alkaa pöpöttään enempi kuin olis ryyppyä päällä , tosin se poltti taas vasemman tulpan ...molemmat taas vaihtoon kunhan aurinko paistaa ...tai sitten ei paista . Onko muilla ( kaikilla ) ollut samanlaisia tapauksia ja millä niistä pääsee eroon ku paaliin puristamalla . TV. Jouni
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Bilteman tulpat toimi itellä noin...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Kyllä tuo jöndessin tarina kuulostas niin ilmasaannin puutteelta.
Minkälainen ilmansuodatin siulla on??
Minkälainen ilmansuodatin siulla on??
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Liekö siinä kotelossa jokin verkko hässäkkä vissiin
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Terve
Mikähän malli kaasuttimia on tuossa wermeessä? Tulpat kyllä pimenee jos on liian rikas seos...
Mikähän malli kaasuttimia on tuossa wermeessä? Tulpat kyllä pimenee jos on liian rikas seos...
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
K 301 kaasuttimet ...minkälainen on dneprin oikea suodatin ?
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Siimahässäkkä , tilkka öljyä kupin pohjalla.
Tulviiko kaasarit , onko bensapinnat samat molemmin puolin ??
t.hh
Tulviiko kaasarit , onko bensapinnat samat molemmin puolin ??
t.hh
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Oikean puoleisessa on vilkku polttoainetta sisällä ...tosi vähän .
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Seostahan pystyy myös säätämään ruuveista , vaikuttaa eniten tyhjäkäynnillä , hieman vaikutusta n. puoleen kaasuun asti.
Jostain syystä ngk tulpat on ittellä olleet herkimpiä pimenemään , parhaiten kestää halvimmat rautasydämiset , tietty lämpöarvollakin on jotain vaikutusta.
t.hh
Jostain syystä ngk tulpat on ittellä olleet herkimpiä pimenemään , parhaiten kestää halvimmat rautasydämiset , tietty lämpöarvollakin on jotain vaikutusta.
t.hh
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Oiskohan siihen iskenyt psykodeelinen oireyhtymä
Panes pirauttaen niin ihmetellään joukkueena (kaksi on jo joukkue ),tyhyjä yksin hakata päätä seinään
Panes pirauttaen niin ihmetellään joukkueena (kaksi on jo joukkue ),tyhyjä yksin hakata päätä seinään
Tämänkö se teki? Ei koskaan aikasemmin ,ja taas ***kele.
Nepr 750 sv tuplaveto 0400692320
Nepr 750 sv tuplaveto 0400692320
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Tänään laitoin bosh tulpat ja 10 km taajama ajelua ...ja poks ...toinen tulppa pimeeksi . Ennen ku ostin tuon kapistuksen siihen oli laitettu 12v auton akku ja ajettu sillä....pyörä on oikeesti 6v. Laite . Kuinka puolan voi mitata ja voiko sen vuoksi tulppia mennä ...
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Terve
Täytyy nolona todeta että mulla ei ole vielä koskaan mennyt itäpyörässä tulppa...vaikkakin en ole noilla kun vasta n. 65tkm ajellut.
2-Tahtisissa ja crossi-peleissä on jokunen mennyt, mutta 4-tahti..ei! Tulppina olen aina näissä itäkoneissa käyttänyt Bosch w bc 8 tai 7
(olikose lyhyt BC vai DC..?) no sama se. Liian rikas seos tappaa tulpan.
Nuo kaasuttimet 301(2) on minulle vaikea paikka...en ole suostunut alkaa noita säätelee, en tuollaisia enää pappa tunturin jälkeen....joku tuntee nuo paremmin kun minä!
Täytyy nolona todeta että mulla ei ole vielä koskaan mennyt itäpyörässä tulppa...vaikkakin en ole noilla kun vasta n. 65tkm ajellut.
2-Tahtisissa ja crossi-peleissä on jokunen mennyt, mutta 4-tahti..ei! Tulppina olen aina näissä itäkoneissa käyttänyt Bosch w bc 8 tai 7
(olikose lyhyt BC vai DC..?) no sama se. Liian rikas seos tappaa tulpan.
