Vauhtipyörä pyörii reissuilla
Re: KERS kevennys ja tasapainoitus
Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot. 
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Joo, jotain tollasta vois olla tavoite. Voi jäädä allekin. Yleensä viritys on onnistunut jos tehot ei tipu yli kymmentä prossaa.Uralrane kirjoitti:Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot.
Vauhtipyörän kevennys ei tosin taida lisätä yhtään hirnujaa myllyyn, mutta tasapainoituksen yhteydessähän tuo sorvaantuu samalla vaivalla.
Ne muutamat hevoset on kivoja silloin kun niitä on vahän.Uralrane kirjoitti:Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot.
Ei näiden virittäminen kisahommaa ole ja sama pätee Harrikoihinkin. Japsit huolehtii tehoista.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Juu, juu mutta mitenkäs siihen satapiikkiin kun laittaa tuulisuojat, sivuvaunut ja sata kaalinpäätä kyytiin?Uralrane kirjoitti:Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot.
Ajattelin tässä talvirenkaiden vaihdon yhteydessä laittaa ohuemmat kannentiivisteet (nykyiset 2mm, pyttyjen alta otettu 1,5mm) Josko sitten tulis taas lisää vetoa.
Se satapiikki menee heittämällä ohi kun se painaa satakiloa vähemmän. 
no jos sattuu olemaan aina kaamea kiire niin ostaapa sitten jonku muovikyykyn.
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
Niinpä, tuliko nyt tehtyä turhaa työtä kun viriteltiin lisää tehoa?

tokihan sitä vois käydä ostamassa jonkun muoviluodin jonka selässä sitten kiitää pää edellä kahtasataa,
mutta onhan tämmösellä nyt paljon hauskempi ajella! ei tossakaan moottorin parantelussa taida pointtina
olla päästä mihinkää 150km/h matkavauhtiin, vaan ihan rakentelun ilosta parannella moottoria ja saada pyörän
ajo-ominaisuuksien puitteissa vähän rivakampaa myllyä. voishan sen koneen tai koko pyörän tosiaan vaihtaa
joutusampaan, mutta eihän se oo sama asia ku neukkubokseri!
mutta onhan tämmösellä nyt paljon hauskempi ajella! ei tossakaan moottorin parantelussa taida pointtina
olla päästä mihinkää 150km/h matkavauhtiin, vaan ihan rakentelun ilosta parannella moottoria ja saada pyörän
ajo-ominaisuuksien puitteissa vähän rivakampaa myllyä. voishan sen koneen tai koko pyörän tosiaan vaihtaa
joutusampaan, mutta eihän se oo sama asia ku neukkubokseri!
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Virityksessä vois kannattaa myös keskittyä pohtimaan miten saa veivinlaakerit kestämään uudet tehot. Ainakin uustuotannossa on osia joka kestää tasan kilometrin kun lähtee rivakammin. Jos jostain löytää vanhempia osia niin ne on laadultaan parempia niillä kestää huomattavasti pidempään.
paljonko siinä sinu hoodeessä on tehoja ja etkö nuita oo joka talavi lissee jenkkilästa tilannaUralrane kirjoitti:Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot.
eli paljo hv/euro suhte lienöö.(ostohinta+tilatut tilpehöörit)
Ystävällisin terveisin.arttu
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Just tätä oon ajanut tolokuttanut.Ripa kirjoitti:Niinpä, tuliko nyt tehtyä turhaa työtä kun viriteltiin lisää tehoa?![]()
Penkittämättä on mahdoton sanoa, mutta samoilla palikoilla ovat penkittäneet n. 85-90 hv takapyörältä. Osia oon tuonut kapsäkissä tasan kerran, itelle matkamuistona. Maksoivat amerikanjoelta tiskiltä ostettuna n. 500 euroa. Rahti ei maksanu mittään, kun ne tuli kapsäkissä. Alunperin siinä oli 68,7 hv koneesta mitattuna. Veikkaan että mun lisähevoset on olleet huomattavan halvempia kuin tuo virivirilättä mitä tuossa kaupiteltiin. Puhumattakaan että niitä on tullut yhden peruslätän verran lisää.arttu kirjoitti:paljonko siinä sinu hoodeessä on tehoja ja etkö nuita oo joka talavi lissee jenkkilästa tilannaUralrane kirjoitti:Kaiken tuon ryynäämisen jälkeen 37 hp? Kuristamattoman satapiikin tehot.
