ekat savut
olen löytänny momenttia kannen mutterille jotain 3,8 kp/m
jälkikiristättekö sitten lämmityskäytön jälkeen vai jäähdytetäänkö kone sitten uudestaan

Jokaisesta Harley kikkareita myyvästä kioskista. HD:ssa kun ei ole säädettäviä venttiileitä, vaan hydrauliset nostajat. Säädettäviä tönäreitä käytetäänkin lähinnä siksi, ettei tarvisi käyttää rockerboxeja auki jos operoi vaikkapa nostajien tai nokka-akselin kanssa.Oula kirjoitti:mistä saapi jatkettavia työntötankoja![]()
Pystyi ihan hyvin kolme milliä jatkamaan Nepparin tankoja .Uralrane kirjoitti:Jokaisesta Harley kikkareita myyvästä kioskista. HD:ssa kun ei ole säädettäviä venttiileitä, vaan hydrauliset nostajat. Säädettäviä tönäreitä käytetäänkin lähinnä siksi, ettei tarvisi käyttää rockerboxeja auki jos operoi vaikkapa nostajien tai nokka-akselin kanssa.Oula kirjoitti:mistä saapi jatkettavia työntötankoja![]()
Veikkaanpa etteivät mahdu Urkin/Nepparin tönäriputkiin, paksuine säätömuttereineen.
Oula kirjoitti:Pystyi ihan hyvin kolme milliä jatkamaan Nepparin tankoja .
Päätykappaleet irti vain ja millin prikkoja toiseen päähän kaksi ja toiseen yksi
Uskila kirjoitti:Oula kirjoitti:Pystyi ihan hyvin kolme milliä jatkamaan Nepparin tankoja .
Päätykappaleet irti vain ja millin prikkoja toiseen päähän kaksi ja toiseen yksi
![]()
Terve
Näin niitä pommeja rakennellaan, helpompi on hakea purkaamolta kuplan tönärit ja lyhentää sopiviksi...

Voipiko tuon osasen laittaa tietämäkkömyyttään jotenkin väärin?MATTI kirjoitti:Se on tärkeä malja..se on huohottimen ohjaus kuppi. se pyörii nokkapyörässä olevan terästapin (siis ei minkään putkisokan ,oikesti) ohjaamana , niin että kun mukit sukeltaa samaan aikaan sisään kampikammioon niin tuo kuppi avaa kanavan ulos josta ylimääräinen paine pääsee , muuten on stefat ym. tiivisteet pullahtaneet ulos..samoin kun männät sinkoaa ulospäin niin samainen kuppi avaa kanavan josta korvausilma pääsee lohkoon. Tuo ajoitus on säädetty niin että lohkoon jää muistaakseni pienoinen paine...eli hyvin tärkeä komponentti jonka ohjaustappi lyödään siihen nokkapyörään ja lukitaan vielä hyvällä laakerilukitteella.
Ookoo. Kiitos kovastiMATTI kirjoitti:no voi..joissain malleissa tuossa maljassa on säteittäiset urat siellä lukitustapin reiän vieressä, eli se maljan ohjaustappi voi osua ajoitusreiän sijaan niihin uriin, jolloin ajoitus on tietysti pielessä...muistaakseni kaikissa malja malleissa ei noita uria ole..eli silloin todennäköisesti tappi on poikki tai irronnut. Sytkäpoksin alla on sellainen peltikuppi (3x m5 senkki ruuvillakiinni) siinä maljassa jonka saa kaivettua sieltä ulos, on nokka-akselin stefa jonka kiristysjousi saattaa jakokoppaa asentaessa pullahtaa ulos, ja silloin puhisee ja sylkee oilia sytkäpoksiin..
En suinkaan kehota olla ostamasta, enkä sano että on huonossa tilassa, vaan olen kuullut että näin olisi, ja siksi itse en osta muuta kun sellaista tavaraa jota on varastossa ,koska niin pölhöä firmaa ei kai olekkaan joka ei myisi varastoaan! mutta jos kuulen vinkkiä että ei ehkä kannattaisi tilata toimitustavaraa, eli maksaa tavaraa jonka saapumiseen vaikuttaa monet muutkin tekijät..niin ainakin itse harkitsen..Olen tilannut tuolta tarvikkeita ja kaikki on pelannut ihan hienosti ja ostan jatkossakin , mutta nykyisellään vain tavaraa jota on varastossa. tämän "huhun" jonka alkuperän vain itse tiedän , saa jokainen käsitellä päässään miten haluaa.Ykä kirjoitti:Jos firma on huonossa hapessa, niin sitten sieltä vasta pitääkin ostaa , ja paljon .. että pääsee firman nenä taas pinnalle.
Kyseiset firmat, jotka ylläpitää harrastustatarvikkeita hinnoilla, joita voi omilla rahoilla ostaa, on kullankalliita ja toivoisin että ne pysyy hengissä.
Se että lanserataan ajatusta että älä osta tuolta, kun se on kiikun kaakun, on paha karhunpalvelus. Vasitenkin kun se tulee konkarin suusta.... pikkaasen miettimistä ennen lausumisisia.
Ko firmalta olen ostanut lukuisia tuotteita vailla huolen häivää.
mistä kohtaa tuota tappia tuo mitta otetaan ?kelju m63 kirjoitti:Moro.
Ei tossa mitään merkkiä ole ,se tarvi itte merkitä mitta oli muistaakseni 21 mm siitä pyöreästä tapista ja siihen viiva sitten viiva laitettiin keskelle nollan kohdille .
Mauserilla mittasin ja sillä merkkasin samalla viivan . Laitoin molemmille puolille kun ei tietoo
Kummimpäin on oikein koska viiva tultava pohjassa olevan viiva asteikon puolelle.

Tuleeko tuon lohkon kannen ja huohottimen pyörijän väliin mitään mikä pitäis sen paikallaan? Kansi paikallaan kun polkee niin käsikopelolla tuntuu että hönkää ilmaa venakopan pultin alta. Huohotin on kyllä oikeassa asennossa eikä ainakaan kuulu mitään ylimääräistä ääntä että se siellä heiluisi mielivaltaisesti. Pitää vielä tarkistaa ettei tuo huohottimen putki ole tukossa.MATTI kirjoitti:no voi..joissain malleissa tuossa maljassa on säteittäiset urat siellä lukitustapin reiän vieressä, eli se maljan ohjaustappi voi osua ajoitusreiän sijaan niihin uriin, jolloin ajoitus on tietysti pielessä...muistaakseni kaikissa malja malleissa ei noita uria ole..eli silloin todennäköisesti tappi on poikki tai irronnut. Sytkäpoksin alla on sellainen peltikuppi (3x m5 senkki ruuvillakiinni) siinä maljassa jonka saa kaivettua sieltä ulos, on nokka-akselin stefa jonka kiristysjousi saattaa jakokoppaa asentaessa pullahtaa ulos, ja silloin puhisee ja sylkee oilia sytkäpoksiin..