Nuo kaasuttimet 301(2) on minulle vaikea paikka...en ole suostunut alkaa noita säätelee, en tuollaisia enää pappa tunturin jälkeen....joku tuntee nuo paremmin kun minä!
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Kokeileppas jöndess ajella vaikka vähän aikaa ilman sitä siimahässäkkää....jotenkin miusta vaan tuntuu siltä että se siun laite ei saa riittävästi ilmaa alakierroksilla....tunnen useita urlisteja(myös minä itse),jotka ovat kärsineet tuosta samasta alakierros paukkeesta,joka siis johtuu tulppien nokeutumisesta,joka taas johtuu liian rikkaasta seoksesta(ei siis saa liikaa bensaa,vaan liian vähän ilmaa).
Ja ne tulpathan eivät siitä nokeutumisesta mihinkään rikkoudu,vaan yleensä ne puhdistuksen jälkeen toimivat siinä kuin uudetkin.
Enhän toki voi asiasta varma olla,mutta nuo siun oireet kuulostaa niin tutulta muutamien vuosien takaa täällä Eteläisessä-Karjalassa.
Ja ne tulpathan eivät siitä nokeutumisesta mihinkään rikkoudu,vaan yleensä ne puhdistuksen jälkeen toimivat siinä kuin uudetkin.
Enhän toki voi asiasta varma olla,mutta nuo siun oireet kuulostaa niin tutulta muutamien vuosien takaa täällä Eteläisessä-Karjalassa.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Molempia oon käytänyt ja kummastakaan en luovu...
Tulpat NGK BP7HS, Bosch W7BC
Ps samoissa kilometrimäärissä ollaan
Edit: tosin karppi on satatonnari
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Tuosta Boschin tulpasta..kävin paikallisessa tunnetussa autosähköliikkeessä/tukkurissa kysymässä noita bossilaisia ja siellä oli hyllynperillä pari pölyttynyttä laatikkoa joissa luki päällä (jonkun kirjottamana) K-750..?! Noita tulppia on sekä GERMANY että CHINA, ne wanhat oranssinkeltaset paffelaatikot on Germanya ja uudemmat silverit useimmin Kiinaa...en tiedä onko kestossa eroa?Uskila kirjoitti:Terve
Molempia oon käytänyt ja kummastakaan en luovu...
Tulpat NGK BP7HS, Bosch W7BC
Ps samoissa kilometrimäärissä ollaan
-
autimies
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Itse ajan niillä vanhoilla champpioneilla oisko se olut joku lr6 tms..... siis volkkarin tulpalla... toimii ja kestää myös kastumisen...
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
-
autimies
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
No, piisaa,, noi kaasarit on vähän semmoisia, että seokset säädetään tyhjäkäynnillä....Jondess kirjoitti:Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
ensiksi ihan perusasiat kuntoon... vaijerit ja ilmavuodot.. kaasuttimen synkronoitiin helposti ilman kalliita laitteita sopii kaksi 4-5mm poranterää.... tai vaikka pienempiä mutta samankokoisia...
putsarille menevät putket huitsin nevadaan.... ja ne saman painoiset poranterät sinne kaasereiden imupuolelle... kun ne ovet saman kokoiset ja painoiset... asetat ne luistinta vasten ja käännät varovasti kahvasta... molempien poitäisi heilahtaa yhtäaikaa,. jos ei niin,, tarvii varmaan tehdä jotain??
Perhana.. onks tänään perjantai... olen ollut tuolla madaltamassa , eiku asentamassa vaunua...
anteeksi .. mut noin se toimii..
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin,niin tuon nokeutumisen ja paukkeen jälkeen jos onnistuu vielä härnäämään vehkeen kulkemaan norminopeuksia,niin se tilanne normalisoituu täysin,kunnes taas alat ajelemaan joksikin aikaa hiljaisilla kierroksilla,niin törmäät taas samaan nokeutumis ongelmaan.Jondess kirjoitti:Kuinka se sitten yläkierroksilla ilma piisaa ...jos ei alemmillakaan ?