eli paljo hv/euro suhte lienöö.(ostohinta+tilatut tilpehöörit)![]()
Ystävällisin terveisin.arttu
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Tuo eBay lättä on peruskone johon on ostettu normi männät, kärjetön, venat ja kaasarit. Sitte koneistaneet myllyä ajatuksella ja ajan kans pajalla. Koittavat sitte myydä padan reippaaseen hintaan jollekki joka ei hiffaa mistä on kyse.Uralrane kirjoitti:Veikkaan että mun lisähevoset on olleet huomattavan halvempia kuin tuo virivirilättä mitä tuossa kaupiteltiin. Puhumattakaan että niitä on tullut yhden peruslätän verran lisää.
Mutta sulla on vielä kesken hommat kun Japseissa on enemmän tehoa pienemmästä iskutilavuudesta? Älä masennu, jatka sinnikäästi
Ei oo mitenkään kesken. Ohitus matkatavarat mukana ja kakspäällä -eikä tarvi pykältää loikkarilta alaspäin.kalkkuna kirjoitti:Mutta sulla on vielä kesken hommat..
Nothing beat cubic inches, sanoo jenkki eikä se nyt niin kamalan väärässä ole. Möin riisinpaahtimeni nelisen vuotta sitten, ei sekään hassumpi mutta loppujenlopuksi aika sieluton tuote. Teflonbemari jos sitä jotenkin luonnehtis. Urkissakin oli enemmän mynää.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Urressa taisit vaan ruveta hifistelemää liikaa,(muovijakopää ym)tottuus on,että näissä ihmistenUralrane kirjoitti:Ei oo mitenkään kesken. Ohitus matkatavarat mukana ja kakspäällä -eikä tarvi pykältää loikkarilta alaspäin.kalkkuna kirjoitti:Mutta sulla on vielä kesken hommat..![]()
Nothing beat cubic inches, sanoo jenkki eikä se nyt niin kamalan väärässä ole. Möin riisinpaahtimeni nelisen vuotta sitten, ei sekään hassumpi mutta loppujenlopuksi aika sieluton tuote. Teflonbemari jos sitä jotenkin luonnehtis. Urkissakin oli enemmän mynää.
tekemissä vehkeissä pittää olla iäntä ja sopivasti lappia,tolerassia pittää olla ,"millivillet"
ei näihen aikamiesten vehkeihin kanssa pärjää mitenkää,vaan niitten on paras heittää pyyhe kehhään
ja männä äitee hammeehelemoihi takas ja hommata joku "japanialainen"ite oot kyllä hommannu haasteita
itelles hd muotossa,josta osaanottoni ja lykkä till valitsemallasi uralla.
Ystävällisin terveisin,arttu
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Sporaa välistä sairastan. WLA olis kans jännä. Mutta Koo antaa sama "vintage" fiilikset. Rakentaminen näissä kivointa on, vaikka lopputulos ei siitä paljon muutu.
Yx vanha jamppa tuumas että moottoripyöräily on kivaa mutta ajaminen vituttaa.
Yx vanha jamppa tuumas että moottoripyöräily on kivaa mutta ajaminen vituttaa.
