Kärjettömän puolan vastus..
Kärjettömän puolan vastus..
Terve
en viitsisi avata konekoppaa, vaan laiskana kysyn..mikä on sen venäläisen kärjettömän 12v puolan vastus?(mallia jota osatuontikin myy) oliko se 2 ohm. ..?
onko jossain myynnissä niitä kauttaaltaan muovitettuja (mustia) kärjettömän puolia joita käytettiin mm. siinä "Ufo" mallisessa kärjettömässä sytkässä.
en viitsisi avata konekoppaa, vaan laiskana kysyn..mikä on sen venäläisen kärjettömän 12v puolan vastus?(mallia jota osatuontikin myy) oliko se 2 ohm. ..?
onko jossain myynnissä niitä kauttaaltaan muovitettuja (mustia) kärjettömän puolia joita käytettiin mm. siinä "Ufo" mallisessa kärjettömässä sytkässä.
Re: Kärjettömän puolan vastus..
1,6 ohmia ainakin minun mittarilla.
Re: Kärjettömän puolan vastus..
MATTI kirjoitti:Terve
en viitsisi avata konekoppaa, vaan laiskana kysyn..mikä on sen venäläisen kärjettömän 12v puolan vastus?(mallia jota osatuontikin myy) oliko se 2 ohm. ..?
onko jossain myynnissä niitä kauttaaltaan muovitettuja (mustia) kärjettömän puolia joita käytettiin mm. siinä "Ufo" mallisessa kärjettömässä sytkässä.
Eiköhän Osatuonti myy niitä mustia muovisia kaksoispuolia edelleen,
käyhän kattomassa sivuilta.
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/images ... C02357.JPG
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Kiitos Ripalle vastusarvosta, ja tuollaista puolaa tarkoitan (siis minkä saatavuutta kysyin)
- Liitteet
-
- _puola.jpg (141.79 KiB) Katsottu 6562 kertaa
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Ukrainalaisissa on kahta puolaa ja saman näkösiä päällepäin.
Kärjetön puola
- Secondary voltage 4A, shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 4A.
Kärkipuola
- Secondary voltage 1.5 A , shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 1,2-1,5A.
Kärjetön siis haukkaa virtaa ilosemmin
Tuon kuvan puola on Venäläinen ja hinnoissaan jos sattuu löytämään.
Kärjetön puola
- Secondary voltage 4A, shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 4A.
Kärkipuola
- Secondary voltage 1.5 A , shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 1,2-1,5A.
Kärjetön siis haukkaa virtaa ilosemmin
Tuon kuvan puola on Venäläinen ja hinnoissaan jos sattuu löytämään.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Katso löytyykö näistä jokin vaihtoehto mitä tarkoitit.
http://cvkustoms.com/PDF/Part_IV_Contac ... ystems.pdf
http://cvkustoms.com/PDF/Part_IV_Contac ... ystems.pdf
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Kyl nuo mustat puolat on aika kiven aiia...ja ison kiven.
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Oliskohan se niin että tämä oli niiden irto sytkän kanssa tulleita puolia...
Vastus oli 1,9 ohmia
Kun taasen tämä oli nelos ja vitos sytkän mukana

Vastus oli 1,8 ohmia
Ps nää on mun vara ja vara puola
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Joo..tuo alempi 3705060 on kaiketi paras puola näihin kärjettömiin vermeisiin...itsellä ei tuollaista puolaa saanut rikki ainakaa n. 60tkm ajolla , ja taitaa pelaa edelleen....
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Tässä linkissä on puolien vastukset ilmoitettu. http://cvkustoms.com/PDF/Part_V_Ignition_Coils.pdf
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Onko muuten 6v kärellisen puolassa kans oltava 5 ohmin vastus eli jos siihen laittaa uudemman puolan mitä on myynnissä niin palaako kärjet?
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Tavan (alkuperäisessä tuplapuolassa)6V kärjellisessä sytyssä on puolan ensiö vastus n. 1 ohmi,,,ei 4 tms.
Re: Kärjettömän puolan vastus..
Kiitokset taas.
Oikarisen Mikolta sain eilen isommilla oo,eilla olevia vanhan mallin puolia sekä 6 et 12v kärellisiin vehkeihin varastoon ko näkyy olevan vähemmän tarjolla et saa ne joissa ei oo kärellistä pysyyn liikkeellä. Kiinan tekosilta näyttää ainaki 12v et aika näyttää montako pitää olla mukana varalla...
Oikarisen Mikolta sain eilen isommilla oo,eilla olevia vanhan mallin puolia sekä 6 et 12v kärellisiin vehkeihin varastoon ko näkyy olevan vähemmän tarjolla et saa ne joissa ei oo kärellistä pysyyn liikkeellä. Kiinan tekosilta näyttää ainaki 12v et aika näyttää montako pitää olla mukana varalla...
Re: Kärjettömän puolan vastus..
U=RxI
Eli jos pienennät resistanssia, kasvaa virta jos jännite pysyy samana.
Jos pienennät jännitettä, ja resistanssi on sama, laskee virta puoleen.
Eli jos pienennät resistanssia, kasvaa virta jos jännite pysyy samana.
Jos pienennät jännitettä, ja resistanssi on sama, laskee virta puoleen.




