Vapaan merkkivalo ei syty.. Laatikossa se vapaan maadoittava lirpake on hengissä ja mittausten perusteella anturi ylettää perille saakka vaihteen ollessa vapaalla. Anturikin on yleismittarilla testattu toimivaksi. Eli virtalukolta merkkivalolle ja sieltä johdolla anturille vaihdelaatikon kylkeen. Lampun pitäisi syttyä maadoituksesta, mutta olen tarjonnut johtoa runkoon, laatikkoon ja moottoriin ilman tuloksia. Lamppuun saa eloa ainoastaan tökkäämällä johdon pään puolan - nastaan. Onko tässä nyt käsissä joku elämää suurempi maadoitus hässäkkkä?
Vapaa-valo
Vapaa-valo
Hep.
Vapaan merkkivalo ei syty.. Laatikossa se vapaan maadoittava lirpake on hengissä ja mittausten perusteella anturi ylettää perille saakka vaihteen ollessa vapaalla. Anturikin on yleismittarilla testattu toimivaksi. Eli virtalukolta merkkivalolle ja sieltä johdolla anturille vaihdelaatikon kylkeen. Lampun pitäisi syttyä maadoituksesta, mutta olen tarjonnut johtoa runkoon, laatikkoon ja moottoriin ilman tuloksia. Lamppuun saa eloa ainoastaan tökkäämällä johdon pään puolan - nastaan. Onko tässä nyt käsissä joku elämää suurempi maadoitus hässäkkkä?
Vapaan merkkivalo ei syty.. Laatikossa se vapaan maadoittava lirpake on hengissä ja mittausten perusteella anturi ylettää perille saakka vaihteen ollessa vapaalla. Anturikin on yleismittarilla testattu toimivaksi. Eli virtalukolta merkkivalolle ja sieltä johdolla anturille vaihdelaatikon kylkeen. Lampun pitäisi syttyä maadoituksesta, mutta olen tarjonnut johtoa runkoon, laatikkoon ja moottoriin ilman tuloksia. Lamppuun saa eloa ainoastaan tökkäämällä johdon pään puolan - nastaan. Onko tässä nyt käsissä joku elämää suurempi maadoitus hässäkkkä?
Re: Vapaa-valo
Mittaappa vaikkapa alkajaisiksi se anturille menevän piuhan jännite vaikkapa runkoon, lohkoon ja akun - napaan nähden.
Päästään hehtaarille missä mennään syöttöjänniteiden osalta (johdossa pitäis näkyä akkujännite)
Nuo kaikki kolme mittauspistettä pitäis myös näyttää kokolailla samaa arvoa. Jos ei näytä niin sitten maadoituksissa on vikaa.
Laturikeskusteluihin pohjautuen kuvittelen, että mopo on ihan normi runko=maa peli (+runkoisiakin on).
Päästään hehtaarille missä mennään syöttöjänniteiden osalta (johdossa pitäis näkyä akkujännite)
Nuo kaikki kolme mittauspistettä pitäis myös näyttää kokolailla samaa arvoa. Jos ei näytä niin sitten maadoituksissa on vikaa.
Laturikeskusteluihin pohjautuen kuvittelen, että mopo on ihan normi runko=maa peli (+runkoisiakin on).
Re: Vapaa-valo
niin..kärkipelissä tuo puolan -nasta on hieman häilyvä mittauspiste, kun siinä voi olla joko- tai + kärkien asemasta riippuen...veikkaan että siihen johtoon (lampun jälkeen ) ei taida nyt tulla jännitettä (akku taisi olla sulla nyt - maadotteinen) siihen lampun kantaan - maadotteisessa pitäis tulla akkujännite kun sen virta-avaimen painaa alas (eli virtalukon kärjet sulkeutuu, siinä heti etuvalon takana) ne kärjet saattaa olla hieman hapettuneet ,johon vähän puhdistusta..jne..
Re: Vapaa-valo
Otetaas tuokin työlistalle... ja palataan kun kerrottavaa ilmenee.
Re: Vapaa-valo
Eipä sinne lankaan tullut ollenkaan virtaa... nyt tämä sähköjen veto osittain samanvärisillä kaapeleilla alkaa tulla nilkkaan. Vapaavalon syöttävä johto oli maadoitusnipussa .. kun sille tarjosi jännitettä alkoi valokin pelittämään ja nyt vapaavaihteesta ilmoittaa myös iloisesti vihreä valo.
Kiitos vaan vinkeistä.