Noinko se ottaa luonnolle?arttu kirjoitti:Urressa taisit vaan ruveta hifistelemää liikaa,(muovijakopää ym)tottuus on,että näissä ihmisten
tekemissä vehkeissä pittää olla iäntä ja sopivasti lappia,tolerassia pittää olla ,"millivillet"
ei näihen aikamiesten vehkeihin kanssa pärjää mitenkää,vaan niitten on paras heittää pyyhe kehhään
ja männä äitee hammeehelemoihi takas ja hommata joku "japanialainen"ite oot kyllä hommannu haasteita
itelles hd muotossa,josta osaanottoni ja lykkä till valitsemallasi uralla.![]()
Ystävällisin terveisin,arttu
Eihän se p*ska kestänyt yhtä kesää ilman remonttia. Ikinä uskaltanut lähteä kunnanrajasta kauemmas, kun aina joku paikka mureni. Ihan sama millä värkeillä kasasi ja kuinka huolella. Hyvä kun pääsin eroon.
Olis kivat tietää millon ne haasteet alkaa.
Jos aikamiesten vehkeet on sitä että koneessa ei ole voimaa, tekniikka murenee vähän väliä niin ihmettelen sen glamouria. No voihan olla että kuskin pitää olla sitten yhtä hapero kuin kulkuvälinekin että sen ymmärtää.
Lähde Arttu Norjaan ens kesänä? Aattelin käväistä.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Onko ollut vaikeakin lapsuus, kun edelleenkin tuntuu niin kovin paljon ahdistavan?Uralrane kirjoitti:
Noihin Ural-Ranen kommentoihin, että et ole katkera, mutta kuitenkin..., sillä kyllähän näillä on ajeltu jopa ulkomaillakin,
vaikka niiden rakenteluista ei niin paljon ole meteliä pidettykään. Yhtään muovi, tai pakeliittiosaa ei ole vielä koneen uumeniin
asenettu, joista takavuosina niitä ranen kuvia sai seurailla ja lopputulos oli mikä oli. " Suurimmat rakentelijat" kyllä kirjoitel-
leet foorumiin kaikista japsipyörien etupäiden vaihdoista, kiiltävien puolalaisten venakoppien asenteluista neppariiin, sekä
maastovärien värityksista spraymaalilla tankkeihin, mutta ajeluista ei paljoakaan puhuta, kun keskeltä Suomea hilataan
nämä krumeluurit Helsinkiin peräkärrissä mennessä Kurtnan rompetorille ja jälkikäten jutuissa kertoillaan suuresta matkasta
moottoripyörällä Viroon ja kilsoja kertynyt alle 100 koko reissulla.
Kyllä tuli viime kesänä Uralilla käytyä pari reissua Venäjän karjalassa, kerran Muurmanskissa ja vielä kierreltiin Ääninen.
Pyörään on Vessi tehnyt stongan ja sorvari Jussi muutaman nippelin, joita ei Moskovasta, eikä Pietarista saanut ja muuten
niiden kauppojen, sekä Oikarisen Mikon ja Kurtnan rompetorin palikoilla on vielä selvitty, yhtä retkeä lukuunottamatta, jolloin
vaihteensiirjäjä katkesi jo lähtiessä, muuten ajettu kotoa-kotiin moottoripyörällä kaikki reissut. Kerran ollut kärryssä, kun hain
Vaalimaalta pyörän ostettuani sen.
Kyllä nämä kaikki on tehty ajoa varten, sen olen kanssareissaajien mukana ollut jo useamman vuoden toteamassa, mutta
huoltoa nämä aina silloin tällöin vaativat, mutta olen itse sen verran vaatimaton, että ihan joka hommasta jota pyörilleni
teen en lähde tänne foorumiin kirjoittelemaan ja kiitos-sanoja, tai moitteita kerjäilemään, niin itsekäs en ole.
