Terve
Suoritan poikkitieteellisen testin sytytys laitteiden tuuletuksesta..eli korvausilma putkella sytkäkopan alta, ja kierron imu puolan alta putkella ilmaputsarin huohotuksen imu liitäntään..ainakin ihan käsin tuntuu tuuletuksen korvausilmaputkessa ilma virtaavan..saas nähdä..
sähköt huutaa happea...
sähköt huutaa happea...
- Liitteet
-
- 118-1819_IMG.JPG (76.55 KiB) Katsottu 2995 kertaa
-
- 118-1820_IMG.JPG (95.47 KiB) Katsottu 2995 kertaa
-
- 118-1821_IMG.JPG (136.84 KiB) Katsottu 2995 kertaa
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: sähköt huutaa happea...
Moro.
Kuinkas hiekkatiellä ku oikeen hiekkapöly pölyää,
Onko imupäässä jonkinlainen "suodatin" vai meneekö kaikki pölyt suoraan kärjettömälle.
Kärjellinen ei ainakaan luultavasti tykkäis pölyistä?? No kokeilut ja aika näyttää paljonko ylimäärästä löytyy kuupan alta.
Kuinkas hiekkatiellä ku oikeen hiekkapöly pölyää,
Onko imupäässä jonkinlainen "suodatin" vai meneekö kaikki pölyt suoraan kärjettömälle.
Kärjellinen ei ainakaan luultavasti tykkäis pölyistä?? No kokeilut ja aika näyttää paljonko ylimäärästä löytyy kuupan alta.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: sähköt huutaa happea...
Moro.
Mulla Tollanen uralin muovinen, jäähtyy paremmin eikä sähköt lyö läpi koppaan.
Pysyny puola ja kärjetön viileenä
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/images ... C03428.JPG
Mulla Tollanen uralin muovinen, jäähtyy paremmin eikä sähköt lyö läpi koppaan.
Pysyny puola ja kärjetön viileenä
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/images ... C03428.JPG
Ural M-61 , Ural M-63
Re: sähköt huutaa happea...
Terve
Nyt ei ole muuta kun pala suodatinsolukkoa kopan pohjassa josta tuloilmaliitin. tuon korvausilman voisi ottaa jostain sopivasta puhtaammasta paikasta..vaikka povitaskusta.., mutta nyt kumminkin vaan testataan, ja testilenkillä (n. 30 km) kurvikasta pikkutietä, niin alumiini koppa on kättä viileämpi--ei paha!, tuo imu on vain n. 7mm sisä dia. liitimen läpi, mutta näyttää innokkasti ilmaa vaihtavan ja kärjettömissä tuo kuumuus kaiketi enempi ongelmia teettää kun tavan kärkipeleissä (ellei sitten puola kuumu..)ja kärjettömissä kun ei ole mekaanisia liukupintoja ei pikku pöly pahaa tee.. Tuo imu on kumminkin sen verta riittävä että periaatteessa tuossa sisääntulossa voisi käyttää vaikka auton "tuninki" huohotin suodatinta..no testit jatkuu kun päästää korpeen hiekkateille ja mutaan...
Nyt ei ole muuta kun pala suodatinsolukkoa kopan pohjassa josta tuloilmaliitin. tuon korvausilman voisi ottaa jostain sopivasta puhtaammasta paikasta..vaikka povitaskusta.., mutta nyt kumminkin vaan testataan, ja testilenkillä (n. 30 km) kurvikasta pikkutietä, niin alumiini koppa on kättä viileämpi--ei paha!, tuo imu on vain n. 7mm sisä dia. liitimen läpi, mutta näyttää innokkasti ilmaa vaihtavan ja kärjettömissä tuo kuumuus kaiketi enempi ongelmia teettää kun tavan kärkipeleissä (ellei sitten puola kuumu..)ja kärjettömissä kun ei ole mekaanisia liukupintoja ei pikku pöly pahaa tee.. Tuo imu on kumminkin sen verta riittävä että periaatteessa tuossa sisääntulossa voisi käyttää vaikka auton "tuninki" huohotin suodatinta..no testit jatkuu kun päästää korpeen hiekkateille ja mutaan...
Re: sähköt huutaa happea...
Terps
Kyllä tuollainen ilmanvaihto on aika tehokas..tänään tuli ajeltua vähän enempi sekä pikkuteitä että normi kantateitä, eikä se al-koppa lämpene juuri lainkaan ulkoilman lämpötilaa enempää. Jos raskaampaa vaunuajoa kuumalla harrastasi niin korvausilman voisi vetää vaikka vaunun kopan kautta. Tuossahan olisi se hauska puoli että jäähdytys toimii aina kun kone käy..vaikka ei ajonopeutta olisi lainkaan..No jätän testin toimintaan nyt syksyn ajoihin ja katsotaan jos talvella keksii jotain villimpää, mutta tosiasiassa nuo omien kärjettömien käyttöikä kyllä lyhenee kun toiminta on niin kuumassa tilassa.
Kyllä tuollainen ilmanvaihto on aika tehokas..tänään tuli ajeltua vähän enempi sekä pikkuteitä että normi kantateitä, eikä se al-koppa lämpene juuri lainkaan ulkoilman lämpötilaa enempää. Jos raskaampaa vaunuajoa kuumalla harrastasi niin korvausilman voisi vetää vaikka vaunun kopan kautta. Tuossahan olisi se hauska puoli että jäähdytys toimii aina kun kone käy..vaikka ei ajonopeutta olisi lainkaan..No jätän testin toimintaan nyt syksyn ajoihin ja katsotaan jos talvella keksii jotain villimpää, mutta tosiasiassa nuo omien kärjettömien käyttöikä kyllä lyhenee kun toiminta on niin kuumassa tilassa.