6-volttinen vuotaa laturin ja lohkon välistä.

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Dnepr-pilot
100
100

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Tästä oli juttua aikaisemmin mutta en löytänyt-tais olla vanhassa Foruumissa.
Muistakseni ehdotettiin että sorvais o-renkaalle uran laturin päähän.
Kertokaa mitat mihin sorvata ja minkäkokoista o-rengasta olette käyttänyt.
Kone muuten öljytiivis :D kun bemari :oops: ,mutta laturin alta tulee tippa joskus mitä sitten ajan myötä likaa komistusta....
kuppane
TIZ AM 600

Viesti Kirjoittaja kuppane »

Mää ja kaikki mun kaverit on laittanu tivistys-silikonilla. O-renkaskin varmaan hyvä. Laturin kaa o-renkas kauppaan. Tosin noista 6v latureistakin ollaan varmaan montaa mieltä...
"Kuka käki olla läki"
Lasse
600
600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Silikooni on ihan hyvää, paitti jos joutuu irrottamaan laturin vaikka matkalla. Kyllä o-rengskin on pitäny, eikä sille tarvinnu mitään sorvata.
M1800R
Dnepr-pilot
100
100

Oon koittanut molempia-ehkä käyttänyt väärää silikonia. Silikonilla en saanut optimaalista hammaskosketuspintaa. O-rengas pitää kyllä lyhkäsillä matkoilla mutta ei pidemmillä.Syntettesellä öljyllä 10-40 näin talvella. Sama juttu kesällä hieman paksummalla öljyllä.
O-rengas sosialoitu duunista. Dieselille tarkoitettu, aika kovaa kumiseos-ehkä liiankin kova, tarkoitettu ruiskutusosille.
Mitä vikaa 6-volttises toimivis latureis on?
asiantuntija
500
500

Viesti Kirjoittaja asiantuntija »

Multa löytyis korkkikumista tehtyjä tiivisteitä laturin ja lohkon väliin sekä sylinteriin venttiilin jousien alle ettei nilkat öljyynny. Sorvasin työkalut ja ovat omavalmisteisia mutta toimivia ja mittatarkkoja.kysellä voi 0400-639664 Matti
K-750 M
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Minulla on usein o-renkaan kanssa joutunut painamaan aika tiukasti laturia eteenpäin että saa sen pitämään.
Korkkikuminen tiiviste ainakin itsellä pitää paremmin, kun se ei ole niin herkkä asenusvirheille.
Julma Juha
300
300

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

Öljyäkestävästä 3-4mm paksusesta kumista oon leikannu semmosen laturinpäähänkäyvän lärpäkkeen pikkasen isomman ku laturi mut ei kuiteskaa liianisoo .Piirtäisin kuvan mut ei oo täs ny paperia eikä kynää :P
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Dnepr-pilot
100
100

Kiitoksia. Korkkikumitiiviste tullaan koittamaan. Muitten kokemuksien perusteella päädyin tähän ratkaisuun.
On sitten helppoa pitää kone puhtaana kun ei tarvi muuta kun huuhdella suola ja maantielika pois silloin tällöin :D .
Ykä
1000
1000

Viesti Kirjoittaja Ykä »

Mulla on sorvattuna laturin etukappaleeseen ( siihen alumiiniseen ) ura O-renkaalle. Renkaan paksuus on n. 2-3 mm jolloin urasta tulee tehdä aika syvä, mutta materiaali kyllä moiseen riitti. Ei katkennut eikä puhjennut. Ko renkaan avulla on pysynyt öljyt ainakon ko kohdassa sisäpuolella.

Toisen ongelman välttämiseksi laturin pinnapultit ( siisi ne jotka pitää laturia kasassa ) kannattaa jolloin lukitteella tiivistää jengoistaan siihen etukappaleeseen. Mulla kävi niin että löystyessään alkoi vuotamaan öljyä jengojen välistä, jolloin pian koko laturi lillui öljyssä. Ko öljy aikaansai kontaktiongelmia pikeentyessään virran avulla ankkurin kollektorille ja hiilille....ja pian laturi ei enää ladannut. Pika-apuna tien päällä riitti että otti sen ympäripellin tiivisteineen pois laturin peräpään yltä, vähän skrabali ja, nyt kun se pelli ei ollut estämässä, valui öljy ulos ennenkuin kerkes hiilille, niin matka jatkui ilman peltiä monta viikkoa ennenkuin tuli laturi purettua, vika etsittyä ja ruuvit tiukattua ( luulin enste että vuoto on laakerin tiivisteessä, vaan tuli jenkojen välistä.... )
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Vastaa Viestiin