Hyvää talven odotusta vaan kaikille Roikkalaisille, sinne tallien perukoille myös !
vaikka niiden rakenteluista ei niin paljon ole meteliä pidettykään. Yhtään muovi, tai pakeliittiosaa ei ole vielä koneen uumeniin
asenettu, joista takavuosina niitä ranen kuvia sai seurailla ja lopputulos oli mikä oli. " Suurimmat rakentelijat" kyllä kirjoitel-
leet foorumiin kaikista japsipyörien etupäiden vaihdoista, kiiltävien puolalaisten venakoppien asenteluista neppariiin, sekä
maastovärien värityksista spraymaalilla tankkeihin, mutta ajeluista ei paljoakaan puhuta, kun keskeltä Suomea hilataan
nämä krumeluurit Helsinkiin peräkärrissä mennessä Kurtnan rompetorille ja jälkikäten jutuissa kertoillaan suuresta matkasta
Kyllä tuli viime kesänä Uralilla käytyä pari reissua Venäjän karjalassa, kerran Muurmanskissa ja vielä kierreltiin Ääninen.
Pyörään on Vessi tehnyt stongan ja sorvari Jussi muutaman nippelin, joita ei Moskovasta, eikä Pietarista saanut ja muuten
niiden kauppojen, sekä Oikarisen Mikon ja Kurtnan rompetorin palikoilla on vielä selvitty, yhtä retkeä lukuunottamatta, jolloin
vaihteensiirjäjä katkesi jo lähtiessä, muuten ajettu kotoa-kotiin moottoripyörällä kaikki reissut. Kerran ollut kärryssä, kun hain
Vaalimaalta pyörän ostettuani sen.
Kyllä nämä kaikki on tehty ajoa varten, sen olen kanssareissaajien mukana ollut jo useamman vuoden toteamassa, mutta
huoltoa nämä aina silloin tällöin vaativat, mutta olen itse sen verran vaatimaton, että ihan joka hommasta jota pyörilleni
teen en lähde tänne foorumiin kirjoittelemaan ja kiitos-sanoja, tai moitteita kerjäilemään, niin itsekäs en ole.
Hyvää talven odotusta vaan kaikille Roikkalaisille, sinne tallien perukoille myös !
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Eipä taida äänivalli vielä rikkoontua tuollaisella ropelilla.
Jos halkaisija on esim 30cm niin kone vois kiertää ~21850 rpm, ennen ku pamahtaa.
Toki siinä vaiheessa, kun alkaa ilma pakkaantumaan niin tarvittais jonkin verran lisätehoja, jotta maagisesta rajasta pääsisi yli.
Vihellys voisi olla jo melkoinen, kun tuollaista vispilää pyörittää yli 5000 rpm
Jos halkaisija on esim 30cm niin kone vois kiertää ~21850 rpm, ennen ku pamahtaa.
Toki siinä vaiheessa, kun alkaa ilma pakkaantumaan niin tarvittais jonkin verran lisätehoja, jotta maagisesta rajasta pääsisi yli.
Vihellys voisi olla jo melkoinen, kun tuollaista vispilää pyörittää yli 5000 rpm
- separaattori
- 2000

Mä tunnustan että noi mun vehkeet on just sellasia "kahvilakilpureita"..eli siis kioskille ja takas just uskaltaa. Mutta saa kai sitä silti hyvillä mielin kuulua roikkaa ja kirjotella täällä, vai pitääkö kaikkien koluta tuolla ympäri ryssiä?
P.s. Ajelisin kyllä mieluusti pitempiäkin reissuja muttei
Mun taidot oo riittäny laittaa sellasee kuntoo yhtäkään näistä pyöristä
P.s. Ajelisin kyllä mieluusti pitempiäkin reissuja muttei
Mun taidot oo riittäny laittaa sellasee kuntoo yhtäkään näistä pyöristä
Rust in piece
Just näin separaattori....näihä se menee...mie ain yritän tän harrastuksen parissa muistaa sen,että tää perustuu täysin vapaaehtoisuuteen...on mukavampi tehä remppaa tien päälläkii ku tän muistaa...separaattori kirjoitti:Mä tunnustan että noi mun vehkeet on just sellasia "kahvilakilpureita"..eli siis kioskille ja takas just uskaltaa. Mutta saa kai sitä silti hyvillä mielin kuulua roikkaa ja kirjotella täällä, vai pitääkö kaikkien koluta tuolla ympäri ryssiä?