Tuolla miun tarjoamalla tavalla voit ainakin sulkea pois tämän mahdollisuuden,jos pauke vaan jatkuu vapaassa hengityksessä.
En siis yritä tässä mitenkään päteä,vaan ainoastaan ja vain haluaisin auttaa uutta päristelijää kivikkoisella alkutaipaleella,jonka itse olen kokenut niin karvaasti.
Ja sitäpaitsi mie vaa pahasti pelkään että ei tää oo siun viimeinen "pikkuongelma" tämän harrastuksen parissa.
Ja jos mie täällä jotain vinkkiä annan,niin se ei ole mitään luettua kirjatietoa,eikä ehdotonta faktaa,vaan täysin omista kokemuksista se kumpuaa..
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Viimeksi kun ostin boschin tulpia ne oli venäläisiä,
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Varhaisen yön tunteina purin oikean puoleisen kaasuttimen kohon ja tyhjentelin sekä tinasin . Siimat pois putsarista . Kaasuttaessa rajusti kone pätisee kuin poltto loppuis kesken . Tänään kaasuttimien kalibrointia ja taivastelua .
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä. Parhaiten väärä seosta kestää Boschin nelikärkiset sekä ne aitovenäläiset. Mutta eiköhän se varsinainen vika ole siellä bensa/ilma-puolella.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Jondess kirjoitti:Varhaisen yön tunteina purin oikean puoleisen kaasuttimen kohon ja tyhjentelin sekä tinasin . Siimat pois putsarista . Kaasuttaessa rajusti kone pätisee kuin poltto loppuis kesken . Tänään kaasuttimien kalibrointia ja taivastelua .
Ei muuta kuin iloista säätöjumppaa >>>>> katso tänne:
Ps nyt kun siima hässäkkä on pois ja ei ole imuvastusta, niin se käy laihana...
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Jos laitankin puolet takas siitä siima hässäkästä ...menisköhän se sillon vaan puoliksi mettään
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Ps nyt kun siima hässäkkä on pois ja ei ole imuvastusta, niin se käy laihana...[/quote]
Pitäisköhä tuosta aloittaa keskustelu...
Näähä toimii vaikka pelkillä vapaavirtaussuodattimilla,mitkä eivät kyllä tee minkäänlaista imuvastetta...Juuri sellaisia tuossa hiljan tarkastelin,niin hyttystä suuremmat roskat se moottorin ulkopuolelle taitaa jättää.
...roskis oli niiden loppusijoituspaikka.
Pitäisköhä tuosta aloittaa keskustelu...
Näähä toimii vaikka pelkillä vapaavirtaussuodattimilla,mitkä eivät kyllä tee minkäänlaista imuvastetta...Juuri sellaisia tuossa hiljan tarkastelin,niin hyttystä suuremmat roskat se moottorin ulkopuolelle taitaa jättää.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
No joo...en kyllä koskaan ole kuumentanut,mutta tolkuttomasti olen kilometrejä putsatuilla tulpilla ajellut...joku kuumentaa...joku heittää roskiin...mut mie vaa putsaan ja ajelen...cedricfan kirjoitti:Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä..
Mutta totta on kyllä sekin,että aina ei nokeentunutta tulppaa saa enää toimivaksi...mutta pääsääntöisesti niillä ajelee vielä paljon mukavia kilometrejä,kunhan ensin poistaa sen nokeamista aiheuttavan ongelman...esim..pahoin likaantuneen ilmanputsarin...oon joskus venäjän puolella joutunut jopa meisselillä tökkimään muutaman reijän putsariin,että ei oo tarvinut kenenkään hinattavaksi alentua..
