käyntijuttuja

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
rallireino
25
25
Viestit: 37
Liittynyt: 16.05.2012 11:22

käyntijuttuja

Viesti Kirjoittaja rallireino »

mikäs on kun on käynnissä,nii panen ilmaventtiilin auki niin mopo hyytyy eli ei käy.Saako liikaa ilmaa jostain tiivisteen kautta vai mikä?Eli kun käynnistän ilman venttiilin ollessa kiinni käy normaalisti muttei ota kierroksia?
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1863
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: käyntijuttuja

Viesti Kirjoittaja timo999 »

rallireino kirjoitti:mikäs on kun on käynnissä,nii panen ilmaventtiilin auki niin mopo hyytyy eli ei käy.Saako liikaa ilmaa jostain tiivisteen kautta vai mikä?Eli kun käynnistän ilman venttiilin ollessa kiinni käy normaalisti muttei ota kierroksia?
Tuota noin...
Nyt pitäisi ensin varmistaa, että puhumme samaa kieltä!
Mitä tarkoittaa "mopo"? Puhutko 2-tahti 50cc moposta vai venäläisestä boxerista?
Mitä tarkoittaa "ilmaventtiili"? Ilmeisesti kaasarin luisti?
:think:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 930
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: käyntijuttuja

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Olisko toi kiinalainen cj750, ilmaventtiili vois olla se ilmaputkessa oleva siperianryyppy, jos sen on kiinni, niin eihän kone saa kunnolla ilmaa ja tukehtuu, onhan siinä muitakin asentoja kuin auki ja kiinni, kun lähtee käyntiin, niin raota sitä ilmaventtiiliä ja käytä kone lämpöseksi. Kaasareiden puhdistus ja kiinnityslaipan tiivistys kannattaa tsekata. Ilmavuotoja voi hakea käynnistys-spraylla
rallireino
25
25
Viestit: 37
Liittynyt: 16.05.2012 11:22

Re: käyntijuttuja

Viesti Kirjoittaja rallireino »

on kokeiltu käyttää lämpimäksi tukehtuu cj750 kun käännän ilmat auki tai ennakkoo laitan isommalle
Avatar
masa1963
100
100
Viestit: 176
Liittynyt: 06.11.2012 21:41
Paikkakunta: Lahti

Re: käyntijuttuja

Viesti Kirjoittaja masa1963 »

kaasarissa paskaa.
Vastaa Viestiin