Ainii...pitääkii sivuvaunu varaosavalikoimaa hieman järjestellä,että se teflontappi mahtuu viel kyytii...
Terve!
Mahtaako tää mun kirjotus taas kerran poiketa tuosta aiheesta? Sopiihan se kuitenkin tuon otsikon alle "kevennys ja tasapainotus". Luettuani noista p..ka pyöristä niin omakohtaisena kokemuksena kerron että olen ajanut kahdella eri uralillani noin 30 tuhatta kilometriä tekemättä kertaakaan remppaa matkalla. Kuulun niihin uralisteihin jonka pääasiallinen harrastus on se matkanteko ja huollot pyrin tekemään erittäin perusteellisesti. pyörälläni saa ajaa kurakelilläkin ja sitä ei tarvitse kiilloittaa joka reissun jälkeen. En millään muotoa vähättele noita rakentelijoita ja kiilloittajia, vaan tarkoita että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kerran erehdyin viemään moponi vanhalla mersullani tuonne itäreissulle. Urali tuli reissun jälkeen ajamalla kotiin vaan mersu auton lavalla, vetoaksi katkenneena. Eli ei pidä ruveta leikkimään tollasilla länsivehkeillä itäreissuilla. Moderaattori voi siirtää tän kirjotuksen sille paremmin sopivaan osioon.
Mahtaako tää mun kirjotus taas kerran poiketa tuosta aiheesta? Sopiihan se kuitenkin tuon otsikon alle "kevennys ja tasapainotus". Luettuani noista p..ka pyöristä niin omakohtaisena kokemuksena kerron että olen ajanut kahdella eri uralillani noin 30 tuhatta kilometriä tekemättä kertaakaan remppaa matkalla. Kuulun niihin uralisteihin jonka pääasiallinen harrastus on se matkanteko ja huollot pyrin tekemään erittäin perusteellisesti. pyörälläni saa ajaa kurakelilläkin ja sitä ei tarvitse kiilloittaa joka reissun jälkeen. En millään muotoa vähättele noita rakentelijoita ja kiilloittajia, vaan tarkoita että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kerran erehdyin viemään moponi vanhalla mersullani tuonne itäreissulle. Urali tuli reissun jälkeen ajamalla kotiin vaan mersu auton lavalla, vetoaksi katkenneena. Eli ei pidä ruveta leikkimään tollasilla länsivehkeillä itäreissuilla. Moderaattori voi siirtää tän kirjotuksen sille paremmin sopivaan osioon.
rampe - Raimo Rauvola
perkele, minä uskallan lähteä näillä omin käsin värkätyillä vehkeillä mihin tahansa, aina on takasin päässy ja vanhalla tekniikalla, pisin reissu Norjaan. Kuhmosta on tultu kärrikyydillä ko ei ollu uutta kampuraa mukana. Tien päällä laitetaan, kaverit auttaa ja tuo osia jos ei oo itellä mukana. Nyt ko on kärri perässä ni onnistuu jo vaikka kampuran vaihto.
vaakaimuDellorto, nippondenso, tuplalevyt edessä, yks takana ni on hyvä ja tasanen kyyti ja koneessa Bilteman 5kymppinen oljy...maisema vaihtuu ja putkissa jylisee ko hukkasin huilut....
olin viikonlopun pohjanmaalla Härmän kylpylässä ja opin kehumaan ihteäni.... 
vaakaimuDellorto, nippondenso, tuplalevyt edessä, yks takana ni on hyvä ja tasanen kyyti ja koneessa Bilteman 5kymppinen oljy...maisema vaihtuu ja putkissa jylisee ko hukkasin huilut....
Pääasia että vauhtipyörä pyörii...
Ps eihän se maailman tärkein asia ole käydä rypemässä Venäjän huonoja teitä, mutta kuvastaa sen että luottaa kamppeeseen jolla pääsee matkojen päästä kotiin.