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
TerveJondess kirjoitti:Jos laitankin puolet takas siitä siima hässäkästä ...menisköhän se sillon vaan puoliksi mettään
Noissa ilmanputsareissa on , poislukien tuo MT-11 mallinen muovinen lieriö, eräänlainen tulppa(sulake) siihen että alkaa parantaa polttoainepuolta, vaikka paremmilla kaasuttimilla. Nuo perusmalliset suodatin systeemit on juuri ja juuri omilla kokonpanoilla toimivia, mutta herkästi alkaa adistaa. Tuossa sinun tapauksessa tutkisin tuon kaasuttimen toimintaa tyhjäkäynti ja siirtymä vaiheessa seuraavasti: Käynnistä mopo seisontatuella (pyörä suorassa) irrota ilmanpuhdistin putket kaasuttimista, jos mopo käy normaalia tyhjäkäyntiä kohtuu hyvin katso lampun avulla kaasuttimen imuaukosta sisään ja tutki tuleeko kaasuttimen neulan juuresta polttoainetta selkeästi ryöpsähtäen,tiputtain, tai ei lainkaan. Lisää hieman kaasua (apupoika paikalle) ja tutki samoin kuinka tuolta neulan tyvestä polttoainetta alkaa nousemaan. Tämän tarkistuksen ideana on se että jos neulantyvestä tulee selkeästi kamaa jo normaalilla tyhjäkäynti nopeudella on vikana joko, liian suuri tyhjäkäyntinopeus joka on jouduttu säätämään niin koska tyhjäkäyntipiiristä ei tule riittävästi polttoainetta, neulan suutinputki/neula on liian kulunut (väärän mallinen) , Polttoaineen pinta liian korkea. Jos kamaa tulee suutinputkesta liian aikaisin liian paljon ei mopo pelaa tyhjäkäynti ja osakaasualueella kun kamaa tulee ilmamäärään verrattuna liian paljon, mutta suuremmilla kierroksilla tilanne on ihan sama kun toimivalla koneella koska silloin kamaa pitääkin tullla pääosin suutinputken kautta neulan ja pääsuuttimen rajoittaman verran. Tutkisin tuon ensin..ilmanpuhdistin ei tuota testiä sekoita kun putket on irti.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Mitäs tulppia Karpopi käyttää, ei kai vaan aitoja alkuperäisiä rautasydämisiä kun ei tarvi tohotellakarppi kirjoitti:No joo...en kyllä koskaan ole kuumentanut,mutta tolkuttomasti olen kilometrejä putsatuilla tulpilla ajellut...joku kuumentaa...joku heittää roskiin...mut mie vaa putsaan ja ajelen...cedricfan kirjoitti:Kertalleen pimentyneet tulpat pitää tohottaa punahehkuisiksi ja silti voi pätkiä..![]()
Mutta totta on kyllä sekin,että aina ei nokeentunutta tulppaa saa enää toimivaksi...mutta pääsääntöisesti niillä ajelee vielä paljon mukavia kilometrejä,kunhan ensin poistaa sen nokeamista aiheuttavan ongelman...esim..pahoin likaantuneen ilmanputsarin...oon joskus venäjän puolella joutunut jopa meisselillä tökkimään muutaman reijän putsariin,että ei oo tarvinut kenenkään hinattavaksi alentua..
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Silloin kun tilanne oli pahimmillaan(ennen dnepr-suodatinta)käytin kaiken merkkisiä mm,champion,bosh,ngk ja alkuperäisiäkin...eikä mielestäni merkittäviä eroja ollut,ei nokeutumisessa eikä putsauksen jälkeisessä toiminnassa.
Nykyään käytän ainoastaan ekokem tulppia(equipment,meniköhä oikein)..tarkemmin sanottuna kahta tuollaista tulppaa,kun tulppien kulutus on loppunut.
..joskus noitakin oon puhistanu,kun olen huolimattomuuttani ajellut liian likaisella suodattimella.
Nykyään käytän ainoastaan ekokem tulppia(equipment,meniköhä oikein)..tarkemmin sanottuna kahta tuollaista tulppaa,kun tulppien kulutus on loppunut.
Re: Vaikeuksien kautta dnepressioon ...
Koulussa oli hiukan bentsiiniä ...nyt ei. Pätinää kun nostaa kierroksia tyhjäkäynnistä hilkun ja päksyy putkeen mitta vastaa kaasuun , sekä tosi kovilla taas pätkii ...huomenna jos kerkeän niin kaasuttimien kalibrointia sekä tuli mieleen että voisko sen akselin laakeroinnin tarkastaa joka tulee käräjille ...onko virran jakajan akseli hyvä nimike sille.







