tiiviste
Nehän on niitä fiiberiprikkoja... Oon itte tehnyt vanhoista lasikuituisista printeistä, eli painettujen piirien elektroniikkalevyistä joissa lasikuitupohja ja syövyttämättömissä vielä kuparipinnoite... kahta puolen jopa....
On ainakin toiminut.... useamman vuoden jo....
On ainakin toiminut.... useamman vuoden jo....
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Minä olen lyönyt näitä prikkoja reikämeistillä parin millin teflonista. Kestäneet vielä, tosin ajokokemukset ovat vasta muutamalta kuukaudelta. Ongelmaksi on - ainakin minulla - tulleet sen sijaan ne ohkasen peltiprikat tämän tiivisteen ja jousen välissä. Varaosatrokareiden myymät versiot ovat niin ohutta tavaraa että menevät hajalle aika joutusaan ja sitten venttiili on löysällä ja kilkatus alkaa ja kiilat lentää. Tähän vaivaan olen kokeillut (ollut taasen sen muutaman kuukauden ajossa tämäkin) tehdä prikan siitä venttiilin yläpuolen tukevammasta lukkolautasesta. Sorvilla reikä reiluun 15mm ja paikalleen. Ihan pikkasen saattaa venttiilijouset mennä tiukemalle, mutta tuskin niin vähästä nokka kärsii.
- asiantuntija
- 500

-
janne k750
- 50

No nih! Aa-aa-aa-aa- puva...
Siis minnekkä näitä tämän sortin tiivisteitä pitäisi livauttaa? Omassa koneessa ei ainakaan moisia edes ollut, kun sitä aloin purkaa ja putsailla.
Onko kyseessä siis joku kikka, millä koneesta saa paremman vai onko venäjän mies jättänyt "turhia" osia pois?
Niin, siis K 750 M.
Siis minnekkä näitä tämän sortin tiivisteitä pitäisi livauttaa? Omassa koneessa ei ainakaan moisia edes ollut, kun sitä aloin purkaa ja putsailla.
Onko kyseessä siis joku kikka, millä koneesta saa paremman vai onko venäjän mies jättänyt "turhia" osia pois?
Niin, siis K 750 M.
-
janne k750
- 50

No perkule... voipi olla, voipi olla...
Mutta kun vekotin ei ole vielä kovinkaan tuttu ja murut on muualla, niin en muista minkä näkönen murkula se sylinteri sieltä kantilta on.
Eli mihinkäs se tosiaan vuotaa, jos vuotaa? Joku perkeman kanava siellä vissiin sitten on?
Onpa vekottimia, onpa tosiaan...
Mutta kun vekotin ei ole vielä kovinkaan tuttu ja murut on muualla, niin en muista minkä näkönen murkula se sylinteri sieltä kantilta on.
Eli mihinkäs se tosiaan vuotaa, jos vuotaa? Joku perkeman kanava siellä vissiin sitten on?
Onpa vekottimia, onpa tosiaan...
-
janne k750
- 50

No jep. Nyt alkaa kuvio selvitä.
Luulen muuten edelleen, ettei koneessani edes ollut niitä. Tätä kertoo myös ihmettelemäni sylinterien törkyisyys juuri näillä paikkein.
Enste luulin jo, että toinen sylinteri on kokonaan halki jostain tuolta päin.
Täytyypi lisätä moiset molempiin. Kiitoksia jeesistä!
Luulen muuten edelleen, ettei koneessani edes ollut niitä. Tätä kertoo myös ihmettelemäni sylinterien törkyisyys juuri näillä paikkein.
Enste luulin jo, että toinen sylinteri on kokonaan halki jostain tuolta päin.
Täytyypi lisätä moiset molempiin. Kiitoksia jeesistä!
-
janne k750
- 50

Re: tiiviste
Kaveri on osakkaana jossain "nissen-tähti-instrussa"...Ripa kirjoitti:Kyllä se käynti optikolla olis nyt tarpeen.
-
janne k750
- 50

Re: tiiviste
Hee he he he...janne k750 kirjoitti:Kaveri on osakkaana jossain "nissen-tähti-instrussa"...Ripa kirjoitti:Kyllä se käynti optikolla olis nyt tarpeen.:D
Näkihän sen nyt takaraivollakin, että siellä on rikat ja tiivisteet, kun sinne kurkkasin uurestaan.
Tuo pyörän remontin aikanen hajasijoittelu mutkistaa kummasti tiedon perille menoa (runko yhdessä, kone toisessa ja sivuvaunu vielä kolmannessa osotteessa - kaikki kumminkin 150km kotoa) . :-D
Pahoittelen aiheuttamaani vaivaa ja hämmennystä
Viitaten allaolevaan...