-
timo hokkanen
- 25

Aika raaka kommenti "ukolta" joka ajelee vain seuran mukana, voisit sinäkin joskus ajaa pyörällä jossa on jousitus ja jarrut, vai kiihoittaako se ,että jarrutamiseen menee tupla se matka joka vauhdin keräämiseen meni?ja hommat ok, miksi auvot päätäsi täällä , kierrä se laatokka vaikka kolme kertaa , ketä se kiinnostaa.vai oliko se ääninen.Raikku kirjoitti:" Suurimmat rakentelijat" kyllä kirjoitel-
Mua ainaki kiinnostaa, jos joku kiertää Laatokan tai käy Muurmanskisa tai pistäytyy Äänisen rannalla.
Ja jos se vielä täälä esittää asiasta mellevän matkakertomuksen, nii ompa mukavaa luettavaa.
Mielelläni lähtisin mukahan tuommosille reissuille vaan mahollisuuet tahtoo olla rajalliset.
Että siihen nähen.
Ja jos se vielä täälä esittää asiasta mellevän matkakertomuksen, nii ompa mukavaa luettavaa.
Mielelläni lähtisin mukahan tuommosille reissuille vaan mahollisuuet tahtoo olla rajalliset.
Että siihen nähen.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
- Taisto Naavaparta
- 300

Jaa.tuommosta mieltä oli Timo Hokkanen
Kyllä on raskasta olla komia.
Elä ny.timo hokkanen kirjoitti:Aika raaka kommenti "ukolta" joka ajelee vain seuran mukana, voisit sinäkin joskus ajaa pyörällä jossa on jousitus ja jarrut, vai kiihoittaako se ,että jarrutamiseen menee tupla se matka joka vauhdin keräämiseen meni?ja hommat ok, miksi auvot päätäsi täällä , kierrä se laatokka vaikka kolme kertaa , ketä se kiinnostaa.vai oliko se ääninen.
Mukavaahan se olis ajella. Aika ei vaan riitä. Jää sitte reissukuvien katteluksi. Eikä Raikkukaan tdn kerinny ajelemaan viikoiksi silloin ku perhe oli elantoa vailla ja leipää piti hommata joka päivä. Elämän isosta kirjosta johtuen on meillä kerhossa monenlaista viipottajaa, mitä pidän vaan hyvänä. En osaa ahistua siitä että toisella on toisin. Sama kääntäen minuun, turha muiden hätääntyä mun hommista. Oon kyllä spreijannu paukkupullosta maastoväriä tankkiin, että sillai. Mutta innolla aina sähläämässä.
Moottoripyöräily on puhdasta unelmaa, ei järkeä. Ja unelmista jokaisella on oma käsitys. Ja kuulkaa ihmisilä saa sekä pitää olla unelmia. Jaakko Teppo kuulemma sanoo "Empä lähtis moittiiin..." Tää aforismi on pyöriny monesti mielessä, jos olen tuntenu ärtymystä kanssaihmisistä.
Vauhtipyörä pyörii reissuilla
Edit: siiretty viestejä ja voi olla että muutama hävisi....
Re: Vauhtipyörä pyörii reissuilla
keskisuomesta homenokkien porukka ei ole lähteny mihinkään peräkärrykyydillä, takasi on haettu usempiki kaveri....
jokainen taaplatkoon tyylillään, pääasia että matka jatkuu ja porukalla on hauskaa....
jos on Norjaan halukkaita ni mukkaan vaan jussin jäläkeisenä maanantaiaamuna on suunnitelma....katotaan kestääkö kantti ja pärrä
jokainen taaplatkoon tyylillään, pääasia että matka jatkuu ja porukalla on hauskaa....
jos on Norjaan halukkaita ni mukkaan vaan jussin jäläkeisenä maanantaiaamuna on suunnitelma....katotaan kestääkö kantti ja